Gå til innhold

Begynner på kurs 8 januar...noen fler?


Gjest mia26

Anbefalte innlegg

Nå er det bare et par dager til kursstart og godt er det, sier nå jeg....gleder meg til å komme igang, og veit jo at innen slutten av februar har jeg mest sannsynlig mista nærmere 10kg!! Det skal bli herlig. Det verste er at forrige gang jeg gikk på kurs ( ca 2,5 år siden), så gikk det kjempelett...klart jeg måtte jobbe både med å spise riktig og å trimme mye, men det er jo verdt det når man ser resultatet!

 

Virker som kurslederen er ålreit, og det har mye å si. Blir spennende å møte henne og de andre deltagerne...og spennede å høre hvordan det går med dere andre her inne også!!

 

I romjula har det blitt mye kos og avslapping, men har fått til noen lange og herlige skogturer. Alt fra to til nesten fem timer! Skal på tur i morgen, tenkte ta med meg staver for å få ordentlig fart på sakene!

 

Jeg og kjæresten min har innført fast fiskemiddag hver eneste mandag, og målet er masse mer frukt,grønnsaker og sunn mat generellt +masse trimming.

 

Har fått med meg en del venninner på gå turer, så nå har jeg nesten alltid en trimvenn "tilgjengelig". Det er hyggelig, sosialt og effektivt!

 

Håper vi kan støtte og motivere hverandre her inne i tiden fremover. Så blir det gøy å se hvordan det går med oss som starter på kurs på mandag.

Jeg legger inn vekt og mål på mandag...og hver mandag fremover, så kan vi jo ha en hyggelig intern konkurranse her inne for de som vil.

 

Tvi-tvi og lykke til ! Nå må vi stå på og vise hva vi duger til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 98
  • Created
  • Siste svar

Koselig at så mange blir med på tråden! Her er det plass til alle ivrige "slankere". Ser på dette som er livstilsendring, ikke bare en slankekur som varer på et tidspuknt til et annet...

 

I morgen begynner kurset, og jeg er kjempeklar!! Har fått gått til innkjøp av en ny treningsvideo med Anette Stai, der det er flotte styrkeøvelser som bare roper etter å blir brukt! Har spinningsykkel, step maskin og gåstaver klare...pluss venninner og familie som også skal trimmes sammen med meg ;-)

 

Tror på det å være flere sammen som kan motivere hverandre på dager der man helst ville sittet under teppet foran TVn. For min del er det heldigvis ikke så mange av de dagene....men tydeligvis FOR mange ....

 

På kurset får vi jo trimpoeng, og det er en stor motivasjon for meg iallefall. Da kan jeg konkurrere med mine egne resultater uke for uke.

 

I morgen tidlig legger jeg inn vekt, høyde og andre mål...kan ikke si jeg gleder meg, men det går jo bare en vei nå...nemlig nedover. Så det er jo bra!!

 

Noen som blir med å legge inn vekt, mål og trimpoeng hver mandag??

Håper det!

 

Lykke til alle sammen!!!

 

Motiverende hilsen fra Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter på egenhånd i morra 8. januar. Skal ha mandag som min veie og måle dag.

Har ikke tid til å gå på kurs, så jeg skal prøve på egenhånd først. Jeg er super motivert. Har fått mannen med på dette og, så da blir det kanskje lettere.

 

Litt om meg;

Jeg er 30 år, har tre barn. Er hjemme i fødselspermisjon fram til midten av mai.

 

Har vært nøye å satt opp planer for meny og trening. Har forberedt meg ganske godt. Nå gjenstår bare den grusomme første målingen i morgen tidlig.

 

Håper vi kan dele erfaringer.

 

Kanskje vi skulle hatt et navn på tråden som var lett å finne igjen?

 

Noen med forslag???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er første kurskvel gjennomført, og her er de harde fakta:

 

Vekt: 79,9 kg

Høyde : 163 cm

Midjemål: 111cm

 

Gleder meg til resultatene kommer!

Har trimma og samla 3,9 poeng hittil denne uka :-)

Har begynt med styrketrening i tillegg til kondis, da jeg er nødt til å redusere midjemålet med minst 20 cm...Noen som har noen hete tips?? Hadde vært veeeldig takknemmelig.

 

Håper andre vil fortelle hvordan det går med dem, enten de går på kurs eller ikke!

 

Klem fra Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ungoglovende

hei,jeg begynte på mitt første kurs igår. Ganske likt utgangspunkt som deg....80 kg (kveld+klær) er 161 cm høy. Det endelige målet mitt er -16 kg.Håper å klare 13 kg til sommeren. Er det noen som har gått kurs før? Hva kan jeg forvente å gå ned på dette kurset? Jeg trener styrketrening 2 ganger i uken,rir 1 gang og går på tur 2 ganger i uken. Er 30 år og har en datter på 11 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i gang.

Mine start mål er:

 

Høyde: 170 cm

Vekt: 86,9 kg

Midjemål: 104 cm

 

Det er tallenes klare tale. Så her er det bare å henge i.

Lite trimpoeng hittil, 1,1. Men det må vel ta seg opp.

 

Greide bare litt over 1200 kcal i går, så da går det nok greit.

Men jeg må trene. Vil jo stramme opp kroppen og.

 

Hurra for oss som er i gang.

Vi måles!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Var på første kursdag i går :)

 

Høyde: 179

Vekt: 87,5

Midjemål: 89,5

 

Skal følge meny2 foreløpig i alle fall.

 

I dag 1563 kcal - det er vel bra :) Ganske nærme 1600 kcal...

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere!

 

Hadde visst målt feil når det gjeldt midjen jeg...jeg som trodde den var på 111 cm (!). Men man skulle måle litt høyere opp, og da var det 98cm. Det var jo myyyye bedre enn det jeg først trodde iallfall.

 

Skal ut og gå tur med ei venninne nå før jobb. Har hatt det veldig travelt denne uka med masse seine jobbekvelder, og ikke fått prioritert trening så mye som jeg skulle ønsket. I helga blir det bryllupsshow med utdelig smaksprøver på bryllupskaker i Asker....Da er det bare å holde fingrene av fatet. ( Men det går nok greit, det er jo jeg som skal servere lage og servere kakene, IKKE smake på dem )

 

Men må få trimma i helga allikevel! Håper det går bra med dere andre!

 

Ha en fin og sporty helg! Spennende på mandag....

 

Klem far Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan, da har jeg også hatt første kurskveld, og jeg må si at jeg liker vekta hjemme bedre ja.

Men her er de harde fakta

 

172 cm høy

90,2 kg

101 cm rundt midjen

 

Målet er 72 kg innen sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

I morgen er det 2. kurskveld - vanvittig spent på hva vekta viser da gitt...er ikke så sikker på at det er positivt...har ikke vært så flink. Dessuten ble det noen fox i går kveld + 1,5 glass rødvin til middagen...

 

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg målt for første gang etter start med grete roede. Det var jo veldig morsomt.

Her er mine resultater:

 

Vekt: 85.1kg (før 86.9kg)

Midjemål: 100cm (før 104 cm)

 

Dette er jeg kjempefornøyd med. Men jeg forstår og at jeg ikke kan forvente slikt resultat hver gang.

 

Men i dag veldig glad!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen .

 

Var på andre kurskveld i går, dvs første dommen når det gjelder mål og veiing. Jeg hadde bare gått ned 0,5 kg, noe jeg ikke er spesielt fornøyd med. Men har gått ned tilsammen 7,2 cm på målene.

Alt i alt er jeg fornøyd med resultatet. Denne uka blir det tid til mye mer trening så jeg håper å komme ganske nærme 78,5 kg til neste måling.

 

Vekt uke 2: 79,4kg ( klær/kveld)

 

Ned : 0,5kg fra forrige uke

 

Hvordan har det gårr med dere andre??

 

Ylva, du har jo vært kjempeflink!!

Fortsett sånn!

 

God treningsuke!

 

Klem Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også gjerne bli med her. Startet på kurs den 08.01. Da var målene 78,6 kg og midje 97. Etter 2. kurskveld i går var jeg 77,3 og 96 i midje. Totalt denne uka har det blitt - 1,3 kg og -4 cm. Føler at jeg er kommet godt i gang. Mangler bare å få trimmen på plass. Har kunn 3 trimpoeng fra sist uke. Målet mitt er å komme meg ned til 62 kilo ( høyden er 162 cm )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere har vært!!!

 

Klumpen, vi er ganske like egentlig i vekt og mål. Jeg er nå 98 rund midja, 163 cm høy og veier 79,4 kg ( mål fra 2 veing, forrige mandag ) Målet er å nå 67 innen sommern iallfall, helst 65kg til slutt. Det hadde vært no det! Men er storfornøyd med at målene minker, for det er jo det som syns ;-)

 

Har mista 7,2 cm på alle målen tilsammen på en uke...er ikke det bra da??

 

Maye, du har jo gått ned kjempemasse. Håper du blir frisk, så du er skikkelig "fit for figth" igjen. Sikkert ikke lett å skaffe trimpoeng når man har influensa.

 

Jeg for min det trimmer endel om dagen. Blir både spinning her hjemme, svømming, styrketrening med Annette Stai- trimvideo el Kari Jaqueson-video med strikker. Pluss gåturer. Liker som dere ser å variere treninga for at det ikke skal bli kjedelig. Skal snart ut å gå tur med staver, bare lyset kommer frem ( kl er nå 08.12 )

 

Må legge inn litt ekstra trim da vi skal feire fatterns 60 års dag i dag. Hjemmelaget koldtbord og kaker er jo snadder, så jeg skal unne meg litt. Men da er det bare å kapre litt ekstra trimpoeng og vurdere hva man skal spise ( ikke lett med så masse snaddermat )

Men skal lage en stoooor bolle med herlig salat, så skal jeg hive innpå av den ved siden av. Tror det er trikset!

 

Nå nærmer vi oss veiedag på mandag, og jeg er spent på hvordan det ligger an. Får stå på de to siste dagene også, så det blir et bra resultat.

 

Kom igjen jenter, detta klarer vi!!

 

Gleder meg til å høre hvordan det har gått med dere ....tvi-tvi.

 

Klem Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et par tips til deilig sunn kos, med nesten bare sunne kcalorier eller ja- grønnsaker :

 

 

Grønnsaker med dip:

 

Kutt opp masse gulerøtter,agurk, stangselleri, blomkål, paprika, mini-mais (eller andre grønnsaker du liker) i staver eller buketter.

 

Lag dip av lettrømme eller helst kesam eller rømmekolle.

Jeg pleier å ta 2 ss i et eggeglass og dippe i vei. Tro med du får dippa mye i det lille glasset. Og det er såååå godt. Hvis man måler opp på forhånd veit man jo hvor mange kalorier det blir, og gr. sakene er det jo lov å spise ubegrensa av.

 

 

Eplebåter med vanilje- og kaneldip:

 

Dippen lages av vaniljekesam (KJEMPGOD!!) med litt kanel oppi. Kan og bruke Sans vaniljeyogurt.

 

Kutt opp epler i skiver rett før servering eller legg de i vann med litt sitronsaft , da blir de ikke brune.

 

 

Lykke til, dette er veldig godt og ganske sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har mista 7' date='2 cm på alle målen tilsammen på en uke...er ikke det bra da??

 

Maye, du har jo gått ned kjempemasse. Håper du blir frisk, så du er skikkelig "fit for figth" igjen. Sikkert ikke lett å skaffe trimpoeng når man har influensa.[/quote']

 

Så flink du har vært, 7.2 cm merker du helt sikkert litt til på klærne du også.

 

Hadde vært kjekt å komme seg igjen ja, har dårlig samvittighet for trimsykkelen som står og samler støv. Men så er det jo heller ikke bra for kroppen å trene når man er syk så.

 

Hvilken trimvideo synes du er best, har så lyst til å kjøpe meg en ny.

 

Forresten, yoghurt og kaneldipp til eple kan jeg underskrive på at er skikkelig digg. Og så sundt som det er med kanel, det stabiliserer jo blodsukkeret, og det er jo absolutt ikke å forakte det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke vi er.

Vi må bare stå på' date=' vi ser jo at det går an!!!![/quote']

 

Ja, jeg blir så glad når jeg oppdager at vekten går nedover selv om jeg ikke sulter. Jeg har helt klart slanket meg feil i alle år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært sulten en eneste dag etter jeg begynte å registrere matinntak. Jeg lager messe av oppskriftene på Grete Roede sidene. Det er jo godt.

 

Jeg synes jeg blir mer bevisst på hva jeg spiser, tenker meg om to ganger før jeg bestemmer meg. Det er jo bare sunt.

 

Da er det veiing på mandag morgen. Det blir spennende, og litt skummelt. Men jeg har jo vært flink.

 

Dere andre er så flinke å trimme. Jeg har ikke overskudd til det ennå. Men har et lite håp om å klare det etterhvert.

Jeg har tre unger i alderen 5, 3 og 9 mnd. Det blir litt lite tid til trim. Men det kommer nok.

Vi snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har jeg to toåringer' date=' heldigvis legger de seg fremdeles tidlig så i kveld skal jeg sykle litt til søndagsfilmen.[/quote']

 

 

Flinke du. Må vel dra fram sykkelen min jeg og. Like greit å tråkke på den mens man ser på tv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke du. Må vel dra fram sykkelen min jeg og. Like greit å tråkke på den mens man ser på tv.

 

Det blir nok ikke noen sykling i dag, men til uken når denne forkjølelsen bedrer seg. Blir jo anpusten av å gå opp trappa til andre etasje nå, og har pustet kun gjennom munnen i flere dager nå. Det MÅ jo lette snart, kunne virkelig tenke meg å sykle litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...