Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Gjest Ahnimah
Ugh...der er vi ikke enig' date=' kyllingkjøttdeig har både en ekkel konsistens og smaker nesten ingenting, bare sånn vassent...blæh. Men det kan sikkert være ok hvis en vet hva man skal smakssette det med - her må du komme med noen gode tips i kokeboken din Ahnimah! Jeg skulle gjerne brukt mer av den kjøttdeigen, men "får det ikke til"...[/quote']

 

Tandoori-krydder! Namnamnam :)

 

Men ja, fryktelig merkelig konsistens, vassent og ekkelt da jeg stekte det. Men det som er genialt er at det kan brukes til alt siden det ikke smaker så mye... da putter man bare på det krydderet man selv vil, feks til taco, eller tandoori, eller man kan lage sin egen kryddermiks. Skal finne en bra oppskrift til boka mi jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
Gjest Lillevenn

Jepp, kyllinkjøttdeig er veldig greit til taco etc, merker ikke forskjell jeg da:)

 

Sitter her med tårevåte øyne, nettopp sett siste episode av greys anatomy, kommer mest sanynlig fler etter 15 mars.. Huff, nesten skummelt hvor påvirket man blir av tv.. Går jo nesten inn i en sorgprosess her siden jeg ikke har fler episoder å se på.. Hehe, nå høres jeg helt psyko ut ihvertfall!!!

 

Trente en kjempebra økt med step idag.. 3,4 trimpoeng, og idag føltes det virkelig som jeg trente vekk så mange kcal som det tilsier.. Puuuh..

 

Idag har jeg kjøpt med naturell yoghurt og bjørnebær, så imorg skal jeg teste en eller annen form for smoothie;)

 

Klemmer fra meg. (Som er totalt forelska i McDreamy!!!!!!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minimeinme
Sitter her med tårevåte øyne' date=' nettopp sett siste episode av greys anatomy, kommer mest sanynlig fler etter 15 mars.. Huff, nesten skummelt hvor påvirket man blir av tv.. Går jo nesten inn i en sorgprosess her siden jeg ikke har fler episoder å se på.. Hehe, nå høres jeg helt psyko ut ihvertfall!!!

 

Klemmer fra meg. (Som er totalt forelska i McDreamy!!!!!!) :)[/quote']

 

Du er ikke psyko. Ikke verre enn meg i hvert fall. Jeg er fortsatt ikke kommet over Mr. Big i Sex og singelliv, og Sawyer i Lost er like yummy. Hmm...aner jeg et mønster her?? Bad guys er så jækli tiltrekkende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Kjenner meg igjen jeg også... men jeg holder meg til Prison Break og 24. Når en sesong er ferdig og vi ikke har noen flere sesonger å se på, blir jeg helt tom inni meg til vi får lastet ned/kjøpt neste sesong.

 

Oh, mennene i Prison Break... NAM! Forresten så er ikke han derre nye unge i Frustrerte Fruer så verst, han heller :)

 

I dag har jeg bakt ostemuffins og skinkesnurrer, NAM! Det ble nok litt for mye, men det er iallfall sunt...

 

Jaaa, hoppe i loppekassa nå... God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Ohoi... nå går det ad undas med meg her kjenner jeg... Alle hemninger er borte og jeg gafler innpå... 2200 kcal allerede i dag, bare sunn mat, men altfor mye. Jeg er så fryktelig sulten! Og så blir jeg så altfor mett etterpå... Sitter her og føler meg som en oppblåst ballong. Blæh.

 

Er det noen som har noen krisemotivasjon å komme med?

 

Jeg skal ut på joggetur etterpå, trene litt Pilates og så styrke. Det trenger kroppen min altså... Det verste er egentlig FØLELSEN man får når man har spist for mye... ÆSJÆSJÆSJ.

 

Jeg må gå dypt inn i meg selv og finne motivasjon... Grr.

 

Håper det går bedre med dere andre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ahnimah

 

To spørsmål:

 

Hvordan legger du inn den pay.ofen - eller den linja under? Legger du den inn manuelt hver gang, eller kan den legges permanent noe sted?

 

den med woman crying to get out....

 

Spm 2: hvordan får du til at det står sted i headingen til høyre for nicket ditt - der det står hvor mange innlegg du har?

 

Og når det gjelder følelsen av overspising, trenger jeg ikke engang å spise mer enn 1500 kcal før jeg kan få den følelsen. Det er litt avhengig av hva jeg fyller de 1500 kcal med.... ja, jeg mener sunn mat, men likevel...

 

anto

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Ja, enda en dag snart over..

 

Pølse og makaronigrateng til middag idag, nammenam! :) Blir naturell yoghurt med frosne bjørnebær til kvelds.. Er det godt å blande juice oppi der tro?? Prøver uten først så får jeg se.. Blir vel egentlig mer hjemmelaget yoghurt enn smoothie. Kanskje ta opp i litt banan også, mulig det blir litt for syrlig med bare bjørnebær.

 

Vet nesten ikke om jeg tørr skrive det engang, men snikveide meg idag.. Vekta viste utrolige 74,6 kg!!!! Tørr nesten ikke tro at det er sant.. 700 g ned på en uke for meg er fantastisk.. Hvis det fortsetter nå vil jeg være smekker til sommeren. :) Tørr ikke håpe på for mye enda, men kanskje endelig kroppen min har gitt opp kampen..

 

Her sitter samboer og en kamerat å kjører radiostyrt bil i stua, om å gjøre å kjøre en runde så raskt så mulig.. Minner meg om ungene på jobben som er 8.. Skjønner ikke hvorfor dette ikke overrasker meg?:)

 

Ha en flott kveld jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Fy søren, den smoothien ble rett og slett dritgod!!! naturell yoghurt, litt blåbærbiola, litt fruktjuice, banan og bjørnebær! MÅ PRØVES!! Kompisen til sambo sitter å drikker også, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Hvordan legger du inn den pay.ofen - eller den linja under? Legger du den inn manuelt hver gang' date=' eller kan den legges permanent noe sted?

 

den med woman crying to get out....

 

Spm 2: hvordan får du til at det står sted i headingen til høyre for nicket ditt - der det står hvor mange innlegg du har?[/quote']

 

Trykk på "diskusjon" til venstre i margen her, da kommer det opp en side der du både kan endre profildata (legge inn sted, opplysninger om deg selv osv.) og legge inn signatur som kommer opp nederst på hvert innlegg :)

 

Lillevenn: bjørnebær er nydelig! Jeg pleier å lage akkurat sånn smoothie med banan og sånn, og det er dritgodt. Og så er det så fine farger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85
Det verste er egentlig FØLELSEN man får når man har spist for mye... ÆSJÆSJÆSJ.

 

Huff! Jeg har hatt det AKKURAT likedan i dag Ahnimah...Hadde bestemt meg for å ligge litt lavt i dag, siden jeg har ligget noe over de to foregående dagene, men så laget jeg kylling i pita til middag, og spiste meg så altfor-altfor mett! Fikk nesten panikk inni meg, og lette febrilsk etter en løsning. Noen timer etterpå hev jeg meg i bilen, og drog på trening, sykkel/styrke i 1,5 time (enda jeg har gått tur i dag). Så nå sitter jeg her, helt pumpa, og kalkulatoren sier jeg har forbrent over 1000 kcal i dag, så nå har jeg ikke det snev av dårlig samvittighet igjen :) Håper joggeturen, pilates og styrke gjorde susen for deg også!!

Vet søren ikke om noen annen krisemotivasjon enn trening, når det gjelder den følelsen der, men fy så ekkel den er. *bortbortbort*

 

Lillevenn: Den smoothien er genial! "Spiste" den mye før, men blenderen min er blitt så dårlig :) Spørs om jeg må investere i en ny...men først må jeg ha nye sko, nytt undertøy, og selvfølgelig belønne mitt første delmål med en tur til frisøren...*sukk*. Godt jeg skal jobbe både i morgen, fredag og søndag. Hehe. Grattis med vektnedgang! Så utrolig deilig, ikke sant? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellie76

Hei, jeg er innom "på besøk" :-)

Vil bare rose deg for de fine oppskriftene med bilder, utrolig flotte! Jeg lover at jeg skal kjøpe kokeboka når den blir utgitt. Du må ikke røpe alt her da, plutselig stjeler noen ideen din! Jeg elsker lakseruller og skal prøve oppskriften din på tur i helga, perfekt hyttesnacks :-)

Og så må jeg si at bildene av deg selv også var veldig estetiske og fine. Modig gjort å legge dem ut.

Lykke til med prosjektene dine!

 

Hilsen Ellie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykk på "diskusjon" til venstre i margen her' date=' da kommer det opp en side der du både kan endre profildata (legge inn sted, opplysninger om deg selv osv.) og legge inn signatur som kommer opp nederst på hvert innlegg :)

 

Lillevenn: bjørnebær er nydelig! Jeg pleier å lage akkurat sånn smoothie med banan og sånn, og det er dritgodt. Og så er det så fine farger...[/quote']

 

Tusen takk :)

Fant alt jeg lurte på - og mer til.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

 

Lillevenn: Den smoothien er genial! "Spiste" den mye før' date=' men blenderen min er blitt så dårlig :) [/quote']

 

Starshine: jeg lager smoothiene mine med stavmikser i et høyt målebeger. Funker genialt, og en liten stavmikser er mye billigere enn blendere. Kjøpte en til 149 kr på Siba. Dessuten synes jeg den er lettere å gjøre rent enn blendere! :)

 

Joggeturen gjorde ting litt bedre, godt å få forbrent noen kalorier! Kjempebra at du orket ekstra trening når du har spist mye - det hjelper absolutt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah
Hei' date=' jeg er innom "på besøk" :-)

Vil bare rose deg for de fine oppskriftene med bilder, utrolig flotte! Jeg lover at jeg skal kjøpe kokeboka når den blir utgitt. Du må ikke røpe alt her da, plutselig stjeler noen ideen din! Jeg elsker lakseruller og skal prøve oppskriften din på tur i helga, perfekt hyttesnacks :-)

Og så må jeg si at bildene av deg selv også var veldig estetiske og fine. Modig gjort å legge dem ut.

Lykke til med prosjektene dine!

 

Hilsen Ellie[/quote']

 

Tusen takk for koselig melding :) Hyggelig med tilbakemeldinger på det jeg gjør. Håper lakserullene faller i smak! Jeg skal prøve å ikke legge ut alle oppskriftene her før boka kommer ut... Håper kanskje på at GR vil selge boka i nettbutikken her etterhvert. Håper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

hadde store planer om smoothie idag også, men rakk det ikke.. Har vært på babybesøk hos en venninne. En liten jente på snart 4 uker, ååå så nydelig!!

 

Nå er jeg skikkelig trøtt, skal hoppe i seng!

 

Håper alle har hatt en flott kvinnedag. God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jhenny

Må bare få sagt det...gikk på vekta i dag selv om mandag er veiedag, da var jeg kommet til første delmål, 79 kg-jippi, så nå er første belønning bestilt så neste helg drar jeg på weekendtur med hurtigruta. Nå er jeg skikkelig optimist! Håper dette utbruddet kan være med på å inspirere dere andre også:)

Lillevenn: ja ikke sant sånne små babyer er bare kjempesøte og artig å følge med videre også.

 

050.gif

 

Ha en flott og slankende dag allesammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Gratulerer med nedgang, jhenny! Kjempebra med sånne positive innlegg innimellom. Du er superflink :)

 

Jeg var akkurat på butikken og kjøpte meg lunsj, men glemte pålegget i butikken. Argh! :) Jaja.

 

Jeg har også begynt å bruke skritt-telleren min igjen. 6000 skritt til nå er jeg ganske fornøyd med! Blir nok noen flere etter joggeturen i dag.

 

Nå er det snart helg, berter! Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Gratulerer Jhenny! :)

Jeg hadde og innmari lyst å snikveie meg i dag, men droppa det.

Det var brownie, is og peanøtter til lunsjen på jobben i dag, og jeg klarte selvfølgelig ikke den utfordringen. Og på toppen av det hele vil samboeren min ha meg med ut i kveld..Omg, hvordan skal dette gå.

 

God helg til dere andre da i alle fall! :) Jeg vet ikke om det blir så god helg på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

ja, endelig helg!!! treningsmessig har dette vært en dårlig uke.. 3,5 trimpoeng.. Hadde tenkt meg på trening idag, men jeg er så sliten.. Ble skikkelig svimmel og kvalm på jobb idag, tror kanskje det kommer av at jeg har jobba så sinnsykt mye den uka her, er nesten ingen som er på jobb. Så etter en arbeidsdag på ni timer idag orka jeg rett og slett ikke trening. Tror jeg skal være forsiktig med å presse kroppen min alt for mye. Men litt trimpoeng bedre enn ingen. :)

 

Har ingen planer i helgen, så får prøve å slappe av og få igjen litt krefter. Blir samme kjøret neste uke. Skal trene mandag og tirsdag, litt lettere å få til trening i begynnelsen av uken.

 

så nå tar jeg meg en velfortjent helg, tenkte jeg skal utforske mer smoothies! Hekta kan man si.

 

Rapporterer endelig vektresultat denne uken imorg. Blir spennende!

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Lillevenn, hvordan gikk det på veiing? Utrolig spent!

 

Jeg var ute og jogget i går, en ny runde. Ganske grei runde, men fikk føling og da blir jeg så sur :) Tenkte jeg skulle prøve meg på den samme runden nå, men med litt mindre insulin.

 

Jeg har heller ingen planer i helga, og det er DEILIG, for det blir fullt kjør de neste to helgene. Førstkommende er det konsert på fredag og bursdagsfest på lørdag og helga etter skal jeg besøke pappa i Bergen. Vi drar på torsdag og kommer hjem søndag. Gleder meg!

 

Jeg må til byen og kjøpe ny kaserolle, for jeg så på God Morgen Norge at man absolutt ikke skal bruke sånne med teflonbelegg som begynner å flasse av... Det gjør min! Så da blir det ny og fin gryte på oss.

 

Ok, nå sitter jeg bare og drøyer joggeturen... :)

 

Snakkes, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

JIPPI!!! 74,3kg lyste mot meg fra vekta idag. Krysser fremdeles fingrene for at det går min vei nå, men 900g ned på en uke er helt ufattelig:)

 

For min del blir det også en rolig helg, blir bare kos hjemme. Blir automatisk mer kcal da, men har tatt opp kyllingfilèt til taco så og svinefilèt til pizza imorg, så er ihvertfall et bedre alternativ.

 

Igår ble smoothie med mango og litt bjørnebær testa ut, nammenam. Tror nesten ingenting blir vondt når man lager smoothie jeg. Blir smoothie til mellommåltid idag også.

 

ahnimah:Ikke bra når teflonkjeler blir for slitt, er visst noe teflonet gir fra seg da som ikke er bra. Men teflon er jo absolut det beste å lage mat i:)

 

Gratulerer med første delmål jhenny!! En utrolig deilig følelse når man ser at vekta går nedover.. Kan jeg skrive under på ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ahnimah

Så bra, Lillevenn! Høres ut som om det endelig har løsnet for deg :)

 

Jepp, blir som regel litt flere kcal på en rolig helg, men det er jo lov å unne seg litt innimellom. Magert kjøtt er jo utrolig godt, og det er masse magert som passer fint på pizza. Det blir nok hjemmelaget pizza her i morgen også, har rester av kylling- og svinekjøttdeig som blir skikkelig namnam-fyll :)

 

Joggeturen ble ikke så veldig vellykket, det begynte å sludde og beina var blytunge så det ble bare 25 minutter. Men det er da noe! Nå har jeg fått samboeren hektet på Pilates, så vi skal trene litt mage, tihi. Morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og takk:)

Ahnimah: skritteller er litt ålreit å ta på da har en mulighet til å følge med aktiviteten sin. Jeg bruker en i perioder og det blir minst 10 000 daglig når jeg er på jobb og går til og fra. Har også prøvd litt pilates noen ganger og det er bare helt rått!

 

Starshine: det er jammen ikke lett å holde seg i skinnet når en blir bedt ut -, men men ny uke og nye muligheter og en skal jo kose seg litt innimellom også da uten å få dårlig samvittighet!

 

Lillevenn: høres ut som du stresser en del på jobb, det gjør jeg og innimellom men det er viktig at en henter seg inn igjen innimellom og tar vare på seg selv- ikke glem det! Gratulerer til deg også med flott nedgang!

 

Ha ei super helg alle sammen g075.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...