Gå til innhold

- 5 kg til jul..5 uker igjen!


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hyggelig å høre fra deg denne uken og, Marielle! Håper du koste deg hos foreldrene dine! ja, det er sikkert bare vann som forsvinner fort igjen. Vekten går sikkert ned igjen snart!

Jeg har laget en mat-og treningsblogg på "motiver meg"-forumet, så der skriver jeg opp hver dag hva jeg spiser, hva jeg trener og hvor mange kalorier det blir pr dag. Så hvis du lurer på hva jeg spiser når jeg får i meg 1300 kalorier, kan du jo ta en titt der!

 

Så bra at du har skaffet deg en tur-venninne, Henry! Da er det ikke mulig å snike seg fra å komme seg ut! Jeg har begynt på spinning med en venninne, og kan ikke sluntre unna når vi har avtalt på forhånd..selv om det noen ganger frister! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette går bra...kun min andre dag med diett,men har ikke spist noe snop og trener annenhver dag. Håper på minst halv kg ned (som sagt før) og håper og tror at det skal gå bra!!!

Vant en tur på netthandelen idag så skal bruke det som motivasjon...vel,vant og vant fru blom,må jo betale for det...

 

Lykke til ...snart veiedag igjen...

 

Minni!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemelding, jente23. Har sett på menyene dine nå. Skal stjele noen forslag i morgen. Sitter her med en DIGER hjemmeeksamen på 7000 ord. MEN, det beste er at jeg ikke tenker på snop. Koser meg med alt det sunne jeg skal spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...dette forumet å kikke inn på.

Nå har jeg hatt snart en uke med hodepine, det er vel stresskloa i nakken jeg kjenner. (Nå sa nettopp veslejenta -nå er det snart advent, mamma-, så det har vel en sammenheng der. ) Mye av gaven er allerede ordna, så det er alt det andre som kaver meg opp litt, tror jeg. Vi har et oppussingsprosjekt som helst skulle vært ferdig til jul, så der ligger mye av årsaken tror jeg. Blir sene kvelder og lite søvn, trening kan jeg bare se langt etter fordi alle ledige stunder brukes til maling, maling, maling!

Nå begynner det allerede å dra seg til med arrangementer, juleavslutninger osv, så det er på mange måter en travel tid fremover. Glad jeg ikke har eksamener, slik flere av dere driver med!

 

Dette var nå litt sytete, da, jeg gleder meg jo til advent, dessuten har jeg god tro på at jeg faktisk når målet om ca 62 kilo før advent, så jeg skal jo egentlig ikke klage.

 

Rart, forresten, jeg trener nesten ikke akkurat nå, er sånn passe flink med maten, likevel går jeg litt ned hele tida. Har sett det før, når jeg har slanka meg på samme måte, at det virket som forbrenninga mi får et spark bak. Faren er at jeg slapper av vel mye etterhvert, og hvis jeg slakker for lenge, så kryper jo kiloene på igjen...det har jo også skjedd før.... :-(

 

Jaja, ihvertfall gjør det godt å kikke inn her, lese det dere skriver og av og til skrive av seg litt frustrasjon sjøl også. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, Meiret! Godt å ha dette forumet! :D:)

Høres ut som du har det veldig travelt nå med både oppussing, juleforbredelser og små barn som krever sitt. Derfor er jeg imponert over at du klarer å være flink med kostholdet, og at vekten din går nedover!! Du skriver at det meste av tiden går med til maling, men det er da mosjon det og! Du sitter tydeligvis ikke stille, og det er bra.

 

Hvordan går det med hjemmeeksamnen din, Marielle? Min hjemmeeksamen begynner på tirsdag, så det blir nok en veldig veldig travel uke neste uke. Og ikke nok med det: dagen etter hjemmeeksamen skal leveres, skal jeg ha en stor skoleeksamen i et helt annet emne.. Så nå gjelder det å virkelig prøve å fortsette med bra kosthold og kanskje få tid til litt trening innimellom, selv om jeg kommer til å synes veldig synd på meg selv neste uke... Og nå har jeg fått en vond visdomstann som presser de andre tennene + at jeg har blitt forkjølet.. Tror jeg allerede har begynt å synes synd på meg selv, jeg...;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du synes synd på deg selv, da jente23. Her går det vel ganske greit. Kjenner at stresset bygger seg opp, men prøver å bevare roen så godt jeg kan. Har skrevet 4300 ord av 7000. Skal levere på tirsdag og da må jeg begynne forarbeidet til masteroppgaven, men heldigvis ingen flere eksamener før jul. Skjønner at du blir stressa med så mye å gjøre. Skal krysse fingrene for deg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg forstår veldig godt kva du snakker om ; eg er så priviligert at eg berre er "reservemor" for to gutter (6 og 8 år ) Dei to vekene gutta er hos oss, så er eg UTKØYRD!!! Det er NEIMEN ikkje mykje tid til å ordne alt det andre til jul.. Om kveldane etter fotballtreninger, klatring, lekser og krangling, ramler vi om på sofaen. ... :- ) Og eg har endatil to veker å ta meg inn igjen på, før det braker laus IGJEN! Misforstå meg rett ; det er veldig koselig! - men eg har sjølvinsikt nok til å kunne innrømme at det ER slitsomt også.. ..

Du må forsøke å innsjå din eigen begrensing også - du kan ikkje klare alt kvar dag. Prøv å ta deg tid til deg sjølv og din eigen trim, og rekker du ikkje rundvask og 7 sorter til jul, så ta ein kattevask og to sorter til jul... :- ) Det akter eg å gjere. Eg tenker å prioritere meg sjølv litt framover, det eg rekker - det rekker eg. Det eg IKKJE rekker - det er ikkje vits å ergre meg over at eg ikkje rakk! Jul skal det bli uansett - med 14 stykk tilbords! Og ei glad og lykkelig Henry for ho har gått ned MINST 4 kilo!!! :- ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en grunn til at nicket mitt er STRESSINE! Det er nok å gjøre (og det er jo sånn jeg liker det også) med full jobb, 2,5 års studium som skal gjøres på 6 mnd istedet (!), familie som det skal brukes tid på og så skal man lage seg sunn mat og trene nok... GUD, jeg er glad jeg ikke har barn (men regner med jeg skal få det en gang i fremtiden altså)!

 

Til jul har jeg ansvaret for alt av matlaging og vi blir 12 stk julaften og 35 stk første juledag! Men samtidig er det jo morsomt å møte alle også da!

 

Vel, ønsker alle ei trivelig førjulstid!!! Med alt det innebærer (for studenter, mødre, alle andre stressiner og vaskefanatikere)!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen! Jeg følger med dere og leser litt, til tross for at jeg har hoppet litt av karusellen. Men det er gode nyheter; jeg klarer å holde meg stabil. Jeg har variert mellom 64,5 og 66 kg og det synes jeg er veldig bra. Psykologen på nettmøte anbefalte meg å forsøke å være stabil, venne meg til min nye vekt og mitt nye jeg, kjenne etter hvor godt det er å være kvitt så mye som jeg er, for så å eventuelt sette inn støtet igjen dersom jeg kjenner at jeg vil bli lettere enn jeg er nå.

 

For meg er det veldig godt med en pause. Jeg kjenner at jeg ikke bare tenker på hva jeg trener og hva jeg putter i munnen, slik jeg har en tendens til å gjøre når jeg er på slanker'n. Men det er veldig vanskelig å få folk til å skjønne at selv om jeg ikke slanker meg lengre så vil jeg ikke spise alt for mye kaloririk mat. Folk har nok et bilde av den typiske jojo-slanker i hodet - de tror du kan slanke deg ned til der du er fornøyd, og så begynne å spise akkurat som du gjorde før du begynte å gå ned... *rister på hodet*

 

Så jeg setter meg mitt eget mål, jeg - jeg skal holde vekten stabil mellom 64,5 og 66 kg frem til nyttår!

 

Jeg håper forresten det er greit at jeg også bruker dette forumet til å "tenke litt høyt"; jeg har nemlig ikke funnet spesielt mange snakkesalige på "Hold vekten".

 

Lykke til alle sammen, både med nedgang og trim, men også med juleforberedelser og en trivelig adventstid.

 

Klem fra Nordland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart det er greit at du bruker oss til motivasjon! Enten det gjelder vektnedgang eller stabilisering!

 

Godt å høre at du holder deg på samme vekt da! Dette med stabilisering er jo ikke lett og jeg har i tillegg holdt meg unna karbohydrater i det siste, så jeg vet jo hva som skjer dersom jeg plutselig skulle begynne "vanlig" kosthold igjen. Da er det tilbake på start igjen...

 

Det er viktig å se på dette som en livsstilsendring og at kroppen har kjempegodt av trening for at den skal være med oss inn i alderdommen. Jeg har tidligere jobbet innen trygdeetaten og har sett så utrolig mange kvinner som søker uføreytelser når de er mellom 45 og 55 år pga kroppen ikke klarer mer. De har aldri trent en dag i sitt liv (og ofte røyket hele det voksne liv) og de oppdager baksiden når det er for sent å gjøre noe med det... Beklager dersom jeg støter noen nå, men dette er en av mine kampsaker!!!

 

Vel, uansett; kjempehyggelig av deg å legge igjen en melding til oss! Vi kommer sikkert til å være her etter nyttår også dersom du har lyst til å slenge deg på en ny runde med vektreduksjon da ;)

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg igjen, Nordland! Du er flink som holder vekten! ;)

Og selvfølgelig er det bare hyggelig at du også skriver innlegg i tråden vår! Når vi andre har veiedag på fredager, så er det selvfølgelig bare for deg å skrive hvordan uka di har vært selv om målet ikke er vektnedgang!

Og som Stressine sier; vi kommer helt sikkert til å være her etter jul og! Det skal ihvertfall jeg! Selv om jeg ikke skal gå ned noe i julen, så hadde det vært fint å snakkes litt her på forumet av og til, for å fortelle hvis vi har vært flinke til å trene/gå turer i juleferien og sånt.. jeg reiser hjem til foreldrene mine i midten av desember, og alltid når jeg kommer dit er liksom "alt" lov når det gjelder mat..Så da trenger jeg dere for å ikke ta helt av når jeg kommer hjem, og prøve å holde vekten stabil i jula. Skal tross alt være hjemme en måneds tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...