Gå til innhold

Heng dere på!


Gjest marijenta

Anbefalte innlegg

Grattis med vellykka dag, marijenta! Dåkke er jaggu flinke til å holde styr på inntaket.

 

Har tenkt litt på det der, i forhold til korleis eg gjer det.

Eg teller ingen kalorier enno, bare trener og spiser generelt sunt Ca. kvar tredje time, ingen massive måltider, ikkje noe snop og sukker, kveitefri og no heilt nylig koffeinfri i tillegg (ikkje noe poeng, skulle bare sjekka kossen kroppen reagerer på å miste koffeininntaket).

Men uansett så et eg det eg har lyst på. Eg pleier f.eks ha havregraut til frokost, og havre er jo inni granskauen med kalorier i, sjøl om det er sunt. Samme med tørka frukt og nøtter, som eg og er fan av, og avocadoen!

 

Men likevel merker eg at slik som eg et no er akkurat passelig, og eg vil helst ikkje ete veldig mye mindre. Derfor er eg litt redd for å setje i gang med kaloritelling...

Alle dåkke begynte sikkert samtidig med trening og kaloritelling. Ka synst dåkke?

 

Ellers: har vert flink i dag, og jogga 20 min i pissregnet(unnskyld språket) og gjorde styrke for arm og skuldre etterpå. Holder på å bygge opp til å trene 30 min, legger på fem kvar veke.

 

Ahnimah: Du kan sikkert gi en DVD med TVNorge dokumentarer! I tilfelle dåkke har samme smak!

Nei fedre er heilt umulige. Min er bare interessert i ting som er utenfor mitt felt (type jakt og fiske og motorsag), så då blir det jo gjerne eit par sokker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 861
  • Created
  • Siste svar
foresten' date=' hvordan får jeg laget ramme rundt ting? feks. dagsrapporten?[/quote']

 

For å få sånn ramme rundt så kopierer du bare teksten du vil ramme inn... Trykk på "sitèr"-knappen og lim inn alt du vil ha ramme rundt mellom quote-klammene som dukker opp. Det kan du skrive hva du vil, egentlig ;) Når jeg lager sånn ramme så tar jeg bort det som står mellom klammeparentesene og bare limer inn eller skriver inn det jeg vil ha. Feks sånn:

 

Jeg er kul!

 

Hehe :) Du er forresten kjempeflink som ikke skeier ut mer når du leser til tentamen! Jeg var helt ille rundt eksamen- og tentamenstider da jeg gikk på skolen, uff. Og jeg ante heller ikke hvor mye kalorier det var i ting... Bare langet innpå og tenkte ikke på hvorfor jeg var overvektig. Bra vi vet bedre nå!

 

Galskap: jeg begynte ikke å telle kalorier før flere måneder etter at jeg begynte å slanke meg. Jeg begynte bare med å spise sunt, regelmessig og ofte. Jeg spiste også havregrøt, nøtter og frukt og en halv avocado hver kveld. Ikke visste jeg hva trimpoeng var, heller. Så begynte jeg å følge med på forumet her, og for noen måneder siden satte kroppen meg på sparebluss. Da regnet jeg ut trimpoeng og kaloribehov og fant kjapt ut at jeg spiste for lite. Jeg skal ha i meg 1800 kcal pr dag, og det er ganske mye mat. Da kan man trygt ha noen rosiner på havregrynene og noen nøtter til kvelds. Jeg ville rådet deg til å prøve uten å telle kalorier først, og så når du har kommet godt i gang med trening og mat kan du jo regne ut dagsbehovet ditt og sjekke at du ligger sånn ca riktig. Jeg synes det er viktig å ikke bli altfor nøye med slankingen, man skal jo trives med dette så lenge man driver på! Derfor må man også unne seg noen usunnheter innimellom, så man ikke sprekker totalt.

 

Hehe, kanskje jeg skal gi ham en DVD med dokumentarer ja :) Tenkte faktisk på å gi ham en Pilates-DVD, for det hadde han lyst til å prøve. Dessuten er han mye ute og reiser og det er sikkert greit å trene Pilates på hotellrommet (med bærbar PC) når man er hjemmefra. Pappan min er veldig sporty. Han har allerede pulsklokke og iPod Shuffle, masse treningsutstyr og sånne ting. Vi får se hva det blir!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Takk for hjelpen med klammene Ahnimah!

Faren din høres ut som en spoty mann ja.. er jo en kjempe ide å gi han pilates dvd da.. det syns jeg hørtes morsomt ut.. skulle gjerne litt det til pappa, men trur han hadde mista den før han hadde rekt å sett på de.. Han er jo forsåvidt sporty da, er han som drar meg med på skirenn i februar...

 

Om du føler at det fungrer for deg sånn du spiser nå ville jeg tru at du bare burde holde på sånn... Jeg har trent i perioder tidliger uten å slanke meg, men nå begynte jeg å trene samtidig som jeg begynte å telle kalorier. For meg var det viktig å telle kalorier fordi jeg hadde ikke peiling på hva jeg skulle spise.. når jeg tidliger har prøvd å slnake meg har jeg spist bare 1 knekkebrød til frokost fks, og da sprekker man etter 3 dager...

Nå trener jeg mest for å få opp kondisjonen og gjør ikke de aktiviteten som forbrenner mest... Men etter skiløpet har jeg lyst til å begynne på pilates kanskje...

Jeg er forsåvidt enig med de rådene Ahnimah gir deg galskap. Hun har jo også godt ned noen kilo og vet hva hun snakker om (du flink Ahnimah!)

Jeg beundrer deg galskap, som jogger i "pissregnet".. Håpr jeg også bli så flink en gang... Nå løpr jeg bare på tredemølla, og det er ganske mye lettere en å springe ute.. Men løper med pulsklokke da, og da får jeg holdt farten oppe i samsvar med motbakken... eller noe...

Lurer på også om jeg må spise litte granne mer nå.. nå som jeg ligger på over 10 trimpoeng i uka.. for regne litt på det og vurdere... Vet noen av dere om det er best å ligge jevnt hele tiden, eller spise litt mer når en trener?

 

Har ikke tv-norge jeg.. Så går glipp av alle de dokumentaren... Men regner med at jeg hadde kikka endel ja.. er glad i litt overdrevene greier...

 

Ha en feiende flott dag i morgen jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nyyy dag og pissregn i Trøndelag også. Blæh.

 

Angående jevnt kaloriinntak eller ikke: jeg har gode erfaringer med begge deler...Noen dager har man rett og slett ikke lyst på så mye mat, mens andre dager har man lyst på alt. så lenge jeg holder meg gjennomsnittlig der jeg skal være i en hel uke så går det fint. Feks så har jeg ca 2 trimpoeng hver dag og da skal jeg ha 1800 kcal. Men hvis jeg ikke trener så spiser jeg ca 1400. Dette har også litt med blodsukkeret mitt å gjøre, jeg har diabetes, og trenger mer mat når jeg trener så ikke blodsukkeret blir for lavt. Pleier å droppe kveldsmaten når jeg ikke trener, feks. Dessuten, hvis jeg planlegger å drikke alkohol i helga så ligger jeg gjerne litt på minussida dagen før og dagen etter sånn at jeg totalt holder meg innenfor dagsbehovet for kalorier.

 

Men som sagt så begynte jeg ikke å tenke på alt dette før for noen måneder siden, jeg slanket meg i ca 2-3 måneder før jeg begynte å ta hensyn til kaloriene. Da spiste jeg to brødskiver til frokost, to til lunsj, en passelig mager middag og to knekkebrød til kvelds. Noen ganger melk til maten, andre ganger ikke. Gikk halvannen times tur hver dag. Og det funket fint det :)

 

Nå skal jeg snart spasere inn til byen og hente billettene jeg skal gi til samboeren i julegave. Det blir billetter, plakat av favorittbandet (som jeg skal scanne og printe selv), kalender med 12 dristige bilder av meg og 24-serien (sesong 4.)eller barbermaskin, har ikke heeelt bestemt meg ;) Det må vel bli bra! Jeg klarer aldri å bare gi EN ting, må gi flere små... Håpløs...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for rådene jenter!

 

I dag morges fortalte skinnleggen min meg at eg har fått nok jogging. Desverre har eg ikkje råd til noe sÂœrlig helsestudio, og syklane er stjelt, så da får vi se om eg ikkje skal begynne å pumpe istedet...;)

 

Høyres ut som dei flotte gavene Anihmah. Eg har tatt bilder for jenter som skal gi pikante gaver til kjÂœresten noen gangar, det er ganske moro! Ka for band er billettane til (eller var det reise)?

 

Marijenta: det er nok bra for sjelen å ikkje ha TVNorge... (men det er litt moro da, og veldig slankende faktisk, eg pleier å bli så kvalm at eg bare må gi opp middagen...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, kjedelig å ha vondt steder... Men et smart tips når man må trene inne: laste ned treningsvideoer. Funker for meg! Har lastet ned noe pilates, yoga og Carmen Electra Striptease, hehe :) Morsomt!

 

Billettene er til en konsert i Oslo, Pain of Salvation. Blir en lang tur ned dit, men det går fint, vi er glade i musikk begge to. Håper han tar med meg da ;)

 

Galskap: er du fotograf du også eller er det bare for gøy at du tar bilder? Tenkte jeg skulle knipse noen etterpå, siden jeg er alene hjemme i kveld, hehe.

 

Heldigvis ingen dokumentarer i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Ahnimah, ja, eg er fotograf. Ikkje slik at eg kan leve av det, men det begynner å ta seg opp.

 

Takk for tipset om å laste ned treningsvideoer! Utrolig bra tips....bare synd at det ikkje er plass å trene på rommet mitt, og NO WAY trener eg i stua der alle hybelkameratane kommer inn og ler av meg. Det blir nok ein tur istedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Julegaver ja, huff og huff.. Er heldigvis nesten ferdig. Vi har kjøpt "konebil" til meg, så det var vår julegave i år. :) Nå har jeg trent både igår og idag, har vel nesten 7 trimpoeng, fornøyd ;) Men dere, når dere har regnet ut hvor mye kalorier dere skal ha, har dere brukt formelen da? Har aldri skjønt den jeg.. Noen som kan hjelpe meg?

 

Så flink du har vært marijenta, tentamen er sjokkisdag nr en..

 

men nå er det greys anatomy! Love it!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Oi oi oi.. nå har jeg holdt på å dødd av spenning. Jeg ELSKER Greys Anatomy:)

 

Utrolig bra med trimpoeng på deg lillevenn, på bare to dager! flott! Synes julegaven dine er kjempe smart Ahnimah! Du er kreativ!

 

Jeg ligger på 1700 kcal i dag også, men sytes egentlig et er ok... I morra skal ei vennine bli med meg å trene, så jeg tenkte vi skulle holde på ei beite.. så får jeg skaffa meg noen trimpoeng;) I morra tidlig skl jeg også veie meg.. er kjempe spent.. Kommer til å bi e smule deppa om jeg ikke går ned nå.. Har jo trena sinnsykt mye mer enn vanlig...

Ingen trimpoeng på meg i dag men har gått masse i kveld og bært litt, så har iallfall forbrent litt... Og er ferdig med tenatemn. JAA!

 

Mat: » Alle måltider som i går

Sum kcal: 1695

Frokost » Måltid som i går 221 Fjern:

 

1 skive a 30 gram kneipp 67

 

50 gram gilde kjøttkake 102.5

 

15 gram Norvegia 52

 

 

» Legg i mine favoritter

Lunsj » Måltid som i går 261 Fjern:

 

1 skive a 30 gram kneipp 67

 

30 gram Norvegia 105

 

15 gram lettere Fløtemysost Tine 57

 

15 gram Lett jordbærsyltetøy Lerum 19

 

1 skive a 12 gram kokt skinke Gilde 13

 

 

» Legg i mine favoritter

Mellommåltid » Måltid som i går 75 Fjern:

 

1 beger a 125 gram Sans yoghurt jordbær 75

 

 

Middag » Måltid som i går 1055 Fjern:

 

2 skive a 30 gram kneipp 135

 

100 gram knekkebrød 40

 

15 gram Nugatti Stabburet 78

 

30 gram Lett jordbærsyltetøy Lerum 39

 

30 gram Fløtemysost lettere 114

 

100 gram lapp 200

 

350 gram grøt 350

 

2 glass à 1 5 dl TineMelk Skummet 99

 

 

 

Kosemerker 83 Fjern:

 

2 stk a 5 gram pepperkaker 47

 

2 glass a 1,5 dl Husholdnings saft 36

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Når du regner ut kaloribehovet bruker du denne formelen:

 

(vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn

 

Gang hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (sitter stille hele dagen), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet ("vanlig" bevegelse), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

 

Legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke, ett gulleple per 7 trimpoeng).

 

Energiforbruk før trim + trimpoeng x 28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Menyanbefalinger:

Totalt energiforbruk:

Under 2000 kcal: meny 1 (1300 kcal)

1900-2400 kcal: meny 2 (1600 kcal)

2300-2800 kcal: meny 3 (1900 kcal)

2700-3200 kcal: meny 4 (2200 kcal)

3100 kcal eller mer: meny 5 (2500 kcal)

 

 

Denne burde være oversiktlig, men bare si ifra om det er noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett på Greys Anatomy ;) Sitter i sofaen og har kost meg med fotbad, neglestell, og spist klementiner og nøtter. Namnam!

 

Gratulerer med vel overstått tentamen marijenta :)

 

Galskap: jeg er også fotograf! Vanskelig å leve av det, men jeg prøver iallfall :)

 

Lillevenn: her er formelen:

(vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn

 

Hvis du veier 77 kg og er 173 høy blir det 1590 kcal.

 

Gang hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (sitter stille hele dagen), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet ("vanlig" bevegelse), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

 

Jeg regner med at du har normal hverdagsaktivitet, da blir det 2226 kcal før trening.

 

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

 

Legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke, ett gulleple per 7 trimpoeng).

 

Energiforbruk før trim + trimpoeng x 28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

 

Trimpoengene må du regne ut selv, men da har du ditt daglige energiforbruk. Du skal ligge mellom 500 og 800 kcal under det behovet.

 

Håper det hjelper litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke jenter! Grattis med overstått eksamen, marijenta!

 

I måro skal eg endelig komme meg på gymmen og ikkje lemleste mine overbelasta bein meir med løping på asfalt. Skal bli deilig å få trent skikkelig og med litt ORDENTLIGE vekter YEAH! (har sånne frøkenvekter heime...skikkelig puddete, rosa og alt. ;))

 

I morgon har eg bursdag og så det blir gele og brownies etter amerikansk oppskrift. Men det gjør ingenting etter turen på crosstraineren. Dessuten er bursdag uten kake totalt ubrukelig.

 

Ahnimah: kult har du nettside? Eg har ingen enno, er så treig med sånt, men det er på vei...

 

Peis på og god natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagen, galskap!

 

Jeg har hjemmeside: home.no.net/hesoberg, men den er fryktelig uferdig. Har lagt ut flere bilder på http://www.ahnimah.deviantart.com og har en del bilder liggende på foto.no (Hege Søberg). Skal få ordnet meg en ordentlig hjemmeside nå, jobber som lærerassistent på Fotofagskolen i Trondheim og skal starte "skikkelig" som fotograf til sommeren, håper jeg ;)

 

I dag ble jeg servert frokost på senga av samboeren, det var kooooselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Gratulerer med dagen galskap:) Selvfølgelig så må du kose deg med kake i dag, jeg syns du burde spise akkurat det du har lyst på, det er tross alt bare en dag:)

Håper du får en fin dag på trening:)

 

Nå skal jeg snart ut å trene.. må prøve å få i meg litt mat først bare...

 

Jeg har også hatt veiedag i dag, og blei veldig fornøyd! Nå veide jeg 71,5 kg, forige uke var det 72,9 så gjett om jeg er fornøyd:) selv om jeg hadde gått opp litt forige gang gikk jeg ned igjen alt det nå og litt til, Så utrolig deilig:)

 

 

Marijenta

Høyde: 159 cm

Startvekt: 76,6 kg (23. okt)

Nedgang til nå: -5,5

Nedgang sist uke: -1,4

Vekt nå:71,5 kg (29. nov)

10. januarmål: under 70 kg

Hovedmål: 63 kg

 

5,5 kg på 7 uker, det er jeg fornøyd med!

 

Jeg er fra telemark Ahnimah...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flink du har vært! Kjempebra resultat dette da :) Nå veier vi like mye!

 

Telemark ja, det er et stykke unna meg, hehe. Er egentlig fra Hedmark, men har bosatt meg i trønderland inntil videre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner. Du fortjener og ein Marijenta, du har gått ned nestene halvanna kilo på ei veke. Vanvittig bra spør du meg.

 

Då har eg altså vore på ein ordentlig gym og løpt og pest på bånd, samt ein halvtime rask gange med oppoverbakke/incline, whatever det heiter på norsk- det er visstnok bra for rompo! Pluss litt apparater! Var der i over ein time, så no er eg fornøyd.

 

Såg på foto.no sida di Ahnimah, kjempebra bilder. Kult å få jobb i så ung alder, eg utdanna meg aaaalt for lenge og har begynt påan igjen med et språkfag. Men ja, sommeren er då det skjer for meg og. Går på russisk og har lyst å jobbe som Moskva-korrespondent, hehe.

 

Då har eg laga fire pakkar gele, og snart blir det vaniljesaus og brownies gjer eit inntog...jøsses kake, får ein vel si...

 

Stå på jenter, flinke alle sammen!

Åh skulle drept for ei vekt. Alle klÂœrne har blitt større...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Gratulerer med dagen galskap!! :)

 

Takk for hjelpen med formelen, i følge den skal jeg spise 1600 kcal daglig. Kanskje grunnen til at jeg ikke har gått ned så mye er at jeg spiser for lite.. Hmmm..

 

Så utrolig bra marijenta! Misunner dere altså, eneste trøsten er at jeg ikke har holdt på like lenge som dere.. Får se hva vekta viser på fredag, kan jo hende den viser litt mindre. Jeg også syntes at magen virker mindre struttende når jeg slapper av nå enn før..

 

Jaja, syntes vi er flinke jeg.. Får ikke blitt trening på meg idag eller imorgen, men tenkte jeg skulle ned en tur på lørdag ihvertfall. Da blir det uansett nesten 10 trimpoeng den uka her, det får jeg være fornøyd med. Skal på shopping med mamma på ikea og imorgen er det bursdag. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Stå på jenter' date=' flinke alle sammen!

Åh skulle drept for ei vekt. Alle klÂœrne har blitt større...;)[/quote']

 

Det ekke klærne som har blitt større... Det er du som er mindre! Yay!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel overstått.

Lillevenn, har du bursdag i dag? Du skreiv at det var bursdag, om det er din du meinte: gratulerer! Kor gammal?

 

I går blei det ein god del mumsing på meg, men det tok ikkje heilt av. 2 stykker med brownies, litt vaniljesaus og gele, og eit glass raudvin. Kalorimessig var det nok over stokk og stein men det dr***r eg i. Hadde det kjempekoselig.

 

 

I dag har eg vondt i heile overkroppen. Litt overgang fra vekter på 1 kg til 5, jajamensann...ouch.

 

Skal lese noken timar til (skriftlig eksamen i morgon), og så har eg fått låne ein yogaDVD av ei venninne som eg må prøva. Noen som har erfaring med denslags (trene etter DVD altså) ? Er litt usikker på om det kommer til å funke, men skal i alle fall prøve.

 

Gruer meg til i morgon....skal bli godt å få det overstått!

 

Korleis går det med dåkke andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marijenta

Nå har jeg hatt en dag med bare latskap, har sovi lenge, sett på tv i hele dag, og spist masse godteri... egentlig litt deilig å slappe av i dag, men føler meg ikke bra etter så mye godteri... får håpe det bli lenge til neste gang...

 

I morra er det julegavehandel, håper jeg finner på noe:) trur det blir en salat på kjøpesenteret til lunsj;) om jeg finner noe fristende...

 

Men en slapp dag er greit, så lenge det blir lenge til neste gang...

 

Lykke til på eksamen i morra galskap!

 

ps. har ikke tatt situpsa mine idag heller.. skal prøve å gjøre det nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei galskap, hvordan gikk eksamen?

Det er lov å skeie ut på bursdagen sin synes jeg altså! Jeg hadde bursdag i høst og spiste MASSE kake (og så ble det jo litt alkohol, hehe).

Ang. å trene etter DVD så gjør jeg det nesten hver kveld. Ikke yoga, men pilates, og jeg elsker det. Synes det er fint å ha noen til å guide meg og som presser meg til å stå på når jeg har mest lyst til å gi opp...

 

I går klarte jeg likevel ikke å fullføre, jeg følte meg så trøtt... Jeg hadde igjen litt styrke på armene da jeg målte blodsukkeret, og det var altfor lavt. Da måtte jeg bare spise noe, brødskiver, melk og klementiner. Ikke helt ideelt, men jeg må tross alt ta hensyn til at jeg har en sykdom som gjør at jeg må lytte ekstra godt til kroppens signaler. Så da blir det styrketrening på armene i dag!

 

I tillegg er det julebord både i dag og i morgen, det kan jo bli en morsom affære... Gruer meg til fristelsene. I kveld er det heldigvis bare gryterett og en drink, det skal jeg klare. I morgen er det muligens tapas, fikk jeg høre. Da ble jeg glad, liker å ha valgmuligheter! Kjipt å bli sittende med en STOR tallerken ribbe, liksom.

 

Julegavehandel er koselig ;) Gleder meg til å gjøre resten av innkjøpene mine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Nei, var ikke min bursdag. Har bursdag i mars. :)

 

Vekta viste 77,2 kg igjen idag.. merkelig greier det her.. Muligens fordi jeg står opp tidlig og at maten ikke har blitt helt fordøyet enda.. Lurer på om jeg skal bytte veiedag til lørdag... Men jeg har bestemt meg for at det får bare ta den tiden jeg trenger. Jeg gjør jo det som er riktig, nesten ihvertfall. ;) Har vært julegaven til meg selv at jeg har begynt å trene.

 

Julebord på meg imorgen også, blir vel litt nok noen øl og litt god mat, men men..

 

God helg jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei damer!

 

Takk fro all oppmuntring. Det gikk ganske bra i dag. Kunne gått bedre men kanskje ikkje i russisk...hehe.

Det er lov å slappe av ein dag, Mari. Det føler eg meg og ganske frista til å gjere.

 

Det første eg gjorde etter eksamen var å bånna ner på treningssenteret og gassa på i over halvanna time...all eksamensangsten er vekke fra kroppen. Ifølge ein ikkje heilt truverdig kalkis forbrant eg ca. 500 kcal, er det mulig eller? Alt var cardio, crosstrainer, løping, gåing i motbakke, sykling.

 

Ahnimah: har ein pilates DVD og, skal prøve begge. Synst det var fint å starte med lett yoga (sjøl om eg kan bare glømma eit par av dei øvelsane der...).

 

Åh, julebord! Så kjekt! Eg skal på et slags julebord neste fredag, eller juletallerken heiter det, med noen venner. Har bestilt uten forrett og dessert, håpte det ville senke kaloriene noe (får uansett nok å ete!). Bestilte svineribbe, har hørt at det er ok sidan fettet er lett å skjera vekk?

 

Lillevenn: det kan godt vera noe med fordøyelsen, eller kansklje det er muskler som begynner å sprette fram? Noken dagar er ein og litt tyngre pga vann i kroppen (mensen o.l.), og dersom du har god samvittighet er det bare å ta det med ro. Du skal sjå du får bra uttelling neste gang.

 

Då er eg på veg til pøben for å feire friheten med klassen. Alkoholen skal eg holde på et minimum, den skal ikkje få lov å øydelegge! ;)

 

Stå på bånn gass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi... Hold dere fast... 2770 kcal i går... Shit! Men hadde også 4.8 trimpoeng (jogga og trente pilates og styrke før jeg dro og danset som en liten helt på festen...). Så kanskje det gikk opp i opp. Blir lettere å holde seg i dag, det blir ikke så mye øl på julebordet med typen. Ikke så bra å drikke så mye første gangen jeg møter kollegene hans!

 

Ha det kult på julebord Lillevenn, og så håper jeg at alle får en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...