Gjest Swissie Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Dette går jo bra, det. Problemet er egentlig å få i seg nok kalorier. Jeg gjør den samme erfaringen hver gang jeg går på GR-kurs, og også nå når jeg prøver å slanke meg ved hjelp av inspirasjonen fra dere: jeg spiser for lite. Og da stagnerer vektnedgangen. Nå har jeg tatt meg et glass varm melk og 10 gram med usaltete peanøtter for å komme opp i noenlunde rett antall kcal. Koselig å kunne unne seg noe godt slik på tampen av dagen. (Jeg elsker glovarm melk!) Ellers er jeg litt stolt av at jeg på jentetreffet i ettermiddag klarte å la være å forsyne meg av smaksprøvene fra en lokal sjokoladefabrikk. Som for flere andre på denne tråden, er sjokolade min store lidenskap. Så det var en seier i dag. Hilsen til alle fra Swissie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Amathea Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Helt sant det der. Lett å tenke at det ikke er noen vits i å bruke penger på klær som ikke skal passe etterhvert, men resultatet er jo at man blir deppa fordi man ikke ser bra ut. Jeg har heller ikke spes mye penger, så det jeg gjør, er å kjøpe et par billige kjoler for hver gang jeg går ned mye i vekt. Klær passer jo tross alt en stund, selv om man går ned et par kilo(hvertfall kjoler. Verre med bukser). Bruker det som basisplagg over bukser nå om vinteren. Er så klart forskjellige ting man liker å gå med, men jeg kjøpte et par på veramoda sist, og de er dødsfine (syns jeg da). Er igrunn dødsfornøyd med at jeg kommer inn i str. XL. på veramoda. Om en 6 kilo til, så kommer jeg inn i L. Idag kasta jeg ut kjolene jeg brukte i sommer. Føler meg tykk bare jeg ser på dem. Men har spart et par bukser og litt sånn da, så jeg har noe å se på senere. Tror muligens jeg skal følge kostrådene jeg gir min egen undulat. Når jeg syns han fortjener noe godt, så får han noen skiver med agurk eller appelsin. Ellers er det frø, og atter frø.. (det er snakk om en meget lykkelig undulat, de gangene han får noe ekstra) Eple med kanel er forresten kjempegodt. Har nesten blitt avhengig av det. Deler opp eplet og strør på kanel. Nå vet jeg ikke hvor mange kcal det er i kanel da men... Men håper det ikke er så mye. Spiser nemlig mye av det. Skal jo være bra for blodsukkeret også det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Saala Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 ... Jeg har forresten forandret filosofi fra tidligere ganger jeg gikk på kurs. Da var det totalstopp i kleskjøpet' date=' med løfte til meg selv om at når jeg bare kom meg ned på den og den vekta, DA skulle jeg ut å kjøpe noe fintsom belønning. Dermed så jeg ut som (og følte meg som) en dass underveis. Nå, derimot, har jeg kjøpt noen snaisne plagg som er passelige nå, ... Tone[/quote'] Akkurat slik tenker jeg også. Da jeg gikk på kurs for litt over ett år siden, kjøpte jeg meg ingenting. For jeg skulle ned på 60-tallet først... Men så nådde jeg liksom aldri helt målet og vasset rundt i vide, stygge slitte klær. Så denne gang har også jeg kjøpt med noen får nye plagg som jeg føler meg vel i. Håper jo at jeg krymper ut av dem før de blir utslitte, men jeg orkere ikke å vente med å "begynne å leve" til idealvekta er nådd. Må leve litt underveis også :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Shine24 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Hei medslankere. Jeg har veldig lyst til å nå målet mitt sammen med dere, kan jeg være med? Jeg er en jente på 24 som veier 76.2 kg og er 161 cm høy. Gjorde ihvertfall det på onsdag da jeg startet livsstilendringen. Målet mitt er å komme ned til 60-65 kg. Har ikke vært så liten på lenge, så vet ikke helt hvor trivselsvekten min ligger. Men det blir ihvertfall omtrent 13 kg. Ellers er jeg gift og har en sønn på 18 mnd. Gikk på GR kurs for ett år siden og gikk da ned ca 8 kg. Så vet jo at det nytter. Denne gangen skal jeg prøve å klare det uten kurs men med hjelp fra disse sidene og dere har jeg troen på at jeg skal klare det denne gangen. Stumpet røyken Søndag, så her er det virkelig regime. Har ikke klart å være 100% flink i forhold til fristelser, men har trent 2 ganger siden onsdag. Det er ikke værst til å være meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Constance Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Shine24: Da er vi to som skal gå ned 13 kg uten kurs! Helt på egen hånd:-) Synes vi er flinke jeg. Jeg er 164 høy, og veide 66,8 ved start. Ønsker å gå ned 13 kg. Har gått på kurs tidligere, og da gikk jeg ned 23,5 kg, så det er håp for oss alle! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest sizzi65 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Helt sant det der. Lett å tenke at det ikke er noen vits i å bruke penger på klær som ikke skal passe etterhvert' date=' men resultatet er jo at man blir deppa fordi man ikke ser bra ut.Jeg har heller ikke spes mye penger, så det jeg gjør, er å kjøpe et par billige kjoler for hver gang jeg går ned mye i vekt. Klær passer jo tross alt en stund, selv om man går ned et par kilo(hvertfall kjoler. Verre med bukser). Bruker det som basisplagg over bukser nå om vinteren. Er så klart forskjellige ting man liker å gå med, men jeg kjøpte et par på veramoda sist, og de er dødsfine (syns jeg da). Er igrunn dødsfornøyd med at jeg kommer inn i str. XL. på veramoda. Om en 6 kilo til, så kommer jeg inn i L. Idag kasta jeg ut kjolene jeg brukte i sommer. Føler meg tykk bare jeg ser på dem. Men har spart et par bukser og litt sånn da, så jeg har noe å se på senere. Tror muligens jeg skal følge kostrådene jeg gir min egen undulat. Når jeg syns han fortjener noe godt, så får han noen skiver med agurk eller appelsin. Ellers er det frø, og atter frø.. (det er snakk om en meget lykkelig undulat, de gangene han får noe ekstra) Eple med kanel er forresten kjempegodt. Har nesten blitt avhengig av det. Deler opp eplet og strør på kanel. Nå vet jeg ikke hvor mange kcal det er i kanel da men... Men håper det ikke er så mye. Spiser nemlig mye av det. Skal jo være bra for blodsukkeret også det.[/quote'] Jeg bruker nå stretchbukser, de er liksom passe i litt større kilosområde. Sizzi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tone32 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Jeg går også for kjoler over bukse - særlig sånne omslagskjoler er smart, for de er jo passelige nesten uansett! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Constance Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Er det plass til en mann her :-) ? Jeg begynte på GR nr. 4 på onsdag' date=' for å få bort de siste 15 kiloene. Å bli ferdig med det til juni 07 hadde vært fint, så jeg hiver meg på. Tror det skal gå greit, da jeg allerede har tatt av 30 kg. Men mann vet jo aldri.[/quote'] Menn er hjertelig velkomne! Bare fint å høre synspunkter fra den andre siden også :-) Skal si det står respekt av dine 30 tapte kilo, og ønsker deg lykke til videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mona58 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Har klar å gå i dag også, ligger med skritteller rundt 10.000-13.000 skritt hver dag, det er jeg veldig fornøyd med. Sjokolade klarer jeg å holde med uten å spise. Constance og Shine24 - vi er tre som slanker oss uten kurs på egenhånd. Jeg har også gått kurs før - gikk ned 15 kilo (har dessverre gått opp igjen alt) + litt til. Jeg syntes også det er veldig hyggelig med en mann på tråden her. Velkommen til deg og du er jo kjempeflink 30 kilo. Supert - du er flink. Synten også det er viktig med litt fornyelse for å få følelsen av litt velvære på veien ned i kilo og et lettere liv. Usunn mat, hurtigmat og godterier er veldig dyrt, det vi sparer i godteri kan vi unne oss med et og annet plagg når råa er der. Jeg sluttet også å røyke, det er to år siden - la litt på meg da - det kom liksom litt snikende.... men, men jeg røyker fortsatt ikke og har ikke tenkt å begynne igjen heller - da slanker jeg meg heller... Jeg har ikke vært på chatteforumer før og føler meg litt "grønn" - starter noen en ny tråd? blir det isåfall hver mandag? Vet heller ikke hvordan man starter "tråder" bare jeg finner den er jeg der uansett. Takk til dere som er så flinke - både med lister og tråder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest mia00 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Heisan alle saman! Begynte endeleg på nytt kurs på onsdag. Var ikkje heilt fornøyd med resultatet, men har ingen andre enn meg sjøl å takke, har kost meg altfor mykje i jula. Har gått opp 1,1 kg i jula. Men no håpar eg at eg kjem skikkeleg i gong igjen, og at eg får litt ekstra motivasjon frå desse sidene. Måla mine er: høgde: 158 cm vekt : 70,2 kg mål:55 kg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Constance Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Jeg har ikke vært på chatteforumer før og føler meg litt "grønn" - starter noen en ny tråd? blir det isåfall hver mandag? Vet heller ikke hvordan man starter "tråder" bare jeg finner den er jeg der uansett. Du kommer fort inn i det. For å starte en ny tråd går du inn på den diskujonen du ønsker, og trykker på den mørkelilla/røde knappen litt oppe til venstre der det står "nytt innlegg" eller noe liknende. Håper dette har hjulpet deg litt på vei! Når det gjelder denne tråden vil det lages en ny hver mandag med tallet for den uken vi er i:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Slappfisken Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Åj så aktiv denne tråden har blitt, kjempekoselig!! Constance og Tone32: supert at dere følger opp listen Ble så mange nye som kom til, så jeg ga litt opp. Vil tro at det er mange som faller fra også (er jo ikke så mange av de som opprinnelig sa at de skulle være med som faktisk har meldt inn vektendring) så lengden vil jo variere litt. Pga formateringsproblemer tror jeg at jeg stemmer for Constances variant fremover. Slankingen min går over all forventning, søthungeren har gitt seg fullstendig, jeg syns jeg spiser og spiser og spiser om dagen, men klarer knapt å fylle opp dagsplanen på kalorier (jeg må faktisk bruke ekstra olje etc for å få opp kalorinivået), raser ned i vekt (har nå faktisk gått ned 3,3 kg på dagens snikmåling..!) og har masse energi til å trene, føler meg virkelig topp! I dag morges kjente jeg noe nytt: jeg har fått hoftebein! De har sannsynligvis vært der hele tiden, men jeg har ikke kjent de gjennom huden/flesket på en del år. Gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Swissie Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Gratulerer, Slappfisken! Det å kjenne hoftebeina er en vidunderlig følelse. Jeg har gledet meg over at kinnbeina kjennes tydeligere nå enn i forrige uke. Så jeg går og klapper meg selv til stadighet, hehe. Og så håper jeg at hoftebeina "dukker opp igjen" om ikke alt for lenge. Forøvrig går heller ikke jeg på kurs nå, så vi er da iallfall fire stykker som prøver på egenhånd. Men jamen er det bra med inspirasjonen fra denne tråden! Uten den hadde jeg vel snart falt av lasset, tenker jeg. Jeg tok midjemålet i dag tidlig og ble kjempeglad da jeg hadde skrumpet inn 3 cm. Så det nytter! Viel Glück! Swissie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest opal Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Constance og Shine24 - vi er tre som slanker oss uten kurs på egenhånd.Jeg har også gått kurs før - gikk ned 15 kilo (har dessverre gått opp igjen alt) + litt til. Jeg syntes også det er veldig hyggelig med en mann på tråden her. Velkommen til deg og du er jo kjempeflink 30 kilo. Supert - du er flink. Synten også det er viktig med litt fornyelse for å få følelsen av litt velvære på veien ned i kilo og et lettere liv. Usunn mat' date=' hurtigmat og godterier er veldig dyrt, det vi sparer i godteri kan vi unne oss med et og annet plagg når råa er der. Jeg sluttet også å røyke, det er to år siden - la litt på meg da - det kom liksom litt snikende.... men, men jeg røyker fortsatt ikke og har ikke tenkt å begynne igjen heller - da slanker jeg meg heller... Jeg har ikke vært på chatteforumer før og føler meg litt "grønn" - starter noen en ny tråd? blir det isåfall hver mandag? Vet heller ikke hvordan man starter "tråder" bare jeg finner den er jeg der uansett. [/quote'] Jeg går heller ikke på kurs, så da er vi faktisk fem. Jeg har aldri gått kurs, men kjenner jo til GR-opplegget. Som deg Mona58 har kiloene sneket seg på etter at jeg sluttet å røyke for to år siden. Nå skal de bort! Det er første gang jeg bruker chatteforum også, men veldig glad jeg fant dette, da, inspirerende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Lillevenn Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Jeg er vel 6mann jeg da, som ikke er på kurs. Veide meg idag 77kg.. Står bom stille jeg.. Men den uka her har jeg 12 trimpoeng, har spist det jeg skulle, untak av litt kos igår. 300 ekstra kcal tror jeg. Så får vel bare fortsette og være flink.. Når det gjelder klær, tror det er viktig å kjøpe seg litt nytt i ny og ne:) Jeg føler meg ihvertfall utrolig mye bedre når jeg kan kjøpe meg nye plagg somm ser bra ut. Jeg bruker stor sett 40 i bukser og m i gensere, så finner mye fine klær. Kjøpte meg en bukse på januarsalg, i str 42, blitt alt for stor!! Litt kjipt siden buksa er helt ny, men samtidig en deilig påminnelse om at jeg ikke har blitt noe større:) Jaja.. Riktig god helg folkens!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kanka Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Jeg sliter med sykdom om dagen og er kjempefortvila fordi jeg ikke får trimma. Er slapp og uggen og går på penicillin. Har snart vært syk i fire uker. Har ligget på ca 1600 kcal, men har nå redusert til ca 1300 på grunn av manglende aktivitet. Men, det ser ut som om vekta går nedover.Jeg er spent på neste veiing. Veier meg forresten hver morgen, men det er så rart, for vekta fyker liksom opp og ned, det kan dreie seg om en halv kilo. Derfor gir jeg ingen medling om vekt nå før onsdag. Mn, jeg kjenner på kroppen at jeg er blitt mindre. Det er en god følelse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kjerstib Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 oi, her var det blitt mye aktivitet gitt! Supert. Jeg snikveide meg i morges, og vekta peker fortsatt nedover! :-) Veldig inspirerende å få en sånn pangstart. Jeg har gått opp en meny, for jeg vil ikke risikere å få i meg for lite. Jeg ammer jo fortsatt, og det telles jo ikke med i kaloriutregningen, så tenker jeg har rom for det. Det går bras med kostholdet, men jeg må anstrenge meg for å huske å få i meg nok grønnsaker og melk. Jeg liker ikke vanlig melk, men jeg kjøpte TineSmak med kaffe, og den var ganske god, så jeg klarer ett glass med det om dagen, og da blir det lettere å fylle melkerasjonen. Treningen er det verre med. Nå har jeg satt meg som mål å få 7 trimpoeng i uka, og det klarer jeg å fylle stort sett med trilleturer med lillegutt, men jeg vil gjerne få inn noen styrketimer også. Men motivasjonen er litt skranten, så jeg må jobbe litt mer med den. Jeg vet jo at det er bra bare jeg kommer i gang. Så jeg tar museskritt med treningen. Bedre at jeg får til noe enn at jeg ikke får til noenting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest endeligmamma Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Jeg begynte på gr kurs i november. Har hele tiden sagt at jeg ikke kommer til å kjøpe meg klær før jeg har gått ned masse! Men nå tror jeg faktisk dere har rett. Kan hende jeg føler meg litt mer vel hvis jeg i hvert fall kjøper et par nye plagg. Det jeg har er skikkelig stygt! Slitt og slaskete. I tillegg til at klærne jeg har kjøpt den siste tiden ikke har vært fine i utgangspunktet. Har kjøpt det jeg får på meg, ikke det jeg nødvendigvis synes er pent. Så nå lurer jeg på om jeg skal dra og handle litt med en gang! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klumpen63 Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Jeg vil også hive meg på denne. Startet på kurs den 08.01. Jeg var da 78 kg. Jeg er 162 høy, altså en skikkelig klump. Jeg har lagt på meg 13 kilo det siste året. Det er ulike årsasker til dette. Alt av klær er blitt alt for smått . Ser fram til at ting skal passe igjen. Jeg vil gjerne få hente motivasjon fra dere alle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest eneleH Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Hei! Wow! Så flinke alle er Jeg har veldig lyst til å være med på å gå ned sammen med dere her! Veier nå 74 kg og er 168 høy.. dvs at jeg har ca 14 kilo som skal av.. Men jeg har begynt i en ganske aktiv jobb, så har gått opp litt i kg pga muskler.. Hvordan har dere gjort det her med veiing og slikt? Om det er mulig å få bli med da? Vil også ned til 1. juni, litt gøy å møte sommeren og være litt fornøyd med seg selv! Prøver så godt jeg kan å holde meg unna godt og slikt..men enda henger litt igjen :/ Hilsen eneleH (Helene) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Slappfisken Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Jeg er vel 6mann jeg da' date=' som ikke er på kurs. [/quote'] ..noe som vel gjør meg til nr. 7. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest endeligmamma Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Ja, da har jeg klart å bruke 3000 kroner på klær i dag! Tror aldri jeg har kjøpt så mye på en gang. Også jeg som bare skulle kjøpe et par plagg, da... Men det var deilig å få noe nytt, har ikke kjøpt noe på veldig, veldig lenge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Swissie Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Hei kjerstib, har du prøvd å fylle melkerasjonen med yoghurt? Det finnes utrolig mange gode yoghurt-typer, også lavkalori. Selv om jeg er glad i vanlig melk, varierer jeg med yoghurt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kjerstib Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Ja, jeg pleier å drikke et glass biola, også tar jeg en youghurt, i hvert fall nesten hver dag. Jeg liker godt den sans-varianten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Amathea Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Heisveis folkens. Jeg går ikke på kurs jeg heller altså. Har planer om å begynne på et i mars, og da skal jeg helst ha gått av 5 kg, så må bare legge meg i selen nå. Jeg gikk på kurs nå i høst, og på siste veiing (13 des) sa kurslederen at jeg kunne sette meg som mål å gå ned 1 kg fra da og til jeg evt. begynte på kurs i mars. Så jeg sa at planen var nå gå ned rundt fem i hvertfall. Ikke et umulig mål akkurat, mente jeg. Men hun sa at det var så vanskelig der ute i den "store" verden, at 1 kg sikkert holdt. Selv om dama er helt topp, så ble jeg noe provosert av dette, da det jo ikke er sånn at man raser opp i vekt med en gang man ikke har støtten fra kurset. Da hadde det jo vært meningsløst å begynne på kurs i utgangspunktet, hvis vi garantert bare kom til å gå ned i vekt mens vi gikk der. Og dessuten gikk jeg ned 10 kg før jeg begynte på kurset. Jeg skjønner det var i beste mening, men syns det var litt irriterende at hun gjorde oss så forsvarsløse på en måte (hun hadde da snakket ganske mye om hvor vanskelig det var å være alene på slankern ute i den store verden). Så jeg vil veldig gjerne klare 5 kg til jeg evt. begynner på kurs. Må innrømme at det ligger litt stolthet bak det. Vil nødig komme å innrømme at jeg ikke gikk ned noe så lenge jeg ikke gikk på kurs. Føler igrunn at det går riktig vei nå. Har lyst på sunne ting, drikker endel vann hver dag, og får trent en del. Og om det ikke blir så lenge om gangen, så blir det veldig jevnt. tre-fire ganger i uka. Merker også at jeg ikke klarer å spise like mye godteri, når jeg ikke har spist det på lenge. Blir altfor mye sukker. Og jeg er verdens verste sukkerjunkie. Kan spise flere hekto smågodt hver dag, hvis jeg først begynner. Og cola..mmm. Har kjøpt ingers rugbrød også, så det er deilig avveksling til knekkebrød. begynte å bli litt lei. Og hvis man først blir lei noe, så går man jo gjerne motsatt vei, istedet for å velge litt annerledes. Og det er jo ikke alltid heldig. Spesielt for meg som bare elsker hvitt brød. Var helt avhengig av baguetter før. Helst med frø. Og da snakker vi ikke akkurat om 30 gram... Vel, vel, nå må jeg gå å lage mat. Skal prøve å lage burger av karbonadedeig og bifteki pulver, oppå Ingers rugbrød med salat. Nam nam. Når jeg får veldig lyst på noe salt, så lager jeg potetbåter med skall jeg har kjøpt i butikken (120 kcal og 4 gr fett) og strør på med noe grillkrydder. Sikkert ikke det sunneste. blir veldig salt. Men da har jeg ihvertfall kontrollen på kcal inntaket. Må jo være bedre enn mye annet man kan finne på å stappe i seg, hvis man er nøden. Et godt råd hvis man bare må ha noe , er også å steke spekeskinke fra prior. Den har 160 kcal pr 100 gram, og 100 gram er veldig mye i denne sammenheng. og da får man jo proteiner i tillegg. Noen som ser på "du er hva du spiser" på tv3? . Det går både engelsk og norsk variant i reprise om hverandre, så det er ikke så lett å holde orden på. Liker ikke at de som skal hjelpe folka kjefter så mye, men synes det er mange intressante oppskrifter de kommer med. Det meste er vegetarisk, og nå er ikke jeg vegetarianer, men liker godt den typen mat, hvis den er intressant nok. Jepp, jepp-hører at middagen kaller. God helg til alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar