Gå til innhold

- 5 kg til jul..5 uker igjen!


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Da var fredagen her igjen! Vi begynte vel da det var 11 eller 12 uker igjen til jul, så dette går nesten litt for fort..ihvertfall for meg, som fortsatt ikke går ned i vekt. Vekten viste akkurat det samme idag og.. :) men i går måtte jeg stramme inn beltet på buksa enda mer, så der er jo et godt tegn! :)

Tenkte jeg skulle begynne å spise litt mindre for å se om det hjelper. 1300 kalorier burde holde for meg de dagene jeg ikke trener. Jeg sitter jo på rompa hele dagen og leser til eksamen, så da burde 1300 holde. Får heller spise opp mot 1600 de dagene jeg trener.

Jeg har vært så redd for at kroppen skal skru ned forbrenningen pga for lite mat, det står jo så mye om det overalt..Men nå tror jeg at det er det som skal til for at jeg skal gå ned mer i vekt!

 

Nå venter jeg spent på å høre hvordan det har gått med dere... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jente23!

 

Bra at buksene begynner å bli litt store da! Det er et godt tegn!

 

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg... Egentlig så tenkte jeg å bare overse "vektklubben.no" i dag og så logge meg på neste fredag istedet. Det går med andre ord ikke så bra, men jeg vet at det kun er vann som har lagt seg på. Så derfor sier jeg det så enkelt som at det er STILLSTAND! MEN; jeg var 1 cm mindre rundt midjen! Fra 90 cm til 82 cm på to måneder!!! JUHU!

 

Ei venninne av meg kom hjem fra tur i går og vi bestemte oss for å møtes. Plutselig utartet det seg til middag ute på restaurant, ei flaske vin osv... Sitter på jobb med kuppelhode og poser under øynene!

 

Lykke til med dere andre!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 cm mindre er jo bra! Det går riktig vei! :) Og utrolig imponerende med 8 cm smalere midje på 2 mnd!!!

Det er heller ikke så rart at vekten ikke viste mindre idag ettersom du sikkert har mer vann i kroppen enn vanlig pga restaurant-middag og vin. Men det er jo også viktig å kose seg litt, så ikke ha dårlig samvittighet for igår. Du er jo så flink ellers med masse trening og bra mat!

Stå på videre! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dårlig samvittighet her i gården :-) Og i dag blir det halvannen time aerobic i ettermiddag og litt kveldskos etterpå! Også uten dårlig samvittighet!

 

Det sies jo at det ikke går an å punktslanke seg (altså slanke visse deler av kroppen), så jeg var litt skeptisk for at fettet på mageregionen ikke skulle gå av. Har mye akkurat der (typisk pærefasong m skikkelige love handles), så jeg er lettet over at det er der jeg går mest ned i cm nå! Hehe! Og heldigvis er det så å si ingen endring i cm litt høyere oppe (brystene)! ME LIKE!

 

Ha ei flott helg (med litt kos innimellom)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - og TUSEN TAKK for oppmuntrande ord, jente23 og Stressine!! Det hjelper veldig!

Eg veit at 4 spinningtimer i veka er i overkant, og har tenkt å gå ned til 3 og heller gå turer eller kanskje trene litt styrke jaffal ein dag. Men det har vore så morro, at eg har gjort det av rein glede! Men det er nok viktig at eg stopper med det mens det fortsatt er morro, slik at spinningen ikkje blir eit ork tilslutt.. - og så blir det INGEN spinning! Har lyst å ha ein kveld i veka der eg ikkje trener i det heile tatt og ein dag i helga kor eg ikkje trener ( kanskje berre går ein tur? )

Eg har ein stor utfordring i helga ; skal til Bergen i barnedåp, og skal vere hos broren min i helga. Da veit eg at det ALLTID blir meir mat og kos enn det bør! Men eg har oppnevnt kjæresten min som coatch for helga, slik at han skal hjelpe meg og minne meg på dette. Berre det at andre veit kva eg driv med, er ein ekstra motivasjon. Eg har bestemt meg for at eg skal unne meg EIT lite kakestykke på søndag, og ellers velge sunne alternativer. Veit det er koldtbord, og da er det jo så absolutt mulig. Men verre blir det nok med vin i kveld og i morra, og eg har tenkt at eg skal unne meg vin ein av kveldane - sikkert i morra, og da skal eg unne meg TO glass. Dvs. at eg blir eit lite kakestykke over kosemerkene mine, men det skal eg JAMMEN trimme av meg neste veke!!

Eg veit at eg MÅ kunne unne meg litt snop / vin innimellom, viss ikkje vil eg ikkje klare å gjennomføre dette. SÅ godt kjenner eg meg sjølv! Men eg er for svak når det ligger i skapet, da blir det til at eg MÅ smake på det. Men einig med deg Stressine ; det er viktig å ikkje vere for streng.

 

Så til dei faktiske tall ; eg veide 64,9 i dag tidleg, og eg vil så gjerne klare ca ein kilo til neste helg!!!!

 

Lykke til alle sammen! Eg tenker på dere .... :- ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er veldig motivert, spesielt med treningen!! :) Jeg har også blitt hekta på spinning, det er jo så gøy! Prøvde det første gang for 3 uker siden!

Ja, barnedåp kan være utfordrene når det gjelder mat, men som du sier: veldig bra at det er koldtbord, så kan du velge selv hva du skal spise! Koldtbord inneholder vel som regel blant annet røkelaks og eggerøre, roastbeef og salater, og det er jo ikke det verste du kan spise. Og kos deg med ett kakestykke og litt vin imorgen! Så er det bare å trene som bare det neste uke! :)

 

Her blir det ikke så mye trening i helgen, skal jobbe både imorgen og søndag. Men jobber i hjemmesykepleien, så da sitter man ihvertfall ikke i ro. Hele dagen blir vel nærmest en lang, stressende tur rundt i distriktet (har ikke bil når jeg går rundt), så da blir det ihvertfall litt mosjon! Men skal prøve å lese som en gal nå, og da kunne unne meg en tur på treningssenteret i ettermiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil tru det er annerledes for deg som går så mykje i jobben - ikkje SÅ krise om du ikkje får trent ein dag liksom.. Eg sitter på kontor og .... ja til no i dag har eg gått 609 skritt!! Det er heilt forferdelig! Har innført ein kampanje på jobb ; alle på jobben har fått stegtellere, så får vi utbetalt eit lite beløp i bonus etter kor mange steg vi har. Kjempemotiverende! Det er god HMS, det!!! :- )) Alle på jobben går jo som GALE! *ler* Dessverre får eg lite uttelling på spinning - kun når eg står og trør... Eller kanskje eg skal feste telleren på skoen min?!?? :- ))))

Har du prøvd stegteller, jente23? Hadde vore morro å høyrt kor mange steg du tar iløpet av ein vanleg arbeidsdag. Eg har + / - 6000 iløpet av ein vanleg dag, viss eg ikkje har trimma utenom. Du ligger sikkert på 12-15 000!!!

Lykke til med eksamensforberedelser og ha eit godt jobbskift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg går mye på jobb når jeg først jobber..men det er ikke så ofte, bare hver 3.helg! Ellers sitter jeg stille og leser, så da må trening til!

Det hørtes jo veldig motiverende ut med stegteller-konkurranse på jobb! Jeg har akkurat fått meg skritteller, så den skal på når jeg skal jobbe i helgen! Blir spennende å se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere, trofaste gjengangere!

 

Godt å ha dere å henvende seg til med opp- og nedturer. Sist fredag var det kraftig opptur for meg, dvs. ned på vekta. Denne gangen står det bom stille.....!

Men inn en ny cm i midjen, altså 6 cm tilsammen på halvannen måned, er fornøyd med det. Sånn er det jo bare, ikke sant? Det er jo likedan for dere andre.

Dette med å unne seg litt av det man er veldig glad i, er nok viktig. Enig med deg i det, Henry. Blir vanskelig å holde motivasjonen oppe dersom man er for streng med seg selv. Det jeg må lære meg, er at det finnes en gyllen middelvei vedrørende det meste, enten det gjelder kake, vin eller sjokolade....har alltid vært sånn et enten-eller-menneske, dvs. masse eller ingenting av det jeg liker. Det er jo ikke godt å leve sånn! Nå driver jeg og lærer meg selv at det faktisk går an å spise litt sjokolade el. lign. en sjelden gang, uten at det går ut over slankingen. Hadde en liten kaffe latte og en liten sjokolade på kino forrige helg, det var bare sååååå nyyyydelig!!! Sikkert mange som kjenner seg igjen, er litt typik oss damer å være enten-eller, tror jeg.

I helgen drar vi på fjellet, mannen, vovsen og jeg. Skal gå endel, og kose oss foran peisen om kvelden med god, sunn mat og "litt" rødvin, hehe.

 

En flott helg til dere alle, dere er gode å ha!

Klem, Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes så utrolig deilig ut med en helg på fjellet, Buldre! Turer, vin og peiskos... :)

Synes du er flink! Flott med nedgang forrige uke i tillegg til alle cm som forsvinner!

Kan tenke meg sjokolade og kaffe latte smakte herlig, og det smaker jo enda bedre hvis man ikke spiser det så ofte og virkelig tar seg tid til å nyyte det!

Håper du får en koselig helg på fjellet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... det var ikke mange kiloene vi har klart å gå ned denne uka... Men vi kommer sterkere igjen til neste uke, ikke sant?

 

Her hos meg har vi krangel i heimen i kveld :) Jeg er skikkelig sint, nemlig!!! Jeg tenkte å kose meg med en liten skål smågodteri i kveld og hadde kjøpt inn nok til litt kveldskos uten å ta helt av. Jeg helte det opp i en skål og spiste noen få biter før jeg satte den på bordet. Så gikk jeg en liten tur på do og da jeg returnerte lå skåla på gulvet (opp-ned) og bikkja lå på gulvet med sjokolade i munnviken og så rett opp i lufta!!! Han har ALDRI tatt mat fra bordet før, så jeg trodde ikke han kunne gjøre det jeg. Jeg har jo gått fra halvspist frokost på morgenen når jeg har gått på jobb og har kommet tilbake 8 timer senere og da ligger maten fortsatt på bordet. Og det er et bord som er AKKURAT i samme høyde som hodet til bikkja... Nå må jeg tydeligvis være litt mer påpasselig!

 

Sjebnens ironi altså! Er på slanker'n og bikkja spiser godteriet mitt! Har bare 50 meter til en butikk ved navn "Godterispesialisten", men jeg har faktisk ikke tenkt å dra dit for å kjøpe mer!!! Tenk! Jeg skal sitte her og være litt sur først iallefall!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle! Travel dag idag, men jeg tenkte jeg skulle logge meg inn nå før jeg går og ser Sopranos..

 

Min vekt viste 63,3 idag, det er hvis jeg husker rett 400 gram ned, så det er jeg veldig godt fornøyd med. Cm- messig står det litt stille, men jeg har hatt et par gode treningsøkter de siste dagene, så jeg håper å få betaling for dem over helg!

 

Synes dere skal være veldig glad for minus på cm, det må jo løsne på vekta og- dere er jo iherdige til å trene allesammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, nå lo jeg godt, Stressine! Virkelig skjebnens ironi, ja! :) Det var visst ikke meningen at du skulle spise godteri idag... du får heller kjøpe deg litt ekstra imorgen, som du får legge langt unna hunden! :)

 

Så bra med nedgang, Meiret! :)

 

Nei, jeg får vel gå å legge meg nå..vinden uler, det pøsregner og jeg skal opp kl 6 imorgen..så da er det vel greit å få litt søvn! Huff, så hardt å stå opp såå tidlig når det er mørkt og kaldt..

 

Klem fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk tips om denne tråden så tror jammen meg at jeg blir med her;-)

Kanskje litt sent ute,men legger in dagens vekt:

 

72.8kg

vil prøve å gå ned 3 kg før jul..lets see;-)

 

minni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri for sent vettu, minni, trivelig at du blir med oss! Det er jo 5 uker igjen, så du har gode muligheter til å gå ned rundt 3 kilo! Jeg har så god hjelp av å gå inn her og lufte ut litt , både god og dårlig samvittighet, så jeg ønsker deg velkommen, jeg minni og håper du vil trives på denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært veeeeeldig rolig i helga og plaget meg selv til å gå en liten tur ut i går kveld. Vel, i det siste har det tæret litt på motivasjonen og jeg har "slurvet" endel. Den siste uken har jeg blant annet droppet mellommåltidene... Ikke bra! Og dette så jeg på vekten forrige fredag! :) Det var ikke stillstand forrige fredag, men en KRAFTIG oppgang. Siden det var mye vann, valgte jeg å ikke skrive opp tallet. Men kan iallefall bekrefte at 1,3 kg har "ramlet" av i løpet av helga (til tross for godterispising både fredag, lørdag OG søndag (men bare litt!), så dette tyder på at jeg er på rett kurs igjen!

 

Vel, jeg fant ut at jeg måtte skaffe meg en plan. Satte meg ned i helgen og skrev opp en meny for den påfølgende uken. Så dro jeg på butikken og kjøpte inn ALT jeg trengte for disse middagene og MASSE frukt til mellommåltider!

 

Men jeg må skryte litt av meg selv også! Holder meg unna lightprodukter og brus for tiden, noe jeg er veldig fornøyd med. Kjøpte meg en 6-pack julebrus på fredag og smakte en av de. Og hva skjedde? Jo, jeg så ut som om jeg var 9 måneder på vei!!! Har nemlig merket at jeg er ikke er så "oppblåst" lenger (etter at jeg sluttet med brus), så jeg kan vel fastslå at kullsyre har en dårlig effekt på min mage. Pga uttallige reiser i utviklingsland (og alt det innebærer av matforgiftninger) tåler ikke magen min så veldig mye...

 

Jaja, som dere ser; motivasjonen er stigende og det er jo SÅ deilig å kjenne at buksene begynner å sige nedover hoftene!!!

 

Med ønske om ei forrykende slankeuke!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at motivasjonen er tilbake, Stressine! At buksene begynner å bli for store er en utrolig deilig følelse! Jeg driver og vasker masse klær idag, så derfor tok jeg på meg en bukse jeg ikke har brukt på lenge, i str 40, og den er altfor stor!!! må gå å holde den opp, så ikke den detter ned.. Bruker str 40 i andre bukser, men ingen str er like har jeg veldig godt erfart! Men det er ihvertfall moro at plagg som tidligere passet, nå er for store!

 

Ja, det er mange som reagerer på kullsyre og blir oppblåst. Selv drikker jeg omtrent bare farris, for her i Bergen er ikke drikkevannet noe godt!Når det regner mye blir vannet noen ganger lysebrunt, så jeg tror nok det er best å ikke drikke det... Jeg kommer jo fra Oslo, og der smaker vannet mye bedre. Så jeg orker ikke drikke vann fra springen, det går kun i flaskevann med kullsyre. Men heldigvis tåler jeg det veldig bra og føler meg ikke oppblåst!

 

Så flink du har vært og handlet inn og laget middagsplan! Det høres veldig lurt ut! Det lønner seg nok å handle sjelden når man prøver å gå ned noen kg!

 

Ha en fin uke!

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott nedgang.Du er jo kjempeflink da;-)

 

Ja,har hatt en koselig helg.Ble trim igår også gikk tur 1.20 min.Var jo så fint vær så måtte jo nyte finværet;-)

ikke spist så mye sjokolade heller,og håper på noe nedgang til fredag.Minst 500 gram...

 

skal drikke mye vann og prøve å trene annen hverdag!!

Lykke til alle sammen;-)

Minni!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggeleg med fleire deltakere i linken - Velkommen MINNI!!! :- ))

Eg er tilbake på jobb etter langhelg i Bergen hos broren min, barnedåp og flust av fristelser. Men som eg sa på fredag : eg hadde bestemt meg for at eg skulle unne meg to glass vin og eit kakestykke på søndag i dåpen. OG EG KLARTE DET!!!! Drakk eit glass vin på fredag og eit på lørdag - og i dåpen klarte eg å ta berre eit kakestykke! Vanlegvis er eg ikkje veldig glad i kaker, men eg merker at når eg forsøker å gå ned i vekt, da frister det VELDIG! Til og med kaker som eg egentlig ikkje er noko glad i står der og smiler til meg! Så eg er veldig fornøgd med helga - og eg er så spendt på korleis vekta ser ut på fredag!! Har lyst å snikveie, men skal forsøke å la vere... Lar overraskelsen komme på fredag! Men kjæresten min sa til meg i helga ( han var veldig nervøs for at eg skulle ta det ille opp, men tok mot til seg ) at han syntes eg hadde blitt fastere i fisken, og at han såg at eg hadde blitt mindre... Eg blir jo ikkje fornærma av det!! :- )) Vart jo GLAD, eg!!! :- ))

 

Dere får ha lykke til i det som er igjen av veka - gleder meg til å høyre korleis det går med dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du var i helgen, Henry!! Veldig lurt at man bestemmer seg på forhånd for hva man skal tillate seg og klare å holde det!! :D

Ja, det er typisk at man har lyst på "alt" når man slanker seg, selv ting man ikke er såå glad i.. Sånn er jeg og.

Hehe, ja menn er noen rare dyr...;) Så klart vi liker å høre at vi har blitt mindre og fastere!! Så bra at det synes da!

Er veldig spent på veiingen på fredag jeg og! Har spist mindre kalorier enn jeg pleier denne uka (ligger nå på ca 1300 når jeg ikke trener, før spiste jeg rundt 1500-1600 ++ uansett om jeg trente eller ikke) har så lyst at vekten plutselig skal fyke ned til 67 kg ettersom jeg ikke har gått ned på en stund..hehe, men regner ikke med at det er så realistisk!

ha en fortsatt fin uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du kan virkelig klappe deg selv på skulderen!

 

Jeg har bodd alene i 3 uker nå (samboeren er borte på kurs), så dermed har jeg hatt lite fristelser rundt meg. Det er INGENTING i skapene av godterier, så da blir det til at jeg holder meg til planen. Jeg hadde en kjekspakke i skapet nylig og dette er ei kjeks jeg ikke er så veldig glad i... Men den gikk ned den også gitt, så jeg vet hva du prater om, Henry!

 

Vel, lykke til videre i uken! Blir spennende! Jeg har snikveid meg litt i det siste og har på 4 dager gått ned 1,6 kg!!! Dette er imidlertid IKKE fett, men vann jeg samlet opp forrige uke! Så jeg nærmer meg kjapt vekta jeg hadde for to uker siden og håper å komme under denne! Og DA er det fettet jeg forbrenner!

 

Faktisk er jeg så motivert denne uka (og har så stor tro på meg selv) at jeg setter meg som mål å komme ned på 61-tallet til fredagen! Da er det bare å stå på!!!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, her er jeg. Har vært en tur hjemme hos foreldrene mine, med feiring av bursdager og diverse, derfor kom det ikke noen rapport fra meg på fredag. Jeg veide meg i dag, 70,4 kg. Regner med at dette er litt vann og diverse fra helgens utskeielser. Holder på med eksamen nå. Tenkte også å gå ned til 1300 kalorier i denne perioden. Jente23, hvordan går det med det for din del? Har du et eksempel på hva du spiser på en dag med 1300 kalorier?

 

Har akkurat vært på ultra og kjøpt inn mye god, dyr og sunn mat. Skal være alene i 9 dager nå, så her blir det full skjerpings.

 

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fantastisk godt det er å få slike støttande klapp på skulderen av dere!! Håper det er dette eg trengte .. Eg er iallefall veldig motivert no, og håper det hjelper. Har skaffa meg tur-venniner og er klar for å komme meg i mål. Eg veit at eg går sakte nedover, så eg har ikkje den heilt store forventningen og håper motivasjonen varer....

 

Eg er heilt einig med Stressine og Marielle at det er enklare å holde seg på matta når ein er aleine og kan styre matlaging ol sjølv. Eg har derimot klart å få kjæresten min på mitt lag - så han er ( jaffal foreløpig ) veldig forståelsesfull og vil lage mat på MIN måte.

Anbefaler at dere jobber for det, for vi har sett at det faktisk går an å kose oss med sunt snacks også... :- ))

 

Eg lærte også at for oss med søtsug, så hjelper det å ete rosenkål!! Lo litt når eg hørte det, for såg for meg MEG ete rosenkål når eg egentlig hadde lyst på Twix! *ler* Men det var ikkje det som var vegen til suksess ; men å legge rosenkål inn som ein del av middagen feks. Den inneheld eit protein som kroppen er i mangel på når du fyser etter søtt... Og eg har tenkt å prøve iallefall! Det er ein rar erstatning, men når eg skjønte at det var for å dekke eit underskudd i kroppen, så virker det meir logisk enn å knaske rosenkål når søtsuget river i kroppen... :- ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...