Gjest Mari85 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 åå..skulle ønske jeg åsså hadde en skritteller..kjæresten min fikk en til jul, han syntes det bare var noe tull, men kanskje jeg kan få den, eller hvertfall få lov til å låne det.. Hørtes veldig motiverende ut, da får man faktisk se at man er aktiv, hjelper mye det, bare tenk på trimpoengene vi skriver opp hver dag, jeg syntes det er motiverende å se at jeg trimmer alle de anbefalte trimpoengene. Føler at jeg har gjort jobben på en måte.. Tror jeg blir nødt til å skaffe meg den skrittelleren.. Tusen takk kalle Mari:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortil6 Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 Utrolig at jeg klarte det. Skrittelleren står på 13700.. mari85 takk for at jeg ble enda mer motivert da jeg skulle bære ut søpla tok jeg likegodt en lang rask gåtur hvor jeg brukte 4000 skritt, så satte jeg på musikk og danset/aerobic gjennom en hel time og resten har jeg fått nå til kvelden... Utrolig, tror jeg skal ha en liten konkurranse med meg selv. Skal prøve å oppnå 10000 i morgen og.. Noen som vil være med??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kathrin Skrevet Januar 12, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 12, 2007 hei Jeg har gått ned 0,5 kg.( Ble litt sein med veiinga fordi jeg klarte å forsove meg på torsdags morgen......) Jeg hadde egentlig håpet at jeg hadde gått ned litt til fordi jeg har vært veldig flink denne uka, i allefall med maten, men men....Det går nå iallefall rette veien;) Velkommen alle nye:) Så hyggelig at dere hiver dere på. Kristin hyggelig å "se" deg her igjen. Ja de fleste av oss starter vel året med friskt mot etter å nesten ha gitt opp før jul. Igår var jeg på spinn, herlig:) Jeg er oppe i 5 trimpoeng, men ser det kan bli vanskelig å nå 7 fordi jeg må jobbe hele lørdag..... Har du klart det M71? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mari85 Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 igår synda jeg, og for ikke å snakke om idag.. var på fest med håndballaget igår, og som ofte gjør ble det litt alkohol inn i bildet. Jeg hadde bestemt meg for å holde meg til kun en flaske vin da, og det gjorde jeg, åsså hadde jeg kjøpt med meg superchips, noe som er mye sunnere enn annet potetgull, så det hjalp på litt. Men når jeg da skal legge inn alt jeg spiste og drakk igår, havna jeg langt over den anbefalte mengden med kcal. uff..og som om ikke det var nok, klarte jeg ikke å la være å spise en aldri så liten big mac på mc donalds idag..uff og uff..håper det ikke har altfor stor innvirkning på neste ukes veiing. linen skal holdes stram de neste dagene for å si det sånn.. mari Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest optimist61 Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Hei. Flott å lese litt om hvor flinke dere er; og at flere har samme problemer som meg med fristelser...Kom ikke inn på nettet torsdag kveld; men jeg veide 71,8 kg da. Gått litt ned i løpet av 1 uke. Jeg skal ikke gå ned så mye og satser på å ta det over litt tid. Nå er snart alt fra jula spist opp, men det er fortsatt litt godsaker igjen. .. Lette huset rundt etter marsipanen som er igjen; men den har jeg gjemt for godt; sikkert like greit. Ønsker dere alle en god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anneli82 Skrevet Januar 13, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 13, 2007 Ooops. :eek: Kaloriinntaket ble på hele 2145 kalorier i dag. Det er "bare" 545 kalorier mer enn ideelt. 4 blåbærmuffins og 50 gram potetgull hadde sitt å si (rettere sagt alt å si). Men så er det jo lørdag, da... Uansett er ikke 2145 kalorier mer enn jeg faktisk forbrenner i løpet av en dag, så jeg kommer trolig ikke til å gå opp i vekt pga. dette...håper jeg. Håper alle her har hatt en kjempefin lørdag Velkommen til Lineamor! Du får selvfølgelig være med på å bli kvitt kiloene fram mot sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snuppa Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Ooops. :eek: Kaloriinntaket ble på hele 2145 kalorier i dag. Det er "bare" 545 kalorier mer enn ideelt. 4 blåbærmuffins og 50 gram potetgull hadde sitt å si (rettere sagt alt å si). Men så er det jo lørdag, da... Uansett er ikke 2145 kalorier mer enn jeg faktisk forbrenner i løpet av en dag, så jeg kommer trolig ikke til å gå opp i vekt pga. dette...håper jeg. Håper alle her har hatt en kjempefin lørdag snakk om storsprekk-lørdag.....ei hel flaske rødvin fikk jeg tylla i meg... merkelig overskred jeg ikke kalorigrensa mi, og greide å holde meg unna chipsen også...det ble en del småsjokolade og nøtter, men i det minste var sjokoladen mørk.... *dårlig samvittighet*. Heldigvis er det ikke fest så ofte, så i morra er det bare å sette i gang på ny frisk...er likevel redd at fire dager hos kjæresten har gjort sitt til å holde vekta stille, eller i verste fall økt den igjen. Jaja. Ha en fortsatt god helg! PS Jeg skal straks ut og gå 4 km rundt et vann- poff! Der forsvinner den dårlige samvittigheten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest enne Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Jeg henger fremdeles med!! Er bare uten nett for tiden, håper jeg får det fikset i dag :-) Lykke til alle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kathrin Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Ja her er flere som hadde et stort kaloriintak i går... godt over 2000:( 100g sjokolade og litt potetgull var deilig der og da men ikke nå når den dårlige samvittigheta sniker seg innover...... Skal hive meg på trimsykkelen og gå en lang tur så får vi håpe det ikke har for mye å si til torsdag;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest massepusskalblilillepus Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 Da var det ny start pa meg ogsa! Tilbake pa jobb na etter en laaang ferie og besok av familien min! Kjempe koselig men det ble jo ekstremt mye god og usunn mat.. Veide meg i dag og resultatet av 4 ukers usunn spising vistes pa vekten.. Opp 3 kg fra for jul! Var nede i 62.5 kg og er na oppe igjen i 65.5 kg. Nesten der jeg var for jeg startet her:( Ganske demotiverende, men vet jo i det minste hvorfor jeg har lagt pa meg. Har noen nye mal na. 1) Ned 12 kg pa 6 mnd, sa ned 0.5 kg i uken. Sa mal vekt blir da ca 53 kg innen 2 Juli. 2) Delmal er a veie 61 kg for et bryllup jeg skal i tidlig mars. Kalle, ang konkuranse med antall skritt. Jeg har som mal og ga 70 000 skritt hver uke. Kanskje mer? Gjore det mer som en konkuranse?? Skal ogsa ha som mal og fa minst 7 trimpoeng hver uke. Vil ogsa bare si velkommen til alle nye i denne traden! Det er et skikkelig fint sted a fa motivasjon!! Er ogsa MEKTIG imponert over de som klarte og holde seg sann passe til sunne matvaner gjennom jula! Bra jobbet!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortil6 Skrevet Januar 14, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 14, 2007 massepusskalblilillepus..utrolig mange bokstaver inntil jeg forstod hva som egentlig står der.. angående skritt. Tja hiver meg med på ditt forslag om 70000 skritt pr uke.. Det høres utrolig mye ut, men kanskje det er litt lettere å oppnå enn 10000 pr. dag, i dag f.eks har jeg bare 3000 skritt så idag har jeg ikke vært så flink som igår osv.. Jeg starter på nytt i morgen med frisk mot for å oppnå ukens trinn... vil dere være med så heng på..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest LindaR Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hei Jeg er veldig glad i å gå lengre turer, og prøver å brenne av litt kalorier på den måten. Bruker pulsklokke og aner ikke hvor mange skritt jeg bruker, så det hadde vært artig med en skrittteller. Synes forøvrig dette er en kjempevanskelig måned å holde seg motivert i, ute veksler det for tiden på å være tung slapsesnø og speilblanke gater....ikke det mest idielle føret for en som er avhengig av gode treningsturer utendørs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siris Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Jeg er enig i at dette er en vanskelig måned. Trodde jeg ville være full av pågangsmot og energi - men har en tendens til å skeie ut i helgene. Det fine med januar 2007 er denne tråden med alle som skriver inn tanker og tips. Hvis ikke det var for dere ville jeg nok feiget ut av hele opplegget og håpet på et mirakel (at jeg plutselig skulle bli slank helt av meg selv). Takket være dere holder jeg ut. Og selvom jeg vet det kommer til å gå med museskritt, så går det jo i riktig retning! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest chrise Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hei på dere ! Synes det er SÅ mange som gjør så mye fornuftig for å holde seg i form. Skritteller er utrolig motiverende. Jeg blir med på konkurranse om 10000 skritt pr. dag. Har min på også på aerobic'en og forteller deltakerne at på en halv time har de gått 2,2 km. eller antall skritt. Ser at jeg forbrenner mer ved å gå på mølle enn å gå ute, men alle slike måle-dubbedingser er ikke like gode og til å stole på. Det viktigste er å bevege seg. Det beste er at jeg har fått min store mann opp av stolen, han går og tar sit ups. Trodde jeg skulle svime av.. 1/2 kg i uka-å gå ned høres liksom lite ut, men når vi vet hvor vanskelig det er å holde seg der, tror jeg det er et reelt mål. Går man for fort ned, går man ofte fort opp igjen også. Rare greier. I dag har jeg kastet resten av småkakene fra jul !!!rett i søppelsekken. så ingen kan hente dem igjen. Leste at man ikke skulle bruke sin egen kropp som søppeldunk og det tenker jeg faktisk på om dagen - når jeg har farlig lyst på noe annet enn gulrøtter.. GOD TRIM UKE ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snuppa Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 heia! syns det er gøy at så mange bruker skritteller, det er veldig motiverende =) hittil i dag har jeg gått 5245 skritt og trent 30 min HARD styrketrening. Pluss sykla til sammen 30 minutter. Særs fornøyd! Har egentlig veiedag mandager, så håper det er ok at jeg legger inn mine resultater i dag i stedet? Har gått ned 0,9 kg fra forrige uke, til 82 =) rundt midjen måles fremdeles 94 cm, men satser på nedgang etterhvert. God treningsuke, alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anneli82 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Hei! Her var det jammen kommet mange flotte innlegg I dag har jeg gjort en veldig bra ting, nemlig kjøpt treningskort på treningsstudio for dette halvåret, det gjelder helt til 15. august. Heldige meg! Og jeg trente der også, forbrant over 400 kalorier på tredemølle og ellipsemaskin. Kjempemoro! Å forbrenne flest mulig kalorier er min form for skritteller, jeg er vel mer innetrener om vinteren, og går ikke så mange turer. Men jeg er veldig imponert over dere som skal telle skritt og prøve å komme over 10 000 i døgnet! Det er mye, jeg har erfart det, man må vel minst gå én tur hver dag for å få nok. Superbra tiltak! Lykke til! FrkSnupp, er det ok at jeg fører deg inn på denne ukas liste (dvs. nå førstkommende torsdag)? så det kommer med på torsdag når de fleste andre har veiedag? Gratulerer med veldig bra vektnedgang! Til Siris: jeg hadde nok også gitt opp hvis det ikke var for dette forumet. det fine med et sånt forum er at alle kan dra hverandre fremover, noe alle tjener på! Massepusskalblilillepus... jeg tipper vektøkningen forsvinner så fort du bare setter i gang med de gode, gamle vanene fra før jul. det skjedde med meg, hvertfall. så det kan virke som mye vektoppgang nå, men det er nok mye vann, og kommer like fort av igjen som det kom på. Tror jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest KristinaJ Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Må si jeg er imponert over pågangsmotet og motivasjonen deres! Har sliti litt med motivasjonen selv i det siste, men må si det hjelper å lese inleggene deres Tror problemet mitt er at jeg føler det er så lenge til sol, sommer og bikini at jeg tror jeg kan "slappe av" og snike til meg litt usunn mat her og der! "En 'liten' sjokolade er vel ikke så farlig" liksom... Men har vært relativt flink med treningen i det siste, så det begrenser skadene iallefall! Litt nervøs for veiing på torsdag Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Stjerna85 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Ned 0,8 kg Og minus 10,9 cm...Er kjempefornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mayen71 Skrevet Januar 15, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 15, 2007 Har ikke vært innom på noen dager, men ser at engasjementet er kjempebra! Hadde en bra "sprekk" i helga - både fredag og lørdag, men bestemte meg for å ikke ha dårlig samvittighet. Det var påan igjen søndag og da er jeg veldig fornøyd. Har i tillegg vært veldig flink til å gå tur, har allerede 6 trimpoeng denne uka og har planer om iallefall en kanskje to turer til før torsdag. Skritt teller ja! Er så mye snakk om skritt teller her no at jeg tror jeg må finne frem min også :-) . Kjøpte meg en i høst og brukte den ei stund, men så var det liksom slutt. Men det er jo en god motivator!!! Ha ei fin uke alle sammen - tre dager til veiing - stå på!! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siris Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Til KristinaJ Ikke la deg lure til å tro at det er lenge til sol og sommer. Pluselig er den der! Jeg kjenner at jeg også har lyst til å gå i den samme fella. Trøster meg selv med at jeg "bare" skal ned rundt 5 kg - og jeg har maaaaange måneder å gjøre det på. Men virkeligheten er ikke alltid så enkel. Plutselig har det gått en måned og to, og så har jeg ikke tatt opplegget så alvorlig, og så har jeg kanskje ikke gått ned noe. Og all innsatsen har vært "mye mas og lite resultat". Derfor prøver jeg å tenke: Hvis jeg klarer å gå ned kiloene før påskeferien, så kan jeg fryde meg over en lettere kropp enda tidligere og bare glede meg til sommerklærne. Skulle ønske at jeg klarer et gjennomsnitt på minus 1/2 kg i uken - for da er jeg i mål om 10 uker. Men da må jeg skjerpe meg skikkelig! Tror jeg må lete frem skrittelleren min jeg også... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kristin31 Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Hei! Jeg koser meg også i helgene, men litt mer moderat enn ellers. Men jeg er veldig flink på hverdager, og trener mye mer enn før. Hadde en fin jogge-gåtur i går kveld. Føles utrolig godt etterpå Går også med skritteller en del dager, og takket være små barn blir det over 10.000 hver dag. Blir mange skrit av små ting som skal ordnes Men det er jo bare bra. Går til og fra jobb hver dag, og det blir også en del skritt (selv om det bare er 20-30 minutter gange til sammen). Blir spennende med veiing på torsdag! Lykke til alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest KristinaJ Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 med deg, Siris, i at det er mye bedre å ha gått ned de kiloene i god tid før sommeren! Jeg har også satt meg som mål å nå trivselsvekta før påske. Da får jeg litt tid til å stabilisere vekta før sommeren kommer. Har en liten mistanke om at det er nettopp der utfordringa ligger! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mari85 Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Jeg er så enig med deg KristinaJ, er når man endelig har nådd denne trivselsvekta, og man skal begynne å stabilisere at jeg tror jeg vil møte på de virkelig store utfordringene. Så er sikkert sant som dere sier å nå trivselsvekta så langt unna bikinisesongen som mulig, sånn at man for tid til å stabilisere seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest enne Skrevet Januar 16, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2007 Det har jeg erfart tidligere, at det er nettopp der den store utfordringen ligger.. Når det bare siger på noen hundre gram nå, og noen hundre gram da, så går det en stund før det liksom blir kilo av det. Etter en god stund, har det jammen blitt noen kilo ut av det også. Jeg har noen bukser, som jeg brukte for fem år siden. Jeg har ikke sjans til å få på meg de nå! Jeg ser da det på vekten, at jeg er seks, sju kilo tyngere en den gangen. Men at jeg ikke får buksene over lårene engang, er litt ubegripelig. Forventet jo ikke at de buksene skulle passe! Men at jeg ikke en gang skulle få de over lårene....uff, og uff.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
siris Skrevet Januar 17, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 17, 2007 Bukser som ikke passer i det hele tatt. Gjett om jeg kjenner meg igjen! Men det som er så fint-rart er når vekten reduseres og kommer til et visst punkt, så plutselig er det som om formene forandrer seg. Jeg har erfart det begge veier, for å si det sånn, for jeg har typisk damekropp ... Og min erfaring er at når buksene glir over de litt runde damelårene så vips... sitter de som et skudd! Gleder meg veldig til det! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar