Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

Starter en tråd for de som ønsker å gå ned 6 kg pluss -minus.Gikk ned 8 kg i2006,men noen har dessverre satt seg på igjen.Jeg kommer til å ha veiedag på onsdager, men gjør hva dere selv syns er best. Jeg er en gift trebarnsmor på 31 år,med barn på 5-7 og 9 år.Har masse tid til å trene så det det er for meg ingen

dårlig unnskyldning.

fint om alle kan notere høyde og ukentlig vekt på det første innlegget. Jeg er 166 høy og skal rapportere mine antall kg i morgen tidlig...gruer meg til det. Trivselsvekta mi er på 57 kg,men vekta liker seg best på 65,men ikke jeg. Håper mange ønsker å slenge seg på så vi virkelig kan oppmuntre og backe opp hverandre i opp og nedturer!!!!!!!!!!

 

03.01: 66,8 kg (nedtur)

10.01: kg

17.01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar

Hei! etter des mnd/julen har jeg klart å legge på meg 3 kg! Har bare kosa meg og ikke tenkt kcal i hele des....! det får jo selvsagt konsekvenser...Så nok er nok! Nå er det tilbake med selvdisiplin og et sunt og variert kosthold i hverdagen.

Gikk ned 10 kg jan- mai/juni 2006, så jeg vet jeg kan hvis jeg vil:0). Fint at det er noen jeg kan ha mål sammen med, da er det jo lettere å være flink! ( Håper jeg)

 

Jeg er ei jente på 32 år, gift og har to barn på 2 og 4 år. Er 170 cm høy, veier nå 71(72) kg. Min trivselvekt er på 68 kg, men har som mål og ALLTID ligge under 70 kg. Jeg har gjerne veiedagen på onsdager, så jeg rapporterer til deg da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kost meg hele desember og lagt på meg litt ( 1,5 kg) men jeg skal ned ca 6 kg til sommeren. I fjor gikk jeg ned 10 kg fra janua til juni, så jeg burde klare det hvis jeg bare er like viljesterk som i fjor :) begynte med første treningen i dag så kan legge inn ny vekt neste onsdag.

 

Litt om meg: er straks 26 år, har to barn på 1,5 og 3 år. Har samboer. Er ca 167 høy og veier nå 61,4. Ønsker å veie rundt 55 -56 kg. Hovedmålet mitt blir nok å stramme opp det som strammes kan, he he!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva
Starter en tråd for de som ønsker å gå ned 6 kg pluss -minus.Gikk ned 8 kg i2006' date='men noen har dessverre satt seg på igjen.Jeg kommer til å ha veiedag på onsdager, men gjør hva dere selv syns er best. Jeg er en gift trebarnsmor på 31 år,med barn på 5-7 og 9 år.Har masse tid til å trene så det det er for meg ingen

dårlig unnskyldning.

fint om alle kan notere høyde og ukentlig vekt på det første innlegget. Jeg er 166 høy og skal rapportere mine antall kg i morgen tidlig...gruer meg til det. Trivselsvekta mi er på 57 kg,men vekta liker seg best på 65,men ikke jeg. Håper mange ønsker å slenge seg på så vi virkelig kan oppmuntre og backe opp hverandre i opp og nedturer!!!!!!!!!!

 

03.01: kg[/quote']

Kjære medsøstre/-brødre (?)

Jeg er ny her i dag og strever litt med å finne ut av hvordan alt virker her....Hvem er jeg? 43 år, alenemor for to barn - snart 11 og 14, full jobb og lite tid til meg selv. Hadde spiseforstyrrelser i ungdomstiden (tvangsspiser - nesten som bullemi, bare man kaster ikke opp....), og kan vel ennå streve med å styre spisingen. Mat blir medisin i mange sammenhenger. Nå høres jeg ut som om jeg skulle veie minst 1 tonn, men det gjør jeg ikke. Mange synes jeg er flott som jeg er, men jeg mistrives sterkt med hvordan jeg ser ut. Høyden min er 170, vekt i dag 66,5. Normal vekt i henhold til alle statistikker, mao. MEN, fettfordelingen på kroppen, gjør at jeg har STORE problemer (i min målestokk...unnskyld til dere som måtte ha virkelige vektproblemer...) med å finne bukser som passer. Jeg har relativt smal midje, men store lår/knær/legger som jeg strever med og har komplekser for. Av 100 prøvde bukser, er det kanskje 1 par som passer.

 

Jeg ble skilt for snart 7 år siden. Det var en ganske dramatisk skilsmisse som gjorde at jeg gikk ned 12 kilo på en måned. Jeg nøt hvert gram jeg gikk ned... og at jeg kunne ta på meg hvilken som helst bukse uten at det hang på hverken knær eller legger.....Jeg forbannet meg på at jeg ALDRI skulle legge på meg igjen. Men nå sitter jeg her da - nesten 12 kilo tyngre enn den gangen (derav headingen min). Jeg er ikke sykere i hodet enn at jeg innser at jeg nok var noe for tynn etter skilsmissen. Jeg synes ikke det er pent med for tynne kropper og vil heller være noen kilo for tykk enn for tynn. Håper at jeg kan klare å komme ned til 60 kilo. Jeg har stenvilje for mye her i livet, men akkurat dette med maten er vanskelig. Skulle sikkert hatt klippekort hos en psykolog (eller aller helst en helsefarm i noen måneder), men det har jeg verken tid eller penger til, så jeg satser på at et fellesskap her, kan hjelpe meg.

 

Jeg gikk på et Grete Roede kurs for snart et år siden som ikke var spesielt vellykket for meg. Går ikke på kurs nå, men prøver denne siden her da....

 

Håper å høre fra noen....

 

Klem fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så flott at dere blir med på denne tråden her.Jeg har nå vært på vekta og det var skikkelig nedtur!!! At jeg aldri lærer. Veide nå 66, 8 dvs 6 kg opp på 2 måneder! Merket det veldig på klærne.Så egentlig burde jeg stoppet opp og tatt meg i sammen, men desember er ikke den letteste måneden å gjøre det på.Jeg var jo så flink ijuli fram til oktober. Da var jeg nede på 59-60 kg og var noenlunde fornøyd.Men ville ned litt til, men tok det med ro og holdt vekten i 1 måned.

 

Ja ja så er jeg tilbake,og denne gangen skal jeg ikke gi meg før jeg har nådd målet,og fortsette med sunne vaner så jeg ikke raser opp igjen. Jeg liker å trene,så det blir det nok en del av det framover. Men det hender jo at dørstokkmila er fryktelig laaaang,og at motivasjonen er på bånn,men da skal jeg gå inn her og kikke litt, og forhåpentligvis så hjelper det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

.....for velkomsthilsen. Vet du, det betydde faktisk ganske mye at det var noen som "så" meg her!

 

Sitter her med barna ute av huset og har egentlig lyst til å dra av gårde og trene på studioet der jeg er medlem, men jeg må være stand-by her i tilfelle minsten ønsker å komme hjem....

 

Første ordentlige "slankedagen" i dag. Trodde jeg var i gang i går, men jeg kastet med over julekakerester og kokosboller på kvelden i går, og var rimelig sint på meg selv. Så på meg selv med forakt i speilet.... Kvelden er ennå ung, men jeg SKAL holde meg unna søtsakene i dag. Hadde egentlig planer om å kaste alle rester (som er ganske mye), men så sitter det litt langt inne da....barna kan jo kose seg litt....På den annen side, trenger de ikke søtsakene de heller. Får diskutere litt med meg selv og se hva jeg kommer frem til.

 

En annen ting; er det noe sted her inne hvor man kan se på profilene til hverandre for å vite litt om hvem man "snakker" med?

 

Jeg holder forresten på redusere røyking (fra lite til nesten ikke noe)....det gjør jo ikke slankingen lettere akkurat....

 

Krysser fingrene for kvelden...

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikkenick

Hei.

 

Jeg er en jente på 30 år, som har to små barn. Jeg er i gang med vektreduksjon med Grete Roede kurs, men vil gjerne være med å rapportere her og, hvis dere har plass til en til.

 

Jeg er 164 cm høy og vekta stoppet på 67,6 kilo idag. Egentlig har jeg veiedag på tirsdag pga kurset. Men det gjør kanskje ikke noe? Har forresten gått ned 10 kilo så langt.

 

Målet mitt er 60-62 kilo, helst nærmest 60. Har aldri veid så lite som voksen, så jeg vet jo ikke helt hva som passer meg. Men med etpar kilo slingringsmonn er det kanskje lettere å stabilisere vekta også. Synes ikke det er så veldig vanskelig å gå ned, den store utfordringen for meg blir å holde meg der. Men det er jo et stykke vei igjen dit.

 

Hilsen Ikkenick

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart vi har plass til flere! og du som i tillegg går på G.R kurs kan kanskje komme med noen nyttige tips til oss andre. Det er 2 år siden jeg selv gikk på kurs. Ja jeg er enig med deg i at det er kjempevanskelig å holde vekta. Enklere å slanke seg... iallefall når man først har kommet over den harde kneika, de 2-3 førse ukene for min del. Men dette skal vi klare!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 19Bente63

Når søtsuget kommer: Ta et glass Biola bringebær.(kjøpes i literkartong) Det dekker mange behov, også de søte.........

Jeg skal ned 6 kg, men har bestemt at jeg ikke har tidspress!

Hilsen Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Har håp om å gå ned 6 - 6.5 kg selv, og har det som mål til påske. Men det er på en måte litt dumt å ha tidspress over seg. Jeg blir i alle fall utrolig deppa når jeg ikke klarer oppsatte mål, og trøster meg gjerne med en sjokolade.... Vi kan jo følge hverandre litt og se hvordan det går med oss.

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjokoladen new energi er ikke den mest kaloririke., og selv syns jeg den er et godt alternativ hvis jeg virkelig bare MÅ HA sjokolade. Mener det er kun 140 kalorier i den, og det er ikke ille. Men en varm kopp med options sjokolade er å anbefale, med kun 40 kalorier i en kopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

I hvilken butikkjede får man kjøpt Option sjokoladedrikk? Måtte ty til en Freia sjokoladedrikk i kveld....68 kalorier. Slett ikke værst det heller....

 

Synes jeg har vært flink med maten i dag, jeg. Ligger på ca 1200 kalorier....mulig det er litt lite, men da skjer det i alle fall noe...Er utålmodig. Må ikke være det, vet det....

 

Bente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener med sikkerhet at de skal ha det i en Spar butikk,men tror også at det er å få kjøpt det på rema 1000 og kiwi.Nå har jeg nettopp kommet inn døra etter en gåtur på 50 min. Føltes godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Bente

Ikke gå for langt ned i kcal, du skal ligge på rundt 1600 hver dag, ellers går forbrenningen din ned og da får du ikke full effekt.

I tillegg tror jeg nedgangen blir mer varig når vi går sakte ned.

 

Honey, Nickenick og Bente

Er det noen av dere som vet hva Friskis og Svettis-trim skal legges under på trimpoeng i Vektklubben? Jeg var der for første gang i går. La det inn under "Gymnastikk", men synes det ble litt få poeng etter alt "strevet".

 

Ellers: 170 høy og veier 74kg. Skal ned til 68. det tror jeg passer.

 

Misunner ikke deg, Bente, med alt du har vært gjennom. Håper du klarer å stabilisere deg selv "inni" deg og falle til ro med en vekt som er riktig i alle betydninger av ordet!!!

 

Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Takk for hyggelige ord. Jeg håper at jeg nå en gang for alle, skal få til å STABILISERE meg....ikke opp og ned hele tiden. Har vært misfornøyd med meg selv siden jeg var 14 (gikk opp 10 kilo i overgangen barn/ungdom...hofter og sånn) ....det er snart 30 år med fordømmelse av meg selv. Jeg går nok for å være slank og flott, men ser det ikke selv. Som jeg var inne på tidligere, er det vel snarere hodet og ikke fullt så mye kroppen det er noe galt med. Men jeg vet jo av erfaring, at jeg stråler så mye mer når jeg er noen kilo lettere. Det ble en halv kilo ned fra slankedag en til dag to. Det er vel litt vann som skal ut av kroppen, men det er jo en begynnelse :-)

 

Har selv gått på Friskis og Svettis for mange år siden. Jeg ville nok satt det under aerobic. Håper det gir deg litt mer uttelling :-) Det viktigste er jo det kroppslige resultatet og ikke det på papiret :)

 

Snakkes!

 

Bente :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg : Ei jente på 25 år, aleinemor til ei frøken på 4 år og student på 3 av 5 år. Eg brukte 3 år fra 88 til 70 kg, gjekk opp veldig mykje da eg var gravid, men har framleis 3-4 kg eg vil ha bort. Prøvde vere med på forumet her et par mnd før jul, men var ikkje så veldig motivert. No satsar eg på å komme ned på målet mitt som er mellom 66-67 kg.

Er 168 høg og veit at med mi kroppsbygging at dette er den idielle vekta for meg :) Vil ha veiedag laurdag da eg håper å komme unda litt meir det å skeie slik ut da eg har veid meg på den dagen som er lettast å skeie ut for min del. Har hatt eit problem med å ligge ganske lavt nede på kalori inntak,men vil no prøve ligge på 1400 eit par veke å sjå om dette vil gje resultat :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Dag 2 med slanking. Akkurat kommet hjem fra treningssenter - halvtime på tredemølle, halvtime med styrketrening. En time akupunktur og massasje før det. Riktig så fornøyd. Klarer jo ikke å veie meg bare en dag i uken jeg, så jeg registrerte -0,5 kg ned fra dag 1 som var i går. Nå er det matlaging med kjæresten som står for tur. Masse wokede ja-grønnsaker og kyllingfilet.

 

Ha en fin kveld!

 

Bente:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg Missml!! Håper du denne gangen finner mere motivasjon ved å være her inne.

 

19Bente63: Så flink du er !!! Hørtes godt ut med en skikkelig treningsøkt!! Kunne ønske det var en sånn dag jeg hadde hatt i dag!

 

 

En liten oppsummering over hvor mange vi har blitt her inne:

 

Ikkenick - frkvims - Pia - Missml - 19Bente63 - kokko - Slugg - honey

 

Tror jeghar fått med alle da!!? Blir spennende å følge hverandre!!!

 

(Men flere er velkomne!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...