Gjest Swissie Skrevet Januar 5, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2007 Hei! Så godt å se at jeg ikke er alene med mine vektproblemer! 13 kilo til 1. juni høres helt topp ut! Jeg klarte det for tre år siden (15 kg fra januar til juni), men så flyttet jeg hit til Sveits, og her er maten helt annerledes enn "hjemme". Og det er hundrevis av mil til nærmeste GR-kurs. Så kiloene har sneket seg på, litt etter litt. Og når jeg skal prøve helt på egen hånd, er ikke motivasjonen min den aller største. Derfor var dette veldig bra. Jeg gleder meg til samarbeid og gjensidig oppbacking. Vi klarer det!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest opal Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Har også lyst til å være med i denne tråden....leste igjennom den... og fant motivasjonen. Meg selv: 160 cm høy, veier 69 kg. Trivselsvekt 55 kg. Og komme meg dit til 1.juni er vel et realistisk mål??? Har ei lita jente 18 mnd, jeg veier like mye nå som på slutten av svangerskapet... Er ny i dette, men håper både å gi og få motivasjon gjennom tråden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest endeligmamma Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Målet mitt er 14 kilo til . Jeg går på kurs og skal fortsette med det en stund til. Har gått ned 5 kilo til nå. Er det realistisk å gå ned så mye før sommeren? Det hadde i hvert fall vært deilig! Veiedag onsdag er perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kjerstib Skrevet Januar 6, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2007 Noen tips til hva man kan servere når det kommer gjester til kaffen? Jeg var tom for ideer i dag, så jeg kjøpte en ferdigkake på butikken, stappfull av kalorier, og skremmende god selvfølgelig. Jeg spiste bare ett stykke, men likevel ble det mye kalorier. Noe annet som er lettvint og ikke skriker slankekur mot gjestene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Slappfisken Skrevet Januar 7, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2007 Grete Roede har faktisk noen gode forslag på sin webside, greteroede.no, f.eks eplekringle (http://www.greteroede.no/oppskrifter/kakerbakst/articles/artid353711.html). Her er også noen oppskrifter: http://www.greteroede.no/oppskrifter/kakerbakst/articles/artid351777.html Jeg lagde disse en gang, og de var gode: Kesamlapper 4 porsjoner - ca 16 stk: 3 dl (1 beger) TINE Kesam 2 egg 5 ss hvetemel 3 ss sukker 2 ts bakepulver 1 ts vaniljesukker 1 dl rosiner Ha TINE Kesam i en bolle. Rør inn eggene, deretter melet sammen med sukker, bakepulver og vaniljesukker. Tilsett sitronskall og rosiner. Bruk teflonpanne så slipper du å smøre med fett. Legg 1 ss røre i pannen og stek en lapp av gangen på begge sider. Ha passe varm panne slik at lappene bli gjennomstekte før de skal snus. Lapper smaker godt med bær eller syltetøy til. Friske eller frosne. Kalorier med Kesam 8% = 60 kcal pr lapp Kalorier med Kesam 1% =37 kcal pr lapp Alle disse medfører dessverre at man må bake selv, noe jo ikke alle orker. Men hva med å sette frem smørte rundstykker eller nybagt brød med godt pålegg? Vil nok tro at gjestene også vil sette pris på litt sunn og god servering en gang i blant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Slappfisken Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Håper alle er klar for onsdagsveiing i morgen! Jeg for min del snikveide meg i dag tidlig, og dette ser lovende ut! Jeg pleier å gå ned mye i starten så jeg kan nok ikke regne med så mye hver uke, men gøy med en kicking start! Har regnet på det, og vi er nå 18 slankere påmeldt denne tråden! Her er en oversikt over oss og den informasjonen vi har lagt inn foreløpig. ----------------Høyde..Vekt.........Ønsker å gå ned Amathea.......173.......83,5........13 Siv42............169......75,2.........11 kjerstib.........?..........76............11 Maye............?..........88............16 Spinneren.....?.........?...............13 fjellgeita.......163.....83.............13+ Smukkeline...?.........?...............13 CarroOslo ....?..........83.............11 idas..............168.....80.............15 party............169.....75,7...........? e73..............?.........?................? Lillevenn.......163....77.................13 Slappfisken...163...72................13 jeanettea......173...85................13 mia00...........?........?................13 Swisse..........?........?................13 opal..............160....69..............14 endeligmamma?.....?................14 Blir spennende og se hvordan det har gått med slankingen til de ulike i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest ungoglovende Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 heisann, kan jeg hive meg på i siste sekund? Begynte på kurs igår (mitt første) Målet er 16 kg. Veide igår kveld 80 kg......er 161 høy. 13 kg. til juni høres kjempe fint ut!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lillevenn Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Så på oversikten du hadde laget slappfisken, så at jeg ikke hadde lagt inn mine mål.. 163 høy, 77kg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Amathea Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Takk for at du gidder og oppsummere. Er ikke så flink til sånt (dvs, synes det er kjedelig) Idag sitter jeg og tenker fælt på corned beef. Hadde ikke latskapen vært større enn matlysta, så hadde jeg nok tatt meg en tur i butikken. Finner ikke kcal innholdet til corned beef noe sted, men mener å huske at det er ganske fete greier. Noen som vet? Tviler på at jeg har gått noe særlig ned i det siste, men er ihvertfall skikkelig igang med å trene. Har meldt meg på pilateskurs. Gikk på det for et par-tre år sida, og husker at det var skikkelig tung trening, men med veldig bra resultater. Gleder meg veldig til å gå ned de neste fem kiloene. Det er vel det som holder motet oppe. Siden jeg gikk ned 17 kg siden sommeren, må jeg si at jeg har hvilt litt vel lenge på laurbærene. Nå er jeg bare lubben, istedet for fet (hurra..). Noen som ser på fat chance på tv2zebra? Så på Puls igår, og ble veldig motivert av de folka som var i så dårlig form i forhold til alderen. (ble motivert av at det ikke skal så mye til, før man er i verre eller bedre form) Ett av mine nyttårsløfter er i hvertfall å drikke mindre lightbrus. Og å komme i enda bedre form. Hva med dere? noen spesielle mål dere vil oppnå, ved siden av vekttapet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Slappfisken Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Heh, jeg vet jeg kanskje virker en smule overivrig her som summerer opp alle og greier, og det stemmer. Jeg tenker faktisk på slanking 24/7 om dagen, og er superutålmodig på nedgang! Gleder meg så sinnsykt til om to måneder, tre måneder når jeg har gått ned en del kilo. Gleder meg til jeg blir BMI-normal, og ikke lenger trenger føle meg overvektig. Vet ikke om det kan kalles nyttårsforsetter eller mål for 2007, men jeg skal prøve å finne meg en kjempesøt og snill kjæreste og kjøpe meg leilighet i løpet av 2007. Men for å finne en søt og snill kjæreste så hadde det vært fint og gjort noe for å få opp selvtilliten. Jeg føler meg virkelig ikke så veldig fresh om dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Slappfisken Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Så på oversikten du hadde laget slappfisken' date=' så at jeg ikke hadde lagt inn mine mål..163 høy, 77kg.[/quote'] Takk, har redigert teksten nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mona58 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Er også litt sent ute, men blir gjerne med. Har hatt to kurs for to år siden men gått opp alt igjen + litt. Nå vil jeg prøve uten kurs, med mine gamle kursbøker. Må klare det. Skal gå tur, med skritteller. Håper den også kan være med på motivasjonen. Så gøy med så mange med samme mål. Jeg er 160 cm høy og veier 75. Er gjerne med på forsøket på -13 kg. Trenger masse motivasjon og det tror jeg at jeg får her. Har heller aldri vært med på forum før. Dette er spennende. Jeg har som mål å nå 8.000 - 10.000 skritt hver dag, men vet det kan holde hardt. Veier gjerne på onsdager jeg også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest smile2006 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hei Kan jeg også være med? Jeg er 34 år og mor til 3 barn. Jeg veier 70 kg og er 161.5 cm. Målet mitt er 58 kg til sommeren, derfor høres det motiverende ut. Jeg trener elippse maskin (den med staver) hjemmet 30 min hver dag. Men jeg sliter med vekta mi, går ikke noe ned. Hvis jeg går ned 500 g i uka går jeg opp 600 g neste uke, son har det godt nå i fra og med oktober. Har noen av dere trøstende ord. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Swissie Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Starten min ble ikke noe særlig bra. Jeg var så optimistisk tidlig i forrige uke, men så fikk jeg influensa og måtte holde sengen. Nå er jeg på beina igjen, men angående prosjekt "minus 13", ligger jeg nok enda i startgropa. Her er mine mål: Høyde: 167, vekt 90. Jeg trøster meg med at jeg har kraftig beinbygning, men valkene har ikke akkurat så mye med beinbygningen å gjøre..... Jeg leiter litt forgjeves etter matvarer som tilsvarer de som finnes i norske butikker. I Norge finnes det massevis av kjempegode produkter. Det blir litt prøving og feiling her i Sveits, men jeg håper sluttresultatet blir noenlunde brukbart likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tone32 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hastepåmelding sendes nordfra! Håper dere kan finne plass på lista til mine 88 kg og 173 cm? Jeg har som mål 75 kilo, så denne tråden passa innmari, skikkelig, ordentlig perfekt. I tillegg har jeg et par andre ting felles med slappfisken, ser jeg. For det første er jeg fullstendig sjokoholiker!!! *Hei, jeg heter Tone og er sjokoholiker!* Dessuten har jeg også som mål å finne en kjekk og snill kjæreste i løpet av 2007, hehe... Jeg vet jo at akkurat den mangelen ikke har noe med vekta å gjøre, men det er jo mer motiverende å... ja... føle seg litt ekstra ok akkurat i den fasen, da. Ikke sant? Begynner på kurs i morra. Det er ikke første gang, men kiloene har sneket seg på igjen. (Jeg er for øvrig med på "tilbake til start"-tråden også...) Jeg er ganske flink til å trene når jeg bare kommer i gang, og da går det i spinning, aerobic, litt styrke og en god del salsa. :-) Oppsummering hver onsdag, var det så? Sender ut store sekker med motivasjon til alle på tråden! :-) Tone Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sunhel Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Mange i samme båt ! Jeg tok av 8 kilo før jul. Har ennå ca 15 kilo igjen. Skal ned til 63 kilo før sommeren. Veier 78 nå. Trener regelmessig. Viktig å trene med høy intensitet bli skikkelig andpusten og sliten samt hard styrketrening da kommer formen seg veldig fort! Gleder meg til å bli enda lettere. Jeg merker stor forskjell med å være 8 kilo lettere ,- det er vidunderlig, men lettere skal jeg bli . Første mål er under 75 kilo.Il øpet av en måned kanskje? Stå på jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Marit44 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Dette synes jeg virker motiverende! Jeg er 44 år, og har sakte men sikkert lagt på meg 11 kilo etter at jeg sluttet å røyke for 2 år siden. 1,62 høy og 67 kilo tung. Hadde jeg klart å gå ned disse kiloene til 1. juni hadde det vært topp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kjerstib Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Nå blir vi mange, det er bra! :-) Jeg hadde 2. veiedag i dag, og resultatene var oppløftende. Vekt: 74,6 kg ( -1.9) :-) Jeg hadde også gått ned 5,5 cm rundt midjen, men det klarer jeg ikke helt å tro på. Jeg må ha målt feil forrige uke. Har jo bare fått inn en økt med styrketrening i løpet av uken, så så store resultater kan jeg ikke ha fått. Men positivt er det lell! :-) Så nå er det på med en ny uke. Denne uken skal jeg reise bort (fra mandag til mandag) og da blir det vanskeligere å få telt kalorier. Jeg skal også unne meg en bytur med venninnene, det begynner å bli en stund siden sist. Jeg må tenke litt på hvordan jeg skal klare den uken der. Lykke til alle andre! Skal vi forresten starte en ny tråd for hver uke eller? Så blir ikke tråden så lang? Og så burde vi kanskje ha et navn? Sommerslank kanskje? Eller noe annet? Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Slappfisken Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Viktigste først: Vekt i dag: 70 kg, vektnedgang siden sist onsdag: -2 kg! Hurra!! Kanskje det ikke hadde vært så dumt med en ny tråd hver uke, hvis vi skal holde på i dette nivået, så kommer denne tråden til å bli helt vanvittig lang! Skal få oppdatert "medlemslisten" med de nye medlemmene når jeg kommer på jobb. Koselig med mange medslankere! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest SiMeRa Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Dette går rett og slett dårlig. Opp 200 gr. Veide 75,4 i morges. Har problemer med å finne motivasjonen. Igår kom minstegutten heim fra bursdagselskap med nokså mye smågodte i posen som han ikke likte - hvem tror dere "smokket" i seg alt på et øyeblikk? Joda - det var jeg Men jeg gir ikke opp. Prøver å begynne på ny frisk igjen idag. Har i alle fall begynt å trene igjen etter jula - så det er jo ikke bare elendighet. Er mektig imponert av Slappfisken og KJerstiB. Dere er virkelig kjempeflinke Stå på alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Swissie Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Resultatet i dag tidlig var ikke så negativt som jeg hadde fryktet etter min elendige start: minus 0,4. Bedre enn ingen ting. Og nå når jeg er feberfri, skal jeg ta meg en tur ut. Å gå er min beste form for trim. Har du registrert mine mål, Slappfisken? Sendte dem i går kveld. Godt at du har oversikten. Takk for at du tar på deg den jobben. Lykke til, hele gjengen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Slappfisken Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Formateringen her er så elendig, så jeg tviler på at jeg orker dette fremover.. Men her er i allefall listen med de siste oppdateringene. Koselig at vi er så mange, men blir jo spennende og se hvor mange som faktisk rapporterer inn vekten da ----------------Høyde..Vekt...Vekt uke 2......Ønsket nedgang Amathea.......173......83,5........................13 Siv42............169......75,2...75,4..............11 kjerstib.........?..........76......74,6..............11 Maye............?..........88...........................16 Spinneren.....?..........?.............................13 fjellgeita.......163.......8............................13+ Smukkeline...?..........?.............................13 CarroOslo ....?..........83............................11 idas..............168......80...........................15 party............169......75,7.........................? e73..............?..........?..............................? Lillevenn.......163......77...........................13 Slappfisken...163......72.......70...............13 jeanettea......173......85...........................13 mia00...........?..........?.............................13 Swisse..........167.......90.........................13 opal..............160......69..........................14 endeligmamma?........?............................14 ungoglovende161...............80.................16 mona58............160............75...............13 smile2006...161,5...............70.................12 tone32............173..............88...............13 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest opal Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Jeg venter med å veie meg til neste onsdag, har bare vært på slanker'n i 3 dager ennå....redd for å bli demotivert. Holder meg på ca. 1400 - 1500 kcal om dagen og har også fått trimma litt. Jeg ser på de første ukene som en innjusteringstid for å prøve å finne et program jeg kan trives med i lengden...Er ikke så flink til å nekte meg selv ting....men har tenkt å bruke månedene fram til sommmeren til å lære meg mer om mat, spesielt middag og urter og krydder og sånt. Ser det er masse spennende og forholdsvis lettvinte oppskrifter på denne nettsida, så jeg har en plan om å prøve ut de som frister. Noen som har noen favoritter? God ide å starte en ny tråd hver uke. Supert av deg Slappfisken å lage slike oppsummeringer, men skjønner godt om du synes det blir litt pes. Kanskje vi kan satse på en oppsummering månedlig, eks. siste veiedag hver måned? Og velkommen til deg Marit44, kjenner meg igjen.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Saala Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Hei Jeg er i samme situasjon som de fleste av dere. Jeg er 174 høy og veier 85 kg (som er 1 kg mindre enn forrige uke *jippi*). Har planer om å gå ned ca 18 kg til 68, men hiver meg med her og planlegger - 13 kg fram til 1 juni. Jeg veier meg også på onsdager. Saala Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Constance Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Hei! Ny her på forumet, og håper på å kunne slenge meg på denne tråden. Er 164 cm høy og veier 65,6 kg. Min trivselsvekt er mellom 50 og 55 kg, så 13 kg til juni høres bra ut! Gikk på Grete Roede kurs for 4 år siden. Da var startvekten min på 77,5 kg, og jeg gikk ned til 53 kg. Var stolt av å ha tatt av 23,5 kg. Håper jeg kan være like stolt om fem måneder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar