Gå til innhold

-5 kg til jul..4 uker igjen..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Hei dere og takk for kjempekoselig, varm velkomst! Føler meg hjemme her allerede jeg :-) Følger mitt forhåpentlig siste kurs i disse dager, men trenger virkelig denne hjelpen her inne i tillegg. "Alle" andre på kurset går ned rundt en kilo i uka, så det er tungt å gå ned så "lite" som 4-500 gram hver gang, derfor deilig å være her. Vekta jeg er på nå er den samme som da jeg ble gravid med eldstesønnen min, som nå er 7 år, så det er sikkert 10 år siden jeg har veid mindre enn 68. Skal helst under 65, 64 er helt perfekt, er 1.71 høy.... Kjempespennende å følge med på dere også, imponert over dere alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette er første gang jeg skriver inn her.

Jeg meldte meg på GR-kurs i sommer, startet med friskt mot på 81 kg og gikk ned til .. tja.. nå, etter noen ukers pause, ligger jeg på ca 75kg. Og nå er det på'n igjen!! Jeg skal ned 5 kg og treffe matchvekta mi på 70 kg. Gud, som jeg gleder meg til det. Hvor morsomt er det ikke å bytte ut klesskapet, eller finne ut at den kule skjorta som har sprikt litt i knappene nå sitter perfekt!!?? (Prøver for harde livet å motivere meg selv... )

 

Jeg er ca 169 høy.

 

Hilsen CamillaNediVekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinnekjøtt hørtes veldig godt ut, Henry! Det gleder jeg meg til etterhvert og! :) Men må si jeg er imponert over deg; du tilbød deg å være sjåfør for å slippe alle kaloriene alkohol inneholder! Det er jo helt supert, tror ikke jeg hadde klart det hvis jeg skulle på fest med vennene mine.. Det kommer du sikkert til å få "betaling" for på vekta på fredag!! :)

 

Jeg har også kost meg i helgen (kanskje litt for mye??!), men det var deilig! Jeg tenker ikke på slanking på spisedagene mine, nei! Det er liksom "fridag". Men jeg kommer nok til å droppe mine to spisedager i desember, tror det kommer nok av spisedager i romjula...

Nå gjelder det å være veldig veldig flink denne uken ettersom jeg skeide ut i helgen..Imorgen får jeg utdelt hjemmeeksamen, som skal leveres etter 1 uke, så da blir det mindre tid til trening og..Men ikveld har jeg tenkt meg på den hardeste spinningtimen som treningssenteret mitt har, så da blir det ihvertfall litt hard trening idag! Har aldri vært på en så hard time før, så det blir spennende...

Ha en fin uke folkens!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dette er første gang jeg skriver inn her.

Jeg meldte meg på GR-kurs i sommer, startet med friskt mot på 81 kg og gikk ned til .. tja.. nå, etter noen ukers pause, ligger jeg på ca 75kg. Og nå er det på'n igjen!! Jeg skal ned 5 kg og treffe matchvekta mi på 70 kg. Gud, som jeg gleder meg til det. Hvor morsomt er det ikke å bytte ut klesskapet, eller finne ut at den kule skjorta som har sprikt litt i knappene nå sitter perfekt!!?? (Prøver for harde livet å motivere meg selv... )

 

Jeg er ca 169 høy.

 

Hilsen CamillaNediVekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei CamillaNedIVekt og Fnutte! Hyggelig at dere henger dere på!

 

Tusen takk for oppmuntringen, Henry! Her går slankingen rimelig dårlig for tiden, så jeg vurderer faktisk å roe det ned litt. Jeg har jo gått ned 4 kg på de siste 2 måneder (noe jeg er veldig fornøyd med), men føler at jeg mangler litt til. Jeg skal fortsette å gå ned eller stabilisere, men kanskje ikke så mye som 0,5 - 1 kg per uke. De kiloene jeg holder på å gå ned er jo forfengelighetskiloer (man må virkelig stå på for å få de av!!!), så det er lett at motivasjonen sprekker dersom man virkelig jobber hardt med å spise riktig/trene nok osv og IKKE ser resultatet på vekta! Så jeg skal fortsatt gå ned, men jeg får vurdere tempoet! Jeg skal iallefall ikke GÅ OPP i førjulssesongen og i jula!!!

 

Ellers; jeg er også 164 cm og har vel alltid vært lita og rund. Målet mitt var opprinnelig 65 kg (som jeg veide før jeg ble syk), men etterhvert ser jeg at jeg trivselsvekten min er litt lavere. Nå har målet vært mellom 55 og 60 kg et sted, men jeg går ned til jeg føler meg vel. Jeg VET jo at det er vanskelig å måle seg selv i slankeprosesser, så jeg har verdens mest ærlige mennesker rundt meg (samboeren og søsteren min) som følger godt med meg. Når de sier stopp, så stopper jeg. Hehe! Samboeren min holdt på å tulle litt i helgen med en ny lek; "Finn-Stressine-Leken"! Han synes jeg har blitt så tynn at jeg har blitt helt borte! *ler* :) Jeg mangler noen få kilo før jeg er fornøyd, men vet ikke om det er 3 kilo eller om det er 7 kilo... Vi får se når jeg kommer dit siden jeg aldri har vært så slank i mitt voksne liv. Jeg har bodd borte fra hjembyen det siste året (har ikke vært hjemme siden mars), så det er nok mange som får litt sjokk når de treffer meg igjen!!! Morsomt! :)

 

Jeg skal ut på reise denne uken og der opplever jeg mange utfordringer. Får gjøre hva jeg kan for å spise sunt!!!

 

Ha en videre flott uke!!! (oj, ble langt dette)

 

Klem - Stressine i max julestress/jobbstress

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle! Har kurskveld på torsdag, og føler at vekten omtrent står stille, så gleder meg ikke akkurat. I går kveld fikk jeg også ettellerannet over meg (også kalt PMS, he he) og klarte å stappe i meg 6 (!) brødskiver med NUGATTI Max i løpet av kvelden, ha ha ha. Er det mulig! Dette gjorde selvfølgelig at dagens inntak kom opp i sikkert over 2000 kcal. Vet godt hva som skjedde, spiste ikke frokost, ikke mellommåltid, kun lunsj og middag pga. stressende dag på jobb, og da vet jeg av erfaring at "alt" blir feil. Hentet meg inn igjen i dag heldigvis og sørget for å få i meg sunn frokost og lunsj. Uff, vanskelig med denne motivasjonen når det går så inn i hampen tregt, og fredag er det julebord med jobben. Får prøve å spise litt sunn mat før jeg drar dit og holde meg unna den verste maten + drikke 1 glass vann til hvert glass alkohol....

 

Litt langt, måtte bare få ut litt motivasjonsfrustrasjon - godt å ha et sted hvor det er lov! :-) Håper alt går bra med dere andre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..6 brødskiver med nugatti hørtes godt ut! Jeg hadde en sånn dag forrige uke, hadde lyst på absolutt alt!!! Ikke lett å stå imot på sånne dager..da tenker alltid jeg "men jeg ser jo egentlig ganske fin og slank ut, gjør jeg ikke?! Joda! Tenk på de som sliter med mange mange kg overvekt, jeg veier da tross alt såvidt under 70 kg..denne sjokoladen fortjener jeg, og den har sikkert ingen påvirkning på vekten"..hehe..virker veldig fornuftig akkurat der og da, men etterpå angrer jeg som bare det, og skjønner at argumentene mine ikke akkurat var så sterke..:)

Men så lenge det ikke er sånn hver eneste dag, så går det vel greit..

 

Kos deg på julebord på fredag, Fnutte! Kanskje du får til en treningsøkt før festen begynner?!

 

"Finn-Stressine-leken" hørtes veldig bra ut. :) Det er jo så utrolig gøy når det blir lagt merke til at vekten går nedover.. Endelig har samboern min fått opp øynene også, og sa at jeg har blitt fastere i fisken..dessuten er det nye kallenavnet mitt her hjemme "Little miss hot-ass"..hehe..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente23: he he he, godt det ikke bare er meg som har sånne dager. Tenker jo akkurat det samme som deg, "jeg ser vel egentlig ganske slank ut nå", jeg er jo akkurat under 70 kg selv, he he he. Uff, det ble bare feil i går, og i morgen må jeg på vekta på kurset, jeg har vel sikkert ikke gått ned noe som helst, men... Heldigvis har jeg dere å lene meg på :-). Har julebord fredag, og har bestemt meg for å kose meg på julebordet uten å overdrive og være flink og ha en helg med mye aktivitet for å veie opp for mat og drikke fredag. Det er vel flere som er inne i julebordsesongen vil jeg tro... Hvordan løser dere dette? Rekker ikke trene før julebordet, men lørdag og søndag skal jeg definitivt trene! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som en bra plan, Fnutte. Selv "slipper" jeg julebord i år..er jo som sagt student, og med eksamenstid er det ikke mange som har tid til julebord. På helge-jobben min hadde de julebord på fredag, men det kostet ca 500 kroner og i tillegg måtte man ha med drikke selv, så det ble litt mye penger for en fattig student. Men på fredag blir det en bedre måte å markere at julen snart er på gang..da skal jeg nemlig på jule-spinning.."Spinning home for christmas" heter visst timen! Det kan bli gøy! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har ikke vært så aktiv den siste uka, travle tider, sjø. Gruer litt for veiinga i morgen, tror ikke jeg har gått ned noe, litt sånn platåfølelse. Jeg har ikke gjort noe spesielt, ikke spist mye av noe, bare normalt, egentlig. Litt lite trim kanskje, men snikveiinga mi viser ighvertfall at det vil nok holde seg omtrent der jeg var for ei uke siden. Jeg hadde vel trodd jeg skulle nå målet før desember satte inn, men dengang ei. Nå har jeg satt meg et veldig konkret mål, jeg vet man ikke bør sette mat som premie, men likevel. Jeg har så lyst å kjøpe meg en marsipangris, hver gang jeg er på butikken, tenker jeg på det... MEN, jeg har nå bestemt, at jeg kan ikke kjøpe det før jeg har sett 61-tallet på vekta. Jeg vil helst pendle rundt 62, ikke 63 som jeg gjør nå. Tiden vil vise om det bli noe marsipan før jul....

 

Hyggelig med nye på tråden, velkommen til alle dere!

 

Stå på og lykke til i morgen, alle i hop!

m

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...