Gjest Mar77 Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Jeg er her, om enn ikke like aktiv.... Har tatt pause fra badevekta - og skal IKKE veie meg før jeg skal til kursleder igje 14.februar. Nå skal jeg stole på meg selv og hva jeg spiser. Merker det er faktisk en ganske behagelig følelse å ikke skulle veie seg - men stole på at kroppen spiller på lag med meg. Jeg spiser masse og godt, men det er sunn mat....! I dag prøvde jeg toast med cottage cheese. Var faktisk ganske godt. 2 skiver, ketchup, cottage cheese, vanlig ost (lett), masse godt krydder og skinkepålegg. Yummy! Men tror jeg må la skiva steke enda litt til neste gang. Ellers var det herlig. Aerobic på meg også igår. Instruktøren er kjempeflink, så da er det BARE morsomt...! Hold ut jenter - det er godt når man er i mål, og virkelig verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest unco Skrevet Januar 23, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 23, 2007 Bare en rask melding om atjeg er vel tilbake. Kaloritabellen lå ubrukt hele ferien , men jeg var ganske flink- trimmet hver morgen ca 500 kcal (=2,5 trimpoeng per dag), og så begynte jeg alle måltider med masse frukt, dermed var det vanskeligere å overspise på usunne ting. Så jeg er spent på veiingen torsdag morgen, håper oppgangen ikke er for stor. Ellers virker det som alle har vært kjempedyktige til å motivere seg selv, og ikke synke dypt pga en mer eller mindre stor glipp. Enig med BeachBabe (velkommen i gjengen :-) ) at det er en stor del av trikset. Trening i alle former har begynt å bli en nødvendig del av hverdagen min, men det har tatt tid. Jeg går mye, men steptrening og annen utfordrende trening i sal er også godt og gir en fin følelse av å mestre mer etterhvert. Stå på alle i hop. Muskler tar mindre plass enn samme vekt i fett. Men nå er det skjønnhetssøvnens tur;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 velkommen hjem, unco. Så deilig med litt brunfarge! Hos meg kommer fargen i krems form:D Nå reiser jeg bort til søndag kveld. Så det at jeg ikke rapporterer betyr ikke at jeg forsvinner. Kommer sterkt tilbake etter langhelg. kokko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Positiva Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Skal du noe morsomt i langhelgen din, kokko? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Cmona Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Stillstand, om enn litt smalere rundt livet. Jeg må innrømme at jeg synes dette er litt urettferdig, altså. Hvorfor gir ikke treninga resultater? La gå at jeg kanskje fortsatt spiser for mye (~2000 kcal), men det er jo mye mindre enn før, og også mye sunnere! Kjenner at jeg blir sultnere jo mer jeg trener. Får bli flinkere til å fylle på med enda mer frukt og grønt. Håper det går bedre med dere andre! God "ferie", kokko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minipia Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Motet er mistet.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Positiva Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Tror motet ditt ikke har stått opp ennå - det er ikke mistet! I så fall skal vi hjelpe deg å finne det igjen! En ting: Du har jo gått ned over en halv kilo jo! Det er jo flott! Se for deg den smørpakken og litt smør til....ALT det ekle fettet er borte fra kroppen din bare på en uke! Veldig bra. Det ideelle er jo å gå ned en halv kilo pr. uke, dvs: DU ER IDEELL!! :-) Klem Bente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minipia Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 DU ER IDEELL!! :-) Klem Bente Den tror jeg at jeg må printe ut og henge opp på veggen Tusen takk, visste at noen kunne få meg opp igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mar77 Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Cmona: Hva er ditt daglige energiforbruk? Har du regnet på det? I overkant av 2000 kcal høres mye ut når du ønsker å gå ned i vekt. Jeg har regnet ut at jeg ligger på rundt 2100 kcal når jeg er ferdig stabilisert. Da er 10 trimpoeng i uka regnet med. Når jeg gikk på kurs låg jeg på 1600 kcal om dagen - og trimmet i tillegg mer. Så det kan jo hende du spiser for mye? Skal du gå ned i vekt må du ligge 5-800 kcal i underskudd av hva du forbrenner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Cmona Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Cmona: Hva er ditt daglige energiforbruk? Har du regnet på det?I overkant av 2000 kcal høres mye ut når du ønsker å gå ned i vekt. Jeg har regnet ut at jeg ligger på rundt 2100 kcal når jeg er ferdig stabilisert. Da er 10 trimpoeng i uka regnet med. Når jeg gikk på kurs låg jeg på 1600 kcal om dagen - og trimmet i tillegg mer. Så det kan jo hende du spiser for mye? Skal du gå ned i vekt må du ligge 5-800 kcal i underskudd av hva du forbrenner. Ja, jeg har nettopp regnet ut at mitt energiforbruk er ca. 2300 kcal (med 10-12) trimpoeng. I følge formelen bør jeg ligge på ca. 1700 kcal, men det får jeg ikke til! Åååå, jeg blir så sliten av dette. Siden jeg spiser frokost (to grove brødskiver med leverpostei eller kaviar + skummet melk) kl. 7.45 og deretter går moderat i 40 min., så er jeg sulten igjen 10.30. Nå har jeg kjøpt grovt knekkebrød og magerost, så det blir lunsjen framover. Må igjen spise litt før jeg tar fatt på hjemturen. Men så kommer middagen... Det blir gjerne litt usunt halve uka, men jeg spiser meg ikke sprengmett. Og jeg har ikke hjerte til å "nekte" samboer sine gode og usunne middager, for mens jeg går opp, så går han ned Hvordan gjør dere andre det, sånn i forhold til resten av familiens måltider? I stedet for å spise sunn kveldsmat, så tenker jeg at jeg dropper det, med det resultat at jeg blir så sulten at jeg spiser noe usunt. Og selv om det er bare "litt" (en bolle, en neve potetgull), så er jo det en hel haug med kalorier! Jeg vet jo hvor problemet ligger, da, men hvordan få viljestyrke og motivasjon nok til å følge opplegget? Noen oppmuntrende ord? Føler at jeg starter på nytt hele tiden, men i praksis gjør jeg vel ikke det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mar77 Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Sørg for å spise riktig og sunt gjennom hele dagen, så blir du ikke fristet til å ta kjappe løsninger når kvelden kommer. Jevne måltider gjennom hele dagen sørger for at blodsukkeret ikke raser opp og ned. 1700 kalorier er endel når det er snakk om sunn mat. Angående middager, så spiser jeg det resten av familien spiser. F.eks en 1/2 porsjon god gammeldags fiskegrateng (250 gram) + et par poteter og ubegrenset med grønnsaker. Teller ikke kalorier når det gjelder grønnsaker, kun poteter/selve middagen. Idag er det kylling og ris, med provance lammesaus og grønnsaker. Sunt og godt. Mange gode middager som ikke ødelegger kaloriregnskapet fullstendig... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Cmona Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Takk for svar Motivasjonen er i ferd med å vende tilbake, har laget dagsplan for hva jeg skal spise i dag, og ender opp med 1600 kcal (inkludert to pannekaker med blåbærsyltetøy). Hadde også 1600 kcal på mandag, men igår ble det litt mer pga laksemiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Haarek Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Jeg spiser det samme som min samboer, men sørger for at vi får i oss en del sunne middager, som kylling, fisk o.l. Jeg må likevel innrømme at vi spiser mye pasta og kjøttdeig. Likevel har jeg problemer med å komme opp i 1600 kcal i ukedagene. Jeg spiser 4-5 måltider for dagen og har funnet ut at jeg får for lite melk i meg i forhold til det Grete Roede-menyen sier og at jeg kan spise enda mer middag. I helgene blir det som sagt tidligere for mange kalorier. Jeg sliter veldig med motivasjon i helgene og har altfor lett for å si til meg selv at når jeg først har skeiet ut en dag, kan jeg skeie ut en dag til. I høst klarte jeg meg noen måneder med kun litt mørk sjokolade i helgene. Det gjorde at jeg etter hvert ikke hadde lyst på sjokolade og chips. Mitt mål er å få den følelsen igjen....:-) Veiing i dag gikk bedre enn forventet. Jeg har spist mye snop og chips i helgen, men hadde tatt av 0,2 kg. Det er altfor lite, men jeg er glad for at jeg har gått ned. Noen som har gode forslag til hva jeg kan spise i stedet for snop og chips? (Spiser litt melon, druer o.l., men har dere andre forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mar77 Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Sunn snacks er det mye av. Lag dip av rømmekolle og holiday miks. Kjempegodt. Bruk grønnsaker eller snack a jacks. Eller knackis med salsa. Utrolig godt. Når det gjelder søte ting, så skjær opp frukt og bruk vaniljekesam. Eller drikk en kopp te eller options (kakao). Utrolig godt...! Eller et glass brus? Lag god kvelds med godt pålegg, så slipper man at søtsuget hugger tak. Er man på det jevne god og mett, så unngår man sprekker. Det er min erfaring. I helga sparte jeg på kaloriene på dagtid for å unne meg litt ekstra på kvelden, og gikk på en skikkelig smell. Tror jeg aldri har spist såååå mye sjokolade eller chips på evigheter. Ikke lurt. Ellers har jeg ikke veid meg siden onsdag kveld hos kursleder. Synes det er litt skummelt å ikke vite hvordan vekta ligger an.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest unco Skrevet Januar 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 24, 2007 Nå har jeg omsider kommet ajour med å lese alle innleggene som er kommet mens jeg var på en ukes ferie. Skal si her har vært aktivitet. Både skriftlig, og med trimming ute i naturen og på studio. Og enda flere nye medlemmer i tråden: Velkommen til "kesamine" , "minipia" og "19 Bente63". Mht muskler og om de holder på vann etc.: Tror det er slik at STØLE muskler binder vann, noe med melkesyren som er i støle muskler. Cmona; Du må bite deg fast i at muskler tar minde plass og tar seg bede ut enn samme vekt i fett:D Bruker du målebånd? Eller en bukse som var litt i trangeste laget før du begynte å telle kalorier og trene? Det dreier seg vel om både å føle seg bedre og å seg litt bedre ut enn før, og da er det vel mindre viktig om vekten viser det ene eller det andre, innenfor pluss minus en kilo. Hm, fant de siste innleggene nå nettopp. Tror ikke jeg ville gått ned med 2300 kcal om dagen heller. Prøver å holde meg mellom 1300 og 1600 kcal i døgnet. Da jeg gikk på kurs lå inntaket stort sett under 1200. Grete Roede svarte på et nettmøte (i forrige uke?) at grunnen til at de har økt anbefalt kalorimengde til rundt 1600 er at vektnedgangen blir mer varig om den er langsommere Eller huskerjeg at det var vanskelig til å begynne med å spise så lite som 1600 kcal, men det er en overgang. Mar77 sier det godt; mange små måltider - jeg har 5 om dagen. Pass på at det er bra med proteiner i maten. Fisk, kylling, svinekjøtt, mager ku ( bruker bare karbonadedeig) magre pølser, egg osv. Da holder man seg mett lengre tid av gangen. Dessuten spiser jeg gulrøtter, tomater og alle "ja- grønnsaker" uhemmet -- også mellom måltider. Især når jeg skal redusere det daglige inntaket av kalorier, for å dempe sulten. Og sukkerfrie pastiller og tyggis! Lager sunn og nokså mager mat til alle, krydrer og sørger for variasjon i smaker osv. Jeg spiser 3 ganger så mye grøntfor som mannen min. Hans matpakker er digre i forhold til mine, så ingen av oss lider. Men akkurat nå er jeg kjempesulten, tror det kommer av at jeg gikk løs på småkaker (rester etter jul). Det gir sterk økning i blodsukker, som igjen gir stor produksjon av insulin. Dermed fordøyes både småkaker og middagsmaten i stor fart og så blir jeg sulten igjen.. Igjen vil jeg si at dere er kjempeflinke til å trimme. Mitt mål er å gå på trening 2 ganger uken. Pluss daglig å gå raskt og minst 10 000 skritt. Men idag slo fordøyelsen seg vrang og så er jeg veldig trett etter et tøft møte med masse jobb som hadde hopet seg opp i ferien. Jeg fikk ikke sove før sent på natt igår, det var så mye som surret rundt i hodet og måtte huskes og fikses. Så det blir trengingsrunde imorgen i stedet. Mht vekten min er det veiing imorgen tidlig. Før ferien kom jeg ned i 63,4 kg, det er fortsatt 1 kg mer enn minimumsnoteringen den 18.desember, men absolutt på rett vei igjen. Så håper jeg ikke vekten min har et illebefinnende imorgen tidlig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Cmona Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Bra innlegg, unco! Det var skikkelig motiverende å lese alle innleggene deres etter mine klagende utrop i går Jeg har vel vært litt "in denial", og nesten trodd at jeg kan slanke meg bare vha. tankene og litt ekstra trim, hehe... Men jeg er vel litt redd for å mislykkes også. Får bare ta én dag i gangen, som da jeg sluttet å røyke. I dag blir det middag på Ikea, noen som vet hva som er sunt og godt der? Wok'en? Stå på videre, og husk at bare litt nedgang også er nedgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest unco Skrevet Januar 25, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 25, 2007 Tja, det er lov å være optimist - men så ble jeg litt skuffet da vekten viste + 200g, dvs 63,8 kg. At de siste 2 kiloene skal være så forbasket drøye å få av Nåja, men ferien var fin den , så jeg både sier og mener at det var verdt det. Især når jeg både koste meg masse og var ganske fornuftig. Da begynner livsstilsendringen å slå rot ettervhvert Trur eg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mar77 Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Her har jeg fremdeles ikke entret vekta siden 17.januar. Så utrolig stolt...! Gjorde et forsøk på å skrive blogg inne på Hold vekten, men droppet det - mer liv her inne. Her går helga bra så langt. Finner på stadig nye gode ting å teste ut. I morgen skal jeg bake ostemuffins. De virket veldig gode! Idag testet jeg ut cottage cheese, eple syltetøy og kanel på skiva. Det var faktisk utrolig godt...! Ikveld blir det vin med nogot attåt. I moderate mengder.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest unco Skrevet Januar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 27, 2007 Det er bra jobbet Mar77! Foreløpig ligger jeg nokså godt an idag, 1520 kcal hittil, men 854 kcal på mosjon. Planlegger litt vin snart, og kanskje litt aftens men, så er slutt for idag. Imorgen skal vi bort til middag, men dit vi skal er det heldigvis ikke slik at man stadig nødes med ting lenge etter at man er mett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Cmona Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Hvordan har helga deres vært? Jeg har, for første gang på evigheter, greid å komme meg gjennom helga uten å ha spist altfor mye godis. Litt har det blitt, men jeg har kost meg likevel! I gjennomsnitt hadde jeg 1800 kcal og 14 trimpoeng forrige uke, og jeg synes jeg ser resultater allerede Tenk, 600 kcal under mitt vanlige kaloriinntak! Og jeg må rette en stor takk til dere motiverende tråd-venner for det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minipia Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Jeg har fått motet tilbake Og snart er selvtilliten enda mer på plass, 1 kg på en uke er kanskje for mye. Men du verden så godt det var å stå på vekta i morges!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Positiva Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Flott Minipia! Jeg hadde ikke bekymret meg for å ha gått ned for mye. For det første, går man gjerne ned fort de første 2 kiloene. Du har jo ligget på et fornuftig kaloriinntak, så bare nyt nedgangen din du! Bente :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Minipia Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Flott Minipia! Jeg hadde ikke bekymret meg for å ha gått ned for mye. For det første' date=' går man gjerne ned fort de første 2 kiloene. Du har jo ligget på et fornuftig kaloriinntak, så bare nyt nedgangen din du! Bente :-)[/quote'] Jeg har gått ned totalt 4kg Så de første som går fort har allerede gått bort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Positiva Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Så flott da Minipia :-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest kokko Skrevet Januar 29, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 29, 2007 Hei igjen, tilbake etter fjellferie, med flere gode skiturer. Ski teller utrolig mange trimpoeng, tør ikke riktig skrive opp så lang tid som jeg er på ski. Det blir liksom litt for mange poeng. jeg må jo medgi at jeg stopper og pusser nesa, drikker litt vann og ser på de flotte fjellene. Så 3 1/2 times tur ble nedskrevet som 2 1/2 times tur. det blir sikkert nokså riktig. Vekta har holdt seg (smugtittet i morges igjen), glad for det:) Rapportrer jevnlig i dagene fremover. kokko Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar