Gå til innhold

-5 kg til jul..3 uker igjen!


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Da var det allerede 1.desember, og det er virkelig ikke mange ukene til jul.. Vi begynte vel med veiedag sammen da det var 11 uker igjen eller noe sånt, og det har gått utrolig fort.

Det var ikke mye nedgang på meg idag, men likevel er jeg fornøyd ettersom jeg nå veier ca 68,8-68,9 (har ikke digitalvekt, litt vanskelig å se akkurat hvor mye vekten viste..men det var ihvertfall mindre enn 69 kg, men ikke så lite som 68,5) Dvs at jeg nå veier mindre enn jeg noen gang kan huske å ha gjort!! :) Har aldri kommet under 69 kg på mine slankeprosjekt de siste årene. Så nå gjelder det å være kjempeflink helt frem til julaften, for å få vekten enda mer ned! Og selvfølgelig ikke ødelegge det gode resultatet i jula!

 

Hvordan har det gått med dere idag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, Jente23 - lettere enn du kan huske, er ikkje det deilig?! :- ) Du har vore utrulig flink - og så flink til å motivere og backe oss andre! Heilt kanon!! Og så mykje som du leser og jobber i tillegg, så imponerer du meg enda meir.

 

Eg går nedover - men nådde ikkje heilt målet mitt på å kunne sjå 63-tallet i dag... Men det var såvidt ; 64,1 og det er nedgang på 0,5 sidan forrige fredag. Eg er fornøgd med det, sjølv om eg ikkje har gått innover noko særleg i dag ( - 3,5 cm. tilsammen ) Føler at eg ikkje kjenner det på klena denna gangen.

Men eg har vore dårleg ; slapp og sliten, denne veka, så eg har ikkje vore på ein einaste spinning eller egentrening. Har gått tur to ganger iløpet av veka, men det er også alt. Veit at neste veke blir rolegare - og satser på å vere i form igjen også, så målet neste veke er heilt klart å sjå 63-tallet...

Eg veit også at eg går veldig sakte ned i vekt, så 0,5 for meg er veldig bra det! Når eg gjekk på kurs, var det sånn 0,2-0,3 i veka - så eit halvt kilo er jo BRA til meg å vere!! :- ) Neida - eg er fornøgd, eg.. Var littegrann skuffa over å ikkje finne 63-tallet når eg sjekka i går kveld, men etter å ha tenkt og skrivi her no, så kjem eg til at eg er fornøgd likevel! :- )

Blir spennande å høyre korleis det har gått for alle dere andre!!

 

Ha ei forrykande helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ja.. Jeg har gått opp 800 gram. Nei og nei. Har kanskje noe å gjøre med den heidundrane feiringen jeg hadde på tirsdag etter eksamen. Ble mye alkohol og mat. Ja, ja.. Bare å se fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver jo å snikveier meg ellers i uka, så jeg var sikker på at det ikke kom enoen nedgange i dag, men hei du- 62,2 stod det, der er 300 ned fra forrige fredag, så det er BRA! Veldig fornøyd med det, håp om å se 61-tallet til neste uke, så det kan bli marsipangris på meg!!!!!!

 

Bare 3 uker igjen, ja, du verden det har gått fort, tror jeg hengte meg på da det var 10 uker igjen, har hatt såå god hjelp og støtte her, skikkelig bra. Veldig enig med Henry der! Apropos, Henry, fin nedgang! Vi vil jo helst ha kjappe resultater, vi slankere, men 500 ned er jo akkurat passe det, og neste uke ser du helt sikkert 63!

Jente 23:så bra at det endelig tikker nedover, synes du fortjener det, sånn som du står på!

 

Ha en fortreffelig dag, alle i hopa, så skrives vi utover uka!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Hei alle sammen!

 

Det var mye bra resultat her! 0,5 kg er kjempebra, Henry! Særlig når det er snakk om det siste hvalpefettet (som jo er supervanskelig å få slanket av)!

 

Jeg var jo oppe i 63,9 kg forrige fredag, men jeg fant heldigvis ut at dette kun var vann... Dagen etter var vekten nede i 62,4! I dag var den imidlertid 61,8, så jeg har hatt nedgang denne uken. Og det til tross for lite bevegelse og mye godteri!!!

 

Jeg har jo fortalt at jeg har vært alvorlig syk og at det var grunnen til at jeg gikk opp i vekt (men jeg var jo god og rund i utgangspunktet!). Nå har jeg vært frisk i snart et år (kun et lite tilbakefall), men for to dager siden kom det tilbake... Så nå er det tilbake til ingen trening eller bevegelse generelt (og definitivt ingen "det-er-synd-på-meg-spising!!!!) og medisinering. Forhåpentligvis går det over igjen raskt, men det kan gå alt fra to dager til to år. Sykdommen medfører at enkelte organer svikter og dersom dette skjer over lang tid er sykdommen dødelig... Har to ganger vært svært nære transplantasjon av organene, men så langt har de klart å beholde de! Heldigvis! Vel, nok alvorlig prat! Jeg er optimist!!!

 

Tenkte jeg skulle ta en oppsummering fra høsten 2006:

21.09 – 66,1 kg

28.09 – 65,2 kg (start for ”vår” slanketråd)

06.10 – 64,2 kg

13.10 – 65,0 kg

20.10 – 64,1 kg

27.10 – 63,7 kg

03.10 – 62,8 kg

10.11 – 62,2 kg

17.11 – 62,2 kg

24.11 – 63,9 kg (vann,vann,vann)

01.12 – 61,8 kg

 

*Stressine klapper seg selv på skulderen*

 

Målet mitt i høst var å gå ned 5 kg og dersom jeg tar utgangspunkt i vekta mi da jeg startet i denne tråden må jeg ned på 60,2! Men helst vil jeg jo ned på 59,9, så jeg har fortsatt 1,9 kg til julemålet, men det er nok ikke særlig realistisk lenger. Men jeg kan jo ha som mål å komme dit til 20. januar!!!

 

Apropos julen; Jeg kommer til å logge meg på fredag 5. januar for å veie meg også da. Bare for å ha en motivasjon i forhold til å ikke ha noen matorgier i jula. Er dere med på det? For da kan jeg kose meg litt i jula (men ikke alt for mye) og enda ha noen dager å ”rette” opp skaden!

 

Oj, dette ble langt...

Ha ei forrykende helg, folkens! Jeg er stolte over dere alle!!! Særlig de som sitter og leser til eksamen ved siden av slankingen!!! Lykke til videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Henry! Ja, det er utrolig deilig å tenke på at jeg aldri har vært så lett. Samboern driver og skal løfte meg hele tiden, han vet jeg hater det fordi jeg føler meg tung, men han synes nå det er gøy å erte meg litt.. I går fikk han lov til å gjøre det faktisk, hehe, og kommentaren da var: "Du er jo lett som en fjær!"..hehe, det var ikke mine ord akkurat, men veldig hyggelig å høre da.

Flott med nedgang både Meiret og Henry! :)

Og Marielle: de 800 grammene går sikkert fort av igjen ettersom du tok deg en fest, og forresten en feiring fortjente du virkelig etter en stor eksamen!

 

I år har jeg ikke sjokoladekalender for en gangs skyld, men flax-kalender. Og tenkte på en annen slags "kalender" som det hadde vært gøy å gjennomføre..gå ned 100 gram hver dag før julaften! Det blir jo 0,7 kg i uken, så spørs om det går. Men det hadde vært artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Stressine!

Huff, nå ble jeg skikkelig lei meg på dine vegne! Så fælt at du har fått tilbakefall på sykdommen din. Det var veldig trist å høre. Får håpe at det går bra med deg fremover, og at organene dine for all del ikke svikter!!

Men det var jo hyggelig å høre at du har gått ned i vekt igjen. Nå er du ikke langt unna julemålet ditt, nei! :) Og du har gjort en kjempeinnsats i høst!

Jeg er med på veiing 5.januar (selv om det hørtes veldig skummelt ut, hehe). Da får vi håpe det blir en bra start på det nye året.

God bedring, og jeg håper virkelig dette går over for deg fort og at du snart blir helt frisk igjen!

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Det går jo bra med meg og jeg er ikke såååå redusert! Burde så klart ha holdt meg hjemme, men velger å gå på jobb istedet. Tar det litt rolig, men jeg er så avhengig av å ha sosial kontakt i løpet av en dag at jeg helst ikke vil gå glipp av jobben!!! ;)

 

Jeg og samboeren lager alltid julekaleder til hverandre. Han fikk sjokolade (som jeg ikke liker) i dag mens jeg fikk en dvd. Samboeren vet jo at jeg ikke skal spise så mye sjokolade for tiden, så han har brukt alle kreative hjerneceller (i den grad menn faktisk HAR det! :) ) og kjøpt masse forskjellige i kalenderen istedet! Vi er begge rundt 30 år, men vi blir aldri for gammel for julekalender!!! :) Vi kjøper aldri julegave til hverandre, så da kan vi bruke litt penger på julekalender istedet! Og så drar vi alltid på ferie rundt juletider som er vår "julegave" til hverandre! I fjor var vi i Afrika i desember og etter jul reiser vi til Karibien! Deilig julegave!

 

Vi snakkes! God slankehelg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som var så fonøyd istad med at jeg ikke hadde sjokoladekalender i år..

Hehe, nå kom akkurat min kjære hjem med en stor julestømpe til meg full av forskjellige julegodterier, diverse julemix-poser fra både Nidar og Minde sjokolade..

Det skulle visst være som en kalender sånn at jeg skulle spise litt hver dag før julaften og resten i romjula..

Jeg får vel unne meg en bit hver dag (25 kalorier) og dele resten med familien i romjula!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke blitt så mye nedgang på meg denne uken...veier fortsatt 72.2kg.Kan vel skylde på at det månedtlige er rett rundt hjørnet;-);-(...

 

så flinke dere har vært.....

 

Ja, nå er det allerede 1 desember.nedtelling har begynt..med sjokoladekalender da...;-)!!!vet at sjokolade ikke er lov når man skal ned i vekt men noe mmå man vel unne seg??!!!

 

ha en fin desember..

 

klems fra minni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det stille dere- alle har det vel travelt i advent med alt mulig av eksamen og annet stell.

MEN, ihvertfall idag har jeg spist marsipangrisen min, for idag stoppa vekta på det magiske tallet. Imorgen kan det jo ha gått opp igjen, men jeg kosa meg ihvertfall med den!!!

M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at vekten stoppet på det magiske tallet da, Meiret!!! Håper marsipangrisen smakte godt! ;)

Jeg har veid meg nesten hver dag denne uka, og skulle ønske vekten fortsatt viste det den viste på mandag..det blir veldig spennende å se imorgen. Håper håper håper på en bra nedgang!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stressine

Ja, det har vært veldig stille her den siste uken. Men samtidig er det vel NÅ jeg har mest behov for å være her? To dager nå har vi hatt julelunsj i kantinen, julebord både forrige helg og denne helga (både fredag OG lørdag), kjappe middager, godteri i julekalenderen, kakespising pga alle bursdagene i desember og ikke minst; julebakingen er i gang!!! Skjønner dere at jeg sliter, eller?!?! ;) Jeg laget brente mandler for to dager siden og da først innså jeg hvor usunt dette egentlig var... Det er jo både masse fett OG masse sukker! Så jeg laget de (og spiste noen i den forbindelse), men etter det har jeg ikke rørt de! Og den boksen skal være til besøk! Nå har jeg begynt å spise fruktsalater med vaniljekesam eller sunne smoothies'er til kvelds! Deilig med en vitaminbombe nå i vintersesongen! I verdens nordligste by har vi jo hatt mørketid i to uker allerede, og da er det vanskelig å finne motivasjon til turer ut på ettermiddag/kveld. Jeg skal skjerpe meg på det punktet!!! Bikkja har litt mørketidssymptomer også, så jeg bør nok ta ham med ut på flere joggeturer i tiden fremover!

 

Vel, lykke til på siste slankedag før nest nest siste veiing (usj, bare to uker igjen)! Jeg må nok innse at jeg ikke når julemålet mitt (59,9 kilo), men dersom jeg går ned 0,5 kilo til har jeg gått ned 5 kg i høst (noe jeg er strålende fornøyd med)!!!

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...