Gå til innhold

Ned i vekt mot sol og sommer

Gjest Anneli82

Anbefalte innlegg

Gjest Anneli82

Dere har så rett i at det skulle vært deilig å være "ferdigslanket" til påske. Så kan man heller stabilisere frem mot sommeren. Når jeg når trivselsvekta, er min strategi at jeg vil fortsette å trene omtrent så mye som jeg nå gjør, men spise litt mer. Telle kalorier sjeldnere, men ha nøye kontroll med hva jeg spiser likevel. I alle fall til å begynne med.

I det siste har jeg vært veldig umotivert for trening, bare hatt lyst til å ligge på sofaen og ikke gjøre noe... Men så fikk jeg meg et par skikkelige økter på treningsstudio hvor jeg forbrant 400-500 kalorier og ble skikkelig sliten, og etter det har motivasjonen plutselig kommet tilbake. I går hadde jeg så mye energi at jeg fikk lyst til å gå en kveldstur enda jeg hadde gått tur før på dagen. :D Har hørt og erfart at trening gir lyst til å trene mer. En ordentlig lat og daff dag får man ikke mer energi av, og har man spist snop tidlig på dagen vil man ha mer snop senere på dagen, og mye salt mat gjør at man nærmest blir avhengig av slik mat. Kanskje den lave energien min kom av at jeg ikke har trent hardt nok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 424
  • Created
  • Siste svar

Ja, vi får overskudd av å trene og abstinenser når vi hopper over trening. Kjennes ikke akkurat som om man skal lengte etter å gå, ta sit ups etc. når man er midt i treningsøkta, men etterpå ....dagen etter er suget der. Akkurat som søt og saltsug. Det er så godt å kunne bevege seg i butikken uten det suget.

Ja, alle klærne som skal i bruk, det blir moro. Da kan vi variere litt mer...

Veiedagen nærmer seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedagen er like rundt hjørnet, og jeg hadde den største sprekken i helga, både fredag og lørdag, så gruer meg veldig til i morra. jeg skal være glad jeg bare står stille...åååå..håper jeg står der jeg var og ikke mer..

Jeg har faktisk en bukse i skapet, som jeg aldri kommer til å bruke noe mer, men jeg har bestemt meg for at den buksa akl jeg inn i når jeg har nådd min trivselsvekt. det er bare i skapet for å minne meg på hvordan jeg engang har sett ut.. Jeg håper jeg håper...krysser fingra veldig..*kryss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Kjøpte meg Polar F6 pulsklokke i dag! :) Vurderte å kjøpe F11 som alle skryter av, men fant ut at jeg sannsynligvis ikke kommer til å bruke de ekstrafunksjonene likevel. Egentlig skulle pulsklokka være en slags belønning når jeg nådde 65 kg (nå er jeg 66,1), men jeg kom over et veldig bra tilbud på XXL (kr 890, som er 300 kr mindre enn vanlig), så da måtte jeg jo slå til allerede nå. Men jeg skal ikke bruke den før jeg når 65 kg, så mannen min har gjemt den :D Kanskje jeg kan bruke den i morgen? Det er vel å håpe for mye, men om noen uker så skal jeg...!

Vi skal inn i buksene våre igjen! :D Stå på, og lykke til på veiedag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Sa var det veie dag igjen da:) Den siste vekten jeg skrev inn her var Mandag 15/1 for det var da jeg bestemte meg for a sette i gang igjen;) Da veide jeg 65.5 kg. I dag viste vekta 65.1 kg. Sa en nedgang pa 0.4 kg. Det er jeg jo fornoyd meg:)

Var pa step i gar og bodyattack i dag! Skikkelig hardt og morro. Har frem til na bare gatt turer med hunden pluss lopt til av og til men i dag meldte jeg meg inn pa treningsenter. Sa na blir det full fart nedover igjen haper jeg.

Til de som bruker skritteller- bruker dere den pa trening ogsa? Eller bruker dere den bare utenom?

Sta pa og lykke til i dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her var det stillstand, ned 0kg...... men hadde ikke de store forhåpninger siden det er den uka i mnd som man heller går opp:( Regner med det er forandringer til neste torsdag. Blir borte til søndag, snakkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da var det torsdag igjen!

Jeg er desverre ikke så veldig aktiv her om dagen pga mye jobb, men å veie meg har jeg da klart;-)

Ned 200 gram fra sist til 60,3 og ned 2 cm til 73 rundt livet - ikke allverdens, men riktig vei går det da:-)

Lykke til alle dere andre og stå på!!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin31

Selv om jeg har spist godt denne uka har jeg gått ned 1 kg! Er veldig fornøyd. Har vært flink til å trene. Vekta stopper nå på 65,8, og det var veldig godt å se 65-tallet igjen :D Så det er to kilo ned i 2007. Jeg har kommet godt igang med jogging nå. Hatet egentlig jogging, men har nå utrolig nok fått litt smaken på det. Avhengig av musikk på ørene. Har funnet meg en fin runde som jeg utvider litt etter hvert. Tenkte at jeg skal begynne å ta tiden også, slik at det blir en liten konkurranse med meg selv.

Nå er det imidlertid glatt med nysnø oppå, så det er ikke helt ideelt. GIkk meg en times tur istedet i går. I dag har jeg fri, så husvasken blir vel trimmen i dag tenker jeg. Lykke til alle sammen - håper dere blir fornøyd. Og husk at det er naturlig at vekta i perioder står stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, det går nedover. Hadde et drømmehåp om å være på 67 tallet, men det ser ut som det skal gå nedover med museskritt. Får være fornøyd og prøve å være flink i helgen. Jeg ser at etter jul har jeg lagt meg til en vane å "rote til" fredagen, og så ha lørdag med litt kos - og det blir jo to tulledager. ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NED! Ja, det begynner¨å røre seg på vekten, ned fra 86,5 til 86,1, 0,4 kg. Kjenner at det skjer noe og er stabil med trening hver dag.

Bruker skrittelleren også på trening. Hadde 11000 skritt mandag, 7000 tirsdag og 9000 onsdag. Idag med aerobic på kvelden kommer jeg nok opp i 10000 igjen. Hvordan går det med dere andre som konkurrerer. Er det bare jeg som har tapt ? Problem med å gå på tredemølle er at da viser ikke skritteller og mølle samme distanse, altså færre skritt. Tar det som en utfordring.

Moro at flere har gått ned. Fortsett, ikke la oss friste med altfor mye dig i helgen.

Chrise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinaJ

Vekta viste akkurat det samme som forrige torsdag :D Litt skuffa siden jeg har trent endel...fikk 14 trimpoeng, men har ikke klart å holde meg på 1300 kcal hver dag akkurat... rettere sagt har jeg klart det 2 dager kanskje! Jaja, har iallefall ikke gått opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det den til tider brutale veiedagen....I dag registrerer jeg heldigvis nedgang, noe som er veldig motiverende etter en tung uke.

71,0, ned 400 gram.

Da er det bare å stå på videre :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marikken

64,4 her i gården - egentlig veldig fornøyd :-)

Jeg har fortsatt ikke fått nett hjemme, så derfor er jeg litt fraværende. Men jeg er med dere i tankene!

M :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82
Vekta viste akkurat det samme som forrige torsdag :D Litt skuffa siden jeg har trent endel...fikk 14 trimpoeng' date=' men har ikke klart å holde meg på 1300 kcal hver dag akkurat... rettere sagt har jeg klart det 2 dager kanskje! Jaja, har iallefall ikke gått opp![/quote']Vi er visst i samme båt... Ned "bare" 0,1 kg til 66,0 i dag, har stått omtrent stille de siste 2 ukene. Enda jeg syns jeg har vært flink og trent og holdt meg til kaloriene. Badevekta mi er så ustabil og viser forskjellig tall når jeg går på den flere ganger etter hverandre, kan variere med en hel kilo. Så det er litt vanskelig å vite hva jeg egentlig veier...men jeg må jo gjette et tall, så da sier jeg 66,0 kg. Litt skuffa... ;(
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin31

Det viktigste er jo å vite selv at en har "gjort jobben" og vært flink. Selv om ikke vekta har gått ned har dere jo blitt sunnere og kanskje fastere i fisken også. Man får jo muskler av å trene også, og muskler veier vel mer enn fett. Dere vil sikkert få "valuta for pengene" ved veiing senere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest optimist61

Hei. Vekten stoppet til min overraskelse på 70,8 kg idag. Det ble ned 1 kg siden sist. Litt rart - for jeg har ikke vært superflink. Har imidlertid spist mye fisk til middag og det blir det ikke så mange kalorier av.

Dere virker veldig flinke til å trene; jeg er strålende fornøyd om jeg får vannaerobic + 2,5 gåturer i rask gange 60 min i løpet av en uke.

Lykke til til dere alle med helgens utfordringer (det er oftest da jeg skeier mest ut og glemmer setningen om "nei, takk jeg er forsynt")!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sagt mange ganger før, men det hjelper alltid å høre det når man føler at vekten står stille.....Neste uke er det deres tur.

Vet hvor frustrerende det er å stå stille, og i øyeblikket hjelper det lite om man har stått stille en uke for så å gå ned neste uke før. Det er lite motiverende å lese av vekten når en har trimmet som mest og spist gulerøtter en hel uke, for så bare å se de samme tallene lyse tilbake. Men husk, at alt det grunnlaget dere har lagt denne uken kommer til å vises neste uke...det er det ingen tvil om, det gjelder bare å ha tålmodigheten til å vente..... :)

Stå på videre, og husk at jo saktere en går ned, jo større sjanse er det får at man holder seg nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerna85

Gratulerer til alle som har hatt vektnedgang denne uken! :)'

Og til dere andre...Uff, jeg kjenner følelsen :) Det er IKKE noe morsomt i det hele tatt, og man vil egentlig bare kaste vekta i veggen, og putte i seg alt en kommer over. En har liksom strevd og vært så flink, og så får man ingen belønning - vertfall denne uken. Men vær så snill, ikke gi opp! :) Stå på videre, og tenk heller hvor sunne kroppene deres er, og hvor god helse dere ender opp med. Vekten er jo i grunn ikke alt, selv om fokuset vårt ofte ender dit.

You go girls! :)

Mange klemmer fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viser en nedgang på 0,6 kg - fra 65,5 forrige uke til 64,9 kg denne uka. Godt fornøyd :-) ! Har vært veldig snopesjuk siste dagene, men dette er motivator til å holde seg unna.

Har også fått turene mine denne uka - 8 trimpoeng totalt.

Keep up the good work folks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Anneli24: du kan legge inn 60 kg som mitt mål på lista over veieresultat. Gir meg ikke før jeg er der!

Synes forressten at det er kjempe greier at du tar deg tid til å gjøre denne jobben. Takk, takk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Så var denne ukas oversikt klar! :)

-----------------------------------------------------------------

Vektoppsummering uke 3

Anneli24: Start 72,2, ned 0,1 denne uke til 66,0, totalt 6,2 kg, mål 60 kg

Chria27: Start 62,4, ned 0,2 denne uke til 60,3, totalt 2,1 kg, mål 59-60 kg

Chrise: Start 85,2, ned 0,4 denne uke til 86,1, totalt ned 0 kg, mål 80 kg

FrkSnupp: Start 84,5 kg, ned 0,9 denne uke til 82,0, totalt 2,5 kg, mål 75

Kalle: Start 72,4, ned 0,9 denne uke til 67,6, totalt 4,8 kg, mål 63

Kathrin: Start 82, stillstand denne uke (83,5), totalt +1,5 kg, mål 70-75 kg til sommeren

Kristin31: Start 68,5, ned 1,0 kg til 65,8, totalt ned 2,7 kg, mål 65

KristinaJ: Start 64,3, stillstand denne uke (62,7), totalt 1,6 kg, mål 57 til påske

LindaR: Start 73,4, ned 0,4 siste uke til 71,0, totalt 2,4 kg, mål 65 kg

M71: Start 65,9, ned 0,6 kg til 64,9 (siden torsdag), totalt 1,0 kg, mål 60 kg

Mari85: Start 57, opp 0,3 denne uke til 56,8, totalt 0,2 kg, mål 50

Marikken: Start 67,6, ned 0,4 denne uke til 64,4, totalt 3,2 kg, mål 60 kg

Massepusskalblilillepus: Start 66,5, ned 0,4 til 65,1 (siden mandag), totalt 1,4 kg, mål 55 kg, delmål 60

Monca21: Start 83,7, ned 0,8 denne uke til 82,9, totalt 0,8 kg, mål på 60-tallet en plass

Optimist61: Start 72, ned 1,0 denne uke til 70,8, totalt 1,2 kg, mål ca 68

Seigedama: Start 63, ned ? denne uke til 61,1, totalt 1,9 kg, mål 58

Siris: Start 70,3, ned 0,4 denne uke til 68,1, totalt 2,2 kg, mål 64

Denne uka har vi totalt gått ned 9,4 kg som virkelig er kjempebra!

Gi beskjed hvis det er noen feil, eller hvis jeg har glemt noen. Alle andre kommer med på lista så fort dere sier fra. Det er ikke meningen å utelate noen fra lista, men jeg syns den blir mest oversiktlig hvis ikke det står alle navn på dem som ikke har rapportert ennå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest massepusskalblilillepus

Jeg ville bare legge inn en forelopig oversikt over antall skritt jeg har gatt denne uken:) Startet jo pa mandag sa endelig nummer blir pa sondag:) Tror jeg skal klare 70 000 da! Hvordan har det gatt med dere andre? Kalle?

Mandag 15/1 - 20 000 skritt

Tirsdag 16/1 - 18 400 skritt

Onsdag 17/1 - 6 000 skritt

Torsdag 18/1 - 18 000 skritt

Fredag 19/1 (pa etter middagen) - 5 000 skritt sa langt, men blir nok en lang kvelds tur i kveld:)

Sa langt har jeg tilsammen 67 400 skritt:) Morro med skritteller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anneli82

Til Monca21, LindaR og Kristin31: Tusen takk for oppmuntrende ord til oss som har stått omtrent stille denne uka. Det satte jeg utrolig stor pris på! Jeg håper dere har rett og at vekta peker nedover neste uke. Jeg skal fortsette med de gode vanene og etter hvert MÅ det gi resultater. Det er jo sånn at vekta av og til står stille, av og til går den nedover, og en sjelden gang kanskje litt oppover. Skal ikke gi meg likevel! Så i dag bærer det rett på treningsstudio! :)

Denne helga skal vi bort til noen venner, og jeg frykter det kommer til å bli en del snop og god mat. Men jeg skal prøve å være fokusert, for jeg VIL VIL VIL ned til 60 kilo til sommeren!

WOW, Massepus, du har vært utrolig flink til å gå skritt! :) Fortsett sånn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seigedama

Litt forsinka med veiinga..har vært uten nett i 2 uker..

veide meg igår....61,1....begynte på 63kg 1 januar...så er veldig førnøyd..

jogga hver kveld uansett vær!!No har eg bytta ut en joggekveld med å svømme i 1 time..greit med variasjon..

Eg unner meg litt kos ihelga så klart,men holder meg vekke fra alt som heter søtsaker i ukene.Det har gått veldig bra og er veldig motivert.

(Men litt kake vart det igår,måtte feire litt siden eg hadde bursdag:)

Til alle dere andre,skikkelig flinke dere har vært..veldig motiverende å komme inn her og lese:)Stå på videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja . resultater blir det visst av å røre på seg.

gått ned 0,9 til 67.6..

fabelaktig syntes jeg etter å ha stått stille en laang stund.

Jeg har spist mindre brød og poteter i det siste, heller mer grønt og frukt..

ang skritt så har jeg nå begynt med greteroedes teller og der må jeg virkelig jobbe for å få noe skritt. den andre jeg hadde rørte seg bare jeg hikket.... men denne, nei, må fyskisk anstrenge meg for hver meter...

men resultater blir det av det!

Mandag 12300

tirsdag 10100

onsdag 9200

torsdag 10500

jeg både danser 1 time, går 1 time ute med radio 1 i ørene pluss resten av dagen så dette er ikke noe hvileperiode nei.

Har fått litt vondt bak i den ene leggen så jeg må vel passe meg litt,

men dette skal jeg klare og kiloene skal av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...