Gå til innhold

-5 kg til jul..6 uker igjen!


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Leste nettopp en artikkel om Europas gjennomsnittlige BMI. Italia er i denne undersøkelsen kåret til Europas slankeste folkeslag, mens Norge kommer litt ned på lista...

 

Vil bare meddele at mange av oss her faktisk drar gjennomsnittsnivået NED!!! Gjennomsnittlig BMI i Norge er ca 26 og dermed er jeg slankere enn "Ola Nordmann"! Ha! Så det så!

 

Nå skal jeg feire det med ei skive grovt brød og kyllingpålegg! Namnam!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den der posen med sjokolade-joda nå er den åpen- ikke min fortjeneste, men jeg klarer jo ikke å holde meg helt unna da.... Jeg så rimelig strengt på gubben da jeg så det, men han så ikke nevneverdig berørt ut. Han skjønner ikke helt det der at jeg ikke bare lkan la vær å borti posen- er det ikke bare å bestemme seg for det da? Men han har kommentert at han synes jeg ser bra ut, han skjønner hva jeg driver med, han er bare ikke helt med på notene...Skjønt han nevnte her en dag at han var litt inspirert, han tok brelett istedet for bremykt, og droppet majonesen. Jeg har tenkt å drive litt snikinføring av lettere ting... når den bremyktboksen er tom blir det ikke handlet inn en ny- ungene trenger den heller ikke, de får da i seg nok fett likevel, gjennom annen mat. Jeg er ikke hysterisk på deres vegne, for all del, men det kan vel ikke skade å plante noen lettere vaner. På søndag skal vi ut på tur, hvis været tillater, (jaja jeg vet bare dårlige klær osv, men la oss være realistisk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig godt igjen, Meiret! Ikke lett å bare unngå å ta sjokolade, hvis posen er åpnet! Både samboern og jeg leser til eksamen for tiden, og han har kjøpt inn masse kjeks..så hver gang jeg skal lage meg en kopp te, ser jeg en benk full av maryland cookies, jaffa-cakes, ballerina-kjeks og oreo-kjeks.. ikke så lett å motstå, men synes jeg har vært flink i det siste og bare tatt omtrent et par kjeks om dagen! (tro meg, jeg spiste myyye mer kjeks før når jeg leste til eksamen)

Håper det blir tur på dere på søndag! Her i Bergen, regner det hele tiden akkurat nå, så da er det ekstra hardt å komme seg ut..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vender tilbake.. Gått mange veker sidan sist eg skreiv her, men har fulgt med dere heile tida. DERE ER SÅ FLINKE!!! Eg føler eg ikkje har vore flink, og derfor har eg heller ikkje turd å skrive inn.. Men eg prøver igjen... Kanskje kan det hjelpe på motivasjonen?!

Eg har begynt ein ny - god vane ; trim. Vane og vane - eg har iallefall klart å holde ut i snart tre veker. Trener spinning 4 ganger i veka, kombinert med litt styrketrening. Eg håper eg klarer å fortsette, ev. gå ned til 3 ganger spinning, slik at eg ikkje går lei. Må jo ha tid til noko anna også ... Og forsøker å holde meg til måltida, men eg er SVAK! Har innsett dette - og har støvsugd skaper for snop og digg - for det er om kveldane når eg sitter aleine og ser tv at sjølvdisiplinen er for liten... No er det INGENTING i huset som kan øydelegge for meg. Lørdagsgodteriet til barna handler vi lørdag, og eg kaster resten på søndag kveld....

Har klart det i snart 3 veker - og eg VIL klare det framover også!

 

Lykke til dere andre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake, Henry! Så hyggelig å høre fra deg igjen. Det virker som du virkelig har fått nye gode vaner!! Så mye trening da, supert! :) Og hvis du ikke er vant til å trene så vil du garantert merke resultater fort!! Men ikke bli skuffet hvis vekten går opp (eller holder seg stabil) pga styrketreningen, det har skjedd med meg nå, og det er viktig å fokusere på at klærne faktisk blir mindre, selv om ikke vekten viser mer!

Så flink du er som har kastet alt av snop og digg! En bra start! Men ikke glem å unne deg litt godt innimellom, ellers så er det fort at man gir opp.

Gleder meg til å høre fra deg på fredagene fremover! Og blir motivasjonen dårligere etterhvert, så vet du hvor du skal henvende deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at du er tilbake!! Og så hyggelig at du har fulgt med oss! Som du kanskje har sett på trådene våre, går motivasjonen vår litt opp og ned også. Den siste uken har den vært litt nede hos meg! Men jeg må samtidig innrømme at jeg har blitt litt flinkere til å stoppe meg selv. I går var jeg to ganger på vei til skapet for å spise noen kjeks, men begge gangene stoppet jeg meg selv og plaget meg selv til å skrive opp kjeksene i dagsrapporten før jeg spiste de. Og dermed var det ikke så kult å spise de allikevel!

 

Og så deilig at du har begynt å trimme! Spinning fire ganger i uka er jo helt vanvittig bra da! Og kroppen har SÅ godt av det. Og blir det for mye, kan du jo godt trappe ned til bare tre ganger og så kanskje ta en gåtur i løpet av helga istedet for den fjerde spinningtimen?!?

 

Jeg satt i sofaen i går kveld (rettelse; LÅ i sofaen) og så på "et lettere liv" eller noe sånt. Har ikke sett det før, men da jeg så disse flotte tenåringene som trimmet som bare det og var RÅFLINKE fikk jeg dårlig samvittighet. Jeg så på bikkja som kun hadde fått to korte lufteturer i løpet av dagen og gikk for å ta på meg uteklær. Istedet for å gå en tur, jogget vi i 50 minutter (inkludert 6 intervaller med meget høy intensitet)! Kom ikke hjem før kl 22! Deilig! Det gir jo SÅNN overskudd og energi til kroppen! Jeg er rett og slett en helt annen person når jeg ikke får trent! Jeg gikk jo i nesten 4 år hvor jeg IKKE fikk lov til å trene pga sykdom og jeg SLET skikkelig!

 

Stå på, Henry! Håper du blir med oss på veiingen i morgen! Jeg går IKKE ned i morgen (har snikveid), så du skal ikke være redd for oppgang i vekten!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...