Gå til innhold

NYE 6 KG mer eller mindre


Gjest honey

Anbefalte innlegg

Hei er nå nettopp hjematt fra jobb og må bare kikke innom her en tur før jeg køyer.Koser meg med å lese innleggene her inne.

 

I dag startet jeg dagen med å gå tur i 50 min før frokost,og jeg jogget t.o.m litt også! Det føltes helt topp etterpå!!!!!!! Har heretter et nytt mål :å være i ordentlig aktivitet i minst 30 min hver dag.Takk for tipset Slugg:)

 

Ikkenick: jeg syns:" vårblomstene" var et kjempegodt forslag,og det var jeg ikke alene om.Så nå lager jeg et nytt forum til for oss.

 

Syns det nesten er godt at helgen er over... så mange fristelser,men det har jo gått greit. Ha en supersunn uke alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,5k
  • Created
  • Siste svar
Gjest Positiva

Tenk om vi kunne få til det alle sammen, å blomstre til våren fordi vi har blir mer fornøyde med oss selv!

 

Ellers må jeg si jeg er imponert over dere som trener så mye. Er ganske frustrert over å være alene voksen i huset med barn. Får liksom ikke kommet meg av gårde på trening - i alle fall ikke i hverdagene. Synes ikke jeg kan dra ut på kvelden når de (spesielt minsten på 11) er alene hjemme og har hatt mange timer fra skoleslutt til arbeidsslutt alene. Men på den annen side, kan jeg jo gjøre noe hjemme.....det blir liksom ikke det samme da...ikke noe fatburning, liksom, men alt hjelper jo, så det vel ingen unnskyldning...

 

Har vært i Sverige i dag, og har ikke helt oversikten over hva jeg har fått i meg. Men det har vært ganske fornuftig, tror jeg. Kjøpte godterier til datteren min....og klarte å ikke smake på en eneste en! Har klappet meg selv på skulderen for den (kjøpte eple og banan som jeg spiste i bilen hjem). Det første jeg imidlertid gjorde da jeg kom hjem, var å lage en kopp Option :-) ....og så har jeg en nå..... Det er i alle fall bedre enn løsgodis...

 

Ønsker alle Vårblomstene en riktig så fin og mager uke!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si jeg er kjempeimponert over deg som har vært i Sverige uten å ha spist smågodt. Det er utrolig godt gjort!!!!!! Tydelig at du er topp motivert, og slikt er smittsomt vet du:) Og det er BRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All ære til deg som klarte å holde deg unna godtet. Det er skikklig bra gjort!! Jeg har vært utrolig lat forrige uke med tanke på både kosthold og trening. Så full skjerpings denne uka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Takk Pia og Honey for skryt for min standhaftighet i går. Veldig hyggelig. Men det var ikke snikturen på vekta i dag...opp 0,5 siden i går. Har veid meg hver dag, men tror jeg må slutte med det. Ingen grunn til at jeg skulle lagt på meg en reell halvkilo. Nå skal jeg ikke veie meg før onsdag som skal være veiedagen min.

 

Akkurat unnagjort en gulrot her. En time til lunch :-)

 

Ha en fin dag!

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke klart å motivere meg til å svi av kiloene i høst.Startet med livsstilsendring i juni 06.Hadde gått ned 7 kg til oktober.Bare gikk på vekta i dag,livredd etter to mnd,fravær.Oppgang 4 kg,men da hadde jeg spist frokost og drukket 2 kp kaffe + at jeg er inne i mensuka,bruker å gå opp et til to kg.

 

Det er godkjent, det som har reddet meg fra samme skjebne som i fjor 10 kg opp på 2 mnd,er at jeg har beholdt noen gode vaner som ble opparbeidet i fjor.Jeg har forsatt å gå turer og magen har nektet å ta til seg store mengder mat.

 

Det er bra,kanskje enda flere gode vaner fester seg i år.Skal ned mange kilo,men stresser ikke,skal følge Grethe Roede planen som best mulig så får det gå som det går. Dagens vekt er 80.5,veiedag kommer jeg tilbake til.

 

Foressten godt nytt år til kjente og nye her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei. Jeg syns også at du her vært kjempeflink Bente. Synes det er godt å se at du er så ærlig:) Som du skrev i begynnelsen sier andre at du ser bra ut, noe jeg er helt sikker på at du gjør, men jeg kjenner meg igjen på at det ikke handler om hva vektnåla eller andre sier, men hvordan man føler seg med seg selv..

 

I går var jeg på sats på en stram opp time, og på spinning time i dag. Jeg er stiv og støl i alle muskler, men skal klare å komme meg på trening 11 dager til i strekk. Mulig det kun blir lett trening de neste dagene, får se hvor sliten jeg er i morgen..

 

Jeg har foresten et tips til søthunger. Ifa er kommer med en ny sukkerfri variant med jordbær/lakris eller chilli/lakris. En stor pose inneholder 43 kcalorier. Dette pleier jeg å ha i veska hvis jeg skal på besøk til venner eller kino o.l, i stede for å gå på kiosken eller spise det snackset de setter frem som inneholder langt flere kcal.

 

Nei nå skal jeg dra på jobb. Ha en fin dag dere andre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Krummelure

Jeg legger meg inn her og jeg, har ikke helt kommet inn i rutinene her inne :)

 

Jeg er 34 år, gift og har 2 barn på 2 og 5.

 

Jeg startet altså i dag, etter en uke med "nedtrapping" etter ei jul med mye fråtsing, huff og æsj!

 

Veier 66 kg i dag, men vil ned til 63 i løpet av de neste par mnd. Min høyde er 1.72.

 

Har gått et GR-kurs tidligere samt var med på et internett-kurs for 1 år siden, men nå har det sneket seg på noen kilo igjen og det kjennes ikke bra når ikke klærne passer lengre...

 

Så da er jeg glad jeg fant dere her inne, for det er som sagt lettere å nå målet "sammen med noen"

 

Krummelure

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vi "truffet" hverandre før, på en annen tråd? La oss fortsette våre gode fortsetter om en slak nedgangskurve.

jeg tror det er alfa og omega, å gå sakte ned, ikke skulle bli kvitt det som har samlet seg på kroppen over mange år, i en fei. da må vi bare hilse på "vekta" enda en gang.

 

jeg skal på Friskis og Svettis i dag, selv om ryggen ikke likte det sist. Prøver en

gang til. :)

 

Har registrert meg på Vårblomster!!! :)

Kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Nå har jeg vært en skikkelig dårlig mamma.....foret barna med vente-på-middag-pepperkaker, mens jeg selv stakk av gårde på en spinningtime i full fart rett etter jobben kl 1615. Jeg er kjempelykkelig over at jeg rakk den, og så har jeg ikke en gang dårlig samvittighet for det med pepperkakene :)

 

Jeg MÅ få til å få trent noen ganger i pr. uke....ellers går det dårlig med kilotapet, tror jeg. Får finne på andre bestikkelser enn pepperkaker...:)

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott Bente!!

Viktigeste er jo at du fikk trimmet og det er jo mange sunne alternativer til vente på middag :)

 

Idag har ikkje eg vert så flink,men fikk vertfall gått en liten tur. Liker ikkje første dagen i tante røds periode, men litt tur er bedre enn ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får det være nok. Jeg skal ta meg selv i nakken og begynne og trene og gå ned de 7 kiloene som plager meg. Jeg er 164 cm høy og trives best rundt 66 kg. Dessverre stopper ikke vekta før på 72,7 kg nå. Derfor:

 

08.01: 72,7

15.01:

22.01:

29.01:

05.02:

12.02:

19.02:

26.02:

05.03:

12.03:

19.03:

26.03: 66,0 !!!!

 

Tineli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Det er jo bra at du kom deg ut i alle fall, Missml, selv om du ikke ser på det som trening. Husk at ALL bevegelse er bedre enn ingenting. Jeg er flink til å si det til andre, ikke fullt så flink til å tenke sånn selv. Og de derre sit-upsene jeg skrøt av at jeg skulle ta for noen dager siden, har jeg ikke tatt ennå.....:)

 

Kokko: Åssen gikk det med ryggen din på trening denne gangen?

 

Slugg: Veldig gode Ifa, du...

 

Honey: Åssen gikk det med de derre 30 minuttene du skulle ta daglig....:-)?

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært ute og gått i 50 min.. i raskt tempo vel og merke. KJempegodt!

Merker at jeg er støl etter gårdsdagens trim, så lurer på hvordan jeg da blir i morgen?Så de 30 minuttene har da gått bra i 2 dager nå:)

 

Begynner å nærme seg veiedag da.. onsdag.Satser på at det er nedgang,om ikke mye så iallefall litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det bedre. jeg prøvde hele tiden å fokusere på magen, at den skulle ta belastningen istedet for å spenne ryggen. 2,3 trimpoeng.Skjønner ikke at det ikke blir mer! :)

 

Jeg tror ikke det er lurt å trimme hardt hver dag, slik noen av dere legger opp til Da kan det lett bli slitasje og dere kan helt miste motet.

Gjør ting som dere klarer å leve med resten av livet, da kan vektnedgangen bli varig!!!

 

Nå slapper jeg av med et glass hvitvin, det er sikkert VELDIG lurt!!! + ei skive brød.

 

Gleder meg til vekta i morgen tidlig (det er ikke onsdag, men jeg smugveier meg netto hver morgen) Tror vekta er snillere enn sist onsdag med all trimmen min.

 

Vin-i glass-klem fra kokko

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen i klubben!De 7 kg ekstra er du ikke alene om å ha,og i sammen skal vi bli kvitt dem.

 

Supert om du legger inn dine resultater under tråden "Vårblomstene".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Jeg har i mitt "tidligere liv" drevet mye med trening - alt fra elite-turn til håndball, jazzballett, aerobic, vekter osv. Den gangen trente jeg 6 ganger pr. uke, noen ganger 2 ganger daglig....skulle man ikke trodd i dag da, men...:-) Det som er viktig hvis man skal trene så mye, er å trene ulike muskelgrupper av gangen for å få full uttelling av treningen og å unngå belastningsskader.

 

Selv var jeg så ulykksalig høsten 2005 å ryke achilles på aerobictrening. Gikk 3 måneder på krykker, og det tok meg nesten et år å bli bra igjen (så jeg er egentlig først i gang nå på ordentlig etter det....). Som følge av krykker i 3 måneder, har jeg overbelastet en skulder (som sannsynligvis skal opereres snart - driver med utredninger om dagen).

 

Så vær forsiktige og fornuftige når dere trener!

 

Natta til alle Vårknoppene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Kokko: Leste på en annen tråd her, at smugveiingen din var positiv idag. Det var min også :-) ....og så jeg som ikke skulle veie meg før i morgen... Skal se om jeg får lagt inn en spinningtime i dag også, slik at veiedagen i morgen blir så positiv som mulig.

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vi "truffet" hverandre før' date=' på en annen tråd? La oss fortsette våre gode fortsetter om en slak nedgangskurve.

jeg tror det er alfa og omega, å gå sakte ned, ikke skulle bli kvitt det som har samlet seg på kroppen over mange år, i en fei. da må vi bare hilse på "vekta" enda en gang.

 

jeg skal på Friskis og Svettis i dag, selv om ryggen ikke likte det sist. Prøver en

gang til. :)

 

Har registrert meg på Vårblomster!!! :)

Kokko[/quote']

har truffet hverandre før,jeg vil svi av noen kilo i slengen derfor vil jeg være med her,orker ikke ha store mål så dette med 6 kg passer meg braStarten i går ble sånn passe,fordi jeg ikke kunne eller ville ane hvor mye kalorier det egentlig er i pinnekjøtt,far inviterte meg på restemiddag.Det ble 1800 kcal totalt,men trim på 50 min hjalp kanskje noe og julekake og sånt tull er det helt stopp med.Så med litt tålmodighet går nok dette den rette vegen.Har du klart og holde vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Positiva

Jeg skal på kjærlighetstur :-) fra fredag til mandag (Koblenz i Tyskland) og er redd det kan skjære seg litt med tilgang på "ordentlig" mat.

 

Noen som har noen vettuge tips? Noe som er bra å ha i veska/kofferten?

 

Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...