Gå til innhold

Bare litt til!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

Gjest Kikkelione

Dette er tråden for deg som er nesten helt i mål, men vil gå ned bare LITT til! Tråden er en fortsettelse av "3 kg fra og med NÅ!" som har eksistert siden september. Nå vil vi rydde opp og gjerne få med noen flere.

 

Mange av oss opplever at det er vanskelig å komme helt i mål. De siste par-tre kiloene er de verste. Noen av oss vet ikke helt om vi er i mål eller om vi skal fortsette litt til ...

 

Vi har forskjellige veiedager. Jeg synes ikke det gjør noe. Det viktige er at vi er flere i samme båt som kan støtte, oppmuntre, være galgenhumoristisk og heie på hverandre.

 

Litt om meg. Jeg er 170 cm høy, veier 60,2 kilo og er 68 cm rundt livet. Jeg vil være noe under 60 kilo og holde meg der. Kanskje bare ett kilo til. Min veiedag er nå fredag. Jeg har brukt mandag tidligere, men i min iver etter å gjøre noen "grep", så prøver jeg noe nytt. Nå skal jeg ikke snikveie meg i mellom heller. Det blir nytt for meg!

 

Bli med, da vel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar

............ eller egentlig tilbake til sommerfasongen.

Jeg har ikke deltatt på noen slik tråd før. Men trenger noen til å hjelpe meg å holde fokus noen uker framover. Har holdt vekten de siste 4 åra, og var i storform i sommer. Men høsten brakte med seg mye jobbing, usystematisk spising og for lite trening, så det har sneket seg på et par kilo. De er ikke velkomne, men det er vanskelig å gå systematisk til verks på så lite.

Men nå skal de bort! Målet er 56-57.

 

Veide meg tirsdag; 58,9 kilo, 74,5 cm rundt midja.

Rager 162 cm over havet og er 44 år.

 

Livet består av mye jobb, jevnlig trening og en deilig mann.

 

katten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei katten! Flott at du slenger deg med! Håper vi hører fra deg jevnlig framover!

 

Kommer med en liten presentasjon av meg selv, jeg også, for deg og forhåpentligvis også mange andre nye medlemmer som blir med oss, nå når vi har fått ny tråd!

 

Jeg er 163 cm, veier 59,1 kg og måler nå 78,5 cm rundt magen. Siden i høst har jeg gått ned litt over fire kilo, og er veldig fornøyd med det. Opprinnelig hadde jeg satt 59 kg som trivselsvekt, men etter hvert som den vekten nærmet seg, har jeg innsett at trivselsvekten min nok er enda lavere. Kan tenke meg at den ligger rundt 55 kg, men der får jeg bare føle meg fram. Uansett, litt til skal jeg ned!

 

Har 7 trimpoeng i uka som et absolutt minimum, men prøver å få til opp mot 10 i en vanlig uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Velkommen til katten og hei til Lupi. Fint med nye navn og godt med gamle kjente. Jeg trenger dere! :)

 

Jeg er skuffet, egentlig. Jeg har hatt ei fin uke med hele 18 trimpoeng, og det er mye for meg. Nå har jeg satt et konstant mål om 10 i uka. Har ikke veid maten, og det har jeg ikke gjort på en stund heller. Likevel tror jeg at jeg har vært ganske flink.

 

29.12: 60,2 kg, 68 cm i midjen

05.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

 

Opp 0,3 altså. Det synes jeg er ufortjent. Hva gjør jeg med det? Jeg leter ikke fram matvekta ennå. Jeg trimmer det jeg kan. Ergo fortsetter jeg som før. Det kan være et tilfeldig utslag. Denne uka har jeg vært bevisst på å drikke mer vann. 2 liter om dagen har jeg nå, og det er mer enn ellers i det siste.

 

Noen av oss satte et mål om at vi skulle ha samme vekt en bestemt dato i januar som vi hadde i uka før jul. Jeg var 59,6 kg den 18. januar, og skulle da ikke sprenge meg i jula, men være på samme vekt mandag den 8. januar. (mandag var min veiedag tidligere). Det blir altså en ekstraveiing da.

 

Jeg klarte å gå igjennom uka uten å hoppe opp på vekta for å sjekke forholdene. Det er jeg fornøyd med!

 

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, der fant jeg dere igjen :) Velkommen til katten!

 

Jeg har tenkt å fortsette å holde på veiedagen på mandag, men klarte jo ikke å la være å snikveie meg i dag. Har jo målet fra før jul om å være 60,8, men idag var det 62. Til tross for den gode treningen i jula ser det ut til at maten satte seg godt fast.

 

Så da er det på`n igjen :D

 

For de som ikke kjenner meg. Er 173 høy, veier 62 kg og ønsker å veie 60kg. Måler 75 rundt midjen (v/navlen - litt smalere to cm opp). Min filosofi er å trene mye, så ikke bli skremt av antall trimpoeng.

 

Jeg håper at ting skal stabilisere seg litt raskt. Har gått ned fra 65kg til 60, 5kg og nå opp til 62 kg, siden jeg begynte på tråden.

 

Har en tendens til å gå litt opp og ned, men ønsker virkelig å klare å stabilisere meg på 60 kg :) Så får vi se om det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Jeg har gått 2 internettkurs i høst og gikk fint ned 11 kilo. Hadde bestemt meg for hold vekten kurs, men siden det ikke er hold vekten kurs på nettet henger jeg meg på dere.

 

Jeg er 161 høy og veide 57, 5kg 2. juledag, nå er vekta 59. mitt mål er å holde meg under 58. Mintrivselsvekt er ca 56-58 kilo.

 

Jeg velger meg fredag som veiedag.

 

Ha en fin helg!

 

TUS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. til alle gamle kjente, og dere jeg ikke har sett før, men gleder meg til å snakke mer med :-) først og fremst GODT NYTTÅR!

 

jeg har vært skikkelig sløv hele jula, ikke trent noe særlig, spist mye, ikke veid meg siden før jul, rett og slett vært lat og levd slaraffenlivet. litt godt, i grunnen, men jeg ser jo allerede at det setter sine spor :)

 

fint med ny tråd, kikkelione, flott at vi allerede er flere! jeg er med på veiedag fredager, synes det er mer motiverende å ha noen å slenge ut resultatene "sammen med".

 

jeg synes forøvrig det er skikkelig vanskelig å komme ned i normale spisevaner igjen... er konstant sulten etter en konstant tilførsel av mat i 14-dager, og higer etter godteri døgnet runt. har klart å holde meg unna de siste to dagene :D

 

vel, skulle bare si at I´m BACK! og jeg blir nok en stund.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

God lørdags formiddag! Fint med litt action her inne! :)

 

Jeg holder på med å planlegge trimmen min for kommende uke. Det er travle tider, og jeg må bestemme meg på forhånd, gjøre avtaler med meg selv rett og slett. En sånn avtale skal nemlig ikke være mindre verdt enn andre avtaler jeg gjør!

 

Som sagt så veier jeg ikke maten for tida. Kanskje jeg kan forsøke å skrive opp en og annen dag likevel? Det er jo mulig å skrive antall/mengde, selv om jeg ikke kjenner eksakt vekt på det jeg spiser. Jeg tror faktisk at jeg bør gjøre det, ellers er det noe vanskelig å evaluere hvor "flink" jeg har vært.

 

Vi skal ha gjester i dag. Jeg kommer definitivt ikke til å sette fram noen vekt slik at de skal få det å snakke om. Jeg snakker overhodet ikke om hva jeg driver med, for jeg vil ikke møte noen forståelse siden jeg er slank allerede. Da er en tråd her god å ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, dette var gøy! Flust av innlegg på tråden vår!

 

Tus, velkommen til oss! Så flink du har vært til å gå ned i høst! 11 kg står det respekt av!

 

Jeg har ikke funnet fram matvekten igjen etter juleferien, jeg heller. Vet jo sånn cirka hva jeg kan spise likevel. I kveld skal jeg bort, men fra og med i morgen tror jeg at jeg tar den fram igjen. Jeg ønsker å ha full kontroll en stund framover nå, og prøve å holde meg på 1200-1300 kcal. Ved forrige veiing hadde jo vekten gått opp, og det vil jeg ikke ha noe av! Nå skal den NEDOVER! Tjohoo!

 

Hva skal du servere til gjestene dine, Kikkelione? Jeg er veldig streng med hvordan jeg tilbereder maten til hverdags, unngår å steke i olje og smør, bruker skummet melk i maten osv, men når jeg har gjester, lar jeg disse prinsippene fare. Tilsetter gjerne en liten dæsj olje eller fløte for å få opp smaken, eller drysser et lag ost over gratengen. Det synes jeg er helt greit. Matlaging er en hobby for meg, og noen ganger er det herlig å kunne trylle fram en rett som smaker himmelsk. Misforstå meg rett, jeg liker absolutt hverdagsmaten min også! Men en liten forskjell er det, det innrømmer jeg gjerne. Hva gjør dere andre når dere har gjester?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hei!

 

Mitt triks når jeg har middagsgjester, er å sette gjestene i fokus. Når man må springe litt fram og tilbake, legger ikke folk merke til at man kanskje ikke har så mye på tallerkenen! Jeg gjør det samme som deg, Lupi. Trør til litt ekstra, men festmat kan godt være sunn mat. Og jeg har alltid godt med grønnsaker eller salat uansett hva jeg lager, og da er det om å gjøre å fylle tallerkenen med mye av det.

 

Når jeg har kaffegjester, kan jeg godt overraske dem med noe annet enn søtt & fett. Frukt, bær og is slår godt an, kanskje litt vaniljeis.

 

Et annet triks er at jeg alltid smører maten veldig godt utover tallerkenen/fatet mitt, bruker all plassen jeg har! :) Jeg er full av lure triks, hehe ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig å høre at det er flere hobbykokker blant oss. Jeg synes det er kjempegøy å lage mat.

 

I går var jeg ute og spiste en treretters middag med viner til. Forsøkte å rekonstruere inntaket i morges og kom fram til at dagen endte på ca 2300 kcal. Det er selvfølgelig for mye, men tross alt ikke så galt etter en skikkelig utskeielse.

 

Poenget er at de gode kokkene gir oss små smaksbomber lekkert dandert på tallerkenen. Halve nytelsen er å beundre mesterverket, før man tar en liten bit og lar smakene bre seg i munnen. Selv om posjonene er forholdsvis små, sitter man igjen og er forsynt og fornøyd når man etter et par timer forlater bordet.

 

Slik forsøker jeg også å traktere mine venner. Jeg har begynt å legge opp på tallerknene, og å servere flere retter, og å ta gode pauser mellom hver rett. Det er nesten lettere å spise sundt og godt da. Man behøver jo ikke legge like mye på alles tallerkner ;-)

 

Her er min siste festmiddag:

 

Forrett; grillet kamskjell og scampi på en seng av ulike salattyper med noen dråper sweet chilli saus som dekor og smakstilsetter. Scampiene var marinert i lime, chilli og hvitløk på forhånd. Kamskjellene bare saltet og pepret.

 

Hovedrett; helstekt kalvefilét (rosa), servert i skiver på et speil av selleripuré, bakte cherrytomater (på kvisten), små mandelpoteter med skallet på, litt saus laget av stekeskyen med en dæsj rødvin, jevnet med maisena og en kvast timian til pynt.

 

Dessert; lett bakte eplebåter (drysset med kanel) med litt vaniljekesam og et par sitronmelisseblader (og en liten serinakake;-/) til pynt. Og en dobbel espresso!

 

Vi koste oss i timesvis med mat og prat - og vertinnen ble rost opp i skyene av både kvinner og menn. (Jeg porsonerte ikke ut drikken - det fikk de ta ansvar for selv!)

 

Lykke til med ditt selskap Kikkelione!

 

Her i huset blir det dinner for two med sennepsbakt torskefilet med blomkålpuré (har litt dilla på å mose grønnsaker med stavmikser for tida) og lune skogsbær til dessert.

 

God helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

God morgen! Jeg hadde et mål om å veie det samme mandag 18. desember og mandag den 8. januar. Det skulle da bety at jeg har gått igjennom julehøytiden uten å legge på meg. Jeg klarte det ikke. Jeg har heller ikke gått ned ett gram siden fredag, som er blitt min nye veiedag. Akkurat det er litt skuffende. Jeg forstår ikke resultatene mine.

 

18.12: 59,6 cm, 67,5 cm i midjen

29.12: 60,2 kg, 68 cm i midjen

05.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

08.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

 

Jeg må stikke, må bare si mmmmmm... for en fantastisk meny i meldingen over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jo den store dagen for å se om vi klarte julemålet (det som Kikkelione beskriver over), og jeg glemte å veie meg! Søren og! Nå har jeg spist frokost og sitter på jobb, så veiingen får nok vente til imorgen for min del.

 

Synd at du ikke greide det, Kikkelione. Men slike vektresultater er, som du sier det selv, av og til uforståelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Målet fra 18 desember er 60,8 og 74,5 i midjen.

 

dato 29 des - 2 januar- 8 januar

vekt 60,3 - 62- 61,5

midje 74 - 75- 74

trimpoeng 31,5 - 18,5- 27,3

 

Da var dommen klar! Vekten har gått litt ned siden sist veiing, men ikke nok. Har gått opp 700 g. Ikke en veldig stor sprekk. Jeg har samtidig gått ned 0,5 i midjen.

 

Den siste uken har vært utfordrende. Er mye sulten fordi magen er blitt vant til mer mat. Prøver gradvis å gå tilbake til kostholdet jeg hadde før jul, men nekter å gå rundt å være veldig sulten. Har derfor heller prøvd å gå ned litt saktere.

 

Det positive med sprekken er at jeg kan fortsatt være sammen med dere! Den suverene kokken vi nettopp har fått i gruppa gleder jeg meg til å høre mer fra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hallo alle sammen.

 

Velkommen til alle nye.

 

Bra med ny tråd Kikkelione, jeg henger meg på selvom det pr. dags dato er mer en litt jeg vil ned.

 

Til dere som ikke klarte "julemålet" Dere har jo absolutt ikke gått på en stor smell, så bare vent, snart går det nedover igjen.

 

Litt fakta om meg for dere som ikke kjenner meg: Jeg er 176,5 cm og veide 69,4 kg 20. des. skal da ikke veie mer ons.10. jan. Målet mitt er 64 kg. Jeg rotet det skikkelig til i midten av nov. Da nærmet jeg meg målet mitt 65,????, men så kom en kjeeeeempe sprekk som jeg ikke klarte og komme vekk fra. Har motivert meg gjennom jula og er nå skikkelig gira på å klare det. Dette skal ikke bli nok et år hvor vekta går som en jojo.

 

Ha en super uke alle sammen og lykke til med resultatene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat som deg, lupi, så glemte også jeg å veie meg idag... det får bli i morgen, frykter det verste :) men har fjernet sjokolade og julekaker fra skapene, og erstattet med frukt og rosiner. selv om rosiner ikke er kjempesunt, er det helt klart bedre enn potetgull og sjokolade. og noe søtt trenger jeg :)

 

på trimfronten har jeg meldt meg på klassisk ballett, hehe. gleder meg skikkelig! gikk på danselinje på folkehøyskole for noen år siden, og har siden da tenkt på å fortsette. men så har det ikke blitt noe av før nå! har tilogmed meldt meg på klassisk ballett for viderekomne, så dette blir spennende. regner med jeg er noe eldre, og et par hakk lavere kvalifisert enn de andre som går der =P

 

vektrapport kommer i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann .

jeg klarte ikke å vente til fredag , etter en aktiv helg steg jeg på vekta i morges: 59,5.

Veldig fornøyd med det! Ligger fortsatt på 1600 kcal i døgnet og rundt 20-25 trimpoeng i uka.

Så hyggelig å bli ønsket velkommen. det er fint å ha noen å støtte seg på, lykke til med riktig mat og trim denne uka, alle mann.

Vi skrives!

 

TUS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg skrev litt feil, 58,5 kg skulle det være og da er det bare en kilo igjen til der jeg var i julen!!!! dere har virkelig dratt meg inn igjen i gode vaner, alene uten kursleder er det lett å legge til side mye av det man har innarbeidet som gode vaner.

 

Jeg oppdaget på kurset i høst at jeg føler meg "snytt" lenge etter at jeg har sagt nei takk til en fristelse, det var en skikkelig aha-opplevelse som jeg tenkte jeg skulle dele med dere andre. Det er lett for meg å si nei takk til en fristelse når jeg er sammen med andre. Hvis jeg feks sier nei takk til vaffel på et møte, eller en sjokoladebit til kaffen, kan den godbiten "komme tilbake" i hodet mitt senere den dagen og da er alt av søtt og fett veldig fristende. Hvis jeg snakker med med selv om at jeg helt frivilllig velger å si nei takk fordi jeg istedet vil spise noe jeg har større glede av enn en vaffel som tilfeldigvis kom i min vei blir jeg ferdig med den fristelsen der og da. Det er ikke synd på meg som ikke kan stappe i meg alt som er søtt og fett, jeg velger selv hva jeg vil spise og jeg vil heller kunne kose meg med med noe godt ( og gjerne sunt) sammen med noen i kveld enn å spise en lusen vaffel eller en sjokoladebit i forbifarten.

 

En annen oppdagelse som jeg fortengte i jula er at jeg ikke tåler å spise sjokolade 2 dager etter hverandre. Hvis jeg gjør det, sliter jeg med at jeg fyser på alt søtt i opp til en uke etterpå. Det er det ikke verdt! Nå har jeg vært uten nonstop i en uke og føler meg betydelig mindre sårbar i forhold til fristelser.

 

Er det noen som kjenner seg igjen?

 

Tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi trodde vel alle vi skulle klare det... SÅ ambisiøst var det da ikke... Men jammen ser det dårlig ut! Klarte det ikke, jeg heller. Så nå, godtesugen og Kine85, setter jeg min lit til dere! Venter spent på rapportering.

 

Min vekt og midjemål 18. desember: 58,7 kg og 79 cm

Vekt og midjemål idag: 59,1 kg og 79,5 cm :)

 

Ja, ja. Jeg prøver å se det store perspektivet fra i sommer, og da har jo vektkurven gått nedover - om enn i sikksakk. Må si at jeg gleder meg til jeg skal stabiliere og kan spise litt flere kalorier om dagen. Koste meg med mye røket laks til frokosten i dag, sunt og godt, men det blir dessverre en litt for stor post på 1200-kcal-budsjettet mitt.

 

Kine, så spennende med ballett! Lykke til på kurset!

 

Jeg lurer på om det med å føle seg snytt etter å ha takket nei til en vaffel f.eks. kan gjelde meg også. Det er i alle fall noe i det du skriver, Tus, som jeg synes jeg kjenner meg igjen i. Jeg skal la det kverne litt i tenkemaskinen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Helt enig det du sier vedr. å spise sjokolade/snacks. Suget sitter i kroppen lenge.

Morgenen etter at jeg har spiste mye snop blir jeg i tillegg kjempe trøtt. Det er ordentlig tungt å stå opp, så det skal jeg virklig tenke på neste gang jeg føler et voldsomt sug.

 

Lupi, du hadde jo ikke gått opp stort du heller da, men helt klart ergelig allikevel.

 

Jeg fortsetter med veiedag på onsdager, så imorgen får vi se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at noen av dere frustreres over julas resultater. Men glem nå det! Dere hadde det sikkert kjempekoselig med venner og familie. Nå kan dere rette fokuset mot egen navle igjen. Livet skal bestå av både hverdag og fest!

 

Jeg klarte meg gjennom jula uten noen bevegelse i vekta. Vi er begge glade i å trene og benytter derfor anledningen til noen ekstra økter når vi har litt ekstra fritid. Dessuten var vi invitert bort nesten alle dager og hadde derfor ikke bunkret så mye. Men helt sundt var det vel ikke, for vi hoppet nok over noen måltider for å kunne beære vertsskapet med skikkelige innhugg i matfatet.

 

Jeg har valgt meg tirsdag til veiedag. Her er resultatene:

 

2.1.2007: 58,9 kg, 74,5 cm

9.1.2007: 58,2 kg, 72,5 cm, 15 trimpoeng

 

Dette tror jeg er passe takt for meg.

 

Fint å ha noen å melde til! Merker at det er vanskeligere å utsette innsatsen da. Tenk at vi bare ved å lese hverandres melding klarer å motivere hverandre. Så flott!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Oioi, her skjer det mye! Jeg leser med store øyne og gleder meg over at vi er mange i samme båt.

 

Julemålet var ikke lett å holde, men kanskje det hjalp oss litt likevelÂ…?

 

Katten, du har gått ned 0,7 sist uke, og mener det er passe takt. Da går det jo unna, så bra! Hvis jeg klarer bare 2 ganger med 0,7 kilo så er jeg i mål. HVOR VANSKELIG KAN DET VÆRE?

 

Jeg har ikke gode dager mht. motivasjonen. Nå er jeg tilbake der at jeg egentlig mener at jeg er helt passe og veldig flott. Men hvis jeg nå skal holde meg der, så kan jeg heller ikke tillate meg å gå opp. Jeg føler meg liksom litt tryggere hvis jeg klarer å holde meg på andre sida av 60-tallet. Kan hende det bare er tøv.

 

Jobb med reising gjør at jeg av og til slipper meg litt for mye løs. Jeg har spist og spist og formelig kjenner at hundregrammene legger seg. Det lover ikke godt for neste veiing.

 

Nå har jeg heldigvis en uke der jeg kan ta kontrollen. I morgen tidlig må jeg (dessverre) fram med matvekta igjen. Jeg synes det er en ekkel påminning. Nå skal jeg prøve på 1250 kcal noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at det er mange slanke og sikkert flotte med på denne tråden. Jeg er også slank. Men i høst ble kroppen litt dvask etter litt for lite trening en periode. Jeg ønsker bare å se det speilbilde jeg har møtt de siste årene, derfor tar jeg et lite skippertak nå. Det er viktig å bruke speilet og ikke vekta som mål. Vekta er bare et hjelpemiddel og kanskje motivasjon når vi jobber med å justere fasongen.

 

Så Kikkelione - hvis du synes du ser flott ut, så er du det. Da er kunsten å holde seg slik.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...