Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Så bra at du gjikk Ahnimah, det er nok det som er viktig, og klare og få til et sunt liv en kan leve med rsten av livet..

Jeg skal trene med ei vennine nå snart... Det blir koselig!

 

Apropos det å bli gravid.. Jeg og trur jeg kommer til å få barn i løpet av fem år. Jg har lyst til å få selv, om jeg kan det.. Jeg tenker at det er veldig lurt å være i tivselsvekta når en blir gravid, og prøve å holde seg i form i løpet av svangeskapet, trene regelmessig og spise sunt, uten og overdrive. Om du er i trivselsvekta og i nogenlunde god fysisk form når du blir mamma, trur jeg at du kommer til å holde deg frisk og sunn. Etter en har fått ungen mister man jo fler kilo av naturlige årsaker, etterpå skal en jo sannsyligvis amme og da forbrenner man fler kalorier. Og tenk når du kan trille tur med minstemann opp til flere ganger om dagen, da får du mye trim! Jeg trur det kan gå ganske bra og få av seg kiloene etter graviditeten om en har stabilisert seg i trivselsvekta si før, og så er det bare å fortsette med de sunne vanene under og etter svangeskapet...

Men selvfølgelig er det kjempe flott å adoptere også :) tenk så nydelig med et lite mørkhuda barn:)

 

 

Jg har foresten hatt veidag i dag.. Gikk ikke så bra, men kunne ikke regne med annet når jeg har gått ned ufortjent de to siste ukene... Har gått opp 700 gram, veide i dag 72,9 :) Men hadde heldigvis gått ned en halv cm rundt livet, nå er det 79,0 som gjelder:) Håper det går bedre neste uke, nå blir det iallfall en del trimpoeng.. Jippi!

 

Ha en fin dag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar

E postiv ting til i dag. Ei klassa mi sa at ho synes jeg så mye tynnere ut nå:) ho vet at jeg prøve å slanke meg, men trur ikke ho hadde sagt det om ho ikke mente det.. Har også kommet inn i en buksa som var pintrang for en månde siden, og nå så den ikke så aller verst ut... Det er jo noe og være fornøyd med:)

Da er det liksom ikke så ille at jeg hadde gått opp, kan jo kanskje og skylde på at side jeg har trent såpass mye de siste dagen, har vannet bindtr seg til kroppen, har hørt at flere har erfart at de går litt opp etter at de har trent mye..

 

Hilsen skravlehøna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer min onsdag, er veldig fornøyd:) Jeg trur det er greit for meg og ligge litt under nå, har hatt så mange dager med utskeielse.. Skal jo også på julebord til fredagen...

Synes det er kjempe morro og trene nå, jeg skal prøve å jogge iallfall 4 ganger uka, må det om jeg skal klarer det skirennet...

 

Trimpoeng: 2,4 :)

 

Mat:Sum kcal: 1412

 

Frokost () 282 Fjern:

 

2 skive a 30 gram kneipp 135

 

1 skive a 14gram kalkun naturell/røkt 12

 

15 gram lettere Norvegia 40

 

15 gram Lett jordbærsyltetøy Lerum 19

 

1 porsjon a 20 gram lettere Fløtemysost Tine 76

 

 

Lunsj () 138 Fjern:

 

2 porsjon a 20 gram Go' og Mager leverpostei 58

 

2 den lille runde knekkebrød 80

 

 

Middag () 218 Fjern:

 

100 gram kylling salatkjøtt 170

 

2 ss a 12 gram Thousand Island Maks 3% 18

 

1 ring a 60 gram ananas 30

 

 

Kvelds () 603 Fjern:

 

350 lasagne 600

 

2 glass a 1,5 dl FUN Light 3

 

 

Frukt () 81 Fjern:

 

1 porsjon a 50 gram klementin 20

 

15 stk a 2 5 gram druer små stenfrie 21

 

1 porsjon a 50 gram klementin 20

 

40 gram ananas 20

 

 

Kosemerker () 90 Fjern:

 

1 bit smil sjokolad 30

 

liten bit nutrilet 50

 

10 pastiller a 1 gram Lacryl salt lakris 10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sum kcal: 1985 Hjerter: 2

705 KCAL = 3' date='5 trimpoeng

[/quote']

 

Orker ikke lime inn hele greia fra i går :) Spiser fryktelig mye, men trener mye også!

 

Bra at det ikke bare er meg som tenker på å bli gravid (en eller annen gang). Det er nok sant som du sier, at hvis man har trivselsvekta når man blir gravid så er det lettere å ikke gå så mye opp i vekt. Og så lenge man er fokusert på å ikke gå opp så mye mens man er gravid, så bør man klare det. Sunt kosthold og trening er jo viktig selv med barn i magen. Jeg er bare så redd for å gå opp alle kiloene og mer til mens jeg går gravid... Det er jo litt kjedelig om alt dette er forgjeves. Men det er vel bare å stå på og ikke la ting gli ut selv om man blir gravid.

 

Nå gleder jeg meg til heeeeelg. Blir en utfordring i dag, ei venninne har bursdag og jeg er invitert på kake og øl... Offoff. Jaja, det går vel det også.

 

Snakkes, jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilsammen 540 KCAL = 2,7 trimpoeng

 

 

Mat:

Sum kcal: 1403

Frokost () 153 Fjern:

1 porsjon a 20 gram All- bran Pluss 56

 

1 glass à 1 5 dl TineMelk Ekstra lett 57

 

1 glass a 1,5 dl Multifrukt juice 40

 

 

Lunsj () 213 Fjern:

2 skive a 30 gram Speltbrød Møllerens 134

 

2 porsjon a 20 gram Bacon Leverpostei Kronborg 79

 

 

 

 

Mellommåltid () 387 Fjern:

1 skive a 30 gram Speltbrød Møllerens 67

 

1 porsjon a 20 gram Bacon Leverpostei Kronborg 39

 

1 porsjon a 125 gram fruktyoghurt Tine 122

 

1 skive a 30 gram kneipp 67

 

1 porsjon a 20 gram Gudbrandsdalsost G35 92

 

 

Middag () 420 Fjern:

400 gram Pasta Bolognese 420

 

 

 

 

 

 

Kvelds () 136 Fjern:

1 porsjon a 38 gram Havre quick & easy Baked apple 136

 

 

 

 

 

 

Melk () 0 Fjern:

 

 

 

 

 

 

 

Frukt () 0 Fjern:

 

 

 

 

 

 

 

Grønnsaker () 0 Fjern:

 

 

 

 

 

 

 

Kosemerker () 94 Fjern:

4 stk a 5 gram pepperkaker 94

 

Hei hei..

 

Det var min dag idag, veldig spent på hvor mye vekta viser imorgen.. Føler meg nesten bare større og større, men det er vel kanskje siden jeg tenker slanking hele tiden... Tror kanskje det kommer til å gå sakte men sikkert nedover. :)

 

Når det gjelder det med å bli gravid; jeg også har jo tanker rundt det. Når jeg ser på hvordan mamma feks så ut da hun gikk gravid tørr jeg nesten ikke tenke på hvordan jeg kommer tl å se ut. hehe:) Hvis man trener og har et sunt kosthold under svangerskapet tror jeg ikke at det er så vanskelig å komme seg tilbake til normalen igjen. Ser stadig vekk damer på treningssenteret med kul på magen, (de er gravide ikke tykke, hehe;))

 

Jeg klarte å pynte pepperkaker på jobben idag uten å spise en eneste nonstop! Det er jeg litt stolt av:)

 

Vi snakkes jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Jenter!

Du er kjempe flink Lillevenn som lot vær på spise nonstop:) Det kan du absolutt være stolt av!

Dere har mange trimpoeng begge to, så flinke! Hvordan trener dere?

jeg er sinnsykt sugen på noe godt om kveldene nå... men spiser fersk ananas og nutrilettbar oppskjært i små små biter sammen med kaffe:) Det er kos!

Jeg gleder meg så til sommeren når jeg har blitt slank og fin... De siste dagene har jeg bare følt meg sinnsykt slapp.. Magen er ikke så full av alt mulig rart lenger og har blitt skikkelig slaskete... Æsj.. Men får håpe den trekker seg sammen etterhvert.. Trur jeg skal begynne å trene magemusklene hver dag nå. 30 rette situps og 20 skrå... Det burde gi resultater i løpet av et par månder det, trur dere ikke? Kan dere hjelpe meg med å fullføre det?.. skal si ifra hver gang det er en dag uten mageøvelser.. Og da er det bare å kjefte litt!

 

Trur jeg fortsetter å legge inn dagsraporten iallefall resten av uka... Det er værre å stappe i seg mye usunt når noen ser det lissom.. Den tar mye plass, men går det greit?

 

I dag har jeg spist litt for mye fett. Min kjære laga ovnsbakte poteter med olje.. Det er så godt, så plutselig blei det 100 kcal ekstra til middag.. Kanskje ikke fullt så mye, men syns det er bedre og skrive litt mer enn for lite...

 

Er så godt å ha noen her inne til motivasjon:) håper jeg kan hjelpe dere også?

Jeg er sinnsykt skravlesjuk, og sitter altfor mye inne på dataen og surfer rundt på vektklubben... men det hjelper meg til å tenke på belønningen jeg får om jeg trener og går ned i vekt... Flott kropp og sunn og frisk:)

 

Her er altså dagen min... Er egentlig fornøyd så leng jeg ikke overskrider 1600... (det blir det i morra)

 

Igjen en hilsen fra skravlehøna....

 

Mat:

Sum kcal: 1506 Hjerter: 2

Frokost () 364 Fjern:

 

2 skive a 30 gram helkornbrød 144

 

1 porsjon a 20 gram lettere Norvegia 54

 

1 skive a 14gram kalkun naturell/røkt 12

 

1 porsjon a 20 gram lettere Fløtemysost Tine 76

 

1 porsjon a 20 gram Lett jordbærsyltetøy Lerum 26

 

1 glass à 1 5 dl skummet melk 52

 

 

Lunsj () 59 Fjern:

 

1 stk a 9 gram Ryvita rug 30

 

1 porsjon a 20 gram Go' og Mager leverpostei 29

 

 

Mellommåltid () 75 Fjern:

 

1 beger a 125 gram Sans yoghurt jordbær 75

 

 

Middag () 663 Fjern:

 

200 gram Edelgris skinkebiff 240

 

200 gram potet kokt/bakt 150

 

1 ss a 11 gram rapsolje kaldpresset 99

 

1 ss a 11 gram flytende Vita hjertego' 84

 

3 porsjon a 0,5 dl bearnaise lett 90

 

 

Kvelds () 150 Fjern:

 

1 stk a 9 gram Ryvita rug 30

 

1 porsjon a 20 gram Go' og Mager leverpostei 29

 

10 gram Fløtemysost lettere 38

 

10 gram Lett jordbærsyltetøy Lerum 13

 

1 den lille runde knekkebrød 40

 

 

Frukt () 155 Fjern:

 

1 porsjon a 50 gram klementin 20

 

150 gram druer små stenfrie 105

 

1 ring a 60 gram ananas 30

 

 

Kosemerker () 40 Fjern:

 

liten bit nutrilett bar karamell 40

 

 

Trimpoeng: 1,6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på spenst, mage rompe lår, step, bodypump osv. Jeg trener to tre dager i uke. Har ikke fått den største uttellingen enda, men håper den kommer. Nå de siste mnd har jeg vært sukkerslave, men for min del tok det ikke mer enn en ukes tid så er det værste over. Jeg røyker da, et mål å slutte der etterhvert også, men i første omgang må jeg konsentrere meg om vekta. Noen av dere andre som røyker? Er ikke veldig stolt av akkurat den biten der men...

 

Hvis jeg har veldg lyst på søtt tar jeg en kopp te med litt melk og honning, pleier og fungere bra! Veiedag imorgen, så spent så spent! Syntes det er helt greit at i legger inn dagsforbruket jeg, er vel ikke noe maks på hvor mange sider en sånn tråd har. :)

 

Bare å skravle i vei marijenta, jeg skravler tilbake jeg vettu;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, koselig med masse skravling :)

 

Jeg begynte slankingen med å gå tur. En og en halv time hver dag. Så begynte jeg å sykle en halvtime hver dag i tillegg til gåturen. Etter at det ble frost sluttet jeg med sykling og for en måned siden begynte jeg å bytte ut turne med lett aerobic og pilates. Så trener jeg styrke tre ganger i uken. Gjør alt hjemme, er ikke så glad i treningssenter, pluss at jeg ikke vil binde meg for et år når jeg likevel skal flytte til sommeren.

 

Svømmer litt innimellom, men det er dessverre dyrt, så det blir ikke så ofte.

 

Jeg gleder meg også til bikini i sommer! Jeg kunne gått i bikini nå for min del, begynner å bli ganske fornøyd. Var ute på byen i går og tittet meg i speilet og følte meg skikkelig fin for en gangs skyld. Før gikk jeg alltid i klær som skjulte mine "skavanker", men nå liker jeg bedre å fremheve meg selv. Det er enda noen kilo til jeg er HELT fornøyd, men det er godt å se at det hjelper.

 

Marijenta: jeg føler meg også "slapp" noen steder på kroppen. For min del er det spesielt puppene. De har alltid vært store, men nå har de blitt slappe og ekle og jeg liker det ikke. Armene lider også samme nød, så jeg trener en del styrke der. Magen er heldigvis ikke slapp enda, men når den siste lille kulen er borte blir den nok det den også, så jeg trener mye styrke på magen. Kjenner at det hjelper, jeg klarer mye mer nå enn før og jeg kjenner det når jeg strammer musklene. Gøy! Styrketrening er veldig inspirerende når det hjelper!

 

Synes det er kjempebra at vi legger inn dagsrapporten jeg, gjør ikke noe at den tar litt plass. Bare morsomt å lese hva dere andre spiser. Jeg for min del skal ikke legge inn rapporten fra i går. Jeg hadde en utskeielse på dagen (spiste smurte lefser som inneholder 1000 kcal i en pakke, så da ga jeg f resten av dagen...). Det ble middag, noen øl, en rullekake hos venninna mi, et glass vin, så tre halv-litere ute. For ikke å snakke om kveldsmat (spiste iallfall ikke kebab da!) og et lite kakestykke da jeg kom hjem. Smaaaaaart. Men! Jeg synes det er viktig å kose seg innimellom, iallfall når venninner har bursdag, så jeg tar dette som en ny start. I dag er jeg sunn igjen. Skal trene MASSE pilates i dag, gleder meg!

 

Ok, nå har jeg vel skravlet nok for en hel uke her egentlig ;) Bra vi er en gjeng skravlehøner alle sammen.

 

Lillevenn: hvordan har veiedagen din gått?

Jo, forresten, jeg røyker jeg også... :) Hadde egentlig slutta, men så ville jeg ikke begynne å spise godteri igjen så jeg trøstet meg med røyken i stedet. Har ikke lyst til å røyke (røyker bare på jobb, av en eller annen rar grunn). Men nå er det nok. Vil ikke mer! Har ikke røkt noe i dag og satser på å klare meg hele helga uten.

 

I dag morges fikk jeg adventsgave av samboeren min... En full kroppsmassasje! Eller, jeg har ikke fått den enda da, men skal bestemme selv når jeg vil ha "behandling". Hehe. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Vekta viste 77,2 kg.... Jeg ble så skuffa at det nesten kom en tåre. Men det er vel bare sånn det er. Har trent ca tre uker nå. Spiste litt seint i går kveld, kanskje det har noe med saken gjøre. Får nesten litt panikk jeg når vekta går oppover. Føler meg rett og slett smellfeit for tida.

 

Sorry for at jeg klager så fælt men jeg skulle så gjerne sett litt resultater snart.. Ser jo at det går rette veien for dere. Burde kanskje prøvd å få trent litt mer, to tre ganger i uka er ikke så veldig mye. Er litt vanskelig å få til hver dag. Er kjempeglad for at jeg har dere her inne, ingen andre jeg føler jeg kan snakke sånn slankesnakk med:)

 

Jeg får bare stå på, håpe at ting går min vei snart..

