Gå til innhold

gifte meg i August 2007


Gjest wikki

Anbefalte innlegg

Hei jeg skal gifte meg i august:-) Jeg går på 2 kurset mitt t grete rode nå..har snart gått ned 10 kilo er veldig glad får og se at kiloene endelig raser av...istedenfor og rase på=)

jeg har allerede vært og sett på kjoler...nå står det mellom 3 stk...hofff litt av et valg=)

Men skal klare det...tenkte kanskje det var noen her som er i samme bås som meg og vil dele erfaringer med meg???

det hadde vært kjekt..

Jeg bor på vestlandet...er det noen andre som gjør det??

Hilsen wikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Jeg har akkurat begynt her inne på vektklubben, tror det blir kurs på meg etter jul. Jeg skal gifte meg i juni, skal å se på kjole for første gang i morgen...gleder meg noe helt utrolig. Tror ikke det kommer til å bli et lett valg:/

 

Jeg har bare gått ned 0,4 kg, men det er min første uke, så jeg tar det som en begynnelse. Jeg bor også på vestlandet, har vært ute å sanket noen trimpoeng i det "fine" været...

 

Jeg kunne trenge litt hjelp, å sidene dere har gått på flere kurs, tror jeg virkelig derer kunne hjelpe. Mitt første delmål er 4kg frem til jul...håper jeg klarer det:)

 

Kunne dere tenke dere å ha en fast veie og måle dag, der vi kunne dele resultatene å gi hverandre råd og tips:)

 

Hilsen meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å få med flere!

Vi har alle litt ulike veie og måledager, så vi skriver inn våre resultater på våre dager. Pørver å legge ut en ny rapport tråd hver uke, der får vi ros og støtte fra hverandre, så velkommen skal du være der også. Jeg har onsdag som veiedag, KL06 har tirsdag, også tror jeg det er noen som har mandag også, så det er litt ulikt, likevel henter vi støtte hos hverandre :)

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eliasmamma

heisann bruder in spe

Etter en uke og helg hvor jeg trodde det hadde gått skikkelig dårlig vaar jeg på vekten i går......

- 1 kg! (7,2) totalt

og hele 8,5 trimpoeng

 

Er det flere som har begynt å tenke på julemål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere eliasmamma!

 

Jeg klarte bare 0,4 forrige uke:( Jeg har også lagt meg et mål til julog det er 4kg, håper jeg skal klare det:)

 

I dag her jeg prøvd kjoler å fant en nydelig en, den så helt anderledes ut enn jeg hadde tenkt inni hode mitt. Den var meget praktisk med god snøring bak..føltes som om jeg mistet 10cm rundt livet der å da:) Gleder meg til åp bruke den....

 

Hvordan gjør derer det? Kjøper dere en kjole som passer nå og syr den inn senere, eller bestiller derer en kjole som er for liten i håp om å passe inn i den senere? Vet ikkke helt hva jeg skal gjøre...

 

Stå på viderer alle sammen...!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei!

jeg ser det er en stund siden sist dere skrev inn på denne tråden, men jeg er også augustbrud neste år, og har sakte men sikkert startet på nedgangen. Målet mitt i sommer var å gå ned 10 kilo til jul. Det raknet ganske bra, men jeg har gått ned 800 gram siste uka, i tillegg til den halvkiloen jeg klarte å holde nede siden sommeren så nå føler jeg at jeg er igang! Hvis jeg klarer 3,7 kilo til jul nå har jeg nådd et viktig delmål som gir meg ny giv på nyåret. Jeg må vel krype til korset og melde meg på kurs etterhvert jeg også tenker jeg. Iallfall hvis vinteren blir like håpløs som høsten. Det er alt for lett å utsette ting og lage unskyldninger når man er alene om det.

 

Jeg har ikke begynt å se på kjole ennå! Imponert over dere som er kommet så langt! Jeg tenkte å vente til februar-mars med det for å være så nærme som mulig målet før jeg begynner å prøve. Jeg vet at hvis jeg begynner å prøve kjoler nå vil jeg bare bli deppa over synet. Og det er ikke nødvedigvis en bra motivasjon! Jeg slet nok med å finne selskapskjole til jula som skjulte på de riktige plassene og fremhevet de andre.

