Gå til innhold

Når bør man veie seg?


Gjest Lump
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg bare lurer på når man bør veie seg...

Bør man ta det FØR frokost-på samme tid hver gang? Tror jeg har hørt det en gnag...

 

Vil jo gjerne gjøre det riktig.

 

Husker at en gang jeg veide meg rett før og rett etter frokost- og forkskjellen var nesten 0,5 kg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står opp på mandagsmorgen, tisser og går på vekta i nettoen.

Prøv å holde deg unna vekta på de andre dagene, for det kan variere en del gjennom uka. Og det kan forstyrre en del.

har du plutselig gått ned mye, så kan det hende du slapper av resten av uka, og får en overrraskelse på mandag, eller hvis du har gått opp igjen, så veit vi vel alle at det ikke er særlig motiverende.

 

Variasjon har mye med saltinnholdet i maten, mengde mat, væske i kroppen og om du er dame, så kan menstruasjonssyklus virke veldig demotiverende.

 

Men ta mål av hals, bryst, mage, hofte, rumpe lår, legg og overarm, så vil du se at cm blir mindre, selv om vekta er "stand by"

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er vel å veie seg på samme tid av døgnet hver gang, for å unngå svingninger pga det en har spist! Jeg gjør som Acinom, mandag morgen i nettoen etter toaletten. Kanskje fredagen hadde vært bedre veiedag - da har man ikke nettopp hatt helg med sine fristelser -hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vekt, jeg. Veier meg hver gang jeg er på besøk hos søsteren min :)

 

Da jeg var 15-16 gikk det helt galt når jeg skulle slanke meg, og jeg veide meg 5-6 ganger hver dag, og ble skuffet mellom hver gang hvis jeg ikke hadde gått ned. Så nå prøver jeg egentlig bare å slappe litt mer av i forhold til hvor fort det går ned (så lenge det går ned jevnt og trutt!), og heller måle meg regelmessig... Det er jo omkretsen, og det at jeg føler meg sprekere og sunnere som teller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg har rapportdag tysdag og veg meg mandag morning, så det går heilt fint. Så lenge det går ei veke mellom kvar gong, så kan det ikkje ha noko å seie kva dag du veg deg.Eg har valt mandag fordi då må eg vara flink i helga.lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bør man veie seg? Helt naken, før frokost, etter tissing. Selvsagt ikke med vått hår eller uklipte negler ;-)

Man trenger jo nesten krisepsykiatri på kveldskurs, der man til og med skal veies med et halvt kilo dongeribukse på!

Dette var selvsagt bare spøk - nesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...