Gå til innhold

slanking og økonomi


Gjest eem

Anbefalte innlegg

vi er inne i en liten periode med svært stram økonomi... vi har hatt ca 300,- i kontanter å gjøre innkjør for i løpet av to uker... det er ikke så ille som det høres ut som, for vi har masse kjøtt og fisk i fryseren og poteter og gulerøtter i kjelleren, men frukt, melk og divere andre ting går man jo tom for... har bakt brød, da det er billigere. det gjør jo ikke noe egentlig.

 

 

problemet er at jeg ikke klarer å få i meg nok kalorier. jeg er mett og god og spiser det jeg trenger, men vi har jo nesten ikke fete matvarer i huset...

jeg pleier å fylle opp kvoten med fete fiskepålegg,som makrell i tomat og sardiner i olje. det har jeg nå gått tom for, desverre.

i dag laget jeg middag; kjøttsuppe av elgkjøtt, poteter, løk og gulerøtter. nydelig suppe, men... etter hva jeg regnet meg til inneholder en talerken bare 165 kcal...

hittil i dag har jeg spist bare litt over 600kcal...

 

penger kommer inn og gjør livet mye bedre om en uke, men hvordan vil det påvirke meg om jeg konstant i flere dager ligger under 1000kcal? vil jeg havne på sparebluss på så kort tid? jeg spiser normalt mellom 1300 og 1600. jeg kan love at neste lønningsdag blir spisedag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt samme problem når det gjelder økonomi! Pålegg, frukt og meieriprodukter har en tendens til å havne i bakleksa... Det jeg har erfart er at spareblusset slår inn veldig fort. Fra en veiing til neste kan jeg enten ha gått ned lite, ingen ting eller faktisk lagt på meg. Nå er alle forskjellige, men man må prøve sitt ytterste for å få i seg kaloriene en skal i løpet av en dag! Har jeg hatt lite penger har jeg brukt dem med omhu, kjøpt vanlig ost, margarin eller majones samt sausposer til bruk ved middag. Man kan spise litt av det såkalte usunne som er billig; pannekaker og grøt er kaloririkt og godt. Pasta og ris er generellt svært kaloririkt sammenlignet med potet. Av potet kan en også lage potetmos ved å tilsette margarin noe som øker kaloriinnholdet. Koker du suppe er det kjempefint å bruke beinkraft. Den kan du koke på forhånd av margebein og fryse ned. Krafte er fet og mer kaloririk enn om du bruker buljongterninger.

 

Håper du klarer deg bra denne uken i fattige kår og håper at du kanskje er litt bedre forberedt en annen gang det skulle skrive seg slik at pengene ikke strekker helt til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...