 

Hvis denne tråden kan fungere som motivasjon på nyåret og utover vinteren hadde jeg blitt glad!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Her trenger vi alle motivasjon og støtte. så det er bare å hive seg på;)

Jeg har prøvd enda noen kjoler idag, å nå ble valget bare enda mer vanskelig, pluss jeg vet ikke om jeg skal bestille kjole i en størrelse minder, eller bestille en som passer nå for så og sy den inn...?

 

Jeg håper å veie rundt 62kg når julen ringer inn, og fremdeles 62kg når jula er over...kan bli vanskelig, men jeg skal gjøre mitt beste:)

 

Har du en fast veiedag, jeg har onsdag, og prøver å legge inn resultater hver uke...

 

Hvor langt er du kommet ellers i planleggingen da?

 

Cali84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cali84!

 

Jeg har veiedag på torsdager ifølge ukesrapporten min. Jeg hadde mandager før, og det var litt urettferdig siden det var rett over helga. Så torsdag er en litt mer motiverende dag. Jeg veier for tiden 83,7 kilo og har vært på denne størrelsen de siste 3-4 årene, så jeg har på en måte slått meg litt til ro med det. Det eneste som plager meg er at jeg ikke ser noe fin ut i kjole! Og jeg er veldig glad i kjoler! Så målet mitt er å gå ned ca 10 kilo, og ikke minst stramme opp en hel del. Håper å kommer under 80 til jul, også bare kjøre på max i januar og februar.

 

Jeg veide vel 85 på det meste, og gikk først ned til 84,5 hvor jeg lå i flere måneder. Nå siste uka har jeg jogget to ganger og trent pilates to ganger, så det er artig at jeg merker det med 800 gram allerede. Det gir meg motivasjon til å fortsette!

 

Vi har planlagt såppas at vigsler og lokale er i boks, ellers så snakker vi om å koste på oss en tur til Thailand for å få sydd brudekjole og kanskje dress til en billig penge. Noen som har noe erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg bor og på vestlandet. Som jeg tidligere har skrevet så har jeg e¨sett en fin kjole på nettet. Den fant jeg på Sotra. Det er veldig mange jeg har snakket med som sier at de er veldig flinke og hyggelige.

Har ikke prøvd noe ennå, men bør vel få r... i gir.

Jeg har minst 10 kg jeg ønsker å gå ned før jeg gifter meg, men det kan jo bli et problem i forhold til kjolen, den skal jo prøves, finnes og tilpasses. Så jeg må nok bare legge meg i selen og få jobben gjordt. Jeg går på kurs 2 no og begynner på kurs 3 i uke 3. Fant ut at jeg måtte ta et kurs til for å få skikkelig dreisen på dette her. Litt dumt å "dette" ut på igjen no.

 

Ha en flott uke:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lady...

 

Belle Amie på Sotra er en veødig hyggelig plass, jeg var der å prøvde kjole for noen uker siden, de var utrolig hyggelige og hjelpsomme, jeg kan absolutt anbefale den salongen:)

 

Jeg sliter også litt med kjole, vet ikke hvilken størrelse jeg skal bestille, men tror jeg bestilller en som er litt liten nå, men ikke for mye, så får jeg enten bruke den slik den er når dagen kommer hvis jeg ikke har klart å gå ned så mye, eller sy den mer inn hvis jeg har klart målet mitt:)

 

Du finnere helt sikker en nydelig kjole uansett:)

 

Cali84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye i forveien må man bestille kjole? Jeg ser dere har tenkt å kjøpe kjoler allerede, men det er fortsatt 9 mnd igjen til august. Veninna mi som giftet seg i fjor kjøpte den en måned før, men fikk den sydd i utlandet. Burde jeg stresse mer med å bestille hvis jeg skal kjøpe i Norge? Jeg aner ikke hvor lang tid det tar å lage en brudekjole.... Jeg tenkte kanskje å ta av 10 kilo først, også begynne å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Jeg har fått beskjed av en salong, 6mnd, og av en annen 3-4mnd, jeg skal gifta meg i juni og den kjolen jeg skal ha anbefalte hun at jeg bestillte i januar. Der skal være tid til å fikse på den, sy inn og opp, pluss god nok tid...sånn at vi ikke stresser unødvendig:)

 

Dette er ikke en fasit, men det jeg har fått fortalt på salongene...

 

Cali84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om i dag at jeg burde bestemme meg ca 3 mnd før bryllupet, for det tok tid å bestille den, men skredderen trengte 1mnd til 2 uker på å sy den inn eller ut. Men det kommer jo ann på hvor mye jobb det er. Noen tider er jo mer travle enn andre.

 

 

Hei du som hadde vært på belle amie, bor du i nærheten? Vanskelig å finne butikken? Jeg skal dit på mandag og gleder meg,har sett på noen i dag på en annen butikk og det var jo kjempegøy. Lurte på om jeg skulle på brudemesse i grieghallen den 14/1?

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lady...

 

Det gikk greit å finne butikken, men der var noen omkjøringer, beregn godt tid ut for der er mye kø:) Jeg bor i Bergen ja, tenkte meg der den 14 jeg også:)

 

Ellers alle sammen, denne uken har jeg gått ned 0,4kg og mistet 2cm rundt livet. det går nedover:) Så nå er jeg nede på 64,2 og har ca10kg igjen, håper å klare det til bryllupet i juni:)

 

Hvordan går det med dere andre da, bare bra håper jeg?

 

Hilsen Cali84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei..

 

Jeg har akkurat begynt her inne på vektklubben' date=' tror det blir kurs på meg etter jul. Jeg skal gifte meg i juni, skal å se på kjole for første gang i morgen...gleder meg noe helt utrolig. Tror ikke det kommer til å bli et lett valg:/

 

Jeg har bare gått ned 0,4 kg, men det er min første uke, så jeg tar det som en begynnelse. Jeg bor også på vestlandet, har vært ute å sanket noen trimpoeng i det "fine" været...

 

Jeg kunne trenge litt hjelp, å sidene dere har gått på flere kurs, tror jeg virkelig derer kunne hjelpe. Mitt første delmål er 4kg frem til jul...håper jeg klarer det:)

 

Kunne dere tenke dere å ha en fast veie og måle dag, der vi kunne dele resultatene å gi hverandre råd og tips:)

 

Hilsen meg...[/quote']

 

 

Heia så kjekt at du skal gifte deg i juni da=)det e jo kjempe fine måned=)jeg har også bursdag den måneden kanskje derfor heheheh=)

 

Vet du hva 0,4 kilo er jo kjempe flott på ei uke=)opp med hodet du er jo kjempe flink og går tur og alt=)min motivasjon t deg er at viss du trener det du orker... og spiser riktig så går du ned=)jeg har to uker igjen av 2 kurs eg har gått ned nå 12,9 kilo og fytti...gjett om dette var etterlengtet=)

Men vi kan jo begynne å skrive i alg så kan vi motivere hverandre viss du vil??Så kjekt at du også bor på vest landet=)da bor vi sikkert kanskje litt nærme hverandre=)gleder meg t svar fra deg=)hilsen wikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere eliasmamma!

 

Jeg klarte bare 0' date='4 forrige uke:( Jeg har også lagt meg et mål til julog det er 4kg, håper jeg skal klare det:)

 

I dag her jeg prøvd kjoler å fant en nydelig en, den så helt anderledes ut enn jeg hadde tenkt inni hode mitt. Den var meget praktisk med god snøring bak..føltes som om jeg mistet 10cm rundt livet der å da:) Gleder meg til åp bruke den....

 

Hvordan gjør derer det? Kjøper dere en kjole som passer nå og syr den inn senere, eller bestiller derer en kjole som er for liten i håp om å passe inn i den senere? Vet ikkke helt hva jeg skal gjøre...

 

Stå på viderer alle sammen...!!![/quote']

 

Hei igjen=)vet du hva som kurslederen min sa at viss vi spiser kunn de dagene det er jul og ikke hel desember,,som noen pleier å gjøre(sånn som meg)heheh

Så kan du godt skeie ut i jula..men jeg skal ikke ha noe mål i jula for da kan jeg bare bli skuffa...så jeg tar det som det kommer,,,trimme og spise det jeg skal...så viss jeg går ned da...er det jo bare en bonus=)

Har du noen mål???jeg så du hadde funnet deg en kjole??hvordan ser den ut???

hilsen wikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

jeg ser det er en stund siden sist dere skrev inn på denne tråden, men jeg er også augustbrud neste år, og har sakte men sikkert startet på nedgangen. Målet mitt i sommer var å gå ned 10 kilo til jul. Det raknet ganske bra, men jeg har gått ned 800 gram siste uka, i tillegg til den halvkiloen jeg klarte å holde nede siden sommeren så nå føler jeg at jeg er igang! Hvis jeg klarer 3,7 kilo til jul nå har jeg nådd et viktig delmål som gir meg ny giv på nyåret. Jeg må vel krype til korset og melde meg på kurs etterhvert jeg også tenker jeg. Iallfall hvis vinteren blir like håpløs som høsten. Det er alt for lett å utsette ting og lage unskyldninger når man er alene om det.

 

Jeg har ikke begynt å se på kjole ennå! Imponert over dere som er kommet så langt! Jeg tenkte å vente til februar-mars med det for å være så nærme som mulig målet før jeg begynner å prøve. Jeg vet at hvis jeg begynner å prøve kjoler nå vil jeg bare bli deppa over synet. Og det er ikke nødvedigvis en bra motivasjon! Jeg slet nok med å finne selskapskjole til jula som skjulte på de riktige plassene og fremhevet de andre.

 

 

Heia=)jeg syntes du er flinke jeg du må ikke gi opp håpet ditt=)bare det går nedover er det jo en utrolig bonus=)

 

Jeg skal bestemme meg 8 demsember får hvilken kjole jeg skal ha..står i mellom to kjoler=)de sa at det var bre og komme en god stund før får det tok 6 måneder og bestille kjolen og sy den inn eller ut=)så det er vell kanskje best og være tidlig ute viss du vil ha en brudekjole=)

Hvis denne tråden kan fungere som motivasjon på nyåret og utover vinteren hadde jeg blitt glad!! :)Det er sikker ikke lett og holde på å motivere seg helt alene...derfor e det greit og snakke med folk her inne som går igjennom det samme som deg=)

jeg syntes du iallefal er kjempe flink fortsett med det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei...

 

Her trenger vi alle motivasjon og støtte. så det er bare å hive seg på;)

Jeg har prøvd enda noen kjoler idag' date=' å nå ble valget bare enda mer vanskelig, pluss jeg vet ikke om jeg skal bestille kjole i en størrelse minder, eller bestille en som passer nå for så og sy den inn...?

 

Jeg håper å veie rundt 62kg når julen ringer inn, og fremdeles 62kg når jula er over...kan bli vanskelig, men jeg skal gjøre mitt beste:)

 

Har du en fast veiedag, jeg har onsdag, og prøver å legge inn resultater hver uke...

 

Hvor langt er du kommet ellers i planleggingen da?

 

Cali84[/quote']

 

Hei jeg satser på det samme som deg og veie det samme i januar 2007=)så vi får motivere hverandre=)går du på kurs eller går du på internett kurs??

jeg skal ikke gå meer kurs nå tenkte jeg...skal prøve litt selv og ser om det går greit=)jeg veier meg på mandager kl 19.30 =)

 

Jeg har ca 15 kilo igjen til der jeg vil være men jeg kan ikke si at jeg blir sur viss jeg ikke kommer så langt=)jeg er veldig fornøyd med der vekta stå nå=)jeg prøvde alle kjolene mine i skapet i går....og ør kursene min passet bare 1 av kjolene i går passet alle=)kor langt har du kommet når det gjelde målet ditt???

 

Planleggingen til bryllupet har jeg fikset ganske mye..fotograf gjestlister og funnet ut hvordan jeg vil ha buketten og maten...og sted=) så alt er i boks snart

 

enn med deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmundtrende ord! ;)

 

Jeg kan jo oppdatere med å si at første uka gikk jeg ned 800 gram, og andre uka opp igjen 200. men jeg har også gått inn 3 cm på den tiden pga trening, så totalt siden jeg begynte har jeg gått ned 600 gram og inn 3 cm. Og det er jo en start! :)

 

Jeg kjøpte meg en kjole i London for et par måneder siden som egentlig var pittelitt for trang, men de hadde ikke større, og jeg bare MÅTTE ha den. I går prøvde jeg den på for første gang siden innkjøpet, og den satt faktisk finere! Det trengs noen cm til før den blir bra, men hvis jeg står på litt bedre nå så skal den sitte perfekt til jul!

 

Jeg har en julekjole til som jeg vet passer da. Men det er artig å ha et lite mål også :)

 

Når det kommer til brudekjole er jeg fortsatt gira på den thailandsideen vår da, med å få sydd antrekkene våre der. Men jeg begynner å bli redd for at to uker blir for knapp tid for syersken. Jeg må nesten forske litt nærmere på den saken. Evt kontakte skredderen før avreise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heia Flea=)

 

Eg syntes du er flink uansett....viss alle hadde bare vet kossen prestasjon det er og gå ned kiloer istedenfor å gå opp...så tror eg nesten at folk ikke hadde sagt så mye =)eg syntes UANSETT at du er flinke da=)

Så tøft at du fant deg en kjole i london=)men skal du også t thailand og finne en nye kjole???en vanlig kjole da eller???

 

Eg skal inn på fredag og bestemme meg får hvilke av kjolene eg skal velge....huff huff grue meg litt og=)men fytti eg tror nok begge de kjolene passe meg mye bedre nå enn de gjorde første gangen eg prøvde dem=)

 

I dag er spennigen på topp skal på kurs og veie meg=)krysse fingrene=)det e ikke så lenge t eg når 15 kilo så eg e så happy får det=)3

 

Kossen blir jula får deg da???

 

Eg tenkte og bare spise litt forsiktig men eg gidde liksom ikke ta med vekta når eg skal på besøk og veie maten=)hihihi kanskje litt flaut=)

 

Ka e målet ditt da???har du gått ned mye totalt??

 

hilsen wikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Gled deg til å prøve kjolene, det var kjempegøy andre gangen for da satt de mye bedre:) Jeg har endelig funnet min kjole, skal bestille den i morgen, gleder meg sånn til å bruke den!

 

Ellers i planlegginga mi har vi fått gjort noe, fotograf, lokale, kirke, catering, er i boks. Jeg har som sagt funnet kjole, men han har vel knap begynt å tenke på dress;) Det som mangler er musikk i bryllupet, og musikk i kirken, pluss å få ut innvitasjoner, bestille hotall ol. Det er så mye å tenke på så jeg vet ikke om jeg har hele oversikten;)

 

Julemålet mitt har forandret seg litt, gikk på vekta for å vei meg idag og der srod 63,3, så jeg håper å klare 61kg til jul! Håper:b

 

Hvordan har det gått med deg da? Jeg går ikke på kurs nå, men vurderer om jeg skal gå etter jul, når alle eksamener ol. er over...må se litt hvordan det går fremover...

 

Min rapport er:

-0,9kg, er nå altså 63,3

-0,5cm, er nå 91

 

Håper det går like bra neste uke:)

 

Cali84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia cali84

 

Så koselig og få svar i fra deg=)

 

Jeg har allerede vore ute 3 ganger får å finne de to kjolene det står i mellom nå=)

Så grue meg litt t i morgen kan du si....vennina mi brennte en cd med alle bildene av brudekjolene på t meg,,,,vet ikke om eg blei bare mer usikker da....hm men eg tror eg bare skal vente til i morgen og se hva som skjer=9

 

I går øvte eg på første bryllups kaken min....fytti det blir nok mye øving tror eg ja=)heheheh eg skal lage hele kaken selv så eg grue meg masse t det=)

 

Men eg e konditor så eg føler liksom at den må eg greie selv=)

 

Eg gikk ned 1 kilo t på mandag så nå har eg gått ned totalt 13.9 kilo på snart to kurs=)eg e ganske fornøyd med det=)

 

63kilo er jo ikke akkurat så mye har selv vært det en gang får mangen år siden...da var eg veldig tynn....koffor føle du at du må gå ned kiloer når du ikke veie så masse????eg e sikker på at du er ei kjempe fine jente =)

 

Jeg selv begynte på 107,9 og nå veie eg 94,0kilo det var pga av når eg gikk gravide at eg la på meg så mye.....men men de går jo av igjen=)

 

T brylluppet mangle eg kjole,musikk i kirken og innbydelser og litt til..

Men har bestilt band og tostmaster,lokalet og kirke...så eg føle selv eg har gjort masse...men eg mangle vell ganske mye og....har også bestilt fotograf og hotell=)

 

Kossen har desember måned blitt får deg...offf i går på baby svømmingen serverte de pepperkaker og saft...tok to pepperkaker og litt saft føle eg kan ikke bare si nei heller=)

 

Hilsen wikki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hei...

 

Idag var min mor med å så på kjolen, og jeg må jo si at det hjelper på når de sier at den var nydelig, og du var kjempefin i den:) Så nå er den bestillt, den er i boks...

 

63kg er ikke så mye nei, men jeg er bare 160 (hm...okayda 159cm), og mye av det ligger rundt magen og låra, er ei lita pære;) Så derfor vil jeg ned, pluss jeg prøver å stramme opp litt, kan ikke akkurat skryte av for mye muskler...

 

Nå driver jeg bare å leser til eksamen, så det blir mye stillesitting, men heldigvis er samboeren min flink til å være med ut å ta en tur. Det er litt bedre når han er med for han har bere kondis enn meg, og derfor drar han meg opp i fart:)

 

Ellers så jeg et lite tips her inne om å velge noen få dager du skal feire jul. Så jeg tenker å ikke bry meg så altfor mye på julaften og på nyttår. Skal være hos mine kommende svigerforeldre på julaften, og da er det ikke så kjekt å spør om de kan lage ting uten smør, og bytte ut helmelk ol...Ellers skal jeg prøve å gå mye tur...håper på bedre vær;)

 

Cali84

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppmuntring! Men jeg får litt dårligsamvittighet når du sier jeg er så flink. Jeg var flink. Men jeg hadde eksamen for to dager siden, og siste uka med oppkjøring rakna alt. Jeg er nå 100 gram under startvekt (84.4) og er ganske lei av meg selv. To Troika på en uke er jo ikke så bra. I tillegg til det har jeg ikke hatt tid til å føre dagsrapport siste uka, etc etc. Men mandag reiser jeg hjem til de gamle og kjære, og mamma har lovt å hjelpe meg i jula med å lage litt sunne middager og kjøpe familiribbe og sånn, så jeg har ikke gitt opp ennå! Jeg trente igjen både i går og i dag, så jeg får bare sette meg opp på hesteryggen igjen og starte på nytt. Jeg skal være til foreldrene mine hele jula, så jeg tror det kan gå bra. De er ikke av typen som går helt over styr bare for at det er jul. Problemet blir vel når venninnene lokker med fest og fyll og fanteri...

 

Kjolen jeg kjøpte i london var bare en vanlig kjole til å pynte seg med på byen. Det var litt 50-tallsstil på den, og jeg likte den veldig godt. Men den er litt trang over magen, og det ser ikke så pent ut... Derfor håpet om å bli tynnere til jeg skal møte gamle kjente ut på byen. I Thailand skal jeg prøve å få sydd meg brudekjole! Jeg har forhørt meg litt om to uker blir for kort tid for dem og sy, og folk sier de sikkert kan gjøre det på en dag borti der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...