Gå til innhold

Bare litt til!


Gjest Kikkelione

Anbefalte innlegg

da var det klart for å avsløre om julemålet er innfridd...

og jeg har greid det! :) merkelig nok!

 

vekt før jul: 46.7

vekt nå: 46.5

 

dette feira jeg med 200 gram rosiner, og 100 gram tørket frukt, som tilsammen er ca 700 kcal.. jommen sa jeg prøvelse... jaja, ikke alle dager kan være like gode :)

 

og til dere andre som var med på julemålet; ingen avdere har gått opp mye, om en uke er allting glemt :)

 

natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 269
  • Created
  • Siste svar
Gjest godte sugen

Så flinke dere har vært Katten og Kine. Gratulerer.

 

Kikkelione:Jeg kjenner meg veldig godt igjen vedr. motivasjonen. De gangene jeg nærmer meg målet sklir det plutselig ut, merkelige greier, men i 2007 skal som sagt ikke det skje. Med deg er det jo egentlig ingen fare for du latt det ikke skli totalt ut, du klare jo å skjerpe deg fort og når målet igjen.

 

Her er mine resultater:

20. des.: 69,4 kg / 81,5 cm midje

10. jan.: 68,2 kg / 79,5 cm midje / trimp. 11,9 :)

17. jan.: 69,0 kg /79,5 cm midje /trimp. 11,4 :)

24. jan.: 70,0 kg /81,0 cm midje /trimp. 3,8 :)

31. jan.: 69,0 kg/79,5 cm midje / trimp. 14,8 :)

7. feb.: 68,8 kg/ 79,5 cm midje/trimp. 10,9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke 1250 veldig lite kikkoline? Blir det ikke sparebluss for kroppen ?1600 kcal er passe for meg når jeg skal gå ned. Vet ikke hvor mye som er passe for å holde vekten stabil enda. Hvor mye spiser dere når dere holder vekten stabil?

 

Ha en superfin dag alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
Er ikke 1250 veldig lite kikkoline? Blir det ikke sparebluss for kroppen ?1600 kcal er passe for meg når jeg skal gå ned.

 

Grete Roede anbefaler en reduksjon i energinntak på 500-800 kcal pr dag for å gi en sunn og varig vektnedgang. Jeg har regnet ut at mitt daglige energiforbruk er 2118 kcal/dag når jeg har 10 trimpoeng som mål. Hvis jeg reduserer med 800 kcal, skal jeg altså ha 1318 kcal pr. dag. I dag er jeg oppe i 1400. Ingen fare for at jeg havner på sparebluss av dét! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

20. des.: 69' date='4 kg / 81,5 cm midje

10. jan.: 68,2 kg / 79,5 cm midje / trimp. 11,9 :)

 

 

 

.[/quote']

 

Kjempefint resultat! Og si meg; er du like godtesugen som før? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hei Kikkelione.

 

Nei, jeg er faktisk ikke så godtesugen lenger og heldigvis for det:-) Jeg har droppet å si til meg selv at jeg IKKE skal spise godt. Ordet IKKE er jo noe vi ikke skal bruke, det virker motsatt. (Dersom noen sier at du ikke skal snu deg, så er det jo akkurat det du gjør)

 

Jeg har heller ikke skrevet opp hva jeg har spist, bare trimpoeng. Tenkte jeg skulle prøve det en stund, litt forandring fryder.

 

Lykke til med veiinge for dere som gjør det på fredager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer hjem fra trening, er sliten,sultet og fornøyd, men også litt frustrert. Jeg løper ofte med pulsklokke og kan da lese av hvordan hjertet har slått og hvor mange kalorier som er brukt og mye annet. Synes det er litt gøy. I dag løp jeg på tredemølle. Mølla regnet ut at jeg brukte 650 kcal, pulsklokka 500 og hvis jeg legger inn tid og fart her i vektklubben beregnes det til 750. Jeg vet jo at pulsklokka er riktigst. Men jeg føler meg litt snytt. For da vet jeg jo at annen trenig jeg legger inn nok gir litt for optimistisk beregning av trimpoeng. Heldigvis så synes jeg trening er en nytelse, så det er ikke så vanskelig å motivere seg.

