Gå til innhold

Brudemesse


Gjest lady

Anbefalte innlegg

Hei

Messen er i grieghallen 14/, og jeg mener det er belle amie som arrengerer det, men det er jo andre utstillere der og. Gullsmeder, frisører, blomserbutikk........

For å komme inn på utstillinger og show mener jeg det kostet 200 kr. Men du finner mer info på belleamie.no eller om du ringer de.

Jeg skal på belle amie på mandag og prøve kjole, gleder meg veldig. Vist jeg finne en der, så er jeg litt usikker på om jeg skal, men man får jo masse tips på en sånn messe.

Den 7/1 skal det vare en brudemesse på Garveriet i Isdalstø, der er det molinia som viser sine kjoler. Var der å prøvde kjole på onsdag, og fant et par som var fine og de var veldig hyggelige der.

Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, jeg er stril.Jeg fant kjole. Prøvde 5 stk tror jeg og da jeg tok på meg den som det ble, tenkte jeg JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA. Og det har jeg alldri tenkt før.

Er du og stril?

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det meste i boks. Har bestilt prest, lokale, mat, kokk, musikker, fotograf, kjole, sett på blomster, funnet ut hvordan innbydelse, bordkort og menykort skal se ut, og har en ide om hvordan bordene under festen skal se ut.

 

Jeg kjøpte kjolen på belle amie. Masse flott der.

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stril det er fra gammelt av de som bodde utenfor Bergen by og rodde inn til Bergen for å selge frukt, grønnsaker, fisk o.l på Torget. Altså de som kommer fra Norhordaland, Askøy, Sotra....... vist du har hørt om de plassene. Vi snakker liksom nynorsk. Men dette er blitt en del vannet ut. Når alle byfolkene kommer ut på strilalandet.;)

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig ferdig med det meste. Har ikke laget invitasjon ennå, men har funnet ut hvordan de skal se ut og kjøpt inn en del til det. Kjolen er og kjøpt. 6 mnd leveringstid på akkurat den. Helt ny kjole, de hadde akkurat fått den inn i butikken. Flaks at jeg var ute i god tid. Dato er 16/6.

Elles er alt det andre som skal til bestil og klart.

Begynner på nytt kurs i uke 3. Gleder meg.

Noen andre som skal på på nytt kurs? Jeg begynner på nr 3.

 

Ha en fin dag.

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt sted, kirke, og har vel egentlig bestemt meg for kjole.

Synes dere det er for tidlig å sjekke blomster?

Skal gifte meg den 7,7,7 sammen med mange andre.

Er det noe mer jeg burde ordne?

Noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg tror jeg ville ha bestilt time hos frisør,visevert, spillemann,fotograf og mat, vist det er noe av dette du skal bestille og hotellrom dersom du vil ha det. Spesielt når du skal gifte deg den datoen du skal. Jeg bestilte time hos min frisør for litt mer enn en mnd siden, fordi jeg var der likevel, og da hadde de allerede fullt 070707. Grunnen til at jeg har sett på blomster er bare for at no har jeg begynnt i full jobb og jeg skal være aleine med gutten vår på 16 mnd i 12 uker og jeg hadde noen formiddager fri. Og jeg slo det i sammen med julehandel. Men har ikke bestilt ennå. Det måtte jeg gjøre ca en mnd før dagen.

Men også koser jeg meg når jeg får planlegge og oranisere sånne ting.

Ikke så lett å tenke på alt som skal gjøres, for det er så mye som jeg ikke kommer på. Men som må gjøres.

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eliasmamma

Hei jeg har bestilt kirke og lokale. Skal prøve å få en annen prest en den tilhørende og vi har funnet en fotograf vi IKKE vil bruke, men ikkje en vi vil bruke, kjole, blomster osv.... Stser på å komme godt igang igjen i januar både med planlegging og slanking. Har vært i mamma permisjon, og begynner å jobbe igjen i januar, så dette blir spennende. Skal gifte meg 18. 08, så føler eg har litt tid enno= - )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mat er i orned sammen med lokalet. så det er greit. Hva er visevert?

frisør er oxo fikset, har ei som skal ta det privat. så det er oxo i orden. Men når det gjelder musikk skal kællen høre med en han jobber med, men han er litt treg i avtrekkeren så vi får se hva som skjer.

skal titte på blomster i januar tenkte jeg, så får vi se ca hva vi må ut med:)

hotellrom har vi ikke tenkt på faktisk, så vi får se:)

tusen takk for svaret.

Håper dere har hatt en fin julefeiring:)

'juleklem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er bare oss på vestlandet som kaller det for "visevert". Det er en person som styrer bryllupet.Han tar imot gjestene. Han har kotroll over taler og når disse skal komme, han har kontakt med de på kjøkkenet, når maten kan komme i forhold til talene, underholder litt i små "døperioder". En del viseverter spiller og musikk og synger. Han har med andre ord kontroll over festen. Det står en del om det på alle disse bryllups sidene på nettet.

Håper du ble litt klokere.

Min jul har vært flott, 3 dager med besøk på rad, og en fest. Er ganske trøtt. Mye usunn og feil mat, men sånn er det no i julen. Har vært flink til å bare ta en porjson. Men det skal bli godt å komme tilbake til normal kost og tilbake til hverdagen. Jeg fikk full aomatrapi av min sønn til jul, så det skal jeg ta når jeg har gått ned 5 kg også skal jeg ligge over hos en vennine og drikke vin som en liten gevinst. Må belønne seg selv.

 

lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut:)

I går satt vi å lagde skisser til bord kort og innbydelser, ble faktisk veldig bra:)

tid skal du gifte deg Lady?

Kjøpte tiara, bestilte slør og kjøpte et halskjede i går, var moro det oxo:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eliasmamma

Ja da var januar her igjen dere. Vi har hatt en super juleferie og er klar for planlegging for fullt! Skal på brudemesse søndag 7 og 14 viss eg får bilett

Håper det får i gang piffen slik at resten kommer på plass. M satser på 18 aug, så føle eg har god tid, men innser vel at det begynner å minke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres flott ut:)

I går satt vi å lagde skisser til bord kort og innbydelser' date=' ble faktisk veldig bra:)

tid skal du gifte deg Lady?

Kjøpte tiara, bestilte slør og kjøpte et halskjede i går, var moro det oxo:)[/quote']

 

"Jula er koselig for dessa som er små" men okke fullt så gøy for dem som må tenke to ganger gjennom hva de putter i munnen...... Men i morgen er det andre boller, altså ingen boller. Bare skiver, grove skiver og vann. Begynenr ikke på kurs før i uke 3 så jeg har litt å rette opp på.

 

Jeg skal gifte meg 16/6. Jeg skal ha slør som går ca ned til rumpa, tror jeg har funnet smykker, men tiara er jeg usikker på, venter til jeg har vært hos frisør.

 

Ha en fin kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var januar her igjen dere. Vi har hatt en super juleferie og er klar for planlegging for fullt! Skal på brudemesse søndag 7 og 14 viss eg får bilett

Håper det får i gang piffen slik at resten kommer på plass. M satser på 18 aug' date=' så føle eg har god tid, men innser vel at det begynner å minke![/quote']

 

Mat mat mat det er jo det eneste julen består av nesten, og et glass vin, øl.... Det er godt det er over no. og et år til neste gang, men innimellom kommer jo påske...

 

Jeg vet ikke om jeg kan gå på disse messene,dårlig med barnevakt, håper jeg kan gå. Hva er klokkeslettet for den messen på Garveriet? Jeg kan ikke finne det noen steder, koster det noe og hva? Den messen den 14. håper jeg at jeg kan få med meg showet,og en time på stand, er litt usikker på blomst, men veldig usikker på håret. Har ingen ide. Vet du om det er vanskelig å få billetter?

 

Lady.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner det harde arbeidet, MÅ få døtta inn trening og få Døtta inn riktig mat.

UFF nå blir den tøffe perioden. En stund nå uten godis og sjokolade blir vanskelig inntil det er gått noen få dager,da er det kjempe lett:)

Har bestillt et 3 m langt slør jeg, kjempe fint assa. Dette var sååå moro;)

Får prøve å sloss med vekta nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...