Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Lurt med en oversikt Ahnimah!

 

Jeg har sykla i 30 min, helt nydelig blei god og varm og svetta masse... Har bare litt vondt i halebeina. slo det skikkelig på cokartbanen på lørdag så sitter litt rart på sykkelen nå.. Har også fått i meg mine 3 frukter, er 3 klementiner men alikevel.. Dagen har gått bra til nå! Men skal på pizza hos svigers snart.. Får ta meg ei gulerot først og holde meg til et stykke.. tipper det er på ca 400 kcal...

Blir stolt om jeg klarer det. elsker pizza.

 

Det er et godt tips å tenke litt av alt Ahnimah, det skal jeg leve etter. Jg har også vært sånn at jeg har vært syklig nøye i noen dager også går jeg på en kjempe sprekkk og blåser i det.. Men nå er det et langsiktig mål og større sjangse for å få det til. For meg er det også veldig viktig å bare veie meg en gang i uka...

 

Marijenta

Høyde: 159 cm

Startvekt: 76,6 kg (23. okt)

Nedgang til nå: -4,4 kg

Vekt nå:72,2 kg

Januarmål(har ikke julemål men 10. januar mål) : under 70 kg

Hovedmål: 63 kg (gjerne litt mindre men får se det ann da)

 

Jeg har veidag onsdag nå og registrerer da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar

Ja, idag føler jeg meg virkelig elendig!! Mest sansynlig mensen.. Lagde wok til middag, kjempegodt!! Skal ned å trene nå, hjelper sikkert på humøret..

 

Høyde:163 cm

Startvekt: 77 kg

Nedgang: 0,5kg

Vekt nå: 76,5

Ønsket vekt til sommeren:63kg

Til jul er jeg egentlig ikke helt sikker, men jeg kan jo håpe på at jeg er nede i 74.

 

Har ikke egentlig hatt fast veiedag, men jeg tror jeg tar fredager. Føler akkurat nå at jeg jobber mot noe uoppnålig siden jeg ikke ser noe særlig resultater, men jeg får bare stå på. Godt med god støtte fra dere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bra ut! Da kan jeg jo ta en oppsummering hver fredag når alle har lagt inn resultater.

 

Hvordan gikk det hos svigers marijenta? Bra med klementiner! Jeg har spist to i dag ;)

 

Et lite tips: hver gang jeg føler at dette ikke går noen vei, ser jeg på disse bildene. Det første er den dagen jeg startet, 82 kg tung. Det midterste er fra da jeg veide 76, det siste er tatt denne uka.

sjyb9.jpg

 

Hver gang jeg ser på det, får jeg ny motivasjon til å fortsette. Så, få noen til å ta bilder av deg! Eller ta noen selv... Eventuelt sammenlikn med bilder når det har gått en liten stund. Men husk å ha tålmodighet, for min del tok det en tre ukers tid før det begynte å synes på kroppen.

 

Og hvis dere noensinne er i Trondheim eller i nærheten så si fra, for jeg har jo fotostudio her :D Og jeg tar gjerne før-etter-eller midtimellombilder! (De bildene over har samboeren min tatt, bare for å ha sagt det...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..med bilder. Man kan jo helt klart se forskjellen. Personlig har jeg følt meg så tjukk at jeg ikke har orket å ta bilder. MEN -mamma tok et bilde i sommer, da vi hadde besøk av ei venninne av meg som akkurat hadde fått barn.

Og på bildet av venninna mi og meg som holder babyen, så ser det definitivt ut som om det er jeg som har fått unge, og venninna mi ser ut som en nett liten sak ved siden av (og det var hu vel strengt tatt ikke..). Ille!

Det er heldigvis en 13-15 kg siden.

 

Ja, ja, greit å ha, sånn til skrekk og advarsel;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så artig med bilder Ahnimah! En ser virkelig fremgang:) Gratulerer! Kanskje jeg skal få tatt noen bilder nå før jeg blir altfor slank, hahah (ironisk latter).

 

Hos svigers gikk det vil ike helt bra.. Spiste 1 og et halvt pizza stykke pluss et kakestykke og litt is... Ikke stolt nå, men har iallefall sykla da...... Blei vel en 300 kcal for mye, men alikevel under forbruk.. Men dette har blitt litt for mye kos nå i det siste.... Jeg får bare la vær nå asså.. Kan ikke si at det blir bare denne gangen hver gang.. da kommer gamle synder tilbake igjen... huff

 

Men føler meg ok, så er bare å stå på vidre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off, nei, det var ikke særlig gøy for meg å se det første bildet... selv om jeg var langtfra sånn altfor tjukk (jeg var bare altfor langt fra der jeg ville være). Det skal sies at jeg bare lastet bildet inn på mac-en og prøvde å glemme det til jeg så bedre ut. Men nå er det kjempedeilig å se at jeg ikke er der lenger!

 

Marijenta: hørtes ikke ut som en altfor ille utskeielse det der da... Og du har jo syklet også, det hjelper på det! Jeg koste meg med litt sjokolade selv i går jeg. Off. Kjenner at pillene gjør noe med hormonene i kroppen min. I dag føler jeg meg stappa! Sikkert masse vann.

 

Så jeg har ingen høye forhåpninger om at vekten har holdt seg nede til mandag. Jeje!

 

Lillevenn: veiedag i dag? Jeg er spent! Og gleder meg til å lage vår første oppsummering ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, var veiedag.. der lyste tallene 77 mot meg, så ikke en så alt for positiv uke for meg.. men håper det har noe med mensen å gjøre.. har trent to ganger den uka her, skal ned å ta den tredje økta nå snart. så er fornøyd med innsatsen på treningsfronten ihvertfall!

 

God helg jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har vært stille her i helgen. Har dere hatt en fin helg? Jeg har hatt det bra både blitt litt øl og sjokolade, men men.. Trente stepp igår, kjempegod trening!! Klar for en ny uke hvor jeg håper vekta viser mindre på fredag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei jenter!

Du har iallfall ikke godt opp lillevenn:) det er jo bra.. og mensen er helt klart en gyldig ynskyldning.

 

Jeg har egentlig hatt en dårlig periode de siste ukene. Halve uka går bra og rsten går dårlig, men jeg har alikevel vært heldig å hatt vektnedgang... I helga har jeg vært utolig dårlig med måten, har spist hamburger og pommefritz t.o.m. Ikke bra...

 

Men i dag har jeg finni en til ting som kan hjelpe meg med motivasjon for å trene. Pappa har spurt om jeg og samboern min vil være med på et skirenn i tyskland 4. februar. Det er 50 km langt. Det r en sinnsykt utfordring for meg som ikke er i fysisk form i det hele tatt, og jeg har heller ikke noe særlig teknikk på ski.. men det hadde vært veldig morro å gjennomføre det uten å komme på siste plass... Jeg må nå virkelig begynne å trene målretta om det i hele tatt er vits i å melde seg på... jeg begynte i dag med å trene intervall på spinningsykkelen i 30 min (inklusive litt oppvarming), Jeg blei i allfall sliten så da har jeg iallefall gjort et arbeid..

Trur det første jeg må gjøre er å forbedre utholdenheten.. er ikke snø er ennå, så med en gang snøen kommer for jeg reise ut å prøve å få litt bedre teknikk..

 

Blir spennende det her, men vet ikke om jeg klarer det...

 

Må også bli flinkerer til å bare klare meg med en godteri og kakedag i uka!

 

Nå er det Gi jernet* som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ende mer skravell fra meg.. Lurer på om jeg skal raportere inn dagsraporten og treningsraporten min hele denne uka.. Så da blir det jo litt flaut om jeg har spist mye usunt... Skal også trene tre ganger denne uka! Dere må gi meg litt ris om jeg har spist godteri eller kaker, ok? Blir dere med foresten? Legge inn alt vi spiser og trener fra mandag til søndag..

 

Jeg har ikke gram vekt (trur jeg får det til jul) så alt blir ikke like nøyaktig, en det blir jo en pekepinn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for en ny og sunn uke! Gleder meg :)

 

Jeg har spist veldig usunt i helga, men det har blitt få måltider, så jeg har holdt meg sånn noenlunde innenfor kalorigrensa... Så det er ikke SÅ ille. Sjeldent jeg skeier ut, men greit å gjøre det innimellom.

 

Jeg er med på å legge inn alt jeg spiser og trener! Litt flaut å legge inn feks dagens dagsrapport, med blant annet fem boller... Herregud. Og bare frokost og middag. Men, men. Sånn gjør jeg ikke på hverdagene altså!

 

Lillevenn: gleder meg til å høre resultatet ditt til fredagen igjen. Kanskje du skal prøve å ikke veie deg igjen før da? Det funket iallfall for meg i begynnelsen. Da visste jeg ikke om jeg "lå bra an" eller ikke, så jeg var flink hele uka og ble positivt begeistret over vekta (stort sett, iallfall...).

 

Tar den felles oppsummeringen vår til helga igjen jeg, for da har du kommet ordentlig igang også!

 

Marijenta: kjempefint å ha et mål å trene til! Det er sikkert sunt å trene mot en begivenhet, og ikke bare for å gå ned i vekt. Og et skirenn på 50 km er ikke bare-bare. Det blir sikkert kjempebra!

 

Jeg har litt lyst til å melde meg på Birkebeinerrittet (ikke ski, for det er jeg elendig til, men sykling er gøy). Det blir bare fryktelig fort utsolgt, så jeg må vente til neste år igjen :) Dessuten går jo rittet fra hjemstedet mitt, så jeg BØR prøve meg en gang!

 

Ok, nå sitter jeg og samboeren og ser på Manshow, hahaha. Skikkelig teit!

 

Goooood slankeuke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også på manshow. skikkelig sløve greier. Kan jo la seg inspirere av de tynne damene med lite klær da...ha ha.

 

Har hatt en forholdsvis sunn helg, da jeg fikk sånn kjempesug etter gulrøtter. Skikkelig fysen , og det har jeg vel aldri opplevd før.

 

Pluss at jeg kjøpte en svær juleskinke jeg har gnafset av hele helgen. Er veldig glad i kjøtt ser`ru.

(øh, noen andre som roer nervene med ett skikkelig kjøttstykke?)

 

Ps, ser ut som en kul tatovering på bildene. Hva er det bilde av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, synes manshow var litt kult jeg... Veldig manneprogram, da! :)

 

Kjøtt er nam :) Spesielt salt kjøtt! Tør sjeldent å spise det pga alt vannet som fester seg til kroppen, men. Godt er det!

 

Amathea: tatoveringen fant jeg inni et cd-cover av ulver. Det er to fugler som holder opp et banner der det står "Viva Megalomania" (stormannsgalskap), og så er det noen fine kruseduller rundt. Fornøyd med den jeg :)

 

Ellers: veiedag i dag. Har mest lyst til å bruke resultatet fra i går... da var jeg 71.6. Men jeg havnet på 72 i dag, så jeg mååå vel skrive inn det! Usj. Jaja. Jeg SKAL klare 70 til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en dødsbra tatovering. Synes det er stilig med tatoveringer så lenge det ikke tar av helt (som ei jente jeg gikk på skole med, som hadde tatovert seg omtrent på hele kroppen).

 

Det er så kjipt å se at nåla har gått oppover igjen altså. Selv om det jo sikkert ikke er fett akkurat. skal veie meg på onsdag på kurs, og håper veldig at jeg har gått ned minst 800 gr, så det står 85,9 på vekta(eller mindre da, det hadde vært topp), men har gått ned 3,1 kg de siste to ukene, så det spørs om det går så glatt denne gangen.

Det var en periode jeg liksom aldri kom meg bort fra 90 tallet. Det vippet bare opp og ned hele tida. Kjipt. Men begynner jeg heldigvis å nærme meg julemålet mitt på 85.

 

God uke da folkens!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Ahnimah: jeg er sikker på at du klarer 70 kg til jul.. Hadde håpe jeg og haddde det, men er redd jeg ikke er så flink nå..

Har nemlig klart og skeie ut i dag også. Nå meg jeg få litt skjenn.... Er så utrolig udisiplinert... Var hos vigers må middag, og selvfølgelig så kom det kake og is på bordet etter middag... Huff!

 

Legger inn dagsplanen litt seinere, men ville helst slept.. men må vel bare se sannheten i øynene.... Får håpe jeg klarer det bedre de neste dagene.. Er også veldig glad for at jg skal på kurs i januar.. det trur jeg at jg trenger...

 

Prøver å ta en tur og trene etterpå.. Har ikke vært på treningsstudio siden før sommeren.. men kan bli artig og prøve igjen...

 

Blir spennende å se om hvordan det har gått med dere (om du og er med lillvenn?) ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei uff, alt med måte sier nå jeg. Det gjelder tatoveringer også. Jeg har tre stykker, men de er ganske spredt, så ingen av dem synes samtidig :) Ikkeno fint når det dekker hele kroppen synes jeg.

 

Amathea: alltid kjipt når vektnåla går opp, iallfall hvis man har vært flink og stått på. Men det er bare å fortsette å motivere seg!

 

Marijenta: nå er det nok utskeielser! Helg er helg, men nå er det mandag igjen vettu... spis sunt resten av dagen og ta deg en runde på trimsykkelen! *kjefte* (Off, nå følte jeg meg fæl, vær så snill og ikke hat meg...:))

 

I dag fikk jeg et lite innblikk i journalen min og jeg fant ut at jeg har vært overvektig i minst fire år. For fire år siden veide jeg 80 kg, som er omtrent det samme som da jeg begynte å slanke meg i sommer. Det vil med andre ord si at så slank som jeg er nå har jeg ikke vært siden jeg var 16... Litt rart å tenke på, men ganske morsomt også. Derfor er det vanskelig å vite trivselsvekten min, jeg har jo alltid veid for mye. Så det blir spennende å se når jeg når målet!

 

Ok, skravlesjuk jeg nå, skal la noen andre få ordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trengte kjeft nå Ahnimah! Det er godt du gjør det! Er sant, heleg er helg!

 

Har vært og trent på treningstudio, deilig:) Jeg trur aldri jeg har trent en så bra økt for utholdenheten før... Jeg tok først 20 min på elipsemaskin i moderat tempo med litt motstand. Etter det jogga jeg i 30 min i cardiosone(utholdehet), trente med pulsbelte som registreres inn på maskinen slik at den beregner motstanden og regulerer dette etter pulsen, slik at jeg alltid ligger riktig... Det var kjempe morsomt! Blei sikkelig svet og sliten, men ikke sånn helt utbrent, føler jeg har gjort et godt arbeid, forbrent nesten 500 kcal! Jeg er stolt av meg selv, selv om ikke søtsaken var bra, det skal ikke skje resten av uka!

 

Er så glad for denne tråden, det motiverer!

 

Her er matiintaket mitt: Er ikke helt nøyaktig, mye er på øymål (men det er heller litt overdrevent)

 

Mat:

Sum kcal: 1936

Frokost () 182 Fjern:

 

2 knekkebrød 80

 

1 skive a 12 gram kokt skinke Gilde 13

 

10 gram Lett jordbærsyltetøy Lerum 13

 

1 porsjon a 20 gram lettere Fløtemysost Tine 76

 

 

 

Lunsj () 150 Fjern:

 

3 stk a 9 gram Ryvita rug 92

 

2 porsjon a 20 gram Go' og Mager leverpostei 58

 

 

 

Mellommåltid () 0 Fjern:

 

 

 

Middag () 1014 Fjern:

 

300 gram ris hurtigris kokt 435

 

200 gram kylling brystfilet 210

 

3 porsjon a 0,5 dl bearnaise 337

 

1 porsjon a 0,5 dl fløtesaus 32

 

 

Kvelds () 20 Fjern:

1 klementin 20

 

Melk () 70 Fjern:

 

1 glass 70

 

 

 

Kosemerker () 500 Fjern:

 

70 gram sjokoladekake med glasur 252

 

50 gram fløteis med sjokoladebiter 120

 

2 stk a 13 gram kjeks søt med fyll 128

 

 

Trim: 2,4 poeng

 

Bedre lykke neste gang;)

 

Jeg regner ikke med grønnsaker og salat. Knasker endel gullerøtter men det skader vel ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Sum kcal: 1873 Hjerter: 2

 

Frokost : 253 kcal

2 skive a 30 gram Kornet' date=' brød 150

2 porsjon a 5 gram majones ekte 73

1.5 porsjon a 20 gram kokt skinke 30

 

Lunsj: 300 kcal

Litt makaronistuing 300

 

 

 

Mellommåltid: 330 kcal

To små vaniljeboller 200

2 rad a 12 gram sjokolade med kjeks 130

 

 

Middag: 540 kcal

300 gram Pasta di Parma m/ost Toro 420

En halv hvitløksbaguette 120

 

 

Kvelds: 250 kcal

2 skive a 30 gram grovbrød uten sirup 132

20 gram Fåresnabb Gilde 82

2 porsjon a 5 gram margarin Soft Light 40 % fett 36

 

 

60 gram tørket mango 200

 

Jogging, 30 min: 327 kcal

Gange, rask, 15 min: 117

Til sammen 444 kcal = 2,2 trimpoeng

[/quote']

 

Off, er ikke noe sånn fryktelig stolt av maten i går... Hadde igjen noen vaniljeboller jeg ikke hadde fryst ned. Og sjokolade fra helgen. Men nå er alt borte vekk! Heldigvis var jeg ikke så langt over kalorigrensa (skal ligge på 1800 pr dag).

 

Jeg er derimot veldig stolt av joggingen min! Så langt har jeg ikke jogget sammenhengende på fire år! Hehe.

 

Bra du fikk ut litt energi på treningssenter, marijenta. Med de trimpoengene du hadde i går så ser det ikke ut som det gjør så mye at du spiste litt kake :) Men hva er ellipsemaskin egentlig? Har alltid lurt på det...

 

Jeg regner heller aldri med grønnsaker. Gulrøtter knasker jeg uten dårlig samvittighet, og jeg kan spise en haug med grønnsaker til middag uten at jeg gidder å registrere. Det blir som regel aldri over 60 kcal likevel.

 

Oi, kom på at jeg glemte å registrere klementiner i går! Jaja, er ikke det verste man kan ha i seg det da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå hadde det kommet mange innlegg.. Har ikke glemt dere altså. Jeg er ikke så veldig flink til å registrere maten, men jeg kan prøve å bli flink til det. Så kan vi kjefte på og rose hverandre! Jeg har ikke vært på vekta nå siden fredag, må si jeg har hatt veldig lyst noen ganger. Skal ned på step time nå, gruer meg nesten for den timen er beinHARD!! Trente den på lørdag også, men veldig deilig etterpå.

 

Jeg også er vel større enn jeg noen gang har vært, iallefall vektmessig, har egentlig alltid vært overvektig. Har aldri vært fornøyd med meg selv. Tror kanskje den eneste utveien for meg er å trene. Men nå vet jeg ihvertfall med meg selv at jeg prøver å gjøre noe med det, sitter ikke bare hjemme å tenker at dette går ikke. Selv om den følelsen stadig dukker opp:)

 

Skal ha jentekveld til helgen og da blir det grethe roede pizzaboller, og grønnsaker med dip!! :)

 

Vi skal klare det her jenter, ahnimah: mitt forbilde!! Du har vært utrolig flink! Marijenta og jeg kommer hakk i hæl;)

 

God slankeuke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sum kcal: 1421

Frokost () 177 Fjern:

1 stk a 6 gram Rugsprø Original Finn Crisp 18

 

1 porsjon a 20 gram Gudbrandsdalsost G35 92

 

1 glass a 1,5 dl Multifrukt juice 40

 

0,5 dl Biola Syrnet Melk med Blåbær 27

 

 

Lunsj () 213 Fjern:

2 skive a 30 gram Speltbrød Møllerens 134

 

2 porsjon a 20 gram Bacon Leverpostei Kronborg 79

 

 

 

 

Mellommåltid () 397 Fjern:

1 skive a 30 gram Speltbrød Møllerens 67

 

1 porsjon a 20 gram Bacon Leverpostei Kronborg 39

 

1 porsjon a 2,5 dl Tomatsuppe, kremet 125

 

2 stk a 6 gram Rugsprø Original Finn Crisp 37

 

1 porsjon a 5 gram margarin Bremykt 37

 

1 porsjon a 20 gram Gudbrandsdalsost G35 92

 

 

Middag () 544 Fjern:

4 stk a 80 gram Pannekaker, Toro 544

 

648 KCAL = 3,2 trimpoeng

 

Så det var maten min idag.. Ikke så værst idag. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her komer rapporten min for tirsdag.

 

Lillevenn: Jeg er enig med deg, vi skal følge Ahnimah hakk i hæl!

Ahnimah: Blir utrolig inspirert av å se fremgangen din på bildene, det motiverer å se at andre klarer det:)

 

Har nå meldt meg på skirenn 4. februar i Tyskland, så håper jeg klarer å komme meg i lit bedre form, og fullføre løpet! Blir spennende...

 

I morra er det tentamen, er også det på fredag og mandag og tirsdag så håper ikke "all" (blir vel ikke så mye) lesinga får meg til å ta tak i sjokoladen, som jeg nå er velig glad ikke ligger i skapet...

 

Er julebord til fredagen igjen, mn trur det skal gå greit, om jeg er flink resten av uka er det tross alt bare en dag... Lurer jeg meg selv nå, eller tenker dere å slik?

 

Sum kcal: 1260

Frokost () 119 Fjern:

 

2 stk a 9 gram Ryvita rug 61

 

2 porsjon a 20 gram Go' og Mager leverpostei 58

 

 

Lunsj () 135 Fjern:

 

2,5 stk a 9 gram Ryvita rug 77

 

2 porsjon a 20 gram Go' og Mager leverpostei 58

 

 

Mellommåltid () 70 Fjern:

 

2 dl toro suppe 70

 

 

 

Middag () 548 Fjern:

 

200 gram Gilde karbonadedeig 248

 

20 gram Pizzaost revet Finello 60

 

15 gram lettrømme 20% 30

 

til kjøtt taco krydder 20

 

2 stk a 58 gram Flour tortilla, Old el paso 190

 

 

 

Kvelds () 251 Fjern:

 

1 stk a 58 gram Flour tortilla, Old el paso 95

 

120 gram karbonadedeig 126

 

15 gram lettrømme 20% 30

 

 

Frukt () 90 Fjern:

 

30 gram ananas 15

 

1 porsjon a 50 gram klementin 20

 

1 porsjon a 50 gram druer små stenfrie 35

 

1 porsjon a 50 gram klementin 20

 

 

Kosemerker () 47 Fjern:

 

10 gram pepperkaker 47

 

 

Har også 1,5 trimoeng:)

 

 

Jeg er veldig fornøyd med denne dagen, var over 1600 i går så nå er jeg under og har forhåpentligvis jevnet det ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min tirsdag:

 

Sum kcal: 1749 Hjerter: 2

Frokost:234 kcal

2 skive a 30 gram kneipp 135

20 gram Kaviar' date=' rød 50

1 glass à 1 5 dl TineMelk Skummet 49

 

Lunsj:443 kcal

120 gram Karbonader stekte Gilde 216

3 skive a 30 gram kneipp 202

2 ss a 12 gram tomatketchup 25

 

Mellommåltid :252 kcal

2 stk a 13 gram Husman Knekkebrød 80

litt jåggertost 25

3 ss OÂ’boy sjokoladepulver 147

 

Middag: 549 kcal

125 gram laksefilet 225

1 porsjon a 100 gram ris polert langkornet kokt 150

1 porsjon a 0,5 dl karrisaus 27

3 ss OÂ’boy sjokoladepulver 147

 

Kvelds: 271 kcal

1 porsjon a 100 gram ris polert langkornet kokt 150

3 porsjon a 20 gram Seterost Synnøve Finden 121

 

390 KCAL = 2,0 trimpoeng

[/quote']

 

Jeg har en tendens til å spise sjokoladepulver... Altså bare pulveret. Fysj! Jeg skylder på mensen denne uka jeg, derfor jeg har så søtsug.

 

Takker for all støtte, morsomt at jeg kan være et forbilde for noen :) Ble litt stolt nå, hehe. Men har fortsatt igjen en liten del av veien før jeg er fornøyd. Gleder meg til den dagen jeg har nådd målet!

 

I går var jeg flink synes jeg, møtte ei venninne i byen og i stedet for å ta bussen så gikk jeg hjem. Det tok ikke så lang tid heller, 50 min, og gav meg to trimpoeng. Jeg tror det er den største forandringen jeg har gjort, å inkludere trening og mat i mitt vanlige liv. Før har jeg prøvd å holde meg unna sosiale aktiviteter for ikke å bli fristet, men nå er jeg mye flinkere til å finne løsninger på ting. Feks så kommer ei venninne på besøk på fredag, og da skal vi gå tur og trene pilates sammen. Før ville jeg bare sagt at jeg ikke hadde tid til å møte henne fordi jeg måtte trene, men nå kan jeg kombinere. Morro! Det er jo sånn det skal være resten av livet.

 

Jeg har tenkt litt på en annen ting... Og det er at innen fem år så blir jeg kanskje gravid. Da er det jo litt kjipt å legge på seg masse igjen? Samtidig som det kan bli en utfordring å holde vekta nede. For ikke å snakke om etterpå. Jeg vil jo gjerne være en frisk og sunn mamma, og er redd for at all slankingen nå skal være forgjeves hvis jeg blir gravid. Noen andre som har noen synspunkter?

Det er nok best for kroppen å adoptere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...