 

Jeg får bare være litt mer forsiktig med matinntaket enn hva antall trimpoeng kunne tilsi at jeg skulle ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione
For da vet jeg jo at annen trenig jeg legger inn nok gir litt for optimistisk beregning av trimpoeng. .

 

Oisann! Er det flere som har samme erfaring? Jeg har ikke brukt pulsklokke. Imidlertid oppdager jeg avvik på trimmaskinene på senteret jeg går på kontra det som står her i klubben. Jeg har stolt på trimmaskinene, der jeg legger inn vekta mi før jeg setter i gang. Maskinene "kjenner" jo innsatsen min, som selvfølgelig kan variere. Hvis jeg har gått på stepmaskin til 600 kcal iflg maskinen, så legger jeg inn for 600 i skjemaet her, selv om jeg ifølge skjemaet skulle ha gått noen minutter til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

21/12: 58

27/12: 57,5

 

5/1: 59,5

12/1: 58

 

Jippi!- takk for hjelpen denne uken, det er godt å være flere i samme båt. Nå er jeg på det jeg antok var min trivselsvekt da jeg meldte meg i vektkluben28/8-06 på 69 kg. Jeg vil gjerne gå ned litt til.

 

Ha en kjempefin helg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Hei Tus.

 

Så bra at du har nådd antatt trivselsvekt, lykke til med det du ønsker å gå ned videre.

 

Spent på å høre fra dere andre som har veiedag idag.

 

Uansett resultat, HA EN RIKTIG GOD HELG ALLE SAMMEN :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Gratulerer til Tus! :(

 

 

18.12: 59,6 cm, 67,5 cm i midjen

29.12: 60,2 kg, 68 cm i midjen

05.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

08.01: 60,5 kg, 68 cm i midjen

12.01: 60,1 kg, 68 cm i midjen

 

Ned 0,4 kg er jo veldig bra til meg å være! Jeg orker ikke veie maten hver dag, men jeg er nøye med å skrive opp trimpoengene. Har tenkt på det katten skrev om trimpoeng over her. Heretter kommer jeg til å velge det som gir meg MINST uttelling i poeng, altså hvis trimmaskinen sier 600 kcal og tabellen her sier 500, så skriver jeg 500. Dét blir en endring. Takk for at du ga meg noe å tenke på!

 

Er midt i middagen. Ha en fin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med resultatet Tus og Kikkelione!

Nå har jeg tenkt å forlate jobben etter en kjempehektisk uke. Skal nok snike meg innom i helga for å gjøre et par ting i fred og ro. Men nå skal jeg gå på kino helt alene og synke ned i setet med et glass rødvin. Det er tross alt fredag.

-og kjæresten er ute med en kollega.

 

Ha en fin kveld alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Hallo!

 

I blant så undres jeg over hvor mye eller hvor lite kalorier det egentlig er i forskjellig mat. Er dere med på å dele litt med hverandre? Kanskje vi får noen a-ha-opplevelser og inspirasjon?

 

Huff: Pannekaker! 180 kcal på 100 gram. Det blir ikke rare middagen hvis man velger pannekaker. Det bør jo helst være noe oppå dem også.

Hurra: Bringebær. 20 kcal på 100 gram. Jeg har forelsket meg i posene med frosne bringebær, og bruker det som kos når jeg vil ha noe søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 0,4 ned kikkoline! Så bra.

 

Jeg koser meg med de posene med frossne jordbær , 2 dl er 30 kcal. Halvtiner dem og kjører dem i foodprossor med dråpesukketter. 2 ss cottage cheese til og du har en kjempegod og kcalbillig kos.

 

Ellers har jeg funnet noen spelt-knekkebrød med ost som er kjempegode. Bare grovt mel og litt frø og ost på, ca 100 kcal i en skive, men den er stor og like god som potetgull, det beste er at den fyller kravene til fiber og er god. Anbefales som mellom måltid.

 

Ha en fortsatt super helg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Se der Kikkelione, nå er du i siget igjen, kjempe bra.

 

Jeg har allerede vært på en rask tur med stavene mine i 1t og 10 min. Det var deilig, men merket at det var en stund siden jeg hadde brukt dem. Det har vært for glatt en lang stund, så det har blitt turer med svært rask gange istedet.

 

Ha en fortsatt god helg alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

torsdag kveld gikk jeg ned for telling. Sanpapir i halsen. Selvmedlidenhet til tusen. Skulle ta en rolig kveld for å klare å komme meg på jobb fredag.

 

Fredag våknet jeg og visste ikke hvor jeg var. Greide å få gitt beskjed om at jeg ikke kom på jobb og sov videre. Da jeg sto opp var prosjektet å klare å svelge. Og jo da det kom seg det. Det var bare mye som ville ned i mitt svelg.

 

Har ikke trent siden onsdag, har spist enormt og gruer meg vannvittig til mandag og veiedag. Ser nok ut til at jeg blir en stund på tråden.

 

Irriterende at jeg så fort skal gå ned for telling og få en sånn kjempesprekk.

 

Hmpfr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Jeg har allerede vært på en rask tur med stavene mine i 1t og 10 min.

 

Jeg er imponert! Du skrev denne meldinga klokka ni i morges! Det er litt av en sprek start på en lørdag! Jeg ble inspirert. Egentlig hadde jeg tenkt å trene på senteret, men det ble en times rask gange i stedet. Veldig forfriskende! Så var det hjem til en hvetebolle med litt brun ost og med kakao (sånn lettvariant!) Ikke den vanligste lunchen, men det var veldig deilig og det jeg hadde aller mest lyst på! Og det ble ikke verre enn 256 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Har ikke trent siden onsdag' date=' har spist enormt og gruer meg vannvittig til mandag og veiedag. Ser nok ut til at jeg blir en stund på tråden.

 

Irriterende at jeg så fort skal gå ned for telling og få en sånn kjempesprekk.

 

Hmpfr...[/quote']

 

Auda ... Men i dag er det bare lørdag, og siden du erkjenner dine "synder" nå, så har du to hele dager å hente deg inn på før veiing. Det er ikke alltid vi er i form!

 

Jeg skjønner hva du snakker om. Kanskje vi legger alt for mye vekt på små vektøkninger som andre ville ledd av. Vi har såpass kontroll og vilje at vi ikke vil slippe det helt løs. Okei, så går vi litt opp i blant, så litt ned igjen, men vi snakker om noen få hundregram her. Så lenge vi har slik fokus på kosthold og aktivitet vil det ikke skje at vi plutselig våkner opp en morgen og har lagt på oss fem kilo!

 

I dag er det du som irriterer deg. En annen dag er det meg. Det viktige er å føle seg vel. Og så lenge vi er i denne tråden, er det fordi vi higer etter å redusere littegrann til på vekta eller på målene. Bare litt til. Vi får ta oss selv på alvor. Stå på! Jeg tror ikke du skal bekymre deg så veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

God søndag alle sammen :(

 

Så bra at du ble inspirert til til en tur ute Kikkelione. Det er deilig å få litt frisk luft sammen med trimmen. Man skal unne seg litt forskjellig, så den lunsjen hørtes super ut. Jeg må kjøpe mer Option kakao, for nå var jeg plutselig tom.

 

Moving:Enig med det Kikkelione skriver, nå er det du som er litt irritert på deg selv og en annen dag er det en av oss. Det er jo ikke snakk om mange kg opp. Jeg tror heller ikke vi skal være så opphengt i om vi går noen gram opp av og til. Håper du har hatt en fin helg.

 

Jeg har allerede fått med meg mannen min på 1 t. tur m/rask gange. Må prøve og dra med meg han av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og lurer på hva slags trim jeg skal ha i dag... Har veldig lyst til å dra og svømme, men tror ikke jeg rekker det. Svømmehallen ligger ganske langt unna, og jeg må være hjemme igjen til kl 18. Men jeg kjenner at jeg lar meg inspirere, jeg og. En tur ute i frisk luft høres plutselig forlokkende ut, selv om jeg ellers ikke er noen tilhenger av gåturer. Så takk skal dere ha, godtesugen og Kikkelione! :(

 

Veiedag imorgen, og jeg aner ikke hvordan jeg ligger an. Har ikke veid eller registrert maten siden jul. Batteriet i kjøkkenvekten min gikk, og jeg glemte å kjøpe nye hver gang jeg var på butikken. Har fått skaffet meg batterier nå, men jeg må innrømme at det har vært deilig å la det fare litt... Så batteripakken ligger fremdeles uåpnet på kjøkkenbenken. Ja, ja, får se i morgen. Jeg må nok begynne å veie og registrere snart uansett. Jeg har i alle fall fått 8,5 trimpoeng så langt denne uken, er passe fornøyd med det, skal prøve å få hevet tallet litt i dag :cool:

 

Ellers reiser jeg bort på tirsdag, blir borte i ni dager uten mulighet for veiing av verken meg selv eller maten min. Vel vel, er ikke akkurat bekymret for manglende veiing, så fanatisk er jeg ikke, men jeg håper det blir mulighet for nogenlunde sunn mat. Uansett får jeg vel prøve å legge inn så mye gange som mulig, det er sjelden vanskelig å få til. Jeg gleder meg til turen i alle tilfelle, det skal jammen meg bli deilig å komme seg bort litt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 desember var jeg 60,8 og 74,5 i midjen.

 

dato 29 des - 2 januar- 8 januar - 15 januar

vekt 60,3 - 62- 61,5- 62,8(!)

midje 74 - 75- 74- 74,5

trimpoeng 31,5 - 18,5- 27,3-18,3

 

Fy flate... at det går an! Grein der jeg sto og konstaterte at jeg er en oppblåst frøken. Har spist alt for mye, så sprekken i hvitøyet og kom meg ikke unna.

 

Har vært syk + pms gjør jo sitt til at det blir dårlig resultat, nå er jeg skremt.

 

Dette går feil vei, må virkelig stramme inn nå og komme meg dit jeg var før jul. Ikke fortsette slik!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjempetøff du er moving som gikk på vekta selv om du gruet deg veldig!

Jeg er helt enig med Kikkoline, nå oppdager vi ihvertfall hva som skjer før det har blitt 5 kilo ( jeg har pleid å oppdage det når det er 10+++).

 

Lykke til med en slank uke!!!

 

Tus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest godte sugen

Jeg vet godt åssen du har det Moving, klarte som sagt ikke å skjerpe meg en lang per. i fjor. Satser på at du klarer deg bedre denne uken. LYKKE TIL IHVERTFALL :(

 

Så bra at du ble inspirert til å gå en tur du også Lupi. Det er absolutt noe i det med frisk pust i lungene. :( Jeg har også latt vekta stå i ro i 2007. Det er som du sier litt deilig å ikke veie alt en putter inn, men dersom det brått går veldig/mye feil vei får jeg ta den ibruk igjen.

 

Ha en super uke alle sammen og lykke til med resultatene denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, moving, du er ikke alene... Veiedag for meg også i dag, og det kunne ha gått bedre, for å si det sånn.

 

Vekt idag: 60,4 kg

Vekt sist: 59,1 kg4

 

Midjemål idag: 80,5 cm

Midjemål sist: 79,5 cm

 

Og før jul: 58,7 kg og 79 cm...

 

Nei, dette går absolutt ikke den riktige veien. Absolutt ikke. Jeg passerte til og med den magiske 60-kilosgrensen, som jeg hadde lovet meg selv å ikke komme over igjen.

 

Har ikke veid eller registrert maten siden jul.

Skjønner at jeg ikke er klar for å gi slipp på kjøkkenvekten ennå. Jeg får se å putte i de batteriene med en gang. Det er synd at man skal være så avhengig av å telle kalorier for å holde seg. Jeg har ikke skeiet ut noe videre den siste tiden, bare latt være å holde regnskap med kaloriene til enhver tid. Men jeg har lært leksen nå.

 

"Dessverre" reiser jeg bort imorgen, og det blir bare hotellmat den kommende uken. Huff, gruer meg allerede til å veie meg når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kikkelione

Auda ... Jeg leste moving sitt såre innlegg først, og sa: "Neiii.... huff ....". Jeg var så spent på dere at jeg slang fra meg veska da jeg kom hjem for å logge meg på, før jeg i det hele tatt har gjort noe annet!

 

Moving og Lupi, dagen i dag er kanskje ikke den beste, men dere har noe fandenivoldsk i dere som sier meg at dere ikke gir opp pga dette. Selvfølgelig gir vi oss ikke! Her må vi legge kloke hoder i bløtt og finne på noe sammen, alle vi som sliter for å komme oss helt i mål. Noe som gir uttelling. Jeg trenger en forandring i opplegget mitt! (et "opplegg" som varierer fra dag til dag. Og der har vi forklaringen min, i alle fall ...?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...