 

God helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Jeg føler med geg, det er synd du ikke hade gått ned når du er så flink. Jeg synes du er flink som tener 2-3 ganger i uken:) At du spiste så seint på kvelden kan nok det ha noe å si... Jeg har ei venninne som alltid pleier og gå opp litt når ho begynner og trene, så det kan nok hende vektnedgangen kommer snart:) Du må ikke tenke at du klager, det er jo derfor vi er her for at vi kan støtte hverandre! Du får kose deg i helgen lillevenn! Gå en lang tur, så får du igang forbrening og også noen trimpoeng! Stå på lillevenn! Vi har samme mål til sommern begge to så vi har goooood tid (:-/).. Kanskje ikke akkuratt såå godt tid men du skal se at snart så renner alle kiloene bort... God Helg!

 

Ahmina! Så koselig adventskalener kjæresten din lager, lurer på om jeg skal tipsen min om det;) Tenkte jeg skulle begynne med litt styrke igjenn om et par månder, men akkurat er det bare kondisjon som gjelder, og det gir nok kanskje litt resultater det også for "slask" her å der.. Stå på videre Ahminah! Gratulerer med og føle deg fin! Det fortjener du! Du er flott i bikini og kan være stolt av presentasjonene dine:) Det ser vi på bildet!

 

Min dag har vært innholdsrik.. Jeg har hatt tentamen i sk, trur det gikk ok så da er jeg fornøyd. Etter det reiste jeg og trene, jogga i 25 min med høy puls og skaffa meg 1,5 trimpoeng :) Har også tatt mine planlagte og lovpålagte situps!

Etter det har jeg vært å kjøpt meg nye ski og skisko! Salomon, tror de er veldig gode:) og heldigvis så betaler pappa litt av de, jeg er ikke akkurat rik fortida...

Kvelden ble avsluttet med julebord igjen (trudde det ikke blei fler) så kaloriene blei ikke telt da... Men begrensa meg til en porsjon midag, en porsjon med dessert og ett litt stort kakestykke.. Men tross alt så er det bare en dag da... Jg håper at jeg klarer å være flink denne helga og ikke overskride 1600 kcal, men blir nok litt kos, men det for bli innenfor grensa...

Nå gleder jeg meg skikkelig til snøen kommer og jeg får prøve de nye skiene:)

 

Kos dere kjempe masse i helga! (men ikke nødvendigvis med mat og godteri)

Jeg stikker nok inom flere ganger i løpet av helga.. her står daten på hele tida..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hmm, måtte snikveie meg igjen idag og da viste vekta 76,4. Kan hende maten jeg spiste seint på torsdag hadde litt å si likevel. ;) Føltes litt rart at jeg hadde godt opp i vekt, har stramma inn beltet litt og samboeren min sa at han syntes at lårene mine var blitt strammere! Men muskler veier mer enn fett så de kan jo godt ha stramma seg en del uten at det vises på vekta.

 

Idag blir det stor overskridelse på kaloriene tror jeg, skal ha jentekveld. Pizzaboller og grønnsaker, men skal spise nogenlunde kalorifattige måltider før det.

 

Jeg holder motivasjonen oppe. Har fremdeles noen mnd igjen til sommeren:)

 

Fortsatt god helg, jeg skal kose meg med hyggelig besøk av jentene mine, man trenger ikke mat og annen kos når man har godt selskap! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Gratulerer lillevenn:) så bra du har gått ned:) var nok det seine måltidet kanskje og litt vann... Håper du kosa deg i går:)

 

Jeg har kosa meg både på fredag og igår.. og desverre litt for mye med mat... I går trur jeg at jeg endte på 1800-1900 kcal, og det får vel være greit med tanke på at det var lørdag og jeg spiste kake til lunch og pizza og godteri til kvelds.. Men i dag skal jeg spise riktig! Jeg skal også gå en liten tur...

 

gidder ikke å lime in dagfsrapporten min for i går, men skal gjøre det i dag!

 

ps. tok situppsa mine i går og skal også gjøre det i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, kan eg henge meg på?

 

Eg meldte meg inn i vektklubben for noen uker siden men har ikkje starta noe ordentlig før mandag, altså er dette dag sju for meg. Eg går ikkje på GR-kurs, syns tabellane her inne er vanskelige å bruke, men henter mye tips og inspirasjon her.

 

Eg er 1, 73 og var 80 kg for ei veke sidan(har ikkje vekt...) og vil i fyrste omgang ned til 75, langveis er målet 70. Eg trur alt under 70 vil vere vanskelig for meg å opprettholde, er av natur ikkje spedlemma og har veldig lav forbrenning. Mitt fyrste mål er å vere 77 kg innan 2007! Eg har tidlegare gått på liknande kurar som GR i utlandet, men gjekk ned veldig fort (nesten 1kg i veka) og alt kom tilbake...

 

Ang. tatoveringar: synst det er veldig fint med både heildekkande eller berre små enkle! Har ingen sjøl men synst ein del folk kler det veldig bra!

 

Kan nokon anbefale ei god og nøyaktig vekt som ikkje er for dyr?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Bare å bli med galskap:) det er koselig med flere!

 

Jeg blir stor beundrer om du klarer å gå ned til 77 kg til 2007. Jeg elsker nemelig mat og godteri så kommer til å slite endel i jula trur jg... Men det burde jo være mulig å gå ned 3 kg på en månde.. er jo anbefalt vekttap det:)

 

lykke til! håper du finner motivasjon her inne:)

 

p.s. jeg har kjøpt den vekta som vant tv2 hjelper deg testen men den var dyr.. vi ikke anbefale den.. Kanskje noen andre som har tips...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg hadde vel også rundt 1900 kalorier igår, men var forbredt på det. Kose meg masse med de herlige vennene mine:)

 

Velkommen galskap, koselig med fler! Jeg har som mål 74 til jul men regner ikke med å nå det. Vektnedgangen har ikke vært den store for min del. Jeg kjøpte vekta mi på jernia, kosta 250 kr tror jeg. Digitalvekt. Er fornøyd med den, er ganske nøyaktig også tror jeg.

 

Siden jeg jobber på skole har julastemninga nesten kommet for fullt for meg, selv med null vintervær! :) Storkoser meg virkelig på jobben med pepperkakepynting og julenisselaging! ;) Er veldig glad i jula så blir sikkert en del kos, men det får det bare bli. Skal ha fri i hele romjula så regner med at jeg får til en del trening.

 

Hatt en super helg tross litt for mye god mat!

 

klemmer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, og velkommen, galskap! Bra nick forresten, hehe.

 

I morgen har jeg veiedag og jeg gruer meg litt etter tre dager med utskeielser... Æsj æsj. Men jeg tok meg skikkelig sammen i dag og sanket 4 trimpoeng. Har ikke klart å spise mer enn 1200 kcal, men jeg har jo spist godt og vel over dagsbehovet siden torsdag, så. Vil så fryktelig gjerne nå 70 innen jul, men er ingen krise om det ikke går.

 

Galskap: vi har nesten samme startmål! Jeg var 82 kg og 172 høy. 77 innen 2007 er ambisiøst, men vi skal støtte deg vettu! Bare å stå på så når du målet ditt :) Hvor gammel er du forresten?

 

Jeg har akkurat sett på dokumentaren på TVNorge om folk som spiser seg til døde... Herregud, jeg måtte sette på noe annet for jeg klarte ikke å spise middag. Sykt å tenke på at man faktisk kan ende opp sånn hvis man gir fullstendig blaffen...

 

Vel, nå er det snart leggetid her, og veiedag i morgen. Har sniktittet igjen, så det blir ikke så fryktelig spennende i morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahnimah: Det er farlig se på TVNorge-dokumentarar! Det er skadelig for kropp og sjel...ofte, i alle fall.

Men takk for komplimentet for nick!

Ellers: eg er 24 år. Startvekta mi var 80 for ei veke siden, så tre kg på fem veker er vel ikkje alt for urealistisk?

 

 

Takk til alle for velkomsten, forresten.

 

Gleder meg til jula, i alle fall om det blir snø på fjellet, for då pleier vi å ta oss noken turar. Det er mange måter å trene på i feriene, spesielt om ein har tilgang på ski eller skøyteis/bane. Eg er heldig akkurat no og har eksamenslesing, dvs disponerer tida mi sjøl.

Men heima i jula er det og farlig, for der er det innihampen mye mat over alt, og den er det mamma som betaler for- ergo mye lettare å la seg frista! Men som mora til ei venninne sa- 'det er ikkje det du et mellom jul og nyttår, det er det du et mellom nyttår og jul.' NEMLIG!

 

Lillevenn: skal sjekke ut den vekta trur eg.

 

Håper det går bra på veiedag Ahnimah. Et par dager med gøy må vera lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Nå må dere kjefte masse på meg! Jeg har vært hjemme hos mamma på middag, spiste passe til middag, men blei både riskrem og karamellpudding til dessert, og masse nøtter etterpå.. jeg orker rett og slett ikke å regne på hvor mye kalorier jeg har fått i meg... Jeg er så sinnykt dårlig til å kontrollere meg når alt bare står framme å lengter etter meg.... eller var det motsatt??

Er redd for at ikke det blir så mye vektnedgang på nsdag som jeg hadde håpa på, trene jo masse forgie uke... Har heldigvis gått en liten tur i dag... Men i morra må jeg trene ordentlig! Har tentamen i morra og på tirsdag... gruer meg, men det verste er vell at det er så sinnsykt kjedelig... Men en fordel med det er at jeg har fri på onsdag, torsdag og fredag:) Da blir det rydding og pynting til jul:)

 

Det høres ut som du har en ålreit jobb lillevenn:) Jeg elsker også sånne juleforbredelser, og særlig med barn:)

 

Lykke til med veidag i morra Ahnimah! Lager du foressten en ukesoversikt over oss som du snakket om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marijenta: synd du føler at du ikke kan motstå fristelsene. Men kanskje det vil lønne seg å bare ta litt? Det er lov å spise bittelitt dessert bare man ikke overdriver. Da føler man ikke at man forsaker noe, samtidig som man ikke sprekker helt... Vet ikke om du har prøvd det, men det er iallfall verdt forsøket ;) Jeg trodde aldri jeg skulle klare det, men det er det som fungerer best for meg. Klarer meg ikke uten alt det som frister, men orker ikke spise for mye av det, heller.

 

I dag tenkte jeg meg ut og kjøpe litt julepynt. Jeg og samboeren hadde egentlig ikke tenkt å pynte så mye, siden jeg drar hjem til familien den 15. desember. Men når vi ser alle andre som har så mye fin pynt ville vi også ha :) Bare littegrann, da. Julestjerne og duk, feks.

 

Veiedag i dag gikk bedre enn forventet, jeg var for en gangs skyld like lett i dag som jeg var på søndag. Endte opp på 71.6 som er en nedgang på 400 gram siden forrige uke. Jippi!

 

Her kommer oversikten (basert på våre siste tall:)

 

 

Lillevenn:

Høyde:163 cm

Startvekt: 77 kg

Nedgang: 0' date='6 kg

Vekt nå: 76,4 kg

 

Marijenta

Høyde: 159 cm

Startvekt: 76,6 kg (23. okt)

Nedgang til nå: -3,7

Nedgang sist uke: +0,7

Vekt nå:72,9 kg (29. nov)

10. januarmål: under 70 kg

Hovedmål: 63 kg

 

Galskap:

Høyde: 1.73 cm

Startvekt: 80 kg

Nyttårsmål: 77 kg

Langsiktig mål: ca. 70 kg

 

Ahnimah

Høyde: 172

Startvekt: 82 kg

Nedgang til nå: -10.4 kg

Nedgang siste uke: -400 gram

Vekt nå: 71.6 kg

Julemål: 70 kg

Hovedmål: 65 kg

[/quote']

 

Jeg la også inn min nedgang den siste uken, så er det litt lettere å se. Håper disse tallene stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er Ahnimah! Du er jo berre ein kilo og småtteri unna julevekta!

 

Eg blir inspirert til å finne ei vekt, det er i alle fall sikkert. Ei veke i dag!

 

Marijenta: du får ingen kjeft av meg! Bare gode ønsker for tentamen. Det er vanlig å bli stressa før slikt og spise meir da.

 

Så, ny veke og ny frisk- dette blir kjekt! Eg skal prøve å komme meg på ein spinningtime om eg har råd denne veka!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Gratulerer med fin vektnedgang Ahnimah ;) det fortjente du!

 

Takk for at dere ikke vil kjefte.. selv om jeg fortjener det, men i dag starter jeg dagen med friskt mot! bare en tentamen igjen nå i morra.. den værste, men alikevel.. Blei litt mye kalorier til mellommåltid mitt nå men, spiste en liten porsjon med havegryn og rosiner men alikvel blei det over 500 kcal.. Bare regner sånn ca for jeg har ikke vekt ennå.. håper det er litt feil, for den var strengt talt ikke mye mat syns jeg.. Skal ut å jogge litt på tredemælla nå så da går vel litt av igjen tenker jeg...

 

Desverre så er tallen du har på meg feil Ahnimah, jeg gikk jo opp forgie onsdag.... (det skal jeg ikke gjøre nå, håper jeg)

 

Marijenta

Høyde: 159 cm

Startvekt: 76,6 kg (23. okt)

Nedgang til nå: -3,7

Nedgang sist uke: +0,7

Vekt nå:72,9 kg (29. nov)

10. januarmål: under 70 kg

Hovedmål: 63 kg

 

Kjempe fint at du lager liste:) er enklere å ha oversikt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Jeg var i familieselskap igår jeg også, men det ble faktisk ikke så mye kake. Spiste en liten bit av hver. Men som sagt en virkelig kosehelg! Nå skal jeg ned å trene, får ihvertfall prøve å starte uka bra. ;)

 

Jeg har tenkt sånn i forhold til jula at det blir utskeielser, man vet jo at det kommer. Ingen grunn til å ikke kos seg heller. Likte det moren til venninna di sa galskap:) Er vel egentlig akkurat det jeg mener også!

 

Men jenter, god slankeuke! Husk; ingenting er forgjeves!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg foandret på resultatene.

 

Nå skal jeg se enda en skummel dokumentar på TVNorge: Dødens ryddegutter. Tror jeg er litt fascinert av sånne skremmende dokumentarer...

 

Shopper julegaver på nettet og aner ikke hva jeg skal gi til pappan min! argh...

 

Ha en fin kveld alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

tittei!

Her kommer mandagsrapporten min, er ganske fornøyd i dag egentlig:) hade tentamen så måtte unne meg litt sjokolade... Men tenk dt at 3 biter med smil sjokolade gir 90 kalorier, det er skremmende mye.. der er ikke rart i at jeg har blitt tjukk, når jeg tenker på de store mengden med godteri, sjokolade og mast jeg åt før... Ante ikke noen ting om kalorier.. men heldigvis skjønner jg litt mer nå...

 

Jeg har også fått 2 trimpoeng i dag, og tatt sitpsa mine:) er kjempe fornøyd.. Hadde egenlig ikke veldig lyst til å trne i dag, men når jeg først om meg på senteret var det morsomt:)

 

I morra er det siste tentamen, skal bli NYDELIG! og bli ferdig med det for i år!

 

Jeg også regner med at det blir en del utskeielser i jula... Men de får vel bare komme, jeg for forsøke å gå ned mest mulig nå de neste uken, og så får jeg prøve å trene en del i jula... noen kalorier forbrent vil jo føre til færre på kroppen.. Håper fortsatt på å være under 70 kg til 10. januar... ca 3 januar har jeg tenkt å begynne på en rensekur, Bio Drain. Det er bar å ta noen tabeleter til hvert måltid, jeg har prøvd den før og den funka kjempe bra:) Håper den vil sette fart på systemet og få renset kroppen for litt julemat, håpr også den tar med seg noen ekstra hg...

 

Dette er da dagen min:

Mat:

Sum kcal: 1699

Frokost 199

 

2 skive a 30 gram kneipp 135

 

30 gram lettere Fløtemysost Tine 38

 

30 gram Lett jordbærsyltetøy Lerum 26

 

 

Lunsj 143

 

2 stk a 9 gram Ryvita rug 61

 

30 gram mager prim Tine 82

 

 

Mellommåltid 517

 

100 gram Havregryn 355

 

2 glass à 1 5 dl TineMelk Skummet 99

 

2 ss a 10 gram rosiner 63

 

 

Middag 539

 

250 gram svin flatbiff 262

 

2 porsjon a 0,5 dl bearnaise lett 60

 

150 gram ris hurtigris kokt 217

 

 

Kvelds 211

 

100 gram nutrilet browniebar 211

 

 

Kosemerker 90 Fjern:

 

3 biter smil 90

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...