Gå til innhold

Nytt år med nye muligheter


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

 

Først vil jeg ønske dere alle sammen lykke til med året som ligger rett rundt hjørnet, og håper dere alle sammen har en fin jul.

 

Jeg har meldt meg på mitt første kurst i uke 1, over internett, og er ganske spent på hvordan dette vil gå. Nå sitter jeg her og funderer om jeg skal velge onsdag eller tirsdag som rapporteringsdag... Heller litt mot onsdag, uten at jeg helt vet hvorfor.

 

Jeg har mange kilo som skal av, skulle gjerne likt å legge skylden på graviditet, men de kiloene jeg la på da forsvant også med en eneste gang. Det er det som er kommet på før og senere jeg trenger å få vekk... Er nå 107,8 kilo og 171 høy... det er ganske mye for meg. Har tung benbygning så det er ingen som tror jeg veier såpass mye, men når man beveger seg så kjenner jeg godt kiloene.

Mitt mål for året er å ta med min sporty hund på fjelltur uten at hun tar livet av meg.. :) Også få mer overskudd til alt det andre i hverdagen, samt et lettere liv, og muligheten til å slippe å lete alt for lenge etter min størrelse i klær.

 

Så er det noen andre der ute i dette lange land som vil det samme for året 2007, og som kanskje også starter med en ny giv i uke 1? Det hadde kanskje vært morro om vi var en liten gjeng som samarbeidet litt her på nettet, og kanskje også når våre mål sammen. Kanskje kan vi ha en liten(eller stor ;) ) klubb her inne... Det hadde i alle falt hjulpet meg å dele gleder og sikkert også noen sorger med andre i samme situasjon.

 

Så legg gjerne med hvilken ønsker du har for året....så starter vi året med å glede oss til et letter liv..

 

vivax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen...

 

Først vil jeg ønske dere alle sammen lykke til med året som ligger rett rundt hjørnet' date=' og håper dere alle sammen har en fin jul.

 

Jeg har meldt meg på mitt første kurst i uke 1, over internett, og er ganske spent på hvordan dette vil gå. Nå sitter jeg her og funderer om jeg skal velge onsdag eller tirsdag som rapporteringsdag... Heller litt mot onsdag, uten at jeg helt vet hvorfor.

 

Jeg har mange kilo som skal av, skulle gjerne likt å legge skylden på graviditet, men de kiloene jeg la på da forsvant også med en eneste gang. Det er det som er kommet på før og senere jeg trenger å få vekk... Er nå 107,8 kilo og 171 høy... det er ganske mye for meg. Har tung benbygning så det er ingen som tror jeg veier såpass mye, men når man beveger seg så kjenner jeg godt kiloene.

Mitt mål for året er å ta med min sporty hund på fjelltur uten at hun tar livet av meg.. :) Også få mer overskudd til alt det andre i hverdagen, samt et lettere liv, og muligheten til å slippe å lete alt for lenge etter min størrelse i klær.

 

Så er det noen andre der ute i dette lange land som vil det samme for året 2007, og som kanskje også starter med en ny giv i uke 1? Det hadde kanskje vært morro om vi var en liten gjeng som samarbeidet litt her på nettet, og kanskje også når våre mål sammen. Kanskje kan vi ha en liten(eller stor ;) ) klubb her inne... Det hadde i alle falt hjulpet meg å dele gleder og sikkert også noen sorger med andre i samme situasjon.

 

Så legg gjerne med hvilken ønsker du har for året....så starter vi året med å glede oss til et letter liv..

 

vivax[/quote']

 

Hei :)

 

Fikk bare så lyst til å legge inn en liten hilsen til deg for å ønske deg lykke til med ditt valg med å begynne på kurs.

 

Men husk at det er en livsstilsendring du begynner med, det du begynner med og lærer på kurs er noe du skal fortsette med fremover og også leve med, er viktig at du setter deg små dele mål og at du følger opplegget med mat og trim, etter hvert vill du se resultater i form av at vekten begynner å gå ned og du føler deg selv i mye bedre form.

 

Du finner mye innspirasjon ved å lese litt av de forskjellige trådene her inne, for eksempel den du er inne på nå og motiver meg blandt annet, men ikke det er mye å hente på alle trådene her inne.

 

Ønsker deg i alle fall lykke til med den jobben du starter på, kommer til å se innom her av og til hvordan det går med deg.

 

Lykke til.

 

H. Evelyn som fører blogg en annen plass her på vektklubben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Jeg har også meldt meg på mitt første kurs i uke 1, og er veldig spent på om dette omsider kan være løsningen for meg. Synes også det hadde vært kjekt om vi kunne snakke litt underveis i kurset. Jeg har også mange kilo som skal av, er 115 kg og 175 høy. Så her er nok å jobbe med.

 

Du må ha lykke til med kurset ditt, og så håper jeg vi kan motivere hverandre underveis.

 

Maryk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå har jeg fått boken i posten, og virkelig kost meg med den.. Motivasjonen bare stiger og stiger.. så dette håper jeg går fint.

 

Siden jeg er av den typen som liker å ha en viss kontroll og ikke ta ting alt for mye på sparket... jeg elsker å planlegge ting... Så i den ånd har jeg nå begynt å sette opp min meny, helt ned til hvilke skiver som skal ha margarin på seg til å bestemme alt rundt alle mine måltid. Må si at jeg har lært masse som jeg aldri har tenkt over allerede.. Er snart ferdig med å sette opp menyen for mine første 4 dager, og dette er morro dere... På denne måten vet jeg også alt jeg skal handle, og det blir lettere å lage maten. Jeg slipper å tenke "hva skal vi ha til middag i dag da.." Kanskje noen som kjenner seg igjen der.. :) Det er i alle fall en av grunnene til at det kan bli litt for mye usunn mat hjemme hos oss.. Videre har jeg bestemt at en del av mine kosemerker skal gå til min kaffefløte, da jeg bare elsker det.. :)

 

Så om noen dager setter det virkelig til, og jeg gleder meg masse, men gruer meg også litt... ;)

 

Og til Maryk, kjempegreier... jeg regner med at vi kan motivere hverandre masse... og gleder meg allerede til å høre mer fra deg.

 

vivax

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på kurs i midten av desember. Hadde da holdt på litt for meg selv i noen uker. Jeg følger internettkurset og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg skal ned mange kilo. Det som "vekket" meg var den morgenen hvor jeg igjen turte å stille meg på vekten og jeg oppdaget at vekten var i ferd med å gå over 100 kg!! jeg er kun 162 høy så her er det mye som skal av.

 

Jeg har nå klart å gå ned seks kilo på 8 uker og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg har hatt "fri" i julen hvor målet mitt kun er å ikke gå opp i vekt. Det går stort sett bra.

 

Det eneste jeg har fokusert på er å forsøke å gå en tur hver dag. Noen ganger blir det kjedelig å starte hjemmefra så i går fikk jeg mannen mintil å slippe meg av ca 1 times gange hjemmefra. Jeg fikk en fin tur hjem!!!

 

Jeg vil gjerne ha kontakt med andre som er i samme situasjon som meg.

 

Ønsker dere alle et godt nytt år!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og innlegg fra dere alle tre, eve, maryk og sej... Det er bestandig godt å vite at det er andre i samme situasjon.

 

Jeg håper vi kan holde en liten kontakt igjennom året, kanskje greier vi alle å nå våre mål. Jeg sitter nå og funderer på hvilke delmål jeg skal sette meg.. de bør jo helst være realistiske, samtidig som jeg vil ha noe å kjempe mot.

 

Jeg skulle så gjerne ha tenkt meg å spille squash, men det finnes ikke haller for det i nærheten av meg. For det skal jeg love dere, det er den beste trimmen jeg har vært med på, for ikke å snakke om hvor morsomt det er. Men det blir ikke til at jeg kjører 45min hver vei for å spille, så lurer på om jeg skal bygge meg en slik bane ;)... Lurer på hva de koster jeg.. :) Så hvis jeg vinner i lotto skal jeg bygge squash bane her uti havgapet ved Hustadvika... :)

 

Vel det var alt for denne gang... nå skal jeg på butikken for å se om de har alle de nye varene jeg trenger, samt innkjøp til morgendages siste store utskeielse.

 

vivax...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte på kurs i midten av desember. Hadde da holdt på litt for meg selv i noen uker. Jeg følger internettkurset og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg skal ned mange kilo. Det som "vekket" meg var den morgenen hvor jeg igjen turte å stille meg på vekten og jeg oppdaget at vekten var i ferd med å gå over 100 kg!! jeg er kun 162 høy så her er det mye som skal av.

 

Jeg har nå klart å gå ned seks kilo på 8 uker og jeg er veldig fornøyd med det. Jeg har hatt "fri" i julen hvor målet mitt kun er å ikke gå opp i vekt. Det går stort sett bra.

 

Det eneste jeg har fokusert på er å forsøke å gå en tur hver dag. Noen ganger blir det kjedelig å starte hjemmefra så i går fikk jeg mannen mintil å slippe meg av ca 1 times gange hjemmefra. Jeg fikk en fin tur hjem!!!

 

Jeg vil gjerne ha kontakt med andre som er i samme situasjon som meg.

 

Ønsker dere alle et godt nytt år!!

 

Hei ;)

 

Først av alt å flink du er til å gå tur og trimme, det er nå kjempe bra, for trim må te skal vi gå ned i vekt, og 6 kilo på 8 uker er nå kjempe bra, Hurra :)

 

Jeg vet ikke jeg om du har vært inne på bloggen min, jeg fører blogg for grete rod hver uke en annen plass her på vekklubben, der kan du lese om min kamp for å endre livsstilen og gå ned i kilo. Hadde vært gøy om jeg kunne fått høre fra deg der inne, er så morro å få innlegg fra andre som sliter med å legge om livsstilen og gå ned i vekt.

 

Ønsker deg i alle fall lykke til videre

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi!

 

Nå har jeg også mottatt kursboken, og motivasjonen er på topp. Har allerede funnet hvilke middag vi skal ha 1. januar. Det var utrolig mange fine oppskrifter i kursboken. Det skal bli kjekt å prøve ut en del av dem.

Er litt forundret over hvor mye jeg skal spise, skjønner ikke hvordan jeg skal få ned 8 brødskiver, jeg som pleier å spise 3-4 skiver for dagen. For meg er nemlig den største utfordringen å kutte ut all godteriet. Er relaitiv flink ellers i maten, men dette blir i alle fall spennende. Har satt meg mål for hvor mye jeg skal gå ned på dette første kurset, og regner med at det blir flere kurs på meg etter hvert.

 

Lykke til, og ha en fin nyttårsfeiring med årets siste utskeielse uten kosemerker:)

 

Maryk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEi!

 

Nå har jeg også mottatt kursboken' date=' og motivasjonen er på topp. Har allerede funnet hvilke middag vi skal ha 1. januar. Det var utrolig mange fine oppskrifter i kursboken. Det skal bli kjekt å prøve ut en del av dem.

Er litt forundret over hvor mye jeg skal spise, skjønner ikke hvordan jeg skal få ned 8 brødskiver, jeg som pleier å spise 3-4 skiver for dagen. For meg er nemlig den største utfordringen å kutte ut all godteriet. Er relaitiv flink ellers i maten, men dette blir i alle fall spennende. Har satt meg mål for hvor mye jeg skal gå ned på dette første kurset, og regner med at det blir flere kurs på meg etter hvert.

 

Lykke til, og ha en fin nyttårsfeiring med årets siste utskeielse uten kosemerker:)

 

Maryk[/quote']

 

Hei ;):):)

 

Så kjekt at du har bestemt deg for å gå på kurs da og at du allerede har mottat kursboken.

 

Du sier at det ser mye ut det du skal spise, hvilken meny er det du skal følge, har du regnet det ut slik at du vet hvilken meny du skal følg? Uansett det kan virke veldig mye og det er mye mat, og det er det som er så fint med dette opplegget det er at du er i alle fall ikkke sulten viss du spiser alt du skal, akkurat det er veldig viktig med tanke på å få i gang forbrenninngen og kroppen igang, råder deg til å skrive ned og veie alt du spiser slik at du kommer deg inn i opplegget, og spis rasjonene du skal ha, da kommer også vekta til å gå ned. Husk det er en livsstilsendring du holder på med, ingen sulte kur.....

 

Jeg har selv syns det var mye mat, men det første kurset jeg gikk i mars 2006 spiste jeg alt jeg skulle og tett oppunder det jeg skulle i kalorier det sammen med trim gjorde sitt til at jeg gikk bra ned i vekt, følte jeg spiste hele tiden den første tiden, men alt ble etter hverten vane og nå går det meste av seg selv.

 

Ønsker deg i alle fall lykke til, håper du kan titte innom bloggen min å legge igjen en raport innimellom om hvordan det går med deg, hadde i alle fall vært morro det.

 

Lykke til videre, og Godt nytt år

 

H. Evelyn som skriver blogg her inne på vektklubben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da sitter jeg her på årets siste dag, og tenker igjennom alt som har skjedd i dette året. Og det er ikke lite... Jeg skal ikke kjede dere med alle detaljer, men jeg har i alle fall blitt gift dette året. Og det er bare helt herlig.

 

Min første utfordring blir nok når jeg skal arrangere bursdags-selskap for min sønn i januar. Jeg liker å bake, og da er det ikke akkurat sunne kaker, så den dagen får jeg nok testet viljestyrken min. Jeg får holde meg aktiv og ikke sitte i ro.. da skal det nok gå bra. ;)

 

Videre har jeg blitt inspirert av flere her inne, og lurer på om jeg skal starte en liten dagbok, for å kanskje få ut noe frustrasjon og dele de gleder jeg håper å oppnå. Mitt mål med det første kurset er å komme ned på 95 kilo, men min under 100. Tror det har kommet en del kilo i julen, da jeg skal innrømme å ha trappet en god del ekstra kalorier i munnen. Men skal ikke gå på vekten igjen før onsdag morgen, da skal jeg skrive inn alle mine mål og vekt. Gleder og gruer meg til dette..

 

Kanskje det er noen der ute som vil føre en slags dagbok sammen med meg...uke for uke i vår kamp for en bedre livsstil.. ...

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:

Ja jeg vet hvordan du har det når det gjelder størelsen på klær og tungheten med å bevegeseg... jeg gikk ned 25 kg med Grete roede for 2 år siden, men etter at jeg valgte å ikke gå på kurs lengre så begynte kiloene å renne på igjen. Jeg har nå nesten gått opp alle de 25 kg'ene og humøret har sunket deretter. Nå har jeg hatt en lengre samtale med min samboer å jeg har selv funnet ut at jeg kan ikke holde på slik lengre. I dag er det nyttårsaften go for nøyaktig ett år siden så følte jeg meg feiende flott i ballkjole og sølvsko.. nesten som askepott... Så jeg begynte i dag.. Det føles kjempefint.. litt tungt etter all julematen og godisspisingen, men jeg er fast bestemt på at jeg skal klare det:)Med støtte fra hverandre så klarer vi det ;)

 

Håper vi kan fortsette å parte om oppturer og nedturer gjennom kurset.

 

Klem Kampari

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...