Gå til innhold

-5 kg til jul..bare 1 uke igjen!


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Da nærmer seg virkelig siste veiedag og jul..Denne uken har jeg fått mitt beste resultat noensinne denne høsten.. Forrige fredag: 69 kg. Idag: 67,6!!!! :) Superfornøyd med det, stor takk til deg Marielle for ditt fantastiske tips! ;)

 

Idag er det juleferiens første dag for meg, og den begynner med nedgang på 1,4 kg og både lønn og studielån inn på konto! Kan det bli bedre?! Nå skal det shoppes!! :)

 

Hvordan har det gått med dere denne uken? Venter spent på å høre fra dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅHHHHHH, NÅ BLE JEG SUPERGLAD!!! Jeg er SÅ UTROLIG glad på din vegne. Å gå ned 1,4 kilo på 1 uke er jo helt vanvittig med tanke på at du har hatt masse stress med eksamener og ikke minst; det er førjulstid!!! Dette fortjente du virkelig, det er det ingen tvil om. Nå kan du virkelig kose deg med litt shopping (og kanskje en liten kafetur med noe godt til også?)

 

Her er det lite å rapportere. Gikk ned tidligere i uken, men i dag var den nok en gang på samme. Hadde ei hard økt i går kveld (trening mellom 20:30 og 22:00 - snakk om ukristelig tid å ha trening på!!!) og kanskje det var den som ødela litt?! Det ble mye styrke og jeg kjenner meg litt tung i dag. Men selv om jeg fortsatt ligger på rundt 62 kilo, hadde jeg gått ned 3 cm rundt midjen siden sist jeg målte (tror det er to uker siden), så det er jo utrolig! Så til tross for ingen nedgang denne uken er jeg stolt av meg selv, jeg! Jeg har jo ikke engang FORSØKT å gå ned i vekt de siste 14 dagene... Denne uken har jeg jo hatt to bakedager hvor mye av baksten har forsvunnet rett etter at den har kommet ut av ovnen... :-o Og dessuten har det blitt lite eller ingen trening, så jeg er fornøyd.

 

MEEEEN; jeg blir så utrolig motivert av å lese om deg, jente23!!! Så jeg skal faktisk skjerpe meg den siste uken før jul. Jeg har nå lov til å trene litt igjen og jeg SKAL gå ned den siste uken før jul. Ja, for det ER bare en uke igjen til jul.... ;)

 

Kos deg så mye videre! "FORDI DU FORTJENER DET"!

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er hjemme hos foreldrene mine nå, så jeg får ikke veid meg på min vanlige vekt, men i går da jeg fremdeles var hjemme, var det en nedgang på 1,3 kilo siden forrige fredag. Hehe... Grattis til deg jente 23! Stressine, jeg har opplved at vekta ikke går ned etter styrketrening flere ganger, så ikke tenk på det.

 

Ja, ja jenter.. Det er bare å spise etter klokka! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med supre resultater begge to!! ;):) Ned 1,3 kg er jo helt knall, Marielle! Og 3 cm mindre på noen uker er også kjempebra, Stressine! Og tenk på at du ikke har gått opp til tross for julebakst og sånt du skriver om!! Dessuten er jeg sikker på at du veier mindre imorgen eller søndag, Stressine.. det er helt sikkert pga den lange treningsøkten igår at vekten ikke viste nedgang.

 

Godt å høre at slankedagboken min motiverer! Jeg synes det er utrolig gøy å skrive den og se alle hyggelige svar fra dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.........som har hatt stor vektnedgang denne uken! All grunn til å være fornøyde. Det er en takknemlig jobb å veie seg når pila går rette vei, ikke sant?

Stressine, du har stått stille en periode? Men sammenlagt har du jo tatt av veldig mye, det står det all respekt av.......!

Jeg har også stått noenlunde stille de siste ukene. Har vært lite motivert for å skrive her i tråden. Dere er standhaftige, det skal dere ha æren for. Jeg veier nå 69,4 - er imidlertid deilig å ha kommet seg under 70 kg, er lenge siden sist, hehe! Men nå går det tregt, selv om jeg er veldig aktiv for tida, og flink med maten. Kanskje litt for flink, skal prøve å spise noe mere i den kommende uken. Målet til jul er i utgangspunktet 68kg, det blir litt for knapp tid....men pytt, spiller ingen rolle. Man får ta et delmål av gangen, og for mitt vedkommende er det siste kiloet et luksusproblem og sitter nok mer mellom ørene enn på kroppen.....!!

 

Jeg skal spise marsipan til jul, gleder meg hysterisk! HYL!!

 

Klem fra Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig stille her sånn rett før jul, men jeg skjønner det veldig godt! Motivasjonen min er ikke på topp heller, så da er det ingen vits å presse kroppen. Så målet mitt i desember har vært å ikke gå OPP i vekt, så får jeg heller begynne på de siste kiloene etter jul! For jeg SKAL ned de siste 4 kiloene!!! Kommer ikke til å gi meg!

 

Så flott at du er under 70 kilo da, Buldre! Er det ikke deilig å nå sine mål?!?! Og se at man begynner å nærme seg "ferdigslanket"!!!

 

Jeg er i dag på "all-time-low" når det gjelder vekt!!! Jeg var hos noen venner i går kveld og spiste deilig (men veldig sterk) mat fra Sør-Amerika. Rett etter maten var inntatt begynte magen å romle kraftig og etterhvert begynte jeg å få ekstreme magekramper. Fikk tak i en taxi hjem ASAP og etter det har jeg brukt natta på do! Veide meg i morges og tallet var helt vanvittig lite, men det går jo opp i løpet av dagen. Var jo kjempesulten i morges og spiste en deilig 430-kaloriers frokost (så får vi se om magen vil godta den)!

 

I morgen er det bare 1 uke til julaften, noe jeg gleder meg veldig til. Men i år er det en liten forskjell; det skal trenes i jula OG jeg skal unngå unødvendige matorgier!!! Æresord! ;)

 

Kos dere videre, folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sorry for noe forsinket veiedag ...men her kommer dagens verkt.Veier 72.6kg..oppgang 600 gram!! SUKK!!!

 

Ikke lett å slanke seg i denne søte førjulstid med kakebakst og mye god mat..men skal prøve på full skejrpings til uken!!

 

Gratulerer med flott nedgang jente23 1.4kg er jo kjempebra!!

Du er kjempeflink!!!

 

klems fra minni.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Så hyggelig å lese om nedgangen din, jente23! Jeg vet jo hvordan du har slitt for å få det til å synes på vekta, så dette synes jeg var kjempegodt å høre. Og til dere som sliter litt inn mot jula - vi kan ha en ny avtale her inne over nyttår! :-)

 

For sånn er ståa med meg for tiden: Det å konsentrere seg bare om å holde vekta har for meg ført til nedgang! Kroppen hadde tydeligvis godt av at "tyningen" stoppet. I tillegg har jeg flyttet, og all bæring av møbler, både monterte og nye, flate pakker fra ikea, kjøleskap, madrasser etc. har nok også spilt en rolle.

 

Jeg veide meg i dag tidlig, og fikk meg en positiv overraskelse. Jeg veier 64,2 kg. Før jeg hadde pakket ut vekten var jeg 100 % sikker på at jeg hadde gått opp - jeg har spist mye snop og ferdigmat, og håndballen har tatt julepause. Jeg følte meg også dvask og slapp og "småfeit".

 

Men nå, når jeg vet at jeg bare veier 64,2 kg, føler jeg meg tynnere. Dette synes jeg er litt merkelig, og et tankekors.

 

Vel, vel - lykke til med den aller siste innspurt - regn med å se meg utover våren, jeg leter etter en tråd med noenlunde lik tittel som denne.

 

Forresten - er det noen Bergensere her som kunne tenke seg å melde seg på Aktiv-kurs?

 

GOD JUL ALLE SAMMEN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....fra slanking og vekt til over jul. Det betyr i realiteten at jeg ikke registrerer mat og drikke eller veier meg nå i julen og romjulen. Har registrert hver minste lille bit i nesten tre måneder, føler jeg trenger en pause. Har nesten nådd målet, mangler 1,5 kilo, tar det etter jul. Regner ikke med å legge noe særlig på meg i julen, kommer til å være aktiv og forsiktig med maten og godsakene. Skal nå unne meg litt snadder,da....! Er ikke jul ellers. Og kommer det på et kilo eller to, så får jeg vel bukt med det igjen....vi har jo bevist at vi kan hvis vi vil......eller hva, jenter?

 

Fortsetter vi tråden over nyttår? Håper det.

Ha en kjempefin og fredelig jul, alle dere! Kos dere med familie og stell fint med dere selv......!

 

Nisseklem fra Buldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg ser at mange av oss har tatt litt "julepause"! Men det som alle skriver er jo at de samtidig passer på at man nå ikke skal gå opp. Det er jo en litt kritisk fase akkurat nå når vi har slanket oss i hele høst. Dersom vi nå begynner å spise som "maniacs" vil vekten komme tilbake veldig raskt. Så jeg skal være aktiv i julen samtidig som jeg skal kose meg!!!

 

Mine organer har nok en gang kollapset, så treningen i dag faller ut (huff, så leit). Jeg må uansett pakke siden jeg skal reise på ferie i morgen, så den hadde kanskje falt ut uansett. Men jeg snakket nettopp med legen min og han sier jeg fortsatt får lov til å gå korte turer i moderat tempo, så jeg trenger ikke å sitte heeeelt rolig denne gangen. Så nå skal jeg begynne på nok en "hestekur" i dag for å få i gang organene igjen (nyrene), noe som betyr ikke'no alkohol på minst en uke (like greit egentlig - masse kalorier i alkohol uansett!!! ;) )

 

Ønsker dere ei fortsatt flott førjulstid. Her regner all snøen bort akkurat nå, så det ser ut til å bli ei regnfull jul...

 

Jeg ser at flere av dere ikke er ferdigslanket enda og at mange er motivert som FY til å fortsette på nyåret. Jeg skal ned ca 4 kg på nyåret, så jeg blir GJERNE med på ny tråd i januar. Dere er en FLOTT gjeng å slanke seg sammen med!!!

 

Klem fra Nord :)

 

:) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...