Gå til innhold

Ned 13 kg til 1.juni

Gjest Amathea

Anbefalte innlegg

God ide å lage ny tråd hver uke. Hadde aldri trodd at så mange skulle bli med på tråden min, så dette er helt topp.

Må dog le litt av at jeg bare har sløva rundt og ikke gått ned et gram siden jeg startet tråden. Men jeg teller jo kcal da, og holder på å dra meg inn. For 2 år siden veide jeg 70 kg, så jeg husker følelsen av å føle seg vel med seg selv, og gleder meg til å komme dit.

Må innrømme at jeg får litt angst noen ganger, og tenker at jeg aldri kommer til å klare å gå ned i vekt, men det er visst en sånn 10 kg syklus hos meg. Følte det samme i høst, da jeg hadde gått ned de 9 første kiloene. Også gikk jeg ned ca 8 kg til, og føler det samme.

Jeg sier som legen min sa: "det er bare psykisk" he he (hadde problemer med å svelge).

Slappfisken: Jeg synes det er topp at du er litt overivrig, og ordner opp. Husker at jeg tenkte som deg i sommer. Var veldig mye på forumet. Og det har hjulpet meg masse. Etter et par kurs begynner jeg vel å føle at jeg har teken på det, så jeg er ikke like hard på forumet. Og sliter med endel skulderproblemer, så jeg må begrense skrivinga.

Tror lanskje jeg må bli litt mer besatt av slanking igjen, sånn som jeg var da.

Smile2006: Jeg trener også 30 minutter på ellipsemaskin. Trener ikke hver dag da, men 3-4 ganger. Tror du vil begynne å gå ned i vekt, hvis du bare fortsetter med det, og er litt nøye med kostholdet. Leste et sted at hvis man trenger å utfordre seg på treninga (det er vel neppe vårt høyeset ønske, men..), så kan man feks ta intervaller, der man øker farten noen minutter, og så gårløper vanlig igjen. Har prøvd det noen ganger.

Har en slags skade i ankelen etter et brudd og en operasjon, så jeg klarer ikke å jogge vanlig, eller løpe på en måte som gjør at jeg må løfte bena (ikke særlig lenge ihvertfall). Derfor tviler jeg på at jeg hadde vært i like god form om jeg ikke kunne "løpe" på ellipsemaskinen. Skal ikke så mye til, før man blir i bedre form, nei.

Tone32: Jeg er har også kjæreste som nyttårsforsett. Og siden jeg veldig gjerne skulle bodd i leilighet også, så har jeg tenkt til å løse det på denne måten: Finn en fin leilighet, og sjekk hvem som bor der. He he.

Nei, kjæresteforsett er bra. Men kanskje litt mer subtilt enn vekta. Litt "lettere" å gjøre noe med det med det første:)

Det vil sikkert glede dere stort å høre at stjernene er med oss i år. Vi går visst inn i et bedre år enn på lenge. Så dette blir bra folkens!

Hvis noen har et bra navn på ny tråd, så er det bare å komme med det. Men vi kan jo bare fortsette å kalle den 13 kg ned til 1.juni. Så husker alle hvilken tråd det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Gjest Constance

En idè er å kalle tråden "13 kilo før 1. juni uke 2", og neste uke blir uke 3 osv. Da vet alle at de er inne på den riktige tråden for den riktige uka. 1. juni er forresten i uke 22:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Constance. Og det er ikke fordi det er så viktig for meg å beholde det "originale" navnet, men fordi jeg er redd for å gå glipp av tråden min, om den plutselig skifter navn. ¨Har vært med på flere tråder før, der jeg bare har detti av et sted på veien, og ikke klart å finne tilbake. (mista "tråden" ha ha...).

Det meste på disse sidene handler jo om det samme, Ikke alltid like lett å holde ordne på hvem som er hvor, hvis man ikke er innpå hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constance

Amathea:

Helt enig i at det er viktig å beholde navnet på tråden så den blir kjent igjen. Det blir så mange tråder og diskusjoner i et slikt forum at det er vanskelig å følge med hvis en tråd stadig skifter navn.

Så neste uke kan du stolt starte tråden "13 kilo før 1. juni uke 3" (eller den som først skriver i tråden hver uke starter ny uketråd)!

:-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillevenn

Hehe, jeg har også "mista tråden" et par ganger her inne.. Så kjempefint med samme navn + ukenr.

Jeg er også en av de som går saaaaakte ned i vekt, men jeg er 210% mer aktiv enn jeg noen gang har vært.. Tror ikke kroppen min skjønner hva jeg driver med jeg.. :) Men jeg har god samvittighet, jeg trimmer masse, spiser sunt så da får jeg bare ta tiden til hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet med å veie meg i dag morres.

Min startvekt blir 74,5 kg. Jeg er 45 år. Og er 160 cm høy.

Skal prøve å få gått en halv time i lunchen hver dag. Samt å bruke elipsemaskinen jeg har stående på rommet, (må nok blåse litt støv av den først).

Var ute i dag og gikk. Fikk en pluss på skrittelleren på ca. 3.500 skritt. Nå er skrittelleren på 7.798 - det er jeg fornøyd med.

Jeg er også delvis støttemedlem på Elixia. Jeg brukte senteren mye før og gikk ned i vekt og inn i mål og følte meg veldig bra. Men på et tidspunkt (etter ferie) kom jeg aldri i gang igjen. - MEN nå skal jeg etterhvert prøve meg. Når jeg blir litt lettere og snø/is ute gjør det vanskelig å gå, skal jeg prøve meg igjen.

Godt å se at det er mange andre som også sliter med at sjokoladen ligger å roper i skuffen, rart jeg klarer ikke å glemme at den ligger der.

Nå er julen ut av huset sammen med alle kaker, sjokolade og "feil mat".

Slik som jeg er på vei nå går ikke. Jeg la på meg 3 kg. bare i julen.

Jeg ble også veldig inspirert av puls programmen i går på tv - nå skal jeg registrere meg og mine skritt. Håper det også kan motivere meg ut av stolen litt mere. (Det er så rart med dørstokken - den er så fryktelig høy)....

Stå på alle jenter - vi er kjempeflinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest endeligmamma

Første kurskveld etter jul var i går. I dag morges veide jeg 83,7 kilo. Vil ned til 70... Har gått ned 5 kilo før jul. Føler at jeg har så veldig mye igjen! Er 164 høy.

Har klart meg fint på dagen idag, men har spist litt sjokolade nå i kveld. Klarer ikke ligge unna når mannen min tar med det hjem. Nå har han fått klar beskjed: ikke noe mer ukontrollert sjokoladespising!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var første dag på kurs igjen. Jeg sprang på vekta og lukka øynene, og visste at den viste 3 kg mer enn i midten av november... Ikke noe å gjøre med det annet enn å begynne på igjen (og HUSKE det til neste gang - dvs påske)!

Jeg har ellers kommet godt i gang, både med trimming, mat-registrering og motivasjon. I dag har jeg for eksempel takket nei til kaker hele TO ganger, og begge gangene har jeg blitt møtt med undrende blikk og "men..."-kommentarer. Da gjelder det å være sterk i tro og handling!!!

Amathea: Du har jammen blitt populær som tråd-starter! Hehe...Og jeg er glad for å høre at stjernene er med oss! ;-) Når det gjelder det nyttårsforsettet, så får vi starte med vekta, deretter øker selvtillitten og DA... Da faller de som fluer, skal du se. Det er i alle fall det jeg satser på, hehe...

Slappfisken: Superbonuspluss for lista. Send oppdraget videre når du blir lei. Synes det er kjempeinspirerende med en sånn liste, for da kan man ikke så lett "gjemme seg" og falle fra. ;-) Og gratulerer med de første forsvunnede kilo, så herlig!

Constance: Jeg stemmer for trådnavn-idéen din, den var fin! Nå gjelder det å være våken hver mandag klokken 00:01 og få æren av å være ny trådstarter!! Hihi... Ellers skal du ha all ære for den forrige omgangen med vektreduksjon, det var flott inspirasjon for oss alle.

Ønsker dere alle en god natt. :(

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constance

Jeg synes dere er kjempeflinke jeg jenter! Bare det å bestemme seg for at nå er det nok er en stor bragd i seg selv. Det er rett og slett ikke alle som klarer dette, og ihvertfall ikke alle som har nok selvdisiplin til å gjennomfør det og begynne på kurs (eller hjemmekurs):-)

Tone32: Takk for at du ser meg som en inspirasjon. Skal si det også er til inspirasjon for meg selv da jeg nå vet at jeg kan klare det igjen. Kjempefint at du sier nei til kakene. Det å si nei til søte saker, eller fete saker for den saks skyld, gir ihvertfall meg en større selvtillit. Man har rett og slett ikke behov for det. Jeg tenker slik at det er godt akkurat der og da, men gir det meg noe i lengden? Ikke annet enn en diger rompe!! Da er det lettere å stå over:-) Lykke til videre!

Endeligmamma: All ære til deg for å ha klart de første 5 kg. Er det ikke deilig å se at det virker? Det at vekta går ned foran øynene på deg gir ihvertfall meg ekstra guts videre. Når det gjelder mannen din må du bare gjøre det klart for han at hvis du skal gå ned i vekt trenger du hans støtte også. Det å ta med seg godis hjem er ikke akkurat så støttende, selv om han ikke skal slanke seg. Jeg sier til min mann at hvis han skal spise godis så får han spise det på jobben. (Han har forresten blitt med på vektreduksjon denne gangen!). Har man godis i huset er tilgangen der, og det er lettere å spise. Uten godis i huset er det ikke noe å spise. Jeg ga bort allt vårt godteri nå etter nyttår:-) Lykke til videre!

Mona58: Så fint at du har bestemt deg for å gå hver lunsj. Jeg er ikke det største trimmtrollet selv, men har en hund vi må gå med hver dag, så det er mitt spark i rompa! Når det gjelder den skrikende sjokoladen i skuffen, så burde den ikke ligget i skuffen i det hele tatt, den burde ligge i butikkhylla. Jeg er nesten sikker på at den ikke skriker like mye der, og hvis den gjør så får du gå en omvei med hørselværn:-) Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline

Starten på mandag (kursdag1) var 87,5 - med håp om 74,5 (drømmen er 70 kg) innen juni :(

Kommer til å oppdatere her minst en gang hver uke :(

Syntes i grunnen det går greit - er langt fra sulten. Har forsøkt noen av de middagsrettene som ligger i kokeboka her - og de har vært veldig gode. Må jo forsøke å innarbeide nye vaner.

Jeg er ikke noe frokostmenneske, men spiser nå frokost hver dag - det er jo en start.

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det plass til en mann her :-) ? Jeg begynte på GR nr. 4 på onsdag, for å få bort de siste 15 kiloene. Å bli ferdig med det til juni 07 hadde vært fint, så jeg hiver meg på. Tror det skal gå greit, da jeg allerede har tatt av 30 kg. Men mann vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Vekta denne veka er 82 mot 83 forrige veke' date=' altså ned 1 kg.

Prøver å spise ca 1200 kcal pr dag, men viss eg har hatt "treningsøkt" så pleier eg å ete ein youghurt og ein frukt etterpå.[/quote']

Jeg er på meny2, altså 1600 kcal om dagen. Nå er jeg ganske høy (179cm), men jeg syntes det høres ut som om du spiser litt lite jeg...

smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Majabeth

Heisann alle sammen! I dag har jeg gått til det store skritt og meldt meg på internettkurs her! Jeg skal gifte meg i juli og har lyst til å gå ned ca 10-12 kg. Har vært innom idrettshallen og skrevet meg opp som reserve på spinninga der, og i dag har jeg faktisk fått sykkel! Trening utover kanskje spinning en gang i uka er vanskelig for meg, siden jeg har ekstrajobb noen kvelder i uka for å spare til bryllup...Men jeg henger meg hvertfall med her, så håper jeg at jeg får en ekstra dytt for å skjerpe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Formateringen her er så elendig' date=' så jeg tviler på at jeg orker dette fremover.. Men her er i allefall listen med de siste oppdateringene. Koselig at vi er så mange, men blir jo spennende og se hvor mange som faktisk rapporterer inn vekten da :(

----------------Høyde..Vekt...Vekt uke 2......Ønsket nedgang

Amathea.......173......83,5........................13

Siv42............169......75,2...75,4..............11

kjerstib.........?..........76......74,6..............11

Maye............?..........88...........................16

Spinneren.....?..........?.............................13

fjellgeita.......163.......8............................13+

Smukkeline...?..........?.............................13

CarroOslo ....?..........83............................11

idas..............168......80...........................15

party............169......75,7.........................?

e73..............?..........?..............................?

Lillevenn.......163......77...........................13

Slappfisken...163......72.......70...............13

jeanettea......173......85...........................13

mia00...........?..........?.............................13

Swisse..........167.......90.........................13

opal..............160......69..........................14

endeligmamma?........?............................14

ungoglovende161...............80.................16

mona58............160............75...............13

smile2006...161,5...............70.................12

tone32............173..............88...............13[/quote']

Jeg er 179 cm - vekt på mandag var 87,5 kg og har som mål å nå 74,5 kg innen sommeren. Drømmen er 70 kg - Kanksje til jul??

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leimagen

Kan jeg bli med dere?

Jeg trenger sårt motivasjon nå!!!!!!!!!

Begynte å skjerpe meg for ca 1 uke siden. Det har gått fint inntil i går da jeg smakte på en bitteliten sjokoladebit.......

I dag har jeg spist mere sjokolade og dette er typisk meg. alt går greit en uke også sliter jeg veldig!

Jeg veier akkurat 90 og vil ned slik at jeg ser 7 tallet før 1.juni. Er 1.68 høy

og 32 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har plass til nok et medlem. Deltar på internettkurs og har tatt av ca 5 kilo på to kurs. Er egentlig ikke fornøyd med det, men julemåneden får vel ta en del av skylda.

Veier i dag 87,4 kilo. Forrige uke 87,7 så jeg har tatt av 0,3 kilo på ei uke der jeg kun har sittet stille med vondt i hals og ører.

Skal ned til 75 kilo før ferien, så dette passer fint for meg.

Er en gjenganger på GR. Når skal jeg lære?

Men, trimmer mye mer enn tidligere og er blitt helfrelst på spinning.

Så flott at mange er i samme båt, jeg henger meg altså på for å få inspirasjon og motivasjon.

Glemte å skrive at jeg er 163 cm høy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg er litt treg til å skrive inn her, men jeg følger med :( Mine mål er 1,70 og 93 kilo, målet er 80 kilo (i første omgang). Har gått på lev lettere kurs i regi av sats og GR tidligere, men etter svangerskapet veier jeg også nesten like mye som når jeg gikk høygravid. Ikke spesielt oppmuntrende. Kroppen har forandret seg helt, så jeg er veldig spent på hvordan dette skal gå. Hvis jeg skal holde tempoet til junior i årene fremover så må kiloene vekk!!

Jeg er også sjokoholiker, totalt avhold er vel det eneste som fungerer her for meg.

Tenkte jeg skulle prøve meg på kinesis i dag, det har jeg ikke prøvd før. Hva registres det som??

Lykke til folkens og stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner at jeg ble litt overivrig... Men jeg tenkte jeg skulle avlaste Slappfisken litt og lage en oppdatert oversikt.

Slappfisken: Håper det er i orden??? Så kan vi heller bytte på å lage. Skal være enig i det med formateringa. Utrolig irriterende, så det tok litt tid, ja! Faktisk så lang tid at jeg helt glemte bort treninga mi, og det er jo ikke akkurat så bra... :( Men jeg har heldigvis muligheten til å ta på meg skiene og svette litt i lysløypa.

Ha en fin kveld!

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi faktisk 30 personer på denne tråden! Jeg håper virkelig at alle henger med helt til sommeren, tenk så bra det hadde vært!!!

Jeg foreslår at vi oppdaterer denne oversikten hver torsdag ettermiddag. Det ser nemlig ut som de fleste veier seg på tirsdag eller onsdag.

:( deles ut til den som har størst vektreduksjon (selv om det kanskje ikke er så veldig pedagogisk..)

Forklaring:

U = hvilken uke man starta (noen starta uke 1, andre uke2)

H = høyde

Start = startvekt

U2 = vekt uke 2 (for de som starta uke 2 er den lik startvekta)

Mål = vekta man ønsker å nå til 1.juni

Ø.red = ønsket vektreduksjon

Red = vekttap til nå

Â…Â…Â…Â…Â…..Â…Â…Â…Â…..Â…..U...Â…......H..Â…...Â…..StartÂ…...Â…..U2....Â….....Ønske.Â….....Tap

AmatheaÂ…Â…Â…..Â…...Â…1...Â….....173Â…...Â…..83,5Â…...Â…..83,5...Â….....13.Â….....0

Siv42Â…Â…Â…...Â…..Â…Â…...1...Â….....169Â…...Â…..75,2Â…...Â…..75,4...Â….....11.Â….....-0,3

kjerstibÂ…Â…..Â….....Â…..1...Â….....-----Â…...Â…..76,0Â…...Â…..74,6...Â….....-11.Â….....1,4

MayeÂ…Â…Â…Â…..Â…Â…..Â…..1...Â….....-----Â…...Â…..88,0Â…...Â…..88,0...Â….....-16.Â….....0

SpinnerenÂ…Â…..Â…Â…Â…..-...Â….....-----Â…...Â…..-----Â…...Â…..-----...Â….....-13.Â….....----

fjellgeitaÂ…Â…...Â….Â….Â….1...Â….....163Â…...Â…..83,0Â…...Â…..82,0...Â….....-13.Â….....1

smukkelineÂ…..Â…Â…Â…Â…2...Â….....179Â…...Â…..87,5Â…...Â…..87,5...Â….....-13.Â….....0

CarroOsloÂ….Â….Â…Â…Â…..1...Â….....-----Â…...Â…..83,0Â…...Â…..83,0...Â….....-11.Â….....0

idasÂ…Â…Â…Â…....Â…...Â…Â….1...Â….....168Â…...Â…..80,0Â…...Â…..80,0...Â….....-15.Â….....0

partyÂ…Â…Â…Â….....Â….Â…Â…1...Â….....169Â…...Â…..75,7Â…...Â…..75,7...Â….....----.Â….....0

e73Â…Â…Â…Â…Â…...Â…...Â…Â…-...Â….....170Â…...Â…..93,0Â…...Â…..93,0...Â….....-13.Â….....0

LillevennÂ…Â…...Â…Â…Â…Â…1...Â….....163Â…...Â…..77,0Â…...Â…..77,0...Â….....-13.Â….....0

Slappfisken.Â….Â…Â…Â…Â…1...Â….....162Â…...Â…..72,0Â…...Â…..70,0...Â….....-13.Â….....2 :-)

jeanetteaÂ…Â….Â…Â…Â…Â….1...Â….....173Â…...Â…..85,0Â…...Â…..85,0...Â….....-13.Â….....0

mia00Â…Â…Â…...Â…Â….Â…Â…..-...Â….....-----Â…...Â…..-----Â…...Â…..-----...Â….....-13.Â….....----

SwisseÂ…Â…Â…..Â…Â….Â…..1...Â….....167Â…...Â…..90,0Â…...Â…..89,6...Â….....-13.Â….....0,4

opalÂ…Â…Â…Â…......Â….Â…Â…1...Â….....160Â…...Â…..69,0Â…...Â…..69,0...Â….....-14.Â….....0

endeligmammaÂ…Â…Â…2...Â….....164Â…...Â…..83,7Â…...Â…..83,7...Â….....-14.Â….....0

ungoglovende161...2...Â….....161Â…...Â…..80,0Â…...Â…..80,0...Â….....-16.Â….....0

mona58Â…Â…...Â…..Â…Â….2...Â….....160Â…...Â…..74,5Â…...Â…..74,5...Â….....-13.Â….....0

smile2006Â…..Â….Â….Â….2...Â….....162Â…...Â…..70,0Â…...Â…..70,0...Â….....-12.Â….....0

tone32Â…Â…...Â…....Â….Â…2...Â….....173Â…...Â…..88,0Â…...Â…..88,0...Â….....-13.Â….....0

sunhelÂ…Â…...Â…Â…Â…Â…Â….2...Â….....-----Â…...Â…..78,0Â…...Â…..78,0...Â….....-15.Â….....0

Marit44Â…Â…...Â…Â…Â…Â…Â…2...Â….....-----Â…...Â…..67,0Â…...Â…..67,0...Â….....-11.Â….....0

SaalaÂ…Â…...Â…Â…Â…Â…Â…Â….1...Â….....174Â…...Â…..86,0Â…...Â…..85,0...Â….....-13.Â….....1

ConstanceÂ…...Â…Â….Â…..2...Â….....164Â…...Â…..65,6Â…...Â…..65,6...Â….....-13.Â….....0

KIS40Â…Â…Â…...Â…Â…Â…Â…Â….-...Â….....-----Â…...Â…..-----Â…...Â…..-----...Â….....-15.Â….....----

MajabethÂ…Â…..Â…Â…Â…Â…..-...Â….....-----Â…...Â…..-----Â…...Â…..-----...Â….....-11.Â….....----

leimagenÂ…Â…..Â…Â…Â…Â…..1...Â….....168Â…...Â…..90,0Â…...Â…..90,0...Â….....-11.Â….....0

kankaÂ…Â…Â…Â…....Â…Â…Â…..1...Â….....163Â…...Â…..87,7Â…...Â…..87,4...Â….....-13.Â….....0,2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constance

Vil bare legge meg til på listen her.

Hvis vi alle er flinke til å oppdatere våre egne kilo og info så vil det lette jobben for den stakkars personen som må sitte å holde styr på alt. Det er bare å kopiere det siste oppdaterte skjema og legge til ny info:-)

Jeg tar meg derfor den frihet å endre litt her.

Nick/Høyde/Startvekt/Uke 2/Ønsket nedgang

Amathea/173/83,5/?/13

Siv42/169/75,2/75,4/11

kjerstib/?/76/74,6/11

Maye/?/88/?/16

Spinneren/?/?/?/13

fjellgeita/163/8/?/13+

Smukkeline/?/?/?13

CarroOslo/?/83/?/11

idas/168/80/?/15

party169/75,7/?/?

e73/?/?/?/?

Lillevenn/163/77/?/13

Slappfisken/163/72/70/13

jeanettea/173/85/?/13

mia00/?/?/?/13

Swisse/167/90/?/13

opal/160/69/?/14

endeligmamma/?/?/?/14

ungoglovende/161/80/?/16

mona58/160/75/?/13

smile2006/161,5/70/?/12

tone32/173/88/?/13

Constance/164/66,8/65,6/13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Constance

Tone32: kanskje du oppdaterer med de nye navn og utregninger. Du har jo vært så flink å regnet ut alt. Tenkte det var bedre med / enn alle prikkene, de tar sånn plass:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leimagen

Slankeopplegget mitt ble plutselig mye mer alvorlig når jeg så navnet mitt + vekt i en gruppe.............

I morgen bærer det ut på ski!

Flott opplegg at noen tar styringen og organiserer gruppa! Tusen takk til dere!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..med så mange nye.

Personlig har jeg klart å samle meg for alvor idag. Skjønner at jeg ikke kan slække nedopp (eller hva man vil kalle det) på sukkerinntaket. Er en skikkelig sukkerslave, og var lenge av den oppfatningen at fett var verre enn sukker. Særlig Cola. Det er jo bare så sinnsykt godt.

Etter å ha satt meg litt inn i karbodiettene, så har jeg vel innsett at fett er nødvendig for kroppen (i passe doser), men at hvitt sukker ikke er det.

Ser jo at jeg går opp i vekt (evt. stagnerer), når jeg ikke er så nøye med å ikke innta sukker.

Kan alltids balansere kalorier og forbrenning selv om jeg inntar sukker. Men det må jeg nesten vente med til jeg har nådd trivselsvekta.

Har en pose med "gammelt" tøy som jeg tar fram en gang i blandt. Den inneholder tøy som jeg hadde på mitt "tynneste", da jeg veide 70 kg, og tøy jeg hadde på mitt tykkeste på rundt 100 kg. Føler meg begredelig og bra på samme tid. Begredelig over at jeg var så stor(og klærna så fæle), og kjempeletta over at jeg ikke er det lenger. Har kasta det meste av de største plagga, men beholder noen, så jeg kan se forskjellen.

Gleder meg veldig til å komme inn i noen av de gamle kjolene mine. Tror jeg kan presse meg inn i en av dem, om en 6 kilos tid. Så det blir gøy!

Noen plagg dere andre vil inn i?

Velkommen til alle dere nye. Hyggelig med en mann på tråden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...av klær som passet da jeg kjøpte dem for fem-ti kilo siden. Hehe... Gleder meg blant annet veldig til å komme inn i min herlig nudie jeans igjen. Den er nok fem kilo unna, men absolutt innen rekkevidde.

Kjempesmart å ta vare på både største og minste størrelsen, Amathea! Det er jo et veldig håndfast bevis på hvordan ting har vært før!

Jeg har forresten forandret filosofi fra tidligere ganger jeg gikk på kurs. Da var det totalstopp i kleskjøpet, med løfte til meg selv om at når jeg bare kom meg ned på den og den vekta, DA skulle jeg ut å kjøpe noe fintsom belønning. Dermed så jeg ut som (og følte meg som) en dass underveis. Nå, derimot, har jeg kjøpt noen snaisne plagg som er passelige nå, og som forhåpentligvis kommer til å bli for store om en stund. Men i alle fall kan jeg føle meg ok mens jeg går ned i vekt - for det har jeg jo tenkt å gjøre i laaang tid! Og det hjelper å føle seg flott også mens man er på tur ned i vekt! Vel, denne filosofien fungerer i alle fall for meg (og nå har jeg råd til det også...), men trenger kanskje ikke gjøre det for andre? Hadde vært morsomt å høre hvilke erfaringer og filosofier dere har?

:(

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...