Gå til innhold

2007- Uke 2


Anbefalte innlegg

da er første veiing unnagjort, og har jeg fått resultater? jaaaaa!! ned 2,5 kilo på en uke,¨det er jo helt fantastisk! så deilig det er å se at det gir resultater. skal fortsette å gå mye, det ser ut til at det hjelper ja!!

lykke til videre jenter, nå er vi enda litt nærmere målet om riktig vekt og livsstil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble over 1900 kalorier i dag... uff.... over 600 på bare kaker... Ennå jeg bare smakte litt... ikke det jeg spiste middag og 2 skinkeruller også da...

 

Men tok bare et bitte lite kakestykke, noen skjeer med mokkafromars og en muffins... mer ble det ikke... men for med kalorier da dere... over 600 på de lille greine der... nei når flere kommer i morgen blir det ingen kaker på denne damen... Ble nesten kvalm med tanken på å spise mer når jeg så hvor mange kalorier det ble... Ja ja... Skriver nok mer i morgen... Nå må jeg kose en liten gutt ut av høygir.. han er snar to timer over sengetid og helt gira.. :(

 

Linda :):(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarte ikke å dy meg i dag og gikk på vekten også i morges.. Måtte se hvilke skader jeg gjorde i går... men se der jeg hadde minket med -0,2 kilo.. ikke verst..

 

Har nå vært ute å tjent meg 1,5 trimpoeng, først sammen med gutt i rolig tempo i omlag 30 min, så en rask rask rask tur med den ene hunden i 15 min. Jeg var så sliten når jeg kom inn at jeg måtte sitte i fem minutter for å få igjen pusten.. hadde ikke klart et minutt til... Men det er herlig å kjenne at jeg presser kroppen igjen, bruker det jeg har. Kan ikke huske å ha gjort det siden mine glansdager i håndballen.. :(

Har også funnet ut at jeg nå skal følge meny 3, i alle fall en liten stund.. hvis jeg holder trimmen ved like.. :)

 

Det var alt for denne gang... Ha en fin dag alle sammen.. :)

 

Linda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har gått ned. Jeg er veldig misunnelig mht at du kan gå tur. Selv synes jeg synd på meg selv. Jeg sitter hjemme med bronkitt og beskjed fra legen om å ta det med ro. Det medfører lite aktivitet, men jeg blir motivert av å lese om alle dere andre.

 

Håper det går bra med dere alle i uken som kommer. Jeg synes det er utrolig mange flinke her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff...også jeg som alltid har gledet meg sånn til helg, nå merkes det at det er her min største utfordring ligger, det er her det er størst endringspotensiale for å si det sånn hehe... hadde ikke ført inn noe i dagsrapporten fordi jeg syns jeg var så dårlig i dag...men så fikk jeg heldigvis en melding som minnet meg på at det kun er 2.5 kg til første delmål, noe som hjalp se litt positivt på denne "stakkar meg som er så feit-la meg spise det bort dagen"

så nå er alt ført inn og det var ikke så ille alikevel... og det er visst ikke så synd på meg lenger heller hehe...godt det ikke tar dager å komme ut av det sporet der, det er forbedring! før lot jeg det bare gå og tenkte at jeg ikke kommer til å klare det, men det var før! denne gangen skal det gå og det er kun 2,5 kg til første delmål og frisørtime med klipp og farge!!!

god helg alle sammen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg ferdig med fredagen... den kvelden som egentlig gir meg den største utfordringen i henhold til snop.. Men følgte mitt eget råd og gikk og pussa tenna når jeg kjente lysten komme krypende.. :) Det hjelper, bare prøv. Ting smaker ikke like godt