Gjest LindaR Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Heisann Jeg forsov meg i dag morges, og rakk ikke annet enn å hoppe i klærne og løpe ut døren, så jeg rakk ikke noe veiing. Jeg veier meg i morgen tidlig Ellers vil jeg si at jeg er kjempeimponert over dere som går så mye. Jeg bor i midt-norge og her har det lavet ned snø de siste ukene, bikkjekaldt er det også. Motivasjonen for å gå turer er veldig lav for tiden, noe som ikke er bra. Hadde jeg enda vært en skimenneske, men vinter og meg går ikke helt ihop. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest AnSo Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Jeg er en jente fra Ski som gjerne vil henge eg på denne gruppen.. trenger litt motivasjon i hverdagen:) Per i dag veier jeg 69 kg og er 166 cm høy, midjemålet er på 82 cm:( Målet mitt er 60 kg og ta av en del rundt livet så alle de gamle buksene mine passer igjen:) Gldere meg til å komme skikkelig igang! Anne Sofie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
snuppa Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 så var det ikke bare jeg som hadde miserabelt humør da jeg stod på vekta i går....men men. neste uke, jenter§! da tar vi igjen =) og skrittelleren har målt gjennomsnittlig 10.000 skritt hver dag denne uka ...ha en flott torsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anneli82 Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Her er det 0,2 kg opp i vekt. Nåværende vekt: 66,2 kg. Så vekta har stått omtrent stille siste 3 uker. Hvis ikke jeg går ned neste uke kommer jeg til å hive den vekta i veggen! Men hadde gått ned 1 cm rundt magen da. Så det er vel mensen som spiller inn, tenker jeg (håper jeg!). Jeg er en jente fra Ski som gjerne vil henge eg på denne gruppen.. trenger litt motivasjon i hverdagen:)Hei Anne Sofie! Du er velkommen til oss! Alltid hyggelig med flere. Jeg har sagt det mange ganger før, men gjentar det gjerne: Hadde det ikke vært for denne gjengen her hadde jeg ikke klart å ta av så mange kilo som jeg tross alt har gjort hittil. Håper du får like mye ut av dette og at du når målene dine! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kathrin Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Ja så var det veiinga i dag, den gikk heldigvis bra, ned 0,5 kg:) Jeg har fått gått en god del i denne uka så det har nok gitt resultater. Jeg har også skritt teller men den har vært ute av funksjon, men venter en ny, regner med den er like om hjørnet og da hiver jeg meg med på tellinga. Gratulere til alle som har gått ned i vekt denne uka:) og til dere som ikke klarte det denne gangen: stå på og ikke gi opp, det er sikkert store forandringer neste uke;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anneli82 Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 ----------------------------------------------------------------- Vektoppsummering uke 4 ----------------------------------------------------------------- Anneli24: Start 72,2, opp 0,2 denne uke til 66,2, totalt 6,0 kg, mål 60 kg AnSo: Start 69 kg, (starter i denne tråden denne uken), totalt 0 kg, mål 60 kg Chria27: Start 62,4, stillstand denne uke (60,3), totalt 2,1 kg, mål 59-60 kg Chrise: Start 85,2, opp 0,5 denne uke til 86,6, totalt +1,4 kg, mål 80 kg FrkSnupp: Start 84,5 kg, opp 0,5 denne uke til 82,5, totalt 2 kg, mål 75 Kalle: Start 72,4, opp 0,5 denne uke til 68,1, totalt 4,3 kg, mål 63 Kathrin: Start 82, ned 0,5 denne uke til 83, totalt +1 kg, mål 70-75 kg til sommeren Kristin31: Start 68,5, opp 0,5 denne uke til 66,3, totalt 2,2 kg, mål 65 KristinaJ: Start 64,3, ned 0,7 denne uke til 62, totalt 2,3 kg, mål 57 til påske LindaR: Start 73,4, stillstand denne uke (71,0), totalt 2,4 kg, mål 65 kg M71: Start 65,9, stillstand denne uke (64,9), totalt 1,0 kg, mål 60 kg Mari85: Start 57, stillstand denne uke (56,8), totalt 0,2 kg, mål 50 Massepusskalblilillepus: Start 66,5, ned 0,8 denne uke til 64,3, totalt 2,2 kg, mål 55 kg, delmål 60 Optimist61: Start 72, ned 0,5 denne uke til 70,3, totalt 1,7 kg, mål ca 68 Siris: Start 70,3, stillstand denne uke (68,1), totalt 2,2 kg, mål 64 ----------------------------------------------------------------- Gi beskjed hvis det er noen feil, eller hvis jeg har glemt noen. (Alle andre kommer med på lista så fort dere sier fra. Det er ikke meningen å utelate noen fra lista, men jeg syns den blir mest oversiktlig hvis ikke det står alle navn på dem som ikke har rapportert ennå. ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest optimist61 Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Hei. Kom plutselig på at jeg hadde glemt å skrive inn hvordan det går. Ned fra 70,8 forrige gang til 70,3. Synes det er helt utrolig at 69 tallet snart kommer til syne. 8 år siden sist... Fått ny jobb så jeg må forberede meg litt på kveldene. Har ikke rukket tur denne uka. Nå skal vi på tur til Bjorli; da blir det forhåpentligvis litt mere trim (og sikkert mye god mat). Jeg skal bidra med fruktsalat. Det er kjempegodt, mettende og gir få kalorier. Ha en fin helg alle sammen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest LindaR Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 71,0 Samme som forrige uke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortil6 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Ja det går så det suser, men når det månedlige kommer så går jeg litt opp igjen... vekta vist 68.1 idag går fra 12000 til 14500 skritt pr dag så nå skal det bli fart i grammene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mayen71 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Glemte å registrere inn vekta mi i går. Men det var vel bedre enn forventet: stod stille 64,9 kg som forrige uke. Var redd for at jeg hadde gått opp. Har hatt skikkelig lyst på snop heile uka. Vet ikke hva det er med meg? Snopa litt forrige helg, men har vært flink i uka. Og har gått flere turere!!! Ser at de aller fleste har vært veldig flinke denne uka. Super bra! Og til deg Anneli: stå på - resultatene vil komme - men kjenner meg igjen med den dere snope greia :-( . Også når man ikke føler seg heilt vel blir det bare verre. Jeg skal iallefall lage noe godt til middag i dag slik at jeg kan få spise mye - Tortilla med masse gode grønnsaker er da min favoritt, også med Kesam med avocadodipp. Også tror jeg at jeg skal kjøpe meg en Life LIving is (TINE) til dessert. Da har jeg noe godt å glede meg til! :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest chria27 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Jeg måtte snikveie meg idag igjen siden det var en diff på en kilo fra tirsdag til torsdag... og idag var jeg nede på 59,9 - 400 gram mindre enn igår. Er ikke det typisk!?!?!??? Jaja, måtte bare få ut litt frustrasjon her :-p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anneli82 Skrevet Januar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 26, 2007 Jeg måtte snikveie meg idag igjen siden det var en diff på en kilo fra tirsdag til torsdag... og idag var jeg nede på 59' date='9 - 400 gram mindre enn igår. Er ikke det typisk!?!?!??? Jaja, måtte bare få ut litt frustrasjon her :-p[/quote']Opplevde nøyaktig det samme som deg. Snikveide meg og var 400 gram mindre enn i går. Ja ja.. får håpe vekta er med oss neste "ordentlige" veiedag Og til deg Anneli: stå på - resultatene vil komme - men kjenner meg igjen med den dere snope greia :-( . Også når man ikke føler seg heilt vel blir det bare verre. Takk for det, M71! Vanskelig å stå imot fristelser når vekta ikke gir noen særlig belønning for strevet. Men vi skal greie det vi, ikke sant? Men det er lov å kose seg LITT i blant, mener nå jeg, bare man ikke overdriver ... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kathrin Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Ja så var helga unnagjort. Litt fy- mat ble det jo men klarte faktisk å holde meg på ca 1600 -1800 kcal. Fikk også tid til en times skitur, herlig:) Nå er vi en gjeng med jenter som går tur hver dag, det gir motivasjon dere. Prater og skravler så plutselig er det gått en hel time. Er på tur på jobb nå, skal gå. Snakkes:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest chrise Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Flott helg med mye festligheter, alkohol og god mat. Satte da streken med marsipansjokolade i går, kunne spist 10, klarte meg med en halv ! Nå må jeg begynne å skrive ned ALT jeg spiser, det går ikke med halvveismetoden. Blir litt vanskelig , skal til Trysil dene uka på hotell. Men skal gå og kjøre på ski hver dag. Får ikke rapportert denne uka. Vær flinke alle sammen. Jeg prøver å hente motivasjon fra...ja hvorfra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gopio Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Takk! Jeg har brukt ganske lang tid på vektnedgangen...ca 2 år. Har gått litt i rykk og napp! Det viktigste jeg har gjort er bare å tenke over hva jeg putter i meg og trene mer! Jeg har vært helt avhengig av å føre matdagbok(sånn som her i vektklubben) for å få oversikt over hvor mange kalorier som går inn og ut! Prøver å ligge på ca 1300 kcal de dagene jeg ikke trener og som regel litt mer de dagene jeg trener + i helga Ikke alltid så lett å holde seg i skinnet! hehe Har hele tiden hatt mindre delmål sånn at det ikke skal virke så uoppnåelig. Vi har jo samme mål om å komme ned til 57 kg (!!!!)' date=' så det er jo ca 5 kg for begge...og absolutt oppnåelig! Jeg har satt meg som mål å nå dette før påske, eller iallefall før sommeren! Hva med deg?[/quote'] Vil gjerne ned 5 kg før påske.. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal klare dette?! Off.. Har trent bra i tre uker nå, har spist sunt og bra også.. Ligger på ca 1300 hver dag, litt mer de dagene jeg trener mye. Trener litt hver dag, svømmer 1000 m en dag i uka, en time spinning, tar 40 sit ups hver kveld (og avogtil morgen).. Men ser ingen forandring på vekten.. Blir skikkele frustret av dette.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minipia Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Gopio; kan det hende du spiser for lite? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anneli82 Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Vil gjerne ned 5 kg før påske.. Vet bare ikke helt hvordan jeg skal klare dette?! Off.. Har trent bra i tre uker nå' date=' har spist sunt og bra også.. Ligger på ca 1300 hver dag, litt mer de dagene jeg trener mye. Trener litt hver dag, svømmer 1000 m en dag i uka, en time spinning, tar 40 sit ups hver kveld (og avogtil morgen).. Men ser ingen forandring på vekten.. Blir skikkele frustret av dette.... [/quote']Vet hvordan det er, jeg står bom stille på vekta, jeg også. Vi får vel bare prøve litt til og håpe resultatene viser seg etter hvert... :/ Lykke-til-ønskninger til deg fra meg! Dere andre - lykke til videre og ikke gi opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest massepusskalblilillepus Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Glemte a melde fra om antall skritt jeg har gatt forrige uke jeg.. Malet mitt var a ga 112 000 skritt pa en uke. Jeg jobbet hardt og gikk mange turer og endte opp pa 129 300 skritt!!! Ble skikklelig overasket nar jeg regnet det sammen!! Malet mitt denne uken er fortsatt 112 000, men alt over er jo bare en bonus:) Blir spennende a se om det blir resultater pa vekta av det da:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest chrise Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Et tips. Jeg satte meg ned i går og tenkte, hva gjør jeg galt?? Jo, jeg fører ikke opp alt jeg spiser her på data. Litt for lettvint å trykke på knappen "måltid som i går" Det fungerte bedre for meg å ha arkene liggende på kjøkkenbenken. Så,- i går laget jeg meg min egen mini-tabell over mat som jeg spiser ofte, antall skiver, gram og kcal. Det gjør det enklere for meg å følge med fra måltid til måltid hvor mye / lite som har gått inn. Kopierte sider fra boka, hvor jeg kan skrive inn for hvert måltid. Må jo gjøre noe med situasjonen selv, og deler gjerne ideene med andre. Fikk sjokk da jeg så at 10 hasselnøtter er 65kcal og 6 cashewnøtter 59 kcal. Her ligger det et par kilo tenkte jeg da... Trening er det nok av, så det er ikke der det ligger. Men pass på spise nok også. For lite over lengre tid og kroppen går på sparebluss.(det er ikke der jeg har vært he,he) Tar med meg skjema mitt på fjelltur, så får vi se om det hjelper. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gopio Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Gopio; kan det hende du spiser for lite? Ja, det kan hende.. Men føler meg alltid litt småkvalm, fordi jeg tenker mat, mat å atter mat hele tiden.. Hva skal jeg spise nå? Må huske på å drikke vann? Må huske å spise sunt... bla bla bla.. Off... Men jeg ligger på 1300 - 1500 hver dag.. føler dette er det rette for meg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gopio Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Vet hvordan det er' date=' jeg står bom stille på vekta, jeg også. Vi får vel bare prøve litt til og håpe resultatene viser seg etter hvert... :/ Lykke-til-ønskninger til deg fra meg! Dere andre - lykke til videre og ikke gi opp! [/quote'] Takk for det Skal prøve å ikke veie meg hver uke framover, for å ikke bli FOR opphengt i tallene på vekten.. Så håper på bedre resultater neste uke når det blir veiing.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest LindaR Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 Hei alle sammen! Jeg sliter forferdelig med motivasjonen i januarkulden. Maten har jeg stort sett kontroll over, men jeg vet at jeg er nødt til å trimme for å gå ned i vekt. På toppen av særdeles lav motivasjon har jeg pådratt meg influensa som fører til at jeg ikke orker å røre meg en meter utenfor døren. Sykdom gir meg lyst til å trøstespise enda mer enn til vanlig, men jeg skal ikke falle for den fristelen....vet hvor tøft det er de første dagene etter en godteribombe-utskeielse. Ikke meningen å dra alle ned med det dårlige humøret mitt, jeg måtte bare få det ut. Vet ting vil se lysere ut så fort jeg er frisk igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Kristin31 Skrevet Januar 30, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 30, 2007 En kjapp tur innom før det er tid for å få seg litt søvn. Blir imponert når jeg ser hvor mange som er flinke til å måle kalorier, skritt og det som er. Det er jo ganske motiverende så fort noe kan måles, så det er sikkert veldig smart Tenkte kanskje jeg skulle telle skritt jeg også. Teller dere fra torsdag til torsdag? Jeg er ikke like flink med godterier som mange andre her. Hender jeg koser meg litt, men mest i helgen, og mye mindre enn før I dag har jeg hatt en tre kvarters joggetur, så det føles bra. Blir spennende å gå på vekta torsdag. Lykke til alle sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest massepusskalblilillepus Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Hei Kristin 31. Jeg teller skrittenen mine fra mandag til sondag. Prover a melde fra sondag eller mandag morgen. Det er kjempe motiverende a telle skritt! Hvis jeg ser jeg har gatt lite foler jeg liksom at jeg ma ga en kvelds tur. Og forhapenteligvis vil det vises pa vekta den innsatsenman gjor:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Gopio Skrevet Januar 31, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 31, 2007 Må bare skrive et lite innlegg for å syns litt synd på meg selv.. Alle andre går ned, mens jeg ser ingen forandringer på vekten.. Skjønner ikke dette... Jeg skal spise mellom 1700- 1800 hver dag, og dette følger jeg. Spiser kanskje litt mer i helgene, men tar det igjen med trening. Trener spinning en time i uka, svømmer 1000 m i uka, stepper hjemme 30 min tre ganger i uka, og går en tur på rundt en time hver dag.. Tar 40-50 sit ups hver kveld, men ser ingen forandringer.... Blir veldig skuffet over meg selv.. Men noe må jeg gjøre feil.. Ser flere som har gått ned både en og to kilo første uken, jeg har holdt på tre uker nå.. Men ingenting.. Merker jo litt på kondisen, men det er det eneste! Noen som har noen gode råd..?! Drikker også to liter vann hver dag, har ikke rørt potetgull eller brus siden jeg begynte. Men spiste en liten Eventyr-melkesjokolade sist helg, men dette skal ikke ha noe med saken å gjøre tror jeg... Off... Trenger virkelig tips/råd.. Mister motivasjonen av dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar