Gå til innhold

-5 kg til jul..4 uker igjen..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hei på dere!

 

Idag er jeg uvanlig blid, selv om jeg er trøtt og det er dårlig vær ute!! Vekten viste ned 1 kg...med mensen!!!! :D:) ENDELIG!!! Målte meg rundt midjen og, selv om jeg ikke pleier å gjøre det hver uke.. I høst en gang viste målebåndet 84 cm, mens nå viste det 78 cm!! Så nå går det den rette veien!

Regner med at det har noe å gjøre med at jeg spiser mindre enn før, har tidligere vært så redd for å spise for lite, men det ser ut som dette funker for meg!

 

Nå er det bare 4 uker igjen til jul, og jeg kommer ikke til å klare målet mitt på 65 kg.. Er veldig fornøyd hvis jeg klarer å gå ned til 67 kg!(dvs ned 2 kg til) Nå gjelder det bare å stå på neste uke også, og få se et tall på vekten som jeg aldri husker å ha sett før!;)

Forresten, hvor høye er dere? Synes alle veier så lite, rundt 62 kg..

 

Nå gleder jeg meg til å høre hvordan det har gått med dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

juhu...endelig begynner det å skje noe med vekten..den går nedover;-)

 

veier idag 72.3kg

nedgang 500 gram på en uke,og det er jeg kjempefornøyd med.

 

Jeg er 160.skal ned til 65 kg...

 

fra minni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER så mye til dere begge! Flott med nedgang!

 

Her er det få gode nyheter å komme med. Jeg snikveide meg på onsdag og da tydet alt på at det skulle bli nedgang denne uka. Men så våknet jeg i morges med fingre så store at jeg knapt fikk bøyd de - FULLE AV VANN! ;) Trente hardt i går (styrke) og det er kanskje det som er grunnen? (i tillegg til at det er den tiden av måneden). Jeg regner med dette går raskt av og veier meg igjen i morgen. Målebandet viste nok 1 cm av (9,5 cm nå!), så det er jo bra. Jeg hadde jo SÅ store forventninger til veiingen i dag, så det var litt skuffende å se 2 kg vann ødelegge det hele (63,9 i morges, mens jeg var nede i 62 kg på onsdag)!!!

 

PS! Jeg er lita jeg også, kun noen-og-160 centimeter (tror det er rundt 164!)!

 

Vel, jeg kjemper fortsatt mot målet mitt! Jeg regner med jeg er nede på 62 kg i løpet av et døgn (må få ut alt vannet først) og så skal jeg prøve å komme ned på 59,9 kg før jul!!! 2 kg igjen! 0,5 kg i uken! DET SKAL GÅ!!!

 

Ha en videre flott fredag!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- til både Jene23 og Minni!! Dere går nedover og det er så fantastisk morro å lese!!!

Eg gjekk hardt ut forrige veke - og håpa på 1 kg. ned til i dag... BOM!!!!!!!!!!!! Vart ganske skuffa når eg gjekk på vekta i dag tidleg, må innrømme det... Den stoppa på 64,6, ned 0,3! Og eg som har vore SÅÅÅ flink! Jaja, motivasjonen må vere at eg har gått ganske mykje innover ; tilsammen 12 cm!! Får kommentarer for det - dei skulle berre visst ; 0,3 kg!! :- ( Jaja, eg er like motivert for denne veka - eg veit at eg går SAKTE ned i vekt, så kanskje eg aldri får nokon 1 kg. hopp, og kanskje skal eg berre finne roen med det...

Ein anna ting eg kan bli flinkare på, er nok å drikke vatn. Eg er kjempeflink på jobb ; drikker 2-2,5 l. vatn på jobb, men etter jobb er det svært lite vatn... - utenom akkurat når eg trener. Så det får bli målet for neste veke ; også ein liter vatn ETTER jobb.. Ellers skal eg berre fortsette som eg gjer no....

Mitt mål er somsagt 62 kg. og eg er 164 cm. høg.

- det er ikkje så mange kiloane, men eg har prøv på å få dei vekk MANGE ganger, og det GÅR liksom ikkje!

 

MEN NO SKAL DEI TIL PERS!!!

 

Gleder meg til å høyre fra resten av gjengen her - og vil ønske alle ei tig god helg, og LYKKE TIL MED NESTE VEKE!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulrerer med nedgang, Minni!! ;)

Og Stressine; fint at du veier deg imorgen og da, vannet forsvinner sikkert fort! Gøy hvis du skriver her hvordan det går imorgen da! Men veldig imponerende hvor mange cm som har forsvunnet!

 

Og gratulerer med nedgang til deg og, Henry!! :D 0,3 kg er ikke dårlig!! Og såå mange cm du har gått inn da!! At folk legger merke til det er jo bevis på at du blir mindre! Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKKER!!!

gratulerer så mye med nedgang til dere andre også..kjempebra!!

 

stressine..tror nok helt sikkert at du vil gå ned i vekt igjen snart...litt rart å skulle gå opp 1.5kg på to dager...er ikke vekten som er feil da???

klems...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei! Jeg har gått ned 1,3 kilo siden mandag. Veide i dag 69,0. Det er en halv kilo over "all time low" på 68,5. Har egentlig veid fra 68,5 til 70, 5 siden juli i år. Dette går ikke veien.. ;)

 

Jente23: Skal vi satse alt på at vi ser 67-tallet før jul? :D Jeg er 170 cm, som du sikkert husker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for god tilbakemelding på posten min forleden, jente23 og Stressine! :-) Synd å høre at vannmengde "ødela" for deg denne uka, Stressine, men det er bare til å stå på videre. Og gratulerer jente23 med ENDELIG nedgang!

 

Jeg følger tipset ditt, jente23, og kaster meg på og rapporterer pr. hver fredag hvordan det går med meg i min stabiliserings-prosess.

 

Denne uka har vært god både mht trening og mat; merker jo godt at magemålet mitt ikke er som det var før jeg begynte å slanke meg! Jeg kjenner at for meg var det nok helt riktig å ta en pause fra nedgangen, og heller fokusere på å holde meg her jeg er nå. Jeg antar nok at jeg kommer til å bli med dere videre nedover i vekt over nyttår en gang, men for tiden har jeg nok med å være fornøyd over at jeg holder meg stabil.

 

God helg, alle! Klem fra en blid og fornøyd Nordlands-jente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,3 kilo er jo dritbra! Og så er du bare 0,5 kilo fra "all-time-low"!!!

 

Vekten min går forhåpentligvis nedover igjen ganske så snart. Kjenner jo på buksene at dette går den rette veien!

 

Hehe! Jeg fant ei bukse for noen få uker siden som jeg ikke har sett på to år. Da hadde jeg nettopp blitt frisk og skulle få lov til å begynne å trene igjen (og starte litt slanking). Jeg forsøkte å få på meg buksa, men hadde ikke en sjanse!!! Det stoppet faktisk ved knærne!!! Da jeg fant den tilbake for kort tid siden prøvde jeg den på (uten belte) og den sklei ikke bare ned på hoftene, men faktisk helt ned til anklene. Så jeg har jo allerede gått ned veldig mye og det kjenner jeg på spensten min! Mye lettere å hoppe med 62 kg på kroppen istedet for 85 kg!!!

 

Så jeg er på rett vei og er fortsatt optimist!

 

Hyggelig å høre fra deg også, Nordland! Veldig bra å høre at du holder deg stabil! You go girl!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, for en bra nedgang siden mandag, Marielle! Nå veier vi akkurat like mye og er like høye!;) Og da har vi en deal om å veie 67 kg til jul!

 

Flott at du klarer deg bra i stabiliseringen, Nordland! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi en deal, jente23. ;) Nå er det full skjerpings! Jeg sitter her med hjemmeeksamen, jeg.. Skal levere på tirsdag, men har et lite mål om å bli ferdig til søndag kveld. Det hadde vært så godt å bli ferdig litt på forskudd for en gangs skyld.

 

Takk for oppmuntringen, Stressine. Kan tenke meg at det var artig å prøve den buksa, ja. Det tror jeg at jeg også skal gjøre. Skal ta på meg juleantrekket som jeg brukte for to år siden. Da veide jeg 80 kilo.

 

Tenker på mat som alltid jeg.. Hva skal dere spise i helga jenter? Jeg har kjøpt den vegetariske taco mixen fra Santa Maria. Lurer på om den er noe god. Bare 100 kalorier/100 gram. Håper det smaker som karbonadedeig. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det utrolig gøy når klær som var trange før, er altfor store nå, Stressine?! Har en bukse et sted, som passet da jeg veide nesten 80 kg..skal se om jeg finner den og prøve den på. Dessuten trenger jeg snart ny treningsbukse, må stå og dra den opp så den ikke faller ned når jeg trener! ;)

 

Så spennende at du skal prøve den vegetariske taco-mixen, Marielle. Den har jeg tenkt å kjøpe, men har helt glemt det..fint hvis du sier fra hvordan den var.

Her blir det skinkebiff ikveld, og imorgen er det spisedagen min og skal da unne meg chicken tikka! Ååå, det skal bli herlig! på søndag vet jeg ikke helt hva det blir enda..

 

Satt og tenkte på at vi alle fortjener en belønning før jul, hvis vi klarer målene våre..som sagt er jo mitt mål justert til 67 kg, og klarer jeg det skal jeg ta meg en tur til frisøren og freshe meg opp litt, og kjøpe litt lekkert undertøy! Hva skal dere belønne dere med?

 

Lykke til med siste innspurt på hjemmeeksamnen, Marielle! Sikkert deilig å bli ferdig snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart vi må belønne oss sjølv!! :- ) Eg er veldig for slike premier. .. Det hørtes kjempedeilig ut å gå til frisøren og freshe seg opp og ikkje minst ; litt lekkert undertøy.. FORDI VI FORTJENER DET!

Eg var hos frisøren i går - så det er kanskje litt kjapt igjen til jul.. Hadde tenkt at eg ikkje skulle handle nye bukser før eg hadde nådd målet på 62, men så skal vi til familiefotografering på mandag - og da MÅTTE eg ha ny bukse... Men eg har tenkt at når eg når mine 62 kg., så skal eg unne meg ein skikkelig spa behandling! Ein dag med berre kos for meg sjølv... Mmmmmmmmmmmm.............

Skal jammen vere flink, for kroppen min trenger ein spa behandling! :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo byttet ut alt i garderoben min mange ganger siden jeg begynte å slanke meg, så nå har jeg shoppestopp (hehe! Morsomt ord!) for tiden. Så når jeg er nede i mellom 55 og 58 kg (får se hva som passer, har aldri vært så tynn tidligere i mitt voksne liv), skal jeg på shopping.

 

Jeg har en gulrot hengende der fremme i tillegg. I slutten av januar tar jeg med kjæresten i over 2 uker til Cuba... Deilig! Da hadde det vært greit å gå rundt uten alt for mange valker! :-) Så målet er å komme ned til iallefall 58 kg innen 20. januar, men det er tross alt 4 kilo til og det er tross alt jul snart. Samtidig tror jeg denne turen kan fungere som en motivasjon i jula slik at jeg ikke overspiser helt...

 

Tror jeg sier det sånn at jeg skal komme så langt ned i vekt jeg kan frem til slutten av januar og så får jeg ta de siste kiloene litt forsiktig utover våren! Vet jo av erfaring at disse forfengelighetskiloene sitter godt fast!!! ;)

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Ja her i tråden er det full aktivitet og mye motivasjon å hente for noen og en hver. Dere er knallgode!!!

Jeg har hatt en kjempetravel uke, lite tid til å sette seg foran pc'en, men nå er det atter helg...herlig!

Vektnedgang for meg denne uken - ned ett kilo, er veldig fornøyd. Nå har jeg tatt av 6 av de planlagte 8 kiloene, tror jeg klarer to til før jul. Veier nå 70 kg og er 174 cm. 76 cm i midjen.

Det som imidlertid ikke er så bra, er at jeg har fått en grundig senebetennelse i håndleddet, det vil si ingen sykling, spinning eller styrketrening på minst to uker....HYL!! Men er blitt sykemeldt og har god tid, får fin anledning til å gå laaaange turer med hunden, det blir han nok glad for!

 

Ha en flott høsthelg, damer!

Klem, Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Buldre!! Du har virkelig gjort en stor innsats. Tenk at du nå bare har 2 kg igjen til målet ditt!! Det klarer du sikkert til jul, hvis du står på! ;)

Så kjipt at du ikke kan trene på en stund da! Men gåturer er jo også veldig bra, så kos deg med hunden på tur!

Ha en god helg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette ser jo ut til å ha vært ei fin uke for de aller fleste her-undertegnede inkludert! Flinke folk!!!!

 

Idag tidlig stoppa vekta på 62,5-jippi! Det er faktisk 800 ned siden sist, og bare 500 igjen til målet mitt på 62! Jeg har slutta å logge maten min å, føler meg rimelig trygg på at jeg spiser passelig. Idag ble det kanskje litt dårlig slankeprofil på middagsvalget(papp-pizza....), men jeg bestemte meg for å kose meg med den istedenfor å ha dårlig samvittighet.

 

Jeg kjøpte meg to nye bukser like før jeg fikk bakenden i gir og begynte her...nå er den ene helt ubrukelig stor, og den andre føles som en sekk, skjønt den henger på hvis jeg snører den skikkelig til... men fornying i garderoben, det tror jeg må bli på romjulssalg... Det blir min belønning. Også skal jeg også ha nytt treningstøy,for det jeg har faktisk funnet ut, er at det hjelper å føle seg litt fin når man er ute og trener også, ikke bare bruke den gamle slitne joggebuksa!

 

Jeg er 160 cm, har kommer frem til at 62 kg er passe for meg, av flere grunner. En er at puppene krymper mer enn jeg liker av denne slankinga. Den andre er at foran på magen har jeg rester av 4 svangerskap, hvilket jeg tipper utgjør sikkert 1,5 kilo. Det er det jo bare kirurgi som hjelper mot det, da, og det må jeg vente med til minsten er så stor at han ikke trenger å bæres mer- men jeg har alvorlige planer om det, ja.

 

Ikveld er det godt håp om en god tur med stavene, absolutt et mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå nærmer du deg virkelig julemålet ditt, Meiret! Grattis! ;) En halv kg er jo ingenting! Bra du koser deg med maten uten å ha dårlig samvittighet. Selv om jeg er verdensmester i dårlig samvittighet, så har jeg nå lært meg at skal jeg først spise noe god mat (som kanskje ikke anbefales av GR), så skal jeg kose meg med den. Idag er det min spisedag, som jeg har annenhver lørdag! Så idag skal jeg kose meg skikkelig!! Er litt redd for å ødelegge det gode resultatet jeg fikk igår, men jeg tror og håper at jeg lurer forbrenningen min idag, sånn at den skrus opp og tror at jeg ikke er på slankern... Får håpe på det!:) Uansett så er ikke 2 dager i mnd med spisedag så mye heller da.. nei, huff..nå høres det ut som jeg har dårlig samvittighet igjen! :D

 

Nå skal jeg gå å kose meg med en good og lang helgefrokost! ha en fin dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jogga, det er noen år siden. I følge trimpoengene er det like bra med stavgang, men jammen er det vondere å jogge....Dessuten kjenner jeg det på pusten at det er tøffere, blir mye mer anpusten av å jogge, og det jeg absolutt trenger nå er å få opp kondisjonen og utholdenheten, kjempeviktig i en jobb som min. Skal prøve å ta den samme runden flere ganger, og se om formen bedrer seg, jeg har også veldig lyst på en pulsklokke!

 

Jente23- det kan jo se ut som du har funnet en bedre nivå på inntaket, holder med deg i at du bør prøve mindre kalorier noen uker og se om resultatene fortsetter å komme!

 

Samvittigheten min er noe av det jeg jobber med, har 4 unger,så dårlig samvittighet er et rutinemessig innslag i hverdagen...Jeg har ikke råd til å dvele ved dårlig samvittighet over ei ekstra kjeks elle en sjokolade, men jeg har blitt flinkere til å stoppe, legge det bak meg liksom. Det viser meg ihvertfall at denne endringen i livsstil også må foregå innvendig.

 

Ha en fin spisedag- kos deg med maten idag, jente23, sikker på at du fortjener det- det er i det daglige endringer skjer vettu, du ødelegger ikke noe ved å spise mer 2 dager i mnd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OG EN ANNEN TING;

 

JEG ER I DAG PÅ 62 KILO IGJEN! Jeg veide jo nesten 64 kg i går, men utover ettermiddagen skjønte jeg jo hvorfor (DEN dagen av måneden). Så det var skikkelig oppløftende å gå på vekta i morges og se at to kilo var borte. Særlig siden det ble noen utskeielser i maten OG en halv flaske rødvin i går kveld!!!

 

Puh!

 

Og selv om vekta ikke har gått supermye ned har jeg gått ned i antall cm, og samboeren (som jeg inntil i går ikke hadde sett på 3 uker) sa i går kveld at jeg så superlekker ut! *rødme, rødme* ;) Det er jo så vanskelig å vurdere vektnedgang hos seg selv, så det er kjempegodt å høre noen varmende komplimenter!!!

 

Så noen få kilo til, så er jeg nok ved målet. Og nå ser jeg jo at målet ikke er i antall kilo, men at målet er å få bort enkelte problemområdet. Kjærlighetshåndtakene, ridelårene og litt av rompa skal bort og så er jeg i mål!

 

Jeg skal faktisk kose meg litt i dag, men GUD så flink jeg har blitt til å si nei til usunn mat!

 

Ha ei forrykende helg, folkens! Med de resultatene vi viser denne uka, kan vi klappe oss litt på skulderen, kjøpe en kake på kafe/en sjokolade/litt potetgull og si; I'M WORTH IT!!! (som i Loreal-reklamen)!

 

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, Stressine!! Så supert at vekten viste 2 kg ned i dag! :D

Det var sikkert hyggelig å se samboern igjen, kan jeg tenke meg! Og "superlekker" er komplimenter vi liker å høre! ;)

Her blir det også rødvins-kveld idag, det skal bli godt!

Ha en god helg videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere.

 

Ble så motivert da jeg leste om alle dere, så jeg slenger meg på. Jeg "sliter" med de siste kiloene, vekten viste 68,5 ved siste veiing og jeg har et håp om å komme under 65 før jul, håper virkelig jeg klarer det. De siste kiloene sitter virkelig godt! Gikk opp masse da jeg var gravid sist, og etter fødsel og 3 mnd. fullamming viste vekta 94 kilo (sukk). Er nå kvitt de aller fleste kiloene, og har tatt av i overkant av en kilo nesten hver uke jeg har vært flink. Nå derimot, er jeg kjempeflink og går bare ned 400-500 gram pr. uke.... Vel, sånn er det vel bare, jeg slenger meg med her og håper jeg klarer målet mitt med deres hjelp :-) Nå må jeg gå, skal på trening :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg, fnutte! Så utrolig flink du har vært som har gått ned så mye!! Men som vi alle her inne vet litt for godt; de siste kg-ene sitter veldig hardt fast.. Men sammen skal vi alle klare målene våre før jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vere vannvittig deilig å nå det målet!!! Du har samme målet som eg har ; 62 kg!! Kan ikkje huske sist eg var det ... Men eg har holdt meg stabil på 66 i tre år, etter å ha gått ned 15 kg. Så no har eg lyst å ta dei siste kiloane og vere stabil der. Kor høg er du Stressine??

Eg er 164 - og har liksom alltid vore lita og rund... Og det er eg JAMMEN lei av!!

Og til deg Jente23 så høyres det ut som du har eit veldig sunt og godt forhold til slankinga di! Den etedagen din høyres himmelsk ut - tenker du ikkje på vektnedgang i det heilt tatt. da?

Velkommen velkommen, Fnutte!! Eg kan love deg at dette er ein fantastisk fin gjeng, som støtter og backer opp! Og retter ein pitteliten pekefinger når du har skeia for mykje ut... Men på ein vennlig og støttande måte... Lykke til til deg, blir spennande å følge deg vidare!!

 

Eg har hatt ei grei helg ; var på det årlige pinnekjøttlaget i vennegjengen på lørdag, men tilbydde meg å vere sjåfør, så "slapp" eg all rødvinen... Og eg tok meg ein ekstra trim på lørdag ettermiddag, for å vere forberedt! Søndag var det jakt-middag hos svigers - med påfølgende dessert og kaker! Eg var på trim søndag morgen, også for å vere forberedt. Og så droppa eg desserten, men unna meg ein vaffel... :- ) OG DEN VAR GOD!!! Men tok den igrunn da som kosemerker...

Så summa summarum ; har nok unna meg LITT meir enn det eg burde, men eg har planlagt, så det har likevel blitt MYKJE mindre enn det kunna gjordt! Så eg er fornøgd, eg... :- ))

 

OG EG ER SÅ SPENDT PÅ VEIING TIL FREDAG!!!! Hjælpa mæi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...