Gå til innhold

2007 - uke 1


Gjest Gla'slank

Anbefalte innlegg

Gjest Gla'slank

Vivax og dere andre.

 

Ikke noe å vente med, la oss bare kaste oss ut i det!!!

Det tøffeste for meg er nok å hente meg inn etter en liten knekk eller planlagt utskeielse. Da er det så lett å bli værende i den gjørma hvor sjokolade og pizza er ok...og det er det jo virkelig ikke ok. Selv om jeg kanskje når det skjer har gått ned en kilo eller fler, så er det ikke greit å kaste meg på den bølgen. Det er den jeg skal bort fra...

 

Jeg ser ikke på et nytt kosthold som en begrensning, men en muliget til å eksperimentere med nye menyer.

 

Målet mitt for denne uken er å komme igang. Jeg fikk ikke veid meg i dag tidlig heler...alt for godt å sove, og da blir tiden knapp og så glemmer jeg hele vekta. (Vil gjerne veie meg på morgenen) Får en stor utfordring i helgen med festligheter, der vanker det jo både godsaker av det faste og våte slaget. Prøver å si til meg selv at jeg kan kose meg på fest, men så kommer en ny dag og tilbake til frukt og grovbrød.

 

Stå på alle sammen. Av det jeg har lest her, så er dere flinke! Bare det å ta steget og bestemme seg for at noe må gjøres er en seier. Så vi er alle vinnere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med min første dag noensinne på gr meny og kurs. Og selvfølgelig ble jeg bedt til svigermor på middag i dag, men det gikk greit tror jeg. Jeg veier ikke maten, men tar den på ca mål (skal jeg begynne å veie vet jeg at jeg aldri kommer til å fullføre) så fant ut at det gikk med ca 500 kalorier på det måltidet. Men jeg var flink og smakte ikke på noen av desseretene, ja for det er jo ikke nok med en ting til kaffen vet dere, tok kun en kopp med kaffe. Lot sønnen min spise og smake på alt det andre. Dermed var det heller ingen som merket at ikke jeg spiste (han fikk bruke mammas tallerken.. :D )

 

Må si jeg følte at det gikk greit i dag, men merket lysten ganske sterkt nå i kveld etter noe å knaske på. Satt derfor på en dvd, en halv liter med vann og broderi, og trangen etter noe annet forsvant.. Så det kan jeg anbefale, vann, tv og håndarbeide.. Nå måtte jeg gå en liten tur med den minste hunden så tok en liten pause og gikk inn her... Kjempegreier at du startet RenateH, setter virkelig pris på det. :)

 

Skal nå se resten av filmen før jeg tar med den yngste, men desidert største hunden ut på kveldstur (ikke mer en 5 minutter da, men høres så fint ut med kveldstur :) )

 

I morgen skal jeg ha kyllingfilet med blomkål, gulrot og masse annet grønt + potetsalaten med kesam som jeg fant i boken... den gleder jeg meg masse til.. Og til kos i morgenkveld (jeg har kosekveld på fredag og ikke lørdag, liker liksom bedre fredagene jeg.. gutten har lørdagsgodt da.. ) skal jeg ha grønnsaker med dip, fra s182 i boka... Det skal jeg bruke kosemerker på..

 

Vel vel... tenkte ikke å skrive så mye, får håpe jeg ikke kjeder dere.. til slutt vil jeg bare skrive ned min vekt og hva jeg ønsker den skal bli..

I dag 04/01/07 veide jeg 106 kilo (171 høy)

og innen den 29/2/07 håper jeg å være nede i 95 kilo, men minimun under 100.

Totalt sett vil jeg komme ned til ca 70-75 kilo, er så lenge siden jeg har hatt en trivselsvekt at jeg vet ikke hva den er. Gir meg selv året 2007 og 2008 også hvis jeg trenger det for å nå mine mål.

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så kjekt at dere har startet her! jeg vil gjerne være med!!

ferdig med første dag og det har faktisk gått bedre enn jeg trodde!

gleder meg til å merke at det forsvinner litt etter litt...åh det skal bli så deilig!!!

takk til alle dere som skriver her, jeg merker at jeg er mer motivert enn på lenge!

gleder meg til å høre mer fra dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg er kommet midt i første uke, dag 1 gikk fantastisk, dag to gikk ok - brukte alle kosemerkene mine på et kakestykke fordi jeg hadde bursdag. Så ble jeg syk, og det er ikke bra - så jeg har nesten ikke spist noe og det jeg har spist har nok ikke vært av den sunneste sorten. I dag ble sønnen min syk også, med sykehusbesøk så da ble det en ferdig middag.... ikke bra - men i morgen begynner en ny dag som skal inneholde mye god mat og en laang tur ( og et lite sykehusbesøk...)

Men dette skal jeg klare, og mitt mål er 10kg på dette kurset -hvis jeg klarer det spanderer min far neste kurs...er ikke det en fin motivasjonsfaktor kanskje??

 

Lykke til alle sammen!

Synes dette med en uketråd var kjempelurt:)

 

Maryk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så er det igang, igjen.

 

Det går greiere i hverdagen enn i helga for min del. I helgene er det så mange gode grunner for ta noe ekstra, i tillegg sover jeg lenge og da kommer jeg helt ut av spisemønsteret som fungerer best.

 

Disse dagene har jeg ikke vært så veldig sulten, men drikker veldig mye. Er egentlig tørst nesten hele tiden, så det går bra.

 

Har heller ikke veid maten enda, nå har jeg så mange kilo jeg skal ned at det virker på en måte helt mot hensikten. Først må jeg lære meg å spise faste måltider, og la snopet ligge, så kan jeg begynne tenke på veiing. Men, vet at jeg må, er veldig flink til å ta "bare litt ekstra", spesielt til middag. Skal prøve de første fem kiloene med selvkontroll (der er jeg litt dårlig), så skal jeg veie i noen dager for å få inn mengder riktig.

 

Er usikker på hvor mye jeg skal putte inn. Ligger mellom 1500 og 1800 nå, men har ikke kommet igang med fruktspising og melkeprodukter ennå. Da ender jeg vel sånn passe, eller hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne slenge meg på med dere om det er ok? Dere virker som en trivelig og motivert gjeng.

 

Jeg begynte på GR- nettkurs i oktober 2006, da viste vekten 98,4 og har til nå gått ned 14,2 kg, til 84,2. Jeg er ikke mere enn 1,68 høy så det gjenstår en del kilo ennå. Hadde vært greit å gjøre det sammen med noen.

Ellers er jeg kommet godt i gang med trening og trener nå på treningssenteret

3-5 ganger i uken, for det meste spinning, men prøver å putte inn litt annet også. Har også begynt å gå til og fra jobb(25 min. hver vei).

 

Er gift og har to barn på 7 og 10 år.

 

Ser frem til å bli bedre kjent med dere og følge dere på veien mot ett lettere

liv.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror også det kan være viktig at vi er flittig inne og utveksler erfaringer. Jeg har ikke begynt på noe kurs denne gangen, men har x antall bøker fra tidligere kurs og skal prøve på egen hånd. denne gangen handler det ikke om slanking, men omlegging av livsstil.Jeg har innsett det nå. Det nytter ikke slik jeg tidligere har gjort det: gå på kurs, ta av ti- -tolv kilo, avslutte kurs og falle tilbake til gamle vaner.Det går bare ikke., da legger man fort på seg de kiloene man har tatt av pluss litt til. Resultatet blir til slutt at man bare blir feitere og feitere. Sukk! jeg taler av erfaring....Jeg begynte i høst med første gode vane: trim/regelmessig trening. Jeg går to til tre ganger i uka på treningssenter og trener kondis og styrke.Nå begynner neste gode vane: gode matvaner med sunn mat.Jeg pleier å si til folk at jeg er blitt tjukk av å spise lite...det vil si at jeg har blant annet hatt vane at jeg har klart å la være å spise hele dagen frem til middag -- men da har det begynt. Det er kvelden og helgene som er det verste vedrørende mat, det vil balnt annert si alle de søtsakene en har vent seg til at liksom må være der for at det skal være helg.Men må det være slik? Nei! Bær med vaniljekesam skal bli mitt nye lørdagsgodt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg godt igang med dag 2. Har akkurat vært ute og tjent meg 1,2 trimpoeng. Gikk en tur på stranden med begge hunder og gutt, og siden han blir fort sliten blir det litt bæring, men tar dette som ekstra trim. :D Nå har vi akkurat delt en Rett i koppen suppe, han bare elsker dem, og fant ut at en helt pakke av hans favoritt er 160 kcal, så delte vi den.. litt under det et mellommåltid skal være, men regner med at alt utjevner seg over det hele..

 

Kjempeartig å høre fra dere andre også, virkelig motiverende å høre at det finnes andre som tenker omtrent på samme måte som meg.. :) Mitt største problem blir også lysten på noe godt ganske ofte... er en skikkelig godtemons.

 

Må si jeg blir imponert av treningsviljen din tjorven, virkelig bra.. Kunne tenke meg å spille squash, men finnes ikke noe i nærheten av meg.

 

Og til deserta lykke til meg å finne ut hvilke meny du vil følge. jeg følger nr 2 , dvs 1600 kcal i døgnet.. ble ikke mer enn 1364 i går, uten at jeg egentlig mente det slik. Var vel bare den sammensetning jeg hadde tenker jeg.. :)

 

Vel vel.. får begynne å koke potet til potetsalaten vår... og i morgen skal jeg bake skinkesnurrer.. nam nam... gleder meg til å prøve dem..

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er dag to godt igang.

vært en veldig fin dag dette også! veldig fornøyd med at jeg fortsatt (har gitt opp etter en dag før...hehe) teller kalorier og ser fremover.

har et glass rødvin skrevet inn under kosemerker, er fornøyd med det så lenge jeg skriver det inn og holder meg innenfor mine 15-1600 kcal til dagen. prøver å holde meg unna mine værste fiender som chips og sjokolade da jeg vet at jeg fort ikke klarer å stoppe og lar være å føre det inn i dagsrapporten.

må vente til jeg stoler litt mer på meg selv før jeg tør å ha det.

spennede tider vi går i møte jenter!

klapp på skulderen til oss alle!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!!

 

Jeg synes at denne gruppe virker motiverende. Det blir nok spendene å følger andre i dette store prosjekt! Å gå neg i vekt alene er ikke lett. Jeg har lyst til å bli med i denne gruppe.

 

Litt om meg. Jeg har meldt meg på et internettkurs i går. Kurset starter den 15/01. Er litt spent for å se hvordan det er. Jeg er 31 år, bor i Oslo gift uten barn, men prøver å bli gravid. Jeg veier 110 kilo og er 170 cm høy. Jeg har også en del kilo å bli kvitt! Målet mitt et å veie mellom 65 og 70 kilo. Det kommer nok til å ta litt tid! Jeg håper på en vekt reduksjon på 8-9 kilos med det første kurset. Jeg begynner ikke før den 15. men har tenkt å bebynne smått med mer mosjon og å spise bevisst!

 

Jeg har prøvd flere ganger å gå ned i vekt alene, klarte ikke å holde mer enn en uke. Jeg trenger litt støtte!

 

Lykke til

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Det har gått greit i dag også.

 

Liten tanke til deg mummi, skal vi holde hverandre i øra. Har helt lik historie med deg. Det er derfor jeg ikke helt vet hva jeg skal legge meg på når det gjelder kalorier. Spiser jeg for lite så sprekker jeg så det synger.

 

Trener et par ganger i uka nå. Det har ikke blitt noen gullepler hittil, men håper på et i løpet av neste uke.

 

Lykke til alle sammen, stålsett dere i helga! Gulrøtter er innkjøpt for min del og har droppet det raserte pepperkakehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Nå har jeg akkurat vært ute og tjent noen trimpoeng - godt fornøyd med det:)

Jeg ville bare si at vi har hatt fajitas til middag i dag - fulgt oppskrift på s. 162 i kurs 1 boken - og det var bare helt fantastisk godt:)

Nå er jeg ferdig med å legge inn dagsrapporten, så nå skal jeg kutte meg litt grønnsaker og lage dip før jeg synker ned i sofaen med en fantastisk god bok - "engeler og demoner". Dette blir en bra helg:)

Ha en fantastisk grønnsakshelg alle sammen!!!!'

 

Maryk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå slenger jeg meg på denne tråden også, sammen er vi sterke vet dere!

 

Jeg er nå ferdig med min 2 dag, og starten er litt treg. Vet ikke helt hvor mange kalorier jeg skal ligge på heller, men satser på ca 1600 kcal per dag tror jeg.. Har ligget litt over disse to dagene, men satser på at jeg skal klare å ta det ned.. På onsdag veide jeg akkurat 100 kg, og det tallet har jeg ikke tenkt å se mer til! Vil gjerne ned i 65 - 70 kg, men jeg aner heller ikke hva som egentlig er trivselsvekta mi. Men en må jo bare starte likevel!

 

I går skaffet jeg meg 1,2 trimpoeng jeg også, veldig fornøyd med det. Ikke noe særlig trim i dag, utenom husarbeid, som jo også er litt trim. Men i morgen skal jeg tjene flere poeng!

 

Ha en god helg alle sammen, med masse sunn mat og mye trim!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går så laget jeg meg dip av kesam og skulle kose meg med det og grønnsaker.. (Valget var mellom dette og en anton berg marsipanstang, så valgte riktig... litt stolt). Laget dipen med masse hvitløk og satte meg til rette i godstolen og Barneby på tv2 (engelsk krim er bare knall). Ente med at jeg spiste en gulrot med dip(hadde jeg tatt marsipanen hadde jeg spist alt), resten står i kjøleskalpet. Så her er mitt spørsmål, hvordan skal man føre 1 gulrot med dip inn i dagsrapporten.. :)

 

Noen råd... eller skal jeg vente til jeg eventuelt bruker resten.. Lurte kanskje på å bruke dipen som dressing på salat jeg skal ha i kveld.. Eller blande den inn i resten av potetsalaten fra i går og bruke til middagen i dag... Noen råd..

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei vivax. gratulerer med riktig valg!!!

jeg har valgt (var greit for forrige kursleder) å ikke telle kalorier på de grønnsakene jeg spiser. er tross alt ikke gulrøtter som er skyld i 35 kilos overvekt...men dippen derimot (som jeg er veldig glad i) fører jeg inn. regner ut i fra kaloriinnhold på kesam eller det jeg måtte bruke hvor mange kalorier jeg får i meg. pleier å veie og regne før jeg spiser det så slipper jeg bli i tvil etterpå også vet jeg at det er innenfor det jeg skal ha.

håper det var til litt hjelp...

lykke til med lørdagen jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har det gått litt i stå her...

hadde fryktelig lyst til å la vær å skrive det inn, men det er vel der jeg har trødd feil så mange ganger før så jeg bruker "klubben" og letter mitt hjerte...

har hatt både litt chips og sjokolade i dag, har bare hatt tre måltider i dag også, vanskeligere i helga merker jeg...sover lenger og gamle vaner er vonde å vende. det positive i det er at jeg har ført hver en bit inn i dagsrapporten slik at jeg er nødt til å erkjenne hvor mange kalorier det er i det jeg putter inn...litt mer våken kan man si. har tjent meg litt over et trimpoeng også!! havnet på 1880 kalorier i dag, det er jo ikke så stein galt, kunne vært mye værre, men det hjelper å ha dere og målene våre i bakhuet.

i morgen er en ny dag, back to business og fit for fight!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her har det også blitt litt flere kalorier enn det burde i helgen, så du er ikke alene Unn. Samtidig har jeg ført de inn i kaloriregnskapet og vet med meg selv at en helg før kurs ville vært mye mer kaloririk. Spist er spist.

 

Med litt trening hjelper det sikkert på, var på en BodyPump-time i går og drar meg ned på en Spin om ikke så lenge. Det blir en bra start på søndagen.

 

Etterpå det skal jeg gå i gang med litt kakebaking, mannen har bursdag, så her kommer hele familien på besøk.

 

Ha en strålende søndag alle sammen.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt problemer med ustabilt nett, men plutselig fant jeg tråden 2007 uke 1. artig å lese om dere og utfordringene deres. Så flinke dere er! Så lurt med deg som var på besøk hos svigermor og lot sønnen bruke samme tallerken........ sånne småtriks må jeg lære meg. Har så vondt for å si nei takk.

For min del har denne uka gått greit, er kjempemotivert og føler meg mye bedre i form pga skikkelig mat og en times spasertur daglig. Har begynt å gå frem og tilbake til jobb, tar en drøy halvtime hver vei og det utgjør faktisk en drøy times mosjon daglig. Å ta bussen inklusiv ventetid tar like lang tid..... det er tiden som for min del er mangelvare. Vet ikke om jeg holder ut så lenge med kuling og regn, men denne uka har gått greit.

Til uka er det en del utfordringer med tre reisedager. Hotellmat og representasjon er en stor utfordring, men heldigvis er det gode råd i kursboka.

Hvilken dag veies dere? Min veiedag er onsdag, skal vi rapportere til hverandre eller hvordan gjør vi dette?

Stå på, dette klarer vi!!!!!

 

mvh

Hilkall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Så er søndagen her, den dagen jeg vanligvis har en delig dessert til middagen, riskrem ol.. I dag er det ingenting.. Tenkte jeg skulle ta opp litt kransekake, det er 1/4 mindre sukker i den enn i vanlig kransekake, stor takk til min mor.. :D

 

Hei unn og alle dere andre som føler dere har syndet i helga, dere kan ikke gjøre noe med det nå.. Jeg har en tendens til å tenke slik at ja ja... så spiste jeg for mye søtt/snack i går, da gjør det sikkert ikke så stor forskjell om jeg tar litt i dag også... Men nei det har vi ikke lov til... Alt teller... :)

 

Jeg hadde 30g ostepop i går, brukte to kosemerker og satte resten inn på et mellommåltid. Hadde en travel dag i går så jeg fikk ikke spist alt, regner med at det er greit å ta noe av ostepopen på mellommåltid da... Vet ikke jeg.. Har skrevet i boka når på døgnet jeg spiste det så... Får vel høre fra kursleder når hun leser det tenker jeg.. :)

 

Det eneste som irriterer meg en del er at jeg fortsatt er syk, så får ikke trimmet så mye som jeg kan tenke meg..

 

Vel vel... i morgen er en ny uke med nye sjanser... og på torsdag er det veiing igjen... Kunne tenke meg å sjekke vekten innimellom, men har bestemt meg kun for å gå på den på torsdager... i alle fall nå .. .

 

Linda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vivax!

Gulroten ville jeg ført under grønnsaker og dippen under melkerasjonen. Eventuelt kan du sikkert føre det hele som et mellommåltid eller som kvelds..... bare et forslag....

 

Ha en god dag!

 

Hilkall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg virkelig lyst på noen nå... Egentlig hatt trangen etter noe godt hele dagen, men holdt meg unna så langt.. Men nå ligger gutten i senga si og jeg sitter her alene med tv og data.. Mmmmm ikke bra dette her.. jeg har marsipanbrødet liggende som en test på min viljestyrke, tror jeg skal greie å holde meg unna det... Hjelpen å skrive inn her for å gå ut noe frustrasjon..

 

Vel vel... får vel heller legge inn dagsrapporten min tenker jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei.

i dag har det gått litt letter, fortsatt vanskelig å komme seg opp tidlig i helga så har ikke fått til alle måltidene, men har nå både fått gått en lang tur i regnet og holdt meg innenfor kaloriene mine. babystep, men så kommer nå denne omleggingen av livsstil til å ta lang tid også.

er ok å bli kjent med de uvanene jeg har også, merker at en blir litt mer bevisst, også merker jeg hvor fraværende jeg faktisk har vært før, enda jeg har gått flere kurs tidligere...

men nå er det ingen kjære mor mer, alt skal frem hehe...har vel endelig innsett at den eneste jeg lurer er meg selv....og at jeg er den eneste som kan gjøre noe med det. vet også at jeg ikke er i stand til å klare det alene, så enda en stor takk til alle dere i klubben.

lykke til med ny uke jenter, dette skal vi endelig få til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

En lang helgmed selskap er over. Heldigvis er det nå endelig slutt på juleat og slike tilstelninger for en stund fremover nå. Jeg har skeiet ut med både det ene og det andre, og har slett ikke innhentet et eneste trimpoeng. (Vi snakker kaker, vin, sjokolade, chips og annet som dukker opp på bordet ved slike anledninger)

 

Fikk veid meg på fredag : 98,9 kg (på mine 1,7 m)

 

Kanskje jeg greier å se 98 blank til neste veiing om jeg tar meg selv kraftig i nakken....Skal sette meg ned etterpå og lage ukemeny, så holder det forhåpentligvis med en tur på butikken.

 

Min aller største utfordring til uka er at det nå blir full arbeidsuke med overtid, og jeg har et veldig stillesittende arbeid, og er avhengig av bil pga. levering i barnehagen (langt dit)

 

Så, altså mine mål for uke to er:

Spise nok (ca 1600 kcal)

Spise frukt og grønt

Drikke nok vann

Komme meg på trening minst to ganger.

Bgynne på nytt strikketøy (god erfaring med håndarbeid, da tenker jeg ikke så mye på å putte i meg alt mulig)

 

Lykke til neste uke alle sammen, og vel gjennomført til nå. Måtte jeg klare å bli like flink neste uke jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var den helga.

 

Har ikke klart å holde meg unna all snacks, men allikevel, spist mindre enn jeg vanligvis hadde gjort. Dattern hadde kjøpt det fettreduserte potetgullet, minner om papp, men er veldig godt.

Et halvt glass vin og det, da sprakk jeg aldri så lite og spiste potetgull i tillegg. Eneste positiver var at jeg spiste ikke sjokolade, drakk ikke mer vin og spiste alle gulrøttene mine. (Får nok snart pels på øra)

 

Har klart å trene, det er alltids noe. Drikker fortsatt veldig mye.

 

Nå tror jeg at jeg skal tenke slik som noen av dere andre anbefaler, se på det jeg får til og gå videre derfra. Hvis jeg skal se på det som ikke gikk, så tror jeg ikke at jeg klarer det.

 

Har forresten begynt å snikveie maten. Siden det er en så stor greie for meg vil jeg ikke veie alt, men har begynt å veie meg inn.

 

I morgen er det veiedag, gruer meg nokså mye.

 

Lykke til alle dere andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...