Gå til innhold

Slankedagbok..nytt år, nye muligheter..


Gjest Spinny

Anbefalte innlegg

Idag har jeg ryddet litt i kjøkkenskap' date=' og hva skjulte seg heeelt bakerst i skapet?? Jo, en STOR toblerone, som vi kjøpte på taxfreen da vi kom hjem fra Hellas i september. Det første jeg tenkte var " YES!! SJOKKIS!!" Men før jeg rakk og i det minste TENKE på å ta en bit, så kastet jeg den i søpla, og helte middagsrestene over.[/quote']Du ble akkurat mitt store forbilde! Jeg hadde ALDRI klart å hive en hel sjokolade i søpla! Jeg er imponert, det må jammen selvdisiplin til for å kunne gjøre noe sånt! :)

 

Det var synd du ikke gikk ned etter at du hadde vært så flink. Men jeg syns det høres ut som om 1500 er litt for lite, da.. Hvor lenge har du prøvd å spise litt ekstra? Hvis det ikke er så mye, kanskje du skulle forsøke en liten stund til før du gir opp det? Kan jo ha vært tilfeldigheter som førte til at du ikke hadde vektnedgang denne uka. Ikke vet jeg...:) Det er så mye rart som spiller inn på dette at jeg nesten ikke skjønner hvordan det henger sammen....:) følg uansett din egen magefølelse når det gjelder hvor mye/lite/ofte du skal spise; det er faktisk kroppen selv som vet fasiten. ;) Håper du merker resultatene etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 332
  • Created
  • Siste svar

Tusen takk for det, Anneli!! :) Ja, var veldig stolt av meg selv igår! ;)

 

Ja, det høres kanskje lite ut med 1500 kalorier...tror jeg venter en uke til før jeg gjør noen endringer, og ser om det skjer noe innen det.. Idag skal jeg hente pulsklokken min som har kommet i posten, så da ser jeg ihvertfall hvor mye jeg forbrenner når jeg trener. :) Det er jo ikke sikkert kaloriene som man fører inn i dagsrapporten stemmer med hvor mye man faktisk har forbrent. Så kanskje jeg får meg en a-ha-opplevelse med pulsklokken! Blir spennende å se ihvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært på posten og hentet min nye pulsklokke! Jeg har testet den litt nå, har danset og hoppet rundt i stua i 25 minutter, og på det har jeg forbrent 250 kalorier!!!! :) Det var mye mer enn jeg trodde jeg skulle forbrenne på litt dansing, men det var jo ikke akkurat noe rolig dansing da.. her var det hopp og sprett og tjo og hei! Jammen ble jeg svett og. Pulsklokke er jo genialt! Jeg hadde aldri giddet og danse rundt i stua uten pulsklokke. Så heretter skal jeg danse meg bikini-klar! ;)

 

Apropo bikini.. jeg var i svømmehallen istad og trente. Jeg har ikke hatt på meg bikini siden tidlig i høst, og jeg kan vel si at jeg ikke akkurat er klar for sommeren og lange dager på strendene enda.. *grøss*

 

Idag har det faktisk blitt 3,4 trimpoeng takket være min nye bestevenn pulsklokken! :) Jeg gleder meg til å trene de neste dagene for å se hvor mye jeg forbrenner på de forskjellige treningsformene. Det virker som om pulsklokken sier at jeg forbrenner mye mer enn det som kommer opp i dagsrapporten når man registrerer aktiviteter, så kanskje jeg egentlig har flere trimpoeng i uka, og at jeg derfor må spise mer?! Hadde vært deilig!!

 

Nå får jeg se og komme meg i dusjen, ble god og varm av dansingen! I kveld skal vi ha taco til middag. Dessuten er det frihelg, så jeg kan være oppe så lenge jeg vil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sjekket jeg i dagsrapporten hvor mye den sier at jeg forbrenner på 25 min dansing...107 kalorier..og i virkeligheten forbrenner jeg jo 250 kalorier. Så her må det faktisk spises litt mer tror jeg.:)

 

Nå gleder jeg meg bare til å ta med pulsklokken på spinning! ;) Ifølge dagsrapporten forbrenner jeg litt mer enn 400 kalorier på en time spinning, men vi får nå se på det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det lørdag igjen og fri fra kaloritelling! :) Men jeg må nesten skryte litt av meg selv..samboern og jeg var og spiste lunsj på et stort bakeri istad, og da lå det boller og hvetebakst i alle hyller og fristet, men jeg kjøpte meg et grovt rundtstykke m/kalkunpålegg + grønnsaker og en farris.

 

Idag har både jeg og samboern fri på lørdag for en gangs skyld, så nå har vi vært i byen og kost oss. Samboern var virkelig i det spandable hjørnet idag, så jeg fikk både nye jeans, to gensere og nye Nike joggesko!! :) Han har jobbet ganske mye mer enn han pleier i det siste, og ville bruke en del av lønnen til å fornye garderoben min, og det sier jeg ikke nei til! Han er jo så skjønn da..jeg står i prøverommet og han kommer med stadig flere plagg som han liker, som han vil at jeg skal prøve. Han er jo nesten mer tålmodig enn meg når det gjelder shopping. Jeg må si at jeg er ganske utålmodig når jeg er med han for å kjøpe klær, mens han er oppriktig interessert i å finne fine klær til meg. :) Han bruker lang tid for å kikke for å finne klær han synes jeg er fin i. Jeg kan ikke klage på han. ;)

 

Ikveld blir det indisk mat og rødvin!! Indisk mat er noe av det beste jeg vet, så det gleder jeg meg til! Har kjøpt inn litt sjokolade, men også litt sunnere snacks som tørket mango og yoghurtnøtter. Nam!

 

Ha en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vært en helg med mye aktivitet og trening! Bare i løpet av helgen har jeg fått 8 trimpoeng! :) Det er virkelig gøy med pulsklokke! Det er utrolig motiverende å bruke den. Idag var jeg på spinning, og i følge pulsklokken forbrenner jeg over 200 kalorier mer enn det som kommer opp i dagsrapporten hvis jeg legger inn spinning!

Skulle ønske det fantes en liknende klokke når det gjelder matinntak..som begynte og pipe hvis man spiste for mye..Det hadde vært noe!! ;) Så hadde man sluppet å holde styr på alle kaloriene og.

 

Igår kveld ble det faktisk kun 2 biter sjokolade...MEN en hel haug med yoghurtnøtter og tørket mango! Vi spiste middag ganske sent, ca i 20-tiden, og med en haug med yoghurtnøtter til dessert, så ble det litt for mye av det gode. Følte meg ekkel og ubehagelig mett. Har egentlig vært ganske mett i dag og, så jeg ble heldigvis ikke enda mer sulten av å spise mye, som jeg av og til blir.

 

Nå står samboern på kjøkkenet og visper krem, så nå blir det straks fastelavnsboller!! Vi har hatt ganske mager middag idag (kyllingfilet, salat og ris) for at det kan blir plass til en stor bolle. Jeg har også vært på en hard spinningtime, så da skal jeg kose meg med en fastelavnsbolle med god samvittighet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det mandag igjen og motivasjonen er ikke helt på topp for tiden, så derfor tenkte jeg å begynne med og føre opp her hva jeg spiser og hvor mye jeg trener...har ihvertfall tenkt å gjøre det en stund, og heller slutte når det har blitt et par kg mindre av meg.

 

Jeg har vært på trening idag og, og det er så gøy og se alle kaloriene som forbrennes på pulsklokken! ;)

 

 

 

Mandag 19.februar:

 

Frokost: Go'dag müsli frukt m/ skummet melk

 

Mellommåltid: 1 lett-yoghurt

 

Lunsj: 4 ryvita rug m/kaviar, kokt egg, ekstra lett gulost

 

Mellommåltid: Tørket mango og litt nøtter

 

Mellommåltid: 1 rett i koppen tomatsuppe, 1 appelsin, 2 ryvita m/makrell i tomat

 

Middag: Fiskekaker m/rotmos og ovnsstekte potetbåter

 

Kveldmat: 1 eple, 1 glass appelsinjuice

 

Kalorier inn: 1550

Kalorier ut: 750 (3,8 trimpoeng!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg ikke rukket å dra innom treningssenteret, og tenkte derfor at jeg skulle ta meg en tur ut for å trene litt. Jeg har kommet inn akkurat nå fra en tur på ca 1 time (var innom butikken en tur og, så jeg gikk vel veldig raskt i ca 45 min da..) og pulsklokken viste at jeg hadde forbrent 600 kalorier!!!! Synes det er helt rått jeg, det føltes ikke som trening en gang!! :)

 

Jeg var som sagt innom butikken og der så jeg noe nytt! Magert bacon med bare 126 kalorier pr 100 gram! :) Jeg hamstret noen pakker, og de veide litt over 100 gram pr pakke, så det vil jo si at det er ca 130-140 kalorier for en hel pakke bacon! :) Så da kan det endelig spises med god samvittighet...gleder meg til å prøve det!

 

Nå har jeg forresten bestemt meg for at jeg ikke skal veie meg før 9.mars (dvs 3 uker mellom forrige veiing og neste). Jeg gjør det fordi jeg er så lei av å få dårlige resultater til tross for at jeg jobber hardt. Så da slipper jeg å stresse og bekymre meg for veiing på en stund, og forhåpentligvis få et bra resultat 9.mars! :)

 

Her er dagsrapporten min idag:

 

Frokost: Go'dag müsli frukt m/skummet melk

 

Lunsj: 4 ryvita m/magerost, 1 appelsin, 1 lett-yoghurt

 

Mm: 1 skive grovbrød m/gulost og soft light

 

Mm: 1 banan

 

Middag: 3 kalkunpølser m/lompe og ketchup

 

Mm: 1 Atkins-bar

 

Kveldsmat: 1 pære, 1 appelsin, 1 eple

 

Kalorier inn: 1596

Kalorier ut: 600 (3 trimpoeng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat sittet og funnet ut forskjellen på hva man får av trimpoeng i dagsrapporten når man registrerer hva man har trent, og hvor mange trimpoeng man får ut i fra pulsklokken. Det var ganske stor forskjell kan man si..

 

Disse aktivitetene har jeg gjort de siste dagene:

 

25 dansing, 30 min tur, 1 time spinning, litt over 1 time på treningssenter og 45 min tur. Når jeg fører inn det i dagsrapporten står det at jeg har forbrent 1409 kalorier og fått 7 trimpoeng. Men i følge pulsklokken har jeg forbrent 2518 kalorier på de samme aktivitetene og fått 12,6 trimpoeng!! :) Det var virkelig STOR forskjell!! Da er det bare å spise litt mer tydeligvis..kroppen min har jo forbrent mye mer enn jeg trodde før jeg fikk pulsklokke, og derfor fått for lite mat vil jeg tro. Søren og, da måå jeg nok spise litt mer...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må du nok da. Jeg kjøpte pulsklokke i går, men har ikke rukket å se på den ennå. Mye pakking og stress her nå. Håper virkelig at jeg også forbrenner mer kalorier enn det som står her. Hadde en kjempesprekk i sted.

 

Måtte på en liten handletur og jeg hadde ikke fått i meg mellommåltidet mitt. Da dukket det opp noen skolebrød og berlinerboller som så veldig gode ut. Jeg er så utrolig svak for vaniljekrem og eggekrem. Jeg spiste en av hver! Oi, oi.. Da blir det til at jeg lander på 1700 kalorier i dag, men det er kanskje ikke så farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå, vaniljekrem!!! Det er godt det! :) Det kan jeg ikke ha i huset for da forsvinner alt veldig fort, det er en av de få tingene som nesten er bedre enn sjokolade.. Men 1700 kalorier tilsammen er ikke så ille da.

Så bra at du har kjøpt deg pulsklokke! Hvilken ble det?

 

Nå fikk jeg lyst på skolebrød jeg og! Jeg så at det kommer Deli de luca her i Bergen nå. Er jo mange sånne i Oslo, og de har så utrolig mye gode kaker og bakverk. På bursdagen min i sommer kjøpte jeg meg et stykke creme brulee-cheesecake..mmmmm!! Men de er noen heftige kaloribomber! Har du smakt kakene fra deli de luca? Hvor bor du forresten?

 

Lykke til med pakkingen og god tur! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat kommet inn etter å ha gått meg en liten tur. Det er så fint vær ute, snø til og med, og hverken vind eller regn, så det måtte nytes når det først er så bra i Bergen. :)

Det er dessuten Liverpool-kamp på TV, så da var det greit å komme seg en tur ut istedet for å høre på en meget fotball-engasjert samboer som roper og hojer. :)

 

Idag har jeg faktisk pugget helsepersonellov, ulike medisiner og legemidler. Det er jo veldig langt fra det jeg studerer, men det er fordi jeg har vært på kurs med jobben for et par uker siden og imorgen er det "prøve" for å se om jeg får myndighet til å dele ut medisiner i eldreomsorgen jeg jobber i. Hvis jeg er flink og består får jeg diplom, hehe, det har jeg ikke fått siden jeg var 7 år og gikk på svømmekurs. Samboern "truer" med å ramme den inn og henge den opp på veggen hvis jeg klarer det. DET skal ihvertfall ikke skje...:)

 

Dagens rapport:

 

Frokost: 2 brødskiver med banan

 

Lunsj: Tomatsuppe m/makaroni og mozarella + 1 pære

 

Mm: 2 ryvita m/mager prim, 1 kiwi, 1 lett-yoghurt

 

Mm: 1 kopp option

 

Middag: Laksefilet m/brokkoli og gratinerte poteter

 

Mm: Mini-gulrøtter og 1 Atkins-bar

 

Kveldsmat: 1 brødskive, 1 speilegg, 50 gram magert bacon

 

Kalorier inn: 1700

Kalorier ut: 300 (1,5 trimpoeng)

 

Jeg har forresten regnet ut den formelen på nytt, og fant ut at jeg trenger mellom 1600-1900 kalorier daglig, hvis jeg skal ned i vekt. Det ble jo plutselig så mange flere trimpoeng da jeg kjøpte meg pulsklokke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg bakt muffins av den oppskriften som står på siden her. Jeg brukte den oppskriften som står under "blåbærmuffins" som grunnoppskrift, også tilsatte jeg det "fyllet" jeg ville. Det ble et brett med blåbærmuffins (ganske vanskelig å finne ferske blåbær i butikken på denne tiden av året, men fant det til slutt på Meny :) ) og så lagde jeg eple-og kanel-muffins! Muffinsene er bakt på splenda, og ble derfor ganske kalorifattige. 170 kalorier pr stk og de ble STORE! De man kjøper i butikken inneholder vel ca 500 kalorier, hvis man skal sammenlikne..

Blåbærmuffinsene var veldig gode, men de med eple og kanel var helt himmelske!!! :) Det tok jo bare ca et kvarter å lage de, så dette er noe jeg skal gjenta. Kjekt å ha i frysern til helgekosen. :) Tror dessuten jeg skal kjøpe vanilje-kesam til helgen, som jeg kan spise med de med eple og kanel. Mmmm!

 

Dagens rapport herfra:

 

Frokost: Go'dag müsli frukt m/skummet melk

 

Mm: Lett-yoghurt

 

Lunsj: 2 brødskiver med prim

 

Mm: 1 banan

 

Mm: 2 brødskiver med lett skinkesalat

 

Middag: Skinke- og makaronigrateng + salat

 

Kveldsmat: 1 blåbær-muffin og 1 eple-og kanelmuffin

 

Kalorier inn: 1716

Kalorier ut: 300 (1,5 trimpoeng)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blåbærmuffins, ja. Kjempegodt! Utrolig hvor lite kalorier det behøver å bli hvis man bare kutter ned på sukkeret. Jeg eksperimenterte litt med det en gang, og selv om jeg hadde i sukker (ikke splenda), fikk jeg bare 175 kalorier pr stykk, store muffins. OG de var kjempegode. Behøver ikke mye sukker for at noe skal smake godt! :)

 

Så på en annen tråd at du hadde fått over 16 trimpoeng siste uka, det er vanvittig bra! Har litt lyst til å spørre deg: hvordan får du det til? trener du hver dag, eller? Hvordan fordeler alle disse trimpoengene seg utover dagene? Jeg kjemper selv med å få til 7! f.eks. den siste uka; hva har du trent?

 

Du sier at den nye pulsklokka gir deg mange flere trimpoeng enn tabellen i dagsrapporten. Det må være en positiv overraskelse, da. Selv fikk jeg nettopp ny pulsklokke, hadde SigmaSport PC9 før, og nå Polar F6. Den viser litt færre kalorier på den samme økta så jeg må kjempe litt mer for poengene. :) Litt skuff, da, men da blir det til gjengjeld mer fysisk aktivitet. :)

 

I går trente jeg ordentlig for første gang siden jeg fikk valpen, dvs. 3 uker! det var herlig å presse meg selv fysisk igjen. Har savnet det. Nå gjelder det bare å fortsette med mye fysisk aktivitet, så kanskje mine 5 siste kilo er borte til bikinisesongen begynner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Anneli! :)

 

Så koselig å høre fra deg! Så du hadde kommet deg ned til 65 kg nå, utrolig bra! Det vil jeg og!!!!

 

Den oppskriften din med "sukker-muffins" hørtes veldig bra ut!! Kunne jeg få den? Splenda er så dyrt, så hvis jeg skal lage muffins innimellom, så er det jo greit å bruke sukker istedet hvis det omtrent samme antall kalorier. Du burde prøve å tilsette 2 revne eple og masse kanel, det var bare såå godt!

 

Ja, det har blitt en del trimpoeng på meg den siste uka! :) Men så har ikke jeg en liten valp å passe på, så jeg var vel mer muligheter enn deg på å få trent. Jeg har bare 2-3 forelesninger i uka, så dagene disponerer jeg stort sett selv, så da passer jeg å få lagt inn trening.

Dette har jeg trent den siste uken:

Fredag: 45 min svømming + 30 minutter dansing

Lørdag: 30 min tur

Søndag: 1 time spinning

Mandag: Ellipsemaskin, stepmaskin, roing, styrketrening på treningssenter

Tirsdag: 1 times tur

Onsdag: 30 min tur

Torsdag: 30 min tur

 

Pulsklokka mi viser som sagt mye flere kalorier enn det som kommer opp i dagsrapporten når jeg registrerer aktiviteter, men jeg får også mer trimpoeng pga pulsklokken fordi det er morsommere å trene mer. Før jeg fikk pulsklokken hadde jeg nok ikke giddet å gå de turene f.eks. Trodde ikke jeg forbrente så mange kalorier bare på å gå tur. :) Og f.eks dansingen også..jeg hadde aldri hoppet og danset en halvtime hjemme uten pulsklokke.

 

Det må ha vært deilig å endelig trene igjen! Jeg har alltid kjempeproblemer med å komme i gang med treningen, hvis jeg ikke trener på en stund. Man blir fort avhengig av trening, men det er også fort gjort at trening blir et ork hvis man har en liten pause.

 

 

Jeg er sikker på at du klarer målet ditt med -5 kg før sommeren!! :) Håper jeg klarer det og!

Ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer oppskriften på blåbærmuffins. :) Den er inspirert av en oppskrift her på vektklubben, med noen få justeringer. Håper det smaker.

Hm...Tror jeg faktisk skal lage det i kveld, for vi får gjester.

 

Jeg har ikke prøvd med ferske blåbær, bare frosne. Vet at det blir veldig godt med frosne! :)

 

---------------------

 

Blåbærmuffins

(8 store eller ca. 13 vanlige muffins)

 

1 egg

75 gram sukker (i underkant av 0,75 dl)

175 g hvetemel, siktet

1 1/2 ts bakepulver

1 ts vaniljesukker

50 g margarin

1 dl melk ekstra lett

110 g blåbær

 

Pisk egg og sukker.

Sikt i hvetemel, bakepulver og vaniljesukker.

Bland sammen.

Tilsett smeltet margarin og melk.

Blåbær tilsettes til slutt.

Fyll muffinsformer ca ¾ fulle.

Stekes på ca 200 grader i 20-25 minutter.

(obs, steketid varierer fra ovn til ovn, kan hende det holder med litt kortere steketid, følg med)

 

1400 kcal totalt, ca. 175 kalorier pr stk hvis 8 stk store muffins

ca 108 kalorier pr stk hvis 13 vanlige muffins

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :) Det var den oppskriften jeg brukte (uten dine justeringer så klart!), så smart at du kutter litt ned på smøret og har sukker istedet for splenda! :) Billigere og like mange kalorier som de med splenda! Den skal prøves! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott oppskrift! Den skal prøves ut:) nam, hadde vært godt med en muffins (eller tre) å kose meg med her jeg sitter og stesser med repetisjon til eksamen om to uker :) blæ. Tror det blir trøstemuffins i kveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott oppskrift! Den skal prøves ut:) nam' date=' hadde vært godt med en muffins (eller tre) å kose meg med her jeg sitter og stesser med repetisjon til eksamen om to uker :) blæ. Tror det blir trøstemuffins i kveld;)[/quote']

 

Kos deg med muffins ikveld! Og lykke til med eksamen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kjeder jeg meg veldig...jeg ble plutselig veldig forkjølet igår kveld, og formen er ikke noe bedre idag. Idag tidlig våknet jeg av at jeg var så utrolig tørst, men det var kanskje ikke så rart.. jeg våknet nemlig med munnen vid-åpen, har tydeligvis vært så tett i nesa at jeg bare kunne puste gjennom munnen. Jeg er ikke så syk at jeg trenger å ligge i senga, men ikke bra nok til å gjøre så mye heller.. Men matlysten er ihvertfall ikke borte selv om formen ikke er helt knall..Har et kjempesug etter grovbrød med makrell i tomat idag, av alle ting! Jeg har ikke orket å telle kalorier idag, men spiser da sunt ihvertfall. Muffinsene fra i går er heldigvis i fryseren for lengst, så da kan jeg ikke la meg friste av de. :) Men jeg må innrømme at jeg har spist litt yoghurt-is da..det var så godt for min såre hals. :)

 

Jeg skal egentlig jobbe både imorgen og søndag, men nå vurderer jeg om jeg skal ringe og si at jeg er syk. Jeg hater å være borte fra jobb, får så dårlig samvittighet, særlig siden jeg jobber der ganske sjeldent..så da føler jeg at når jeg først skal jobbe, så bør jeg komme meg avgårde..jobben min går ut på å gå (dvs stresse og løpe) rundt i distriktet til de eldre menneskene, så spørs om det er så bra for formen min..hmm..jeg får tenke litt på det før jeg bestemmer meg.

 

Ønsker alle en fin helg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! :)

 

Jeg kom på i går at det er gått noen uker siden jeg har målt meg. Så kanskje det var på tide igjen, og se om jeg har krympet noe. Jeg har tidligere målt bare midje, lår og armer, så nå har jeg målt meg andre steder og for å se om det blir noen bra resultater etterhvert.

Her er ihvertfall dagens mål med antall cm jeg har krympet siden forrige måling for ca 1 mnd siden i parantes.

 

Midje: 77 cm (0 cm)

Lår: 45,5 cm (-3 cm tilsammen på begge lårene)

Arm: 26 cm (- 6 cm tilsammen på begge armene)

 

Under puppene: 80 cm

Hofte: 87 cm

Rompe: 98 cm (nesten 1 meter rompe!!! Guri, det høres mye ut!)

 

Ikke mye resultater å skryte av, men er ihvertfall fornøyd med at hver arm har krympet med 3 cm! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei du...

 

gratulerer med nedgang i cm og vekt...

 

kjedelig at du har blitt syk da,får håpe at du blir fort frisk igjen!!

 

er såååå trist å være syk!!!

 

god helg.

klem fra meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :):):)

 

Hvordan går det med deg, ble det jobb på deg i helgen.

 

Får håpe det går bra med deg, er ikke noe gøy å være syk.

 

Så flott at du har klart å gå inn litt i cm da, det er nå kjempe bra.

 

Jeg skal nå ut å gå meg en tur, er så flott vær her i dag, så en må bare benytte det.

 

Vi skrives

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra dere, Evelyn og Minni! :)

 

Det blir spennende å lese bloggen din på mandag, Evelyn. Det virker som du er inne i en veldig god periode, og så mye trening det har blitt på deg den siste uka da! Jeg er sikker på at det blir enda mer nedgang på deg på mandag!

 

Og Minni..flott å høre at du er i gang med treningen igjen! :)

 

Her går det greit, men det ble til at jeg holder meg hjemme fra jobb både idag og imorgen. Jeg hadde sikkert klart å jobbe, men å løpe rundt ute, bli andpusten og stresse med den kraftige forkjølelsen jeg har nå, hadde sikkert ført at jeg ble verre og da måtte holde meg inne neste uke og. Dessuten jobber jeg jo med eldre, syke og svake mennesker med dårlig imunnforsvar, så da hadde jeg vel klart å smitte dem, og det har jeg ikke noe lyst til.

 

Jeg tok omsider og førte inn i dagsrapporten hva jeg fikk i meg igår, og det ble 2000 kalorier..Uff, litt mye, men jeg skal jo ligge mellom 1600-1900 kalorier, så da ble det egentlig bare 100 kalorier over. Det ble for det meste sunn mat, bortsett fra nesten en halv boks dream-is...

 

Idag teller jeg faktisk kalorier selv om det er lørdag, men det er fordi det er så fort gjort å kjede-spise nå som jeg er syk. Så det blir ca 1700-1800 kalorier idag. Til middag idag blir det kyllingfilet, litt pommes frittes og den kjempegode lørdagssalaten jeg lager innimellom (med cashewnøtter og feta-ost). Til lørdagskos blir det yoghurtnøtter og tørket mango.

 

Ha en fin lørdag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...