Gå til innhold

Begynner på kurs 8 januar...noen fler?


Gjest mia26

Anbefalte innlegg

Begynner på kurs i begynnelsen av januar, men tenkte å tyvstarte litt på egenhånd. Noen som vil bli med???

 

Motivasjonen er veldig bra akkurat nå. Har prøvd å starte noen tråder her, men fått skuffende lite respons. Veit ikke om det er fordi det er midt i jula eller fordi "alle" er med på andre tråder....

 

Er kjempepositiv og har trent masse denne uka. Masse sykling, laaange turer og litt pilates. Det ser ut som det gir resultater også, for jeg snikveide meg i dag og jeg har gått ned en kg siden forrige mandag. Men veiinga er egentlig ikke før i mandag morgen, så det blir spennende å se ....

 

Målet er å gå ned til ca 66 kg ( dvs ca 11 kg ), og det er noen år siden sist jeg veide det for å si det sånn...

 

Nå veier jeg 77kg og er 163 høy.

 

Håper noen blir med på denne tråden, så kan vi motivere og rose hverandre, og hjelpe hverandre de dagene motivasjonen er på bunnen .

 

Med vennlig hilsen Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Hei, jeg tror ikke det er så mange som er inne på forumet for tiden.

Jeg har vært inne hver dag, men det begynner å bli tynt i rekkene.

Blir nok straks litt mere liv når du kommer på nyåret skal du se.

Jeg har min 2. veiedag på onsdag, og skriver for det meste under trønderbataljonen.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være=) Jeg har gått ett kurs nå og skal begynne på mitt andre (og forhåpentligvis siste..) 8 januar. Begynte på 75, veier nå 68 og håper på å bli 62=)

 

Hilsen ikke fullt så trange klær!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig med litt respons! Endelig :-)

Mista jo nesten litt motet, var supermotivert, men fikk ikkeno svar a gitt.

 

Men da er vi igang.

 

Sizzi65: Går du på kurs eller diver du på egenhånd? Går alt greit? Følger du GR -trim og mattips? Gått på kurs før?? Jeg syns det er kjempemotiverende med trimpoengene jeg da...Fikk 12,5 forrige uka, og ble skikkelig imponert etter en 2,5 timers tur med pulsklokke på lørdag der jeg fikk 5 poeng!!! Da er det morro! Iallfall når resultatene dukker opp. ( Husker jeg hadde flere poeng når jeg gikk på kurs...fint med en sånn konkurranse for seg selv...)

 

Trangeklr: Du har jo vært kjempeflink!! Blir spennende å høre fra deg hvordan det går på kurset i januar.

 

Jeg gikk på kurs for ca to år siden. Gikk da ned nesten 10 kg, så jeg veit at det er håp. Var ganske lett faktisk, men det har jo kommet noen kilo snikende tilbake etter det da....Men jeg er positiv, startet på 83kg den gangen. Nå er utgangspunktet 77kg, og det er jo 6kg mindre enn forrige gang. Håper å komme under 70 kg iallfall, gjerne mindre og.

 

Trener dere mye? Samler dere poeng??

Har fått helt dilla jeg nå...gikk tur i stad, og skal sykle på spinningsykkelen nå strax...

 

Prates!

 

KLem Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med treningen.. Var veldig flink å trene før, men de siste årene har det vært dårlig med trimming! Etter at jeg begynte på kurs har jeg ligget på 8 - 10 trimpoeng i uken, er i grunn fornøyd med det. Samler poeng ved å gå tur, danse og trene styrke. Tenker å bli medlem i treningssenter/svømmehall i februar en gang.. Fram til da driver jeg med egentrening=)

 

Lurt med puls klokke. Kanskje jeg skal ønske meg det til Jul=)

 

Ha en fin kveld=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svippa innom tråden her, og Mia; vi har faktisk akkurat samme utgangspunkt! Jeg er 163 høy og 77 kg:) Målet er 63 kg...

 

Jeg begynte med trening og bevisst kosthold for litt over 1 mnd siden. Jeg har dessverre ikke sett noe særlig resultater enda. Vet egentlig ikke helt hva jeg gjør galt, eller om det er noe galt i det hele tatt egentlig.. Men jeg håper jo selvfølgelig at det kommer. Jeg ligger på rundt 7-10 trimpoeng i uka. Trener på treningssenter. Forskjellig type timer. Er ikke så veldig glad i apparater, blir litt ensformig for meg.

 

Sliter litt med dårlig motivasjon når jeg ser hvor greit det går for alle andre.. Men jeg har ikke gitt opp enda. Har ikke planer om kurs nå i første omgang, men får se hva jeg gjør etterhvert.

 

Så får håpe det er i orden at jeg sniker meg på:)

 

 

-lille(store) venn- ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går internettkurs. Synes det går greit nå, men forferdelig mye mat 1. uka.

Tror aldri jeg har vært så stappa over lengre tid noengang.

Jeg prøver å følge boka både hva mat og trim angår.

Gikk kurs en gang tidligere (-88), men mye er forandret siden da.

 

Lykke til iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til Lillevenn!

Moro at vi har helt likt utgangspunkt!! Klart du kan snike deg med, du og!

 

I dag har jeg gått tur med ei på jobben. Gikk tur med ei annen på jobb igår. Prøver å få meg trimvenner overalt. Det er jo helt genialt for da er det alltig noen som blir med :-) Og begge vil bli med i seinere og...fint med frisk luft, trim og en hyggelig prat samtidig. Vi konditorer kan jo trenge litt ekstra trim nå rett før jul som går blandt lukta av nystekte kokosmakroner og pepperkaker dagen lang....men nok om sånt usunne greier....

 

Denne uka er målet og ikke gå opp. Vil faktisk kose meg litt nå frem til julaften, men legger inn litt ekstra trim, så vekta forhåpentlihvis holder seg på 77 kg til neste mandag. Alt under det er bare et stort bonus.

 

Apropos pulsklokke trangeklr, jeg fikk min i julagave av kjæresten min i fjor, og den er helt genial. I dag har jeg brukt den fra morgene til nå, og er nå kommet opp i 1900 kcal ( Syns egentlig ikke det er så bra, men har ikke hatt en så altfor travel dag på jobb) Men pulsklokke andefales! Da kan man regne ut nøyaktige trimpoeng og lettere beregne matinntaket.

 

Ha en fin kveld, så prates vi snart!

 

MVH Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir også med. Starter internettkurs over nyttår, og skal prøve å ikke gå opp for mye nå i jula. Nå ligger jeg på 76 og skal ned til 65. Det er vel snart syv år siden sist jeg var der.

 

Jeg går hjemme i fødselspermisjon for tiden, så det blir endel turer, men ellers er jeg ikke flink å trimme. Har lurt på å skaffe meg en trimvideo, enkel styrketrening eller pilates. Noen andre som har erfaring med det? Jeg var støttemedlem på Spenst altfor lenge, så nå satser jeg på å finne noe jeg kan drive med hjemme, og som jeg kan holde på med lenger enn et par månder bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er veldig glad i jul og alt som følger med:) Blir litt utskeielser i jula, det vet jeg. Men syntes det er greit. Har ikke fått trent den uka her, førjulstria har tatt all tid. Begynner på ny frisk 2 juledag.

 

Men, men.. Rolig her inne nå, er nok ikke bare meg som stresser med mat, pakker osv.

 

Goooood Jul!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God Jul alle sammen! Satser på å spise litt mer i Julen og må derfor trimme tilsvarende! Håper dere alle får en fredfull jul med mye kjærlighet og glede:)

 

Hilsen fra ikke fullt så trangeklr=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... nytt kurs starter i januar, og da har jeg 9 kilo igjen til målet! Håper jeg får fortsette å blogge her inne, men uansett skal jeg benytte meg av vektklubben ved siden av kurset.

 

God jul alle sammen!

 

Kos dere, og husk at hvis julen bare er mellom jul og nyttår så har ikke vi slankere noe å frykte!

 

Klem Flua / Birgitte

 

PS Vi har veldig like mål, jeg er 165, veier 75 kilo nå, og har som mål 66 kg... det skal bli gøy å følge deg... lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til dere nye!

 

Bare innom en kjapp tur. Har naturlig nok vært ganske opptatt noen dager nå. Ikke mye tid hverken til trening eller å være her inne. Jeg har laaangfri nå til og med neste onsdag, så da er jeg klar for trimming. Men også for litt eksra kos nå i jula. Som "FLUA" skriver så legger vi jo ikke på oss av det vi spiser mellom jul og nyttår, det er heller det som skjer mellom nyttår og jul som er det vikrigste. Så kos dere noen dager nå , så kommer vi frisk tilbake i romjula.

 

Men husk; det hjelper å trimme litt ekstra for da slipper man skippertak på nyåret.

 

GOD JUL TIL HELE GJENGEN!!!

 

JuLEKLEM FRA MiA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tid til å stikke innom her i romjula?

 

Må bare "bekjenne mine synder" ; har ikke vært flink til å trene de siste dagene, og har kooost meg med ribbe, julegodt og annet snadder. Huff, ikke helt bra, men godt var det. Har gått opp litt er jeg redd....

 

Gikk laaaang tur på 1 juledag, neste 4,5 timer, noe som resulterte i 7 trimpoeng!!! Det var iallfall jeg kjempefornøyd med. I dag gikk jeg litt over en times tur, 2 poeng. Og i morgen planlegger jeg en tur på 1-2 timer. Sa jeg er i siget igjen.

 

Hvordan går det med dere andre?

Jeg begynner på kurs den 8 januar, og håper jeg ligger på 76-77kg når kurset starter. Gleder meg veldig, siden jeg gikk ned nesten 10kg forrige gang. Tenk å veid 66kg.....Det hadde vært no det.

 

Lykke til med trimming alle sammen!

 

Nå skal jeg på pinnekjøttmiddag hos svigerinna mi....får prøve å begrense seg litt da....

 

Vi prates!

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jula har vel vært seg selv lik.. Sliten etter en lang høst, så har vært alt for lett å sitte hjemme og kose meg.. Gikk en liten tur igår, skal tvinge meg ned på treningsenteret imorg. Så lenge jeg klarer å komme meg tilbake til samme mønster etter nyttår syntes jeg det er greit.

 

Hørte en kostholdsekspert på radioen og hun sa at det man spiser i jula ikke har så stor betydning i forhold til vekt. Så lenge man ikke fortsetter. Men det har vi jo absolutt ingen planer om!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann,

 

Så fint å finne noen som er litt motiverte selv om det er jul!

 

Jeg har gått på kurs i høst, og gått ned noen kilo. Dessverre har jeg lagt på meg nærmere 3 av dem igjen etter sesong med julebord, bursdager og ribbe, pinnekjøtt mm... Men det er bedre å stramme inn igjen nå, enn å la det hele suse til over nyttår. Da blir det enda verre.

 

Jeg er egentlig ganske flink til å trimme sånn til vanlig, og har faktisk rørt meg litt i jula også. Men så var det alt snopet og maten, da... Har så lett for å sprekke, og når jeg først har gjort det er det så vanskelig å ta seg inn igjen. Regner med det er flere som kjenner seg igjen der...

 

Jeg begynner også på nytt kurs 8. januar, men tjuv-starter gjerne!!!

 

Mitt utgangspunkt er:

173 cm høy

88 kg (var nede i 85 for en måned siden... Argh...)

75 kg er målet!

 

Hilsen Tone :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg har spist veldig mye godteri og usunn mat, men tror det også det har litt med at jeg har endret kostholdet mitt. Har sluttet å spise usunt til vanlig og når man da spiser masse godt i jula føles det ut som det er fryktelig mye. ;) Prøver og ikke ha altfor dårlig samvittighet..

 

Akkurat nå sitter jeg og koser meg med smash, det beste jeg vet!! Har ikke spist det på lange stunder.. Får nyte det nå mens jeg kan;) Var på trening idag også, var megahardt, men har jo hatt en pause på to uker.. Kommer fort ut av form igjen, helt sprøtt faktisk. Imorgen er det juleselskap igjen, pleier og være koldtbord så da kan man jo velge bort det værste.

 

-lillevenn-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke glede seg over andre sine synder, men sannelig er det godt å se at det er flere som spiser litt ekstra i julen... Jeg har akkurat svalgt unna 10 (!) smørbukk karameller.. Sånn kan det gå! ;) Gleder meg til hverdagen begynner igjen! Da er det slutt på øl og vindrikkende venninne kvelder... (det var en rar setning...)

 

Jeg har forresten vært veldig flink til å trimme i julen, har gått tur hver eneste dag! Må få meg en puls klokke. Etter jeg ble under 70 kg, må jeg nemlig nesten gå dobbelt så lenge for å få trimpoeng hos Grete Roede! :)

 

Ha en strålende nytt års helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan,

jeg begynner på kurs 10. januar, det blir mitt første og jeg gleder meg faktisk til å lære meg et sunnere kosthold. Er 172 og veier 88 kg nå, planlegger å komme meg ned til rundt 72 i løpet av de neste 6 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trangeklr

Er det ikke på tide med litt fart i denne tråden her?? Nå er det bare 5 dager til vi skal begynne på kurs!! Hurra for oss=)

 

Føler plutselig at jeg er blitt litt entusiastisk igjen..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... men finner megselv på sofaen foran TV eller PC i dag. En uke til kurs start- gleder meg. Er flink til å skrive opp alt nå, for ikke å lure megselv. Skremmende hvor fort man får tilbake gamle vaner, så det er veldig viktig å veie og skrive opp for meg nå!!! Jeg skal ned 10 kilo innen 17 mai, var ni kilo, men julen har satt sine spor...

 

Dere andre da? Har dere tjuvstartet og begynt å føre ned alt? Hvorfor vente til kursstart???

 

Ha en flott dag og uke alle sammen!!!

 

PS noen som har lyst til å motivere meg til å trene litt??? Det er 4 uker siden jeg var på studio nå- skremmende. Jo lenger jeg venter jo mindre motivert blir jeg jo... men men kanskje i morgen??? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia!

 

Jeg skal også begynne på kurs 8. januar! Jeg har ikke prøvd å slanke med "ordentlig" før, så ser frem til dette med både glede og litt skepsis.

Jeg er 165 høy, og veier 72,5 kg. Vil gjerne ned i 60 kg....

Jeg har alltid hatt stabil vekt, først på 62 kg i noen år, så 65 kg, så 68 i mange år, og så - etter å ha slutta med fotball/basket så har kiloene sneket seg på de siste 3-4 årene.

 

Men nå er det forhåpentligvis endringer i vente. Jeg starter på kurs med en god motivasjon: skal nemlig på venninnetur til et varmere land i mars:-) Så da håper jeg på at jeg må kjøpe en ny bikini, fordi den gamle er blitt for stor:-)

Wish, Wish...

 

 

Hadde vært fint om vi kan motivere hverandre underveis i kurset. Kanskje ha en konkurranse gående om hvem som går flest skritt i løpet av ei uke?

 

Ønsker alle som starter 2007 med å gå på kurs LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hildegunn

begynner på kurs 9.januar. har 12kg jg vil ned. har ei jente på 3mnd så jeg må ta det med ro . det har blitt lite trening i jula. men har ikke gått opp noe.

 

startvekt 79kg høyde 169cm

vil ned til 67kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trangeklr

Dere andre da? Har dere tjuvstartet og begynt å føre ned alt? Hvorfor vente til kursstart???

 

Jeg har startet! Jeg var nødt til det, for dette holdt på å gå skikkelig galt... Har fråtset i sjokolade i julen... Full av kviser i hele ansiktet (nok en grunn til å ikke spise sjokolade..)! Nå følger jeg meny 2 og har sjokolade-avvenning. Fra i morgen av er det slutt på sjokolade! - Har brukt opp alle kose merkene..

 

Høyde: 167

Vekt: 68,4 (Begynte på 75 i oktober).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...