Gå til innhold

"rykk tilbake til start".. noen som kjenner seg igjen?


Gjest trine28

Anbefalte innlegg

Hei på dere alle...

 

Synes det var så fint skrevet av heikik at jeg bare måtte kopiere det. (håper det går bra heikik)

Det er akkurat det jeg er, tilbake til start + 2 kg til...

Har lagt på meg, men det er ikke kun i jula.Har ikke spist mye mat eller godt i jula faktisk.. glad for det.. Har ikke vært på vekta på lenge men tok turen oppå den i dag tidlig og det var et tragisk syn å se de tallene.. den stoppet på 77,6 men skal ned til 65 kg i første rekke så kanskje et par kg etter det hvis jeg klarer.. alt under 65 er bonus..(men ikke under 62) er 1,70 høy

Da blir veiedag for meg på tirsdager..

 

Noen som vil slenge seg med? håper det...

 

Begynte på kurs for snart et år siden og da veide jeg 75 kg. gikk veldig bra, skulle klare meg alene- gikk dritt, begynte på nytt kurs- gikk bra, skulle klare meg alene- gikk dritt og begynte på det 3.kurset og det gikk greit men skulket de siste gangene og siden har det gått dritt.. Der har dere mitt liv ang mat/vekt det siste året.. gått opp og ned 8 kg.. tenk at jeg tillot det når vekta viste 67 kg. Da hadde jeg jo ikke så mye igjen.. nå er brått 10 kg til på kroppen på så kort tid.

Skjønner ikke at jeg ikke kan ha bedre karakter enn som så..

jaja, gjort er gjort og nå gjelder det å holde motivasjonen oppe og det er der dere kommer inn i bildet...

Føler egentlig ikke at det er et bortkastet år pga jeg har lært så utrolig mye på kurs så nå har jeg ingen unnskyldning til og ikke gå ned. Jeg vet nøyaktig hva som må til, hvem meny,mengde mat, hvordan mat, treningsabn har jeg osv..

 

nå vet jeg at det virker..

 

Må bare klare å holde meg der når jeg når målet men dette skal jeg gjøre med hjelp av "hold vekten kurset"

Jeg skal også skrive ned alt igjen, det hjalp meg sist..

 

Da er det tid for å begynne på middagen..

Håper det blir trafikk her på tråden og lykke til så lenge alle mann..

 

Nå har vi 6 mnd til sommeren dere så STÅ PÅ...

 

Trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du likte uttrykket mitt! Skjønner av det du skriver at vi sliter med det samme problemet. Jeg har også gått en del kurs - for så å tro at jeg skal klare meg på egenhånd - med det resultatet at jeg "rykker tilbake til start".... ;)

 

Sleng deg med på "Sunnisene" om du har lyst. Vi rapporterer vekt hver tirsdag. Det er veldig greit å ha noen å dele frustrasjoner, gleder og sorger med, og ikke minst, noen å få inspirasjon av når det går litt i stampe!

 

Håper vi ser deg på tråden vår! :)

 

heikik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg veldig igjen!!! Har hatt skikkelig jo-jo-vekt de siste to-tre årene, jeg også. Det er forferdelig frustrerende?! Like før jul gikk jeg på kurs (igjen...) og gikk ned nesten 5 kg. De har kommet på igjen i løpet av slutten av november + desember. Det er jo ikke så rart at de har kommet, heller, for jeg har spist forferdelig usunt. Det er akkurat som det skjer noe i hodet mitt, og så klarer jeg ikke å kontrollere ting i det hele tatt.

 

Jeg er påmeldt nytt kurs som begynner onsdag. Gruer meg som en hund til å gå på vekta forran kurslederen igjen, men det er jo ingen vei utenom. Det blir jo ikke bedre om jeg later som ingenting, så jeg må nok stå for det jeg har gjort.

 

Jeg blir gjerne med prate litt underveis, kanskje det kan hjelpe?

 

Lykke til.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste året har j vært nede i 68kg(begynte m ..79..).Var flink lenge og det gikk ganske lett,så.. jeg begynte å slappe av.Det var dumt.Er nå tilbake på 76,5 kg og trives absolutt ikke der.Jeg er også 173cm høy og har samme målsetting(ned til 65,alt etter det er bonus,men ikke mindre enn 62.)Har ikke Victoria Beckham som idol...Så tar j veiedag tirsdag og er i gang igjen.Skal bli godt,de siste ekstra-posjonene til middag har liksom hatt en litt flau smak....

 

vi snakkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Veiedag på tirsdag passer bra.

Jeg gikk 2 kurs høsten 2005 og gikk ned 10 kg, etter det gikk jeg ned noen til, og så var jeg fornøyd....

Siden den gang har jeg gått opp 8 kg....

Men nå skal de bort!!

Har akkurat sørget for at vi er fri for gotteri etter jul, og nå starter jeg for fullt! Skal ned minst 10 kg før sommeren!! Håper at vi blir en gjeng som har veiedag på tirsdagene!

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, har jo tittet noen innom her alikevel.. det var hyggelig at noen var i samme båt.. ikke vært så mye her i helgen men sterkere tilbake nå..

 

gruuuuuer meg til å veie meg i morra, tok helt av lørdag OG søndag.. hva er det med meg liksom? var meninga at det bare skulle bli lørdag, men restene av både mat og godt skulle jeg kastet på lørdag.. Er for jævlig å gjøre det også når jeg har 2 barn.. før har det jo hendt (ganske ofte også) at barna får litt godt på søndag også etter frokost, men har blitt enig med gutta at både jeg og de kun skal spise på lørdager.. Da skal vi kose oss.. ikke for å slanke de, men en dag i uka er akkurat passe for alle.. De vet ikke at jeg skal ned i vekt så jeg veier og ordner maten min (ift mengder osv.) før vi setter oss så jeg vet hvor mye jeg skal spise..

 

føler at jeg har vært så flink helt frem til fredag, både med vann og mat, og i dag har jeg spist opp en pose med smash i stedenfor lunsj... jeg vil ikke på et 4.kurs men da mååå jeg bare bli enda flinkere..

 

godt å se dere her.. er spent på vkta våres i morra..

 

hvor lenge har dere holdt på nå?

jeg har også lyst til å gå ned 10 kg til sommeren... det er mye synes jeg, men må jo prøve

 

 

STÅ PÅ....

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trine.

Jeg kjenner meg også såå godt igjen. Jeg avsluttet mitt 3.kurs før jul.Fullførte egentlig ikke hele kurset engang:( ble bare utrolig lei. Men jeg begynte på 85 kg og sluttet på 72 kg så jeg har jo vært flink,13 kg er mye for mine 164 cm. Nå er jeg oppe i 75 kg, og målvekten min er 65kg til sommaren.Dette må bare gå bra, ikke sant?

Jeg må virkelig ta tak i dette igjen, nå spiser jeg helt feil igjen og trimmer ingenting!Vi får støtte hverandre og gi rapporter hver tirsdag.Tvi tvi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn hadde jeg det også

Skulket rett og slett halve det siste kurset.. enda det ikke er gratis.. tragisk..

Men du har jo gått ned mye da.. må være deilig..

 

Og jo, selvfølgelig går dette bra, jeg skal i alle fall oppleve min første sommer og føle meg vel (kanskje litt å ta i men i alle fall slippe å sitte der med klær på) på stranda, for ikke å snakke om når man sitter og tar en øl eller 2 på aker brygge med jenter på alle sider i "riktig str"

 

har du kommet i gang da?

har trena en halv gang den uka her jeg... blæææ...

i morra er det veiing....

 

trine

 

...

Hei Trine.

Jeg kjenner meg også såå godt igjen. Jeg avsluttet mitt 3.kurs før jul.Fullførte egentlig ikke hele kurset engang:( ble bare utrolig lei. Men jeg begynte på 85 kg og sluttet på 72 kg så jeg har jo vært flink' date='13 kg er mye for mine 164 cm. Nå er jeg oppe i 75 kg, og målvekten min er 65kg til sommaren.Dette må bare gå bra, ikke sant?

Jeg må virkelig ta tak i dette igjen, nå spiser jeg helt feil igjen og trimmer ingenting!Vi får støtte hverandre og gi rapporter hver tirsdag.Tvi tvi[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei..

 

Lena, har du begynt for fullt igjen nå? vi støtter opp vettu..

Ruffina, så bra at du har begynt og kommet i gang, selv er jeg på uke nr 2..

Tone, så smart å gå på kurs, er veeeldig mye lettere å kontrollere meg når jeg først skeier ut synes jeg.. ditt 2. kurs? du gikk jo ned før jul så du vet jo at opplegget hjelper... det er jo en stor trøst i seg selv..

 

Værre med alle piller og div man prøve som vi ikke vet om virker engang.. da snakker man om å "kaste" bort tid..

 

trine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Koselig at vi har klart å samle en gjeng.

 

Jeg har gått på mange GR kurs tidligere. Har gått ned 5-6 kilo og vært fornøyd med det, men så har det kommet på igjen i etterkant. Det siste året har det vært litt ekstremt, med to kurs på våren og ett på høsten - begge gangene ned ca 5-6 kilo og tilbake til start igjen i løpet av litt tid.

 

Jeg hadde lenge et håp om at GR-livsstilen skulle "sette seg fast" slik at jeg ikke skulle trenge å tenke på hva jeg spiste hele tiden, men det er bare å glemme. Jeg er nok en storspiser og søtnos av natur, og må være streng med meg selv resten av livet. Det burde ikke være noe stort offer å gi fra seg kvelder med smågodt og potetgull, men det er en slags sorg i det, også. Kanskje blir det lettere om man innser det?

 

Jeg er i alle fall motivert igjen, og starter på kurs onsdag. Kan gjerne ha tirsdag som veiedag i tillegg, det er jo greit å ha samme dag.

 

Dagen i dag er START, og så langt har jeg spist godt til frokost, lunsj og mellommåltid. Jeg har erfart at det er bra å fylle godt opp på tanken tidlig på dagen. Jeg trener som regel etter jobb (ca tre-fire ganger pr uke), og så spiser jeg middag når jeg kommer hjem i seks-sju-åttetiden. Da gjelder det å ikke ha så mye igjen, ellers blir jeg bare sittende å småspise om kvelden. Det er nemlig der jeg så lett faller igjennom. Jeg har et enormt søtbehov etter middag!!!

 

Lykke til til dere alle, så snakkes vi!

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er jo meg.. gikk også 2 kurs på våren og et på høsten og ned ca 5-7 kg men ALT OG LITT TIL opp igjen...

 

må si du er flink til å trene, misunner men unner deg/dere som har det sånn.. heldige er dere.. kommer meg så og si ikke på trening, og da går vekta også saktere ned...

 

du velger jo selv når du skal veie deg, men kanskje greit at du har vekta på kurset å gå ut i fra? ikke lurt å veie seg for ofte heller tror jeg da..

 

vel, klarte å spise potetgull etter middag også jeg da.. :)

og veiing i morra? blæææ...

 

vi snakkes

Hei igjen' date='

 

Koselig at vi har klart å samle en gjeng.

 

Jeg har gått på mange GR kurs tidligere. Har gått ned 5-6 kilo og vært fornøyd med det, men så har det kommet på igjen i etterkant. Det siste året har det vært litt ekstremt, med to kurs på våren og ett på høsten - begge gangene ned ca 5-6 kilo og tilbake til start igjen i løpet av litt tid.

 

Jeg hadde lenge et håp om at GR-livsstilen skulle "sette seg fast" slik at jeg ikke skulle trenge å tenke på hva jeg spiste hele tiden, men det er bare å glemme. Jeg er nok en storspiser og søtnos av natur, og må være streng med meg selv resten av livet. Det burde ikke være noe stort offer å gi fra seg kvelder med smågodt og potetgull, men det er en slags sorg i det, også. Kanskje blir det lettere om man innser det?

 

Jeg er i alle fall motivert igjen, og starter på kurs onsdag. Kan gjerne ha tirsdag som veiedag i tillegg, det er jo greit å ha samme dag.

 

Dagen i dag er START, og så langt har jeg spist godt til frokost, lunsj og mellommåltid. Jeg har erfart at det er bra å fylle godt opp på tanken tidlig på dagen. Jeg trener som regel etter jobb (ca tre-fire ganger pr uke), og så spiser jeg middag når jeg kommer hjem i seks-sju-åttetiden. Da gjelder det å ikke ha så mye igjen, ellers blir jeg bare sittende å småspise om kvelden. Det er nemlig der jeg så lett faller igjennom. Jeg har et enormt søtbehov etter middag!!!

 

Lykke til til dere alle, så snakkes vi!

Tone[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet for fullt i går, sliter som vanlig med å få i meg nok mat... Dette pleier å ordne seg i løpet av den første uka. Må få innarbeidet mellom-måltid og kvelds, så kommer nok kcal-inntaket opp.

 

2-3 ganger i uka er jeg på spinning, og det er min trim!

 

Stå på jenter, så klarer vi nok våre mål til bikini-sesongen starter!!

(Har bestilt syden-tur i juni, så jeg må klare minst 10 kg!!)

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, nå er vi i gang. Når jeg bare kommer på jobb igjen, og inn i gamle, gode vaner, så er det ikke en gang noe stort problem! Så merkelig den hjernen vår er...

 

I alle fall, her er mitt utgangspunkt (veier meg hver tirsdag morgen)

Startvekt: 88kg

Mål: 75 (starter med 80 som mål til påske)

 

Har trent både i går og i dag, for det blir lite trening onsdag, torsdag og antagelig fredag òg. Får ta det igjen med masse salsadansing lørdag! :)

 

Lykke til til alle, stå på!

 

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selvfølgelig klarer vi dette... spinning ja, flink du er da..

er det ikke deilig å ha kommet i gang? det synes helt klart jeg...

 

men den sydenturen der kan jeg gjerne ta for deg for da er vi jo så lekre i kroppen.. he he

 

ha en fin kveld..

Startet for fullt i går' date=' sliter som vanlig med å få i meg nok mat... Dette pleier å ordne seg i løpet av den første uka. Må få innarbeidet mellom-måltid og kvelds, så kommer nok kcal-inntaket opp.

 

2-3 ganger i uka er jeg på spinning, og det er min trim!

 

Stå på jenter, så klarer vi nok våre mål til bikini-sesongen starter!!

(Har bestilt syden-tur i juni, så jeg må klare minst 10 kg!!)

 

Lena[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra vi er fler..

er mye lettere når "hverdagen" kommer...

 

men du? den salsadansinga, er det kurs? gøy?

Jada' date=' nå er vi i gang. Når jeg bare kommer på jobb igjen, og inn i gamle, gode vaner, så er det ikke en gang noe stort problem! Så merkelig den hjernen vår er...

 

I alle fall, her er mitt utgangspunkt (veier meg hver tirsdag morgen)

Startvekt: 88kg

Mål: 75 (starter med 80 som mål til påske)

 

Har trent både i går og i dag, for det blir lite trening onsdag, torsdag og antagelig fredag òg. Får ta det igjen med masse salsadansing lørdag! :)

 

Lykke til til alle, stå på!

 

Tone[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, nå har jeg vært på første kursdag, og måte innse at vekta var gått opp 3 kg siden midten av november. Det positive er at jeg enda har ett kilo igjen til der jeg var da jeg starta forrige kurs! (Hehe, her gjelder det å finne ALT som kan være positivt!!)

 

Men jeg er godt i gang, både med trening, mat-skriving og motivasjon. Det er en deilig følelse!!

 

Trine28: Salsadansing er utrolig gøy! Har gått kurs i halvannet år, og danser to-tre ganger i uka. Vi har et kjempegodt miljø her i Tromsø, og alle blir tatt imot med åpne armer. Siden jeg danser så mye har det vært snakk om å være med på div opptredner mm, men jeg steiler ved tanken på de bittesmå kjolene man da må stille i!!! Hahaha... Så litt av motivasjonen ligger der. Hadde vært kult å blitt en skikkelig salsa-rype. ;-)

 

Forresten, er jeg heldig kan jogså jeg sole min (halvt) nyslankede kropp i april. For min del blir det under Afrikas sol. DET hadde vært deilig, det... :(

 

God natt til dere alle, hold humøret og motivasjonen oppe!

 

Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lett å gå på kurs, være flink og gå opp igjen. Men det mønstret skal vi klareå bryte nå :-) De kiloene som har kommet fort går ofte relativt lett av igjen. Det har i hvertfall jeg erfart. Når du når ønsket vekt, burde du raskt melde deg på et hold-vekten-kurs. Det skal jeg gjøre. Jeg tenker på det som kurset for Vinnerene! Og jeg vil også være en vinner. Til høsten skal jeg melde meg på et ordinært kurs for å få hjelp med de siste kiloene og deretter er det hold vekten. Men først skal jeg med 15 kg.

 

Stå på

 

Saala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har så lyst til å ta med gubben på dansekurs jeg.. han har ikke direkte sagt nei skjønner du :( det er jo trim det også... men de kjolene? glem det.. ler..

 

bor i moss, men er jo en del kurs i oslo..

 

tenk så flinke vi er, vi klarer å se det positive at vi ikke har gått opp alt det vi har gått ned (jeg har det da.. 2,6 kg mer enn når jeg startet på kurs for et år siden)

Men nå er jeg i gang.. Har trena 3 ganger på rad nå.. tar helt av.. bare synd man ikke kan trene vekter 2 dager på rad.. men da blir det kondis trening..

 

Jeg skal også på hold vekten kurs, ser frem til det faktisk.. denne gangen vil jeg ikke opp igjen

 

ha en fin dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

3 kg første uke, ny rekord! Men det skyldes vel at jeg "spiste meg opp" før jeg startet, og dermed var unormalt tung da jeg veide meg!

Uansett så er det godt å være i gang, og egentlig er det jo ikke noe problem! Vi har til og med feiret bursdagen til sønnen min, med kaker og pizza (og jeg spiste litt av alt!).

 

Håper at det har gått bra med alle sammen!!!

 

Lena

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...