Gjest Amathea Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Heisveis! Jeg er ca 13 kg fra målet mitt, og det har jeg veldig lyst til å nå før 1.juni. Det er litt under 3 kg hver måned. Noen med meg? Jeg veier på dette tidspunktet 86 kg, og er 1.73 høy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SiMeRa Skrevet Desember 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 31, 2006 Hallo! Jeg er med. Skal i alle fall ned 10 kg. Dvs var 10 kg på julaften.Er stygt redd for at det er litt mer nå. Flott med ca 3 kg pr måned. Når planlegger du veiedager? Tror jeg satser på onsdager. Jeg veide på julaften 74,2. Er 169 cm. Målet er ca 64-65 kg. Er 42 år, trebarnsmamma (tre gutter på 9, 12 og 16 år) fra Nordland Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Amathea Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Da Er vi igang. Jeg kan godt ha veiedag på onsdager jeg også. Så lenge det ikke er mandager, så er det greit. Blir litt for mye pes og veie seg rett etter helga syns jeg. Jeg er 25, ingen barn, men har en veldig fin undulat Tør ikke å tenke på hvordan det har gått i jula med vekta. har signa opp på veiing imorgen, hos kursleder. Men vet ikke om jeg orker å gå. Har ikke lyst til å bli deppa sånn med engang på nyåret. På en annen side så var buksa skikkelig slakk i dag, så hvis jeg har gått ned litt, så er det jo en opptur. hmmm, veiing eller ikke veiing. Vanskelig:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kjerstib Skrevet Januar 1, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 1, 2007 Jeg er også med. Starter kurs på onsdag, men forsøkte å skjerpe inn allerede i dag. Har gått ganske greit, men jeg spiste et stykke eplekake til lunsj. Ikke bra. Skal ned ca 11 kg, fra 76 til 65, til sommeren. Har en sønn på 6 mnd, så jeg har ingen unnskyldning for ikke å gå tur hver dag. :-) Jeg har også valgt onsdag som veiedag, så da kan vi følge hverandre. Godt med noen som motiverer. Vi er i gang! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Maye Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Jeg er også med, planlegger å komme meg ned til ca 72, og veier 88 i dag. Skal begynne på mitt første kurs 10. januar, og er veldig spent Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Spinneren Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Jeg trenger også støtte framover. Har planer om å gå ned 13 kg. fram til juni, og det kommer til å bli hardt. Spesielt de siste kiloene sitter jo godt fast, motivasjonen blir kanskje noe slitt, og gamle vaner er vonde å vende. Jeg tenger støtte fra dere for å klare dette, og kommer til å be dere om hjelp. Jeg har meldt meg på internettkurs som starter den 15. jan. På grunn av pendling har jeg ikke muligheter til å være med på ordinære kurs. Jeg liker å trene, men alderstilleggene har kommet snikende, så fra å være slank og sprek, kle meg i hva jeg vil, føler jeg meg nå som en bombe. men sammen med dere klarer jeg å nå målet mitt. Jeg gleder meg til masse oppmuntring og støtte fra dere. jeg kjenner allerede at motivasjonen begynenr å komme: Vi snakkes! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Amathea Skrevet Januar 2, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Jeg skal ikke gå på kurs nå jeg heller, men jeg vet at det går bra forde. Har gått på to kurs i høst, og jeg gikk ned 10 kg på egen hånd før det. Men likte meg godt på kurs. Tenkte at jeg kanskje skulle melde meg på et i mars. Og da skal jeg helst ha gått ned 6 kg først. Synes ikke tre kilo i måneden er for drøyt, men må nok være litt målbevisst ja. Idag har jeg spist årets siste baconcrisp..he he Har heldigvis kommet meg i en god rutine når det gjelder trening. Får vondt i kroppen om jeg ikke trener 3-4 ganger i uka. Kjøpt meg ny kjole også. Deilig å se at man begynner å få midje igjen, selv om det er noen kilo til som skal av. Droppet å dra på veiinga idag da. Får veie meg til neste onsdag tror jeg (ja, jeg vet det er onsdag imorgen også, men tror jeg blir blidere av å veie meg neste gang...eh..logikk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjellgeita Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Vil gjerne vere med . Skal ned vertfall 13 kg og helst litt til. må prøve å komme ned i trivselsvekta igjen som er 65 -68 kg. Har ikkje vore så flink dei siste mnd. men no må det skjerpings til. Fjellgeita Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Smukkeline Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Høres ut som midt i blinken for meg Skal ned 13 kg. Begynner på GR kurs på mandag - for aller første gang. Gikk ned 18 kg på litt under ett år ved "å være mye her inne", men trenger mer motivasjon for de siste 13 kg (3 av de er oppgang i julen).. Smukkeline Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest CarroOslo Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Skal ned fra 83 til 72 innen sommeren. Jula tok hardt på og det skal bli tøft å gå over til en sunn linje. Sliter vel egentlig mest med å få gode rutiner på trening - det er mange mulige unnskyldninger.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest idas Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Jeg vil gjerne være med! Har som mål å gå ned ca 15 kg frem til 1.juni. Da blir jeg kvitt svangerskapskiloene Er 168 høy og veier 80 kg nå. Trivselsvekten min er 60kg, men jeg blir strålende fornøyd hvis jeg klarer å komme meg ned til 65. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjellgeita Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Var på vekta idag og den viste 83 begredelige kilo. Så eg har nok å gripa fatt med andre ord, har ikkje vore venn med vekta siste månadane. Vel, vel det er berre å bita i det sure eplet. Veie dag om onsdagen høyres greitt ut for meg og. (Høgde 163 og vekt 83) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kjerstib Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 I dag var første kursdag for meg, og jeg har ikke klart å spise nok. Har fortsatt to grønnsaker og to frukter igjen, pluss endel kalorier. Men ennå er ikke kvelden her. Prøvde oppskrifter fra boken både i går og i dag, og de var ikke så værst. Jeg fikk også gjennopptatt den daglige trilleturen med lillegutt. Den har vært lett å la være å gå på nå når det har vært jul. Men, det er bare å komme seg igang, så vil vel kiloene forsvinne etterhvert. Veiing i dag... Uke 1: 76kg Lykke til alle sammen! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest party Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Er 169 høy og veier 75,7 kg (alt for mye!!!) Har en mega livvidde!! 94 cm................ Skal starte med masse magetrening og turgåing!! 3 kg pr måned hadde vært fint ) håper vi kan hjelpe hverandre slik at inger detter av lasset underveis!! Lykke til alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SiMeRa Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Lurte meg forsiktig på vekta i morges; opp 1 kg siden julaften. Dvs 75,2 kg stoppet vekta på. Ja, ja. Hadde jo som mål å ikke gå opp mer enn ett kilo i jula, men hadde jo innerst inne håpet å ikke gå opp noe. Men, nå er det full innsats - i alle fall fra i morgen. Idag har jeg spist de siste tre mint-sjokoladene jeg hadde. Nå er huset omtrent tømt for godteri.. Stå på alle sammen - sammen klarer vi dette. Jeg skal forresten heller ikke gå på kurs. Men skriver opp alt jeg spiser her inne på nettet. Så får jeg regnet ut kalorier og slikt. Greit å vite at en får i seg det en skal. Fører også inn all trimmingen - artig med trimhjertene. Siv42 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest e73 Skrevet Januar 3, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 3, 2007 Jeg er med. Jeg begynner på nettkurs til uka og trenger masse motivasjon. e73 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lillevenn Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Jepp, hadde vært helt knall med 13 kg ned til 1 juni! Skal jobbe hardt for å få til det:) Jeg har holdt på siden november men desverre ingen nedgang foreløpig.. Kroppen min kjemper virkelig for kiloene;) Tenk så flotte vi kommer til og bli til sommeren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Slappfisken Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Jeg blir også gjerne med! Jente, 30 år, 162 cm høy og veide 72 kg på tirsdag. Skal ned til 59 kg, dvs 13 kg. Hadde vært genialt om jeg hadde klart det innen 1.juni! Mine styrker: mye i bevegelse, går til og fra jobb hver dag (1 time) pluss trener 3-4 dager i uken (salsa, volleyball, spinning, step interval). Mine svakheter: har et kosthold som består av stort sett pizza, øl, sjokolade, restaurantmat med vin etc.. Skal nå ha en knallhard start for virkelig å komme meg i gang: kun drikke alkohol en dag i hele januar, ingen restaurantbesøk, ikke noe godis, ikke så mye som et pizzastykke etc. Sliter med plagsomme sukkerabstinenser, men prøver å se på dette som å slutte å røyke: bite tenna sammen og holde ut så går det bedre etter hvert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest jeanettea Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Er 19 år, veier 85 kg og er 173 høy. Om jeg kan klare 13 kg til sommeren er det jo supert:) Men jeg trenger litt tips fra andre her inne. Hva motiverer dere og hva er deres tips for å klare å kutte ut den "daglige" sjokoladen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lillevenn Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Godteri er faktisk ikke så vanskelig å kutte ut som man skulle tro. Man har veldig lyst på søtt noen dager, så gir det seg gradvis. Jeg spiste masse godteri i jula, i begynnelsen av uka var søtsuget der, men nå har det gitt seg igjen. Når jeg begynte (slutten av nov) drakk jeg masse te med lit honning og/eller melk, det hjalp meg masse. Dessuten smaker den ene sjokoladen man kan unne seg en gang i blant, (bare en gang i blant!!) ekstra godt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mia00 Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Heisan! Eg blir med! Eg har gått ned 13 kg og har ca 13 kg til før eg har nådd målet mitt. Det har gått litt seint dei siste månadene, men det har vore altfor mange fristelser og ikkje alltid lika lett å holda seg unna! Men no begynner eg på nytt kurs på onsdag den 10. januar, og då passar det bra med veiedag den dagen for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SiMeRa Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Enig med Lillevenn. Klarer man å ikke spise søtt noen dager, så gir søtbehovet seg ganske raskt. Jeg har begynt for alvor å skjerpe meg idag - nå får det være slutt på julegodteriet. Bare "synd" det er helg igjen allerede. Vanskeligere å stå imot da. Siv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Slappfisken Skrevet Januar 4, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Dessuten smaker den ene sjokoladen man kan unne seg en gang i blant' date=' (bare en gang i blant!!) ekstra godt;)[/quote'] Problemet mitt er at jeg er veldig enten eller. Enten så er jeg kjempeflink og slanker meg, eller så sprekker jeg så det synger etter! Jeg har en slags idiotisk holdning at når jeg først har sprukket så gjør det ikke noe om jeg sprekker helt.. Er noe jeg må lære meg, det å kunne ta bare litt sjokolade i lystige lag og stoppe med det, men jeg er ikke helt der enda.. For øyeblikket må jeg forholde meg til sjokolade som alkoholikere til alkohol tror jeg: Hei alle sammen, mitt navn er Slappfisken og i dag er det 4 dager siden jeg hadde min siste sjokolade.. *applaus* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kjerstib Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Hihi. Høres ut som mitt forhold til røyk det der. Men, bank i bordet, jeg har vært totalt røykfri i ett år, 4 mnd og 5 dager. :stolt: Slankingen går sin gang. Jeg får gått en liten tur hver dag, men foreløpig har jeg en målsetting om 7 trimpoeng i uka, så får jeg heller øke på etterhvert. SO far, so good. Jeg ser etter å ha registrert maten min noen dager, at jeg må jobbe litt hardere for å få i meg alle grønnsakene jeg skal ha. Jeg knasker gulrøtter så det står etter. Men jeg ligger i rute i forhold til kaloriinntaket, så det blir spennende å veie seg til uka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Amathea Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Så flott at det er så mange som blir med på prosjekt 13 kg før juni. Mission impossible? Neeida. Veide meg til morgenen idag (altså naken, når man akkurat har stått opp), og veier 83,5 kg. Lurer på om jeg skal begynne med morgenvekta nå som jeg ikke går på kurs. Dessuten, mye mer oppløftende, siden jeg veide 86 sist gang jeg veide meg på dagen med klær. He he. Skal bli topp å se at det står 79 i hvertfall. Veide 101-102 på denne tiden for et år siden, så føler meg veldig bra for tiden. Burde begynne å se begynnelsen på 70 tallet i slutten av februar ihvertfall. Har vært litt ustrukturert i det siste. Hatt mye sukkersug, og lite selvdisiplin. Men gleder meg sånn til å bli mitt gamle slanke, at det bare er å stramme seg opp. Har blitt rimelig lei av knekkebrød etterhvert, så tror jeg skal gå over til Ingers rugbrød for en periode. Også skal jeg virkelig ta opp treninga for fullt igjen etter jul. Har igrunn hvert ganske flink hele tiden, men gleder meg til å komme skikkelig igang. Vet ikke om noen av dere har trent bosu før, men det er knallbra trening. kjenner at jeg bruker alle musklene, blir gjennomvåt av svette, og veldig sliten. Eneste ulempen er at jeg er litt svimmel i noen perioder, og da er det ikke så veldig motiverende å hoppe på en ball i en time akkurat. Men har igrunn lært at hvis jeg ikke klarer det, så får jeg heller gjøre noe annet jeg klarer. Har problemer med både ankel og skuldre, så det nytter ikke å sette seg ned å tenke på alt man ikke kan. Er det noen av dere som trener på ellipse maskin? Og hvor lenge av gangen i såfall? Jeg trener på den i treningssalen, og da løper jeg to kilometer- Det bruker jeg litt over en halvtime på, og da er jeg seriøst pumpa. Var på èn spinningtime, og det var helt grusomt, så det skal jeg ikke gjøre igjen. Hvordan går det med dere andre? Har dere kommet igang med treninga? Skal bli spennende å høre hva dere som begynner på kurs syns om opplegget. Tar gjerne imot treningsråd. Prøver å få til så varierende trening som mulig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar