Gå til innhold

-5 kg til jul..6 uker igjen!


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Da var det jammen fredag igjen! Synes ukene bare flyr avgårde nå! 6 uker til jul, det kommer til å gå utrolig fort...

 

Her var det som vanlig fortsatt ingen forskjell på vekta...:) MEN: jeg tror jeg skal slutte å fokusere på hva tallet der sier..det er nå en mnd siden sist jeg gikk ned i vekt, men likevel merker og ser jeg at kroppen har forandret seg til det bedre! Bare siden forrige uke har buksa blitt enda slappere rundt lår, rompe og mage. Nå kan jeg til og med få av meg hele buksa UTEN å kneppe opp den! :) og det er jo et godt bevis på at dette funker likevel, selv om ikke vekten viser noen nedgang. I tillegg ble jeg fristet til å prøve en kjempefin svart liten kjole, som jeg kjøpte i fjor høst i håp om at den ville passe til jul, men det gjorde den ikke da..Denne høsten har jeg fått den på meg, men det så ikke så pent ut med litt mye mage og rompe..Men denne uken så satt den som et skudd!!! ;) Så nå må jeg prøve å fortsette å tenke positivt, selv om det er utrolig irriterende å ikke kunne melde om noen bra nedgang her i tråden vår.

 

I tillegg leste jeg nylig at når man begynner med styrketrening, så kan det ta opptil 8 uker før det vises på vekten (jeg har holdt på i 4 uker nå) og at når man trener mye så binder kroppen væske og det fører også til at det heller ikke vises på vekten (har trent veldig mye i det siste, hver dag denne uken så langt)

 

Så da sier jeg hurra for meg som klarer å forandre kroppen min til det bedre, og prøver å fortsette å tenke positivt og ikke gi opp!! :)

 

Hvordan har det gått med dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra!

 

Gladmelding fra meg....for min egen del, vel å merke....! Klarte å vente til i dag med å veie meg, har ellers hatt tirsdag som veiedag.Har nå gått ned fra 75,8 ved oppstart til 70,8 kg i dag, altså det magiske tall 5 kilo ned! Ned 1,6 kg siste halvannen uke. Er veldig glad i dag! Det viser at det går litt i rykk og napp, og for min del at aktivitet er det viktigste. Har ligget på 1400-1700 kcal siste halvannen uke, litt lite, kanskje, går opp litt fremover, tror jeg. Iallfall på dager med hard trening. Nå gjelder det å være fornuftig.

Er enig i det du sier, Jente23, at styrketrening, ja, trening i det hele tatt binder vann, og at man nok må vente noen uker for resultater på vekta. Muskler er som kjent tyngre enn fett......og til gjengjeld litt penere å se på....! Så ikke gi deg, kroppen din - og ikke minst - julekjolen - forteller jo at du er på rett vei!

 

Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DET ER NEDGANG I FETTPROSENT!!! Og der har du tydeligvis hatt masse nedgang, Jente23! Så flott at julekjolen passer da!!! Jeg prøvde jo på min i forrige uke og den var SÅ fin (i forhold til i fjor da jeg måtte ut på do hvert kvarter og "puste"!!). Det er jo så deilig å endre kroppen man er litt misfornøyd med! Føle at jeg har kontrollen over meg selv og mine sjokoladesug. Jeg bestemmer nemlig hva som skal inn i min munn for tiden. Sjokoladesuget er jo nesten borte!!!

 

Vel, hva har skjedd hos meg siden forrige uke? Jeg fikk litt hjelp i går kveld etter å ha spist noe fordervet mat (lurer på om det var boksen med lettrømme)... Men uansett; VEKTEN VISTE 62,2 KILO! Det er vel nedgang på 600 gram det?!? Til tross for at det ikke er noen ting mot deg, Buldre (KJEMPEBRA NEDGANG! VÆR STOLT AV DEG SELV), så er jeg strålende fornøyd.

 

Jeg startet på vektklubben ca 14. september og nå har vi 10. november (8 uker og 1 dag) og på denne tiden har jeg gått ned fra 66,1 kg til 62,2 kilo (altså nesten 4 kilo). Og det morsomme er at jeg begynner å merke det på kroppen!!! Det ser jo faktisk ut til at magen min KAN slankes! Den har jo blitt mindre!

 

Jepp, nå er det bare 6 uker igjen til jul. Så siden jeg allerede har klart å gå ned 3,9 kilo på 8 uker, så skal jeg klare de siste 2,2 til jul (og kanskje klatre litt ned på 50-tallet også?!?!?).

 

PS! Det var utrolig godt med chili con carne! Jeg puttet oppi kyllingfilet istedet for kjøttdeig, men det var jo godt allikevel. Og så puttet jeg oppi ALT for mye fersk chili!!! Vannvannvann!

 

Ha en forrykende fredag, alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Kom hjem fra en fem dagers storbytur på tirsdag. Må innrømme at det ble litt vel mye kos. Hadde planer om å gå masse, men det var 12 kuldegrader, så det ble ikke så mye traving. Så i dag veide jeg 70,3 kilo. Det er en oppgang på 1,8 kilo. Kan ikke si meg fornøyd med det, men har et håp om at de forsvinner like raskt som de kom på. Har akkurat kost meg med 45 minutter pilates. Det er utrolig deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kiloene blir du kvitt raskt skal du se! Viktig å kose seg litt innimellom også. Julebordssesongen begynner jo for fullt snart og da har jeg fire helger på rad med masse mat... Skal forsøke å være fornuftig siden julekjolen fra i fjor ENDELIG passer!

 

Deilig med en treningsøkt da!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graulerer med nedgang, Buldre og Stressine!!!!

Håper du koste deg på tur, Marielle! Den kg-en forsvinner helt sikkert fort! :)

Så gøy at dere også har julekjoler som nå endelig passer!! Ikke noe er mer motiverende enn det! ;)

Hyggelig at chili con carnen fallt i smak, hehe og da fikk du drukket mye vann og! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo så deilig å endre kroppen man er litt misfornøyd med! Føle at jeg har kontrollen over meg selv og mine sjokoladesug. Jeg bestemmer nemlig hva som skal inn i min munn for tiden. Sjokoladesuget er jo nesten borte!!!

 

Dette skrev jeg kl 09:32!!! Og siden kantina vår ikke tar minibankkort, tenkte jeg at jeg skulle ta ut litt penger i Narvesenkiosken som står i førsteetasjen på dette bygget. Jeg går ned og hva skjer?!?! :-) Joda, jeg kjøper meg SJOKOLADE slik at jeg kan få tatt ut penger. 40 gram firkløver = 195 kalorier! Takk skarru ha! Prøvde å unngå å spise den, men det gikk ikke. Jaja, man skal kose seg litt og jeg har ikke spist sjokolade på 7 dager før denne...

 

Sjokoladesuget var kanskje ikke så veldig borte allikevel! *dør av latter*

 

Kjøpte også julemagasinet til KK (og hjemme har jeg kjøpt pepperkaker og mandariner), så det blir nok litt førjulskos i min hjem i helgen...

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, sånn kan det gå noen ganger! ;) Kjenner meg veldig igjen!

Men nå har du jo vært flink å ikke spist sjokolade på lenge, så da er det ingen krise med en sjokolade! Og tenk hvor flink du ellers er: bare 2 kg igjen til julemålet!

Ha en koselig førjuls-helg med pepperkaker og mandariner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært flinke jenter! Hva skal dere spise i helga da? Jeg er hjemme alene denne helga og har en såkalt "slanke og skrive helg". Holder på med en semesteroppgave. Tenkte å være ekstra flink med maten, siden samboeren min er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...meget fornøyd idag, vekta viste 63,7, så det er 1,2 ned fra forrige uke. Ser at jeg ikke kan slanke uten å trene, jeg har fått uttelling for treningsøktene mine den siste uka, det er jeg overbevist om.

 

Dere er flinke! Cm teller mest!!!

 

Men nå er det snart tid for tante Røds besøk, så nå regner jeg med stagnasjon utover denne uka som kommer, jeg pleier som regel å samle på litt vann da, ja.

 

Mat i helga, ja, det er litt av utfordring, jeg skal jobbe i hele morgen, til sene kveld, og opp tidlig på søndag igjen, så noen sen kveldskos foran tv blir det ikke, men det er en virkelig utfordring å la være å kjøpe seg trøstemat på jobb... For hvor lett er det egentlig å motstå den sjokoladen ?(jeg fortjener det jo, ikke sant?)- skjønner deg godt, Stressine!

 

Lørdagslunsjen vår bli ofte oppstekt rester fra uka som har vært, sammen med pytt i panne, eller stekt fiskepudding, ofte med kakao til nå om høsten,ikke spesielt sunt! Om å gjøre å finne på noe sånn at ungene ikke egentlig opplever at mamma slanker.

 

Jeg vet jo at det burde være en livsstilsendring for hele familien, men hva skal man gjøre da- ungene elsker pølser og ikke kan man erstatte all kjøttdeigen med karbonadedeig heller, ikke på vårt familebudsjett ihvertfall! Lett ost har jeg også prøvd, men det vil de ikke spise, den blir for tørr.

Ikke enkelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper helgen gikk fint, Meiret! Litt må man kose seg og! :) Men har du smakt den kakaoen Options? Den er utrolig god, og bare 39 kalorier pr kopp! Smaker absolutt ikke som "slanke-kakao". Broren min, som er veldig glad i søtt og ikke skal slanke seg, prøvde den hos meg en gang og syntes den var bedre enn vanlig kakao!

 

Kjempebra resultat på vekten da!! Jeg er imponert! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er SÅ glad i kakao og gir meg selv lov til å kose meg med kakao lørdag og søndag morgen sammen med kokte egg. Så kanskje jeg kan begynne med "options" istedet, så unngår jeg ALT for mange kalorier til helgefrokosten!

 

Interessant det du skriver om effekten av trening, Meiret. Det har vært mange tester rundt dette det siste tiåret og man kommer frem til at det mest effektive er kombinasjonen sunt kosthold OG trening! Jeg har vært skikkelig slapp i det siste, men skal ut på trening i kveld! Resten av uka blir preget av reisevirksomhet, så da blir det litt mindre trening...

 

Siden jeg nå er i gang med kaloritelling, begynte jeg å telle antall kalorier jeg får i meg når jeg er på harde skiturer som varer over flere dager (og uker). Ifølge disse sidene får jeg i meg minst (hold dere fast!) 8480 kalorier hver dag!!! Og jeg går NED i vekt på disse turene (vel, mye av det er vann, men allikevel)! Så da fant jeg ut at jeg skulle legge inn trimpoeng også og kom på 30 trimpoeng HVER DAG og bruk av 6500 kalorier! Når jeg nå sliter med å komme opp i 20 trimpoeng i uka er det rart å tenke på at jeg har ligget på 30 trimpoeng HVER DAG i opptil 14 dager ad gangen! Det er 420 trimpoeng på to uker det!!!

 

Jaja, lenge til neste tur (slutten av april), så jeg får vel leve på 1300-1600 kalorier til da... :-)

 

Ellers; mye bra resultater her, jenter! Stå på videre i uken!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Options er veldig bra. Synes den er veldig god den med 70% kakao. Hadde en liten snikveiing i dag. Hadde gått ned de kiloene jeg gikk opp på tur. Det var godt å se. Også har jeg en synd å bekjenne. Kjøpte meg et skolebrød i dag. Plukket ut det med mest eggekrem.. Da jeg kom utenfor butikken, spiste jeg eggekremen og kastet resten. Så sikkert helt desperat ut. Dette gjør jeg av og til. Vet grunnen også.. Hadde vært hos legen og hadde ikke fått spist mellommåltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra at du har gått ned det du gikk opp på helgeturen allerede, Marielle!

Hehe, ja det er fort å ty til noe søtt når man ikke får spist like ofte som man pleier.. men det var da tross alt bra at du bare spise eggekremen, og ikke resten av skolebrødet! ;)

Husker du skrev at du veide ca 70 kg eller noe sånt? Hvor høy er du? Jeg er 170 høy og veier nå 69,5 kg..og selv om det er tydelig at kroppen blir mindre, så viser ikke vekten mindre...frustrerende! jeg burde jo ikke være såå fokusert på hva vekten viser, men det er ikke så lett.. det er så fristende nå å ikke være så fokusert og streng når det gjelder vektnedgang, og heller fortsette med trening og sunt kosthold og håpe på at jeg etterhvert går ned litt mer.. jeg blir så innmari fokusert på mat når jeg skal ned i vekt, og kanskje jeg heller skal slappe litt av, ikke bli skuffet når vekten ikke viser mindre..og at det kanskje fører til at jeg går ned når jeg ikke stresser så mye med de tallene på vekten..

Også lurer jeg på når jeg egentlig blir fornøyd? Jeg er jo ikke overvektig, og ser slankere ut enn på lenge. Var en seier da jeg fikk på meg en kjole i str 40 forrige uke (og den satt kjempebra!). bruker str 40 i bukser ellers, men det er jo litt annerledes med en kjole..jeg bruker ihvertfall alltid større str i kjoler enn i bukser/gensere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er like høy som deg og kjenner frustrasjonen din. ;) Ser jo slank ut, men jeg vil så gjerne ned de siste kiloene. Vekta viser nå 68,5. I august 69,3.. Så her har det stått rimelig stille ganske lenge. Bruker 38 i bukser og 42 i topper. Det legger seg på overkroppen hos meg + at puppene tar en del plass. ;-) Det er frustrerende med slik stillstand..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi er flere som har det på samme måte! Jeg er så lei av å gå ned de samme kg-ene gang på gang. Både forrige høst og før sommern, gikk jeg ned fra ca 72-69,5. Vekten viser aldri mindre enn 69,5... ;) Leste noen innlegg her i forumet "ned over 40 kg", og da tenkte jeg at jeg får kanskje være fornøyd foreløpig sånn som jeg er nå. Det er jo mange som sliter mye mer enn det jeg gjør, og som virkelig er overvektige! Men så vil jeg likevel såå veldig ned til 65 kg, ihvertfall til 67! Men er så lei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet.. Jeg prøver å være fornøyd med at jeg i alle fall har klart å holde vekten denne gangen. Jeg har jo vært omtrent på det samme i noen måneder nå. Jeg gikk ned fra 80 kg til 63 kg i 2000. Hm.. Lurer på hva jeg gjorde siden det funka. Jeg telte ikke kalorier på den tida, men jeg husker at jeg var veldig forsiktig med å spise om kvelden. Oprah sier: Når du kjenner den gnagende sultfølelsen om kvelden.. Det er DA fettet forsvinner. Det er kanskje noe i det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det er faktisk akkurat det sitatet fra Oprah jeg stadig tenker på og! Morsomt sammentreff! ;) Men jeg pleier å spise litt på kvelden ettersom jeg ofte trener på kvelden, og da er det godt med litt mat når jeg er hjemme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det ble mye søtt, ja ihvertfall tatt i betraktning at jeg liksom skulle være veldig flink og streng med meg selv. Riktignok styrte jeg helt klar av all slags potetgull og slikt, men det ble litt kake... Det var jo farsdag på søndag, og ungene hadde bakt sjokolade kake, veldig stolte for å ha ordna opp på farsdagen, selv om mammaen var på jobb...Måtte jo smake, men bare et lite stykke. I tillegg var det mange som hadde kae å by på (jobber i hjemmesykepleien), så det ble noen kaffe kopper med kake til. Jeg rister det av meg, og er veldig fornøyd med kaloritellinga mi idag, som til og med gjør plass til 2(!) Husman med brunost- lykka si pamfilius, de e mæ..!

Jeg klarer ikke å kjenne sulten gnage, da tar jeg heller et sesamknekkebrød med mager skinkeost, det blir ca 60 kcal, så det synes jeg er et godt plaster...

 

Options skal jeg prøve, det hørtes bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, helga er over. Vi hadde SKIKKELIG drittvær i helga og jeg satt inne og jobbet stort sett hele helga. Jeg har forsøkt å komme meg ut en tur, men slet virkelig med motivasjonen. Hadde ikke de største utskeielsene heller, men det ble endel alkohol både fredag og lørdag.

 

Og i dag var det virkelig behov for skjerpings. Jeg gikk 30 min (rask gange) til jobb i dag. Så skulle jeg på 1 time aerobic i kveld. Så istedet for å kun være med på aerobic, dro jeg opp en time før og jogget før aerobicen startet. Så det ble 5,5 trimpoeng!!! På en dag! Og så deilig det er etterpå! Og på joggeturen min passerte jeg skianlegget og det var jo allerede åpent. Så i løpet av denne uken skal jeg på sesongens første skitur!

 

Og så har jeg klart å holde meg unna brus i halvannen uke! Nok en seier!

 

Og Marielle og Meiret; vi får bare innse at vi er glad i godsaker og både kake og skolebrød er jo SÅÅÅÅ godt. Og innimellom koser jeg meg litt jeg også!!! Det er viktig det. Og når jeg er nede på min idealvekt så skal jeg kose meg enda litt mer (og litt i jula også så klart)...

 

Med ønske om en flott slankeuke!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første dag av månedens uke...flere ganger idag har jeg hatt kurs mot skapet der det ligger en uåpnet pose sjokolade- suget blir nemlig ekstra stort denne dagen, sikkert mest fordi jeg er ute etter noe å trøste meg selv med. Den er fortsatt uåpnet, og det satser jeg på at den er når jeg drar på jobb i ettermiddag...

 

For å se positivt på det- spent på hvordan vektutviklinga blir uti uka når vannet forhåpentlig renner av- jeg må innrømme at jeg snikveier litt innimellom- men det er fredagen som teller da!

 

Et mål for dagen må være å komme seg ut litt, røre seg litt, så det skal jeg og minstemann gjøre nå.

 

Ha en deilig dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til jente23 og dere andre som innimellom sliter med motivasjon (som dere VET jeg gjør!):

 

Jeg fikk svar hos psykologen i går på nettmøte, og hun mente at det for mitt vedkommende nå var viktigst med stabilisering og å holde vekten en stund. Så kan jeg evt heller ta de siste kiloene dersom motivasjonen kommer tilbake. Jeg ble veldig glad for å høre det! :-) Les gjerne svarene; var mye å hente der. Spørsmålet heter "Når er det nok?". Tror i alle fall du, jente23, kan få litt input derfra; så du skrev omtrent akkurat de samme ordene litt lenger opp i tråden her.

 

Så da blir mitt neste spørsmål: HVORDAN STABILISERE? Jeg KAN vektreduksjon, men kan jeg vektstabilisering, mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var mange kloke ord! :) Sikkert lurt å vente litt med å prøve å gå enda lenger ned ettersom du bare har et par kg igjen og at motivasjonen ikke er på topp akkurat nå. Jeg VIL så veldig gjerne gå ned noen kg til, men det er ikke så lett. Jeg tror jeg skal starte en ny tråd der jeg skriver inn alt jeg spiser og trener, sikkert ikke så interessant for andre å lese, men det hjelper ihvertfall meg til å skjerpe meg. Er liksom ikke så kult å måtte skrive at man har spist masse sjokolade eller liknende! Så får jeg håpe det hjelper på motivasjonen! Så heretter finner dere "dagsrapport" fra meg hver dag under "motiver meg"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyder veldig kjent det dere skriver. Etter middag i dag (sunn suppe) bare MÅTTE jeg ha noe kjeks som hadde ligget i skapet i evigheter og som jeg egentlig ikke liker!!! HALLO! Jeg spiser ting jeg ikke liker bare fordi det var det eneste som fantes med kalorier!

 

Dersom du har lyst til å legge ut dagsrapporten din her, Jente23, må du gjerne gjøre det! Vi vil gjerne motivere deg videre!!! Dette klarer du!

 

Hyggelig at du "stikker innom", Nordland! Leste svaret fra psykologen i går! Det er nok et godt råd! Så hva er stabilisering!? Dette er et "problemfylt" stadie fordi man føler man må få lov til å spise en del ekstra fordi man har slanket seg. Det er nok viktig for deg å starte litt forsiktig med å holde vekten der den er nå. Begynn med å øke antall kalorier veeeeldig forsiktig til du kommer til kalorinivået hvor vekten holder seg stabil. Dette er supervanskelig - I KNOW! Det er iallefall viktig at du nå ikke går tilbake til gamle vaner og dermed går OPP i vekt igjen! Ønsker deg supermasse lykke til!!! Og dersom du finner ut at du har lyst til å starte med ytterligere vektreduksjon, så er vi her sikkert enda!!! :-)

 

Føler jeg spiser for mye for tiden (+ at magen har "stoppet litt opp"), men krysser fingrene for fredagen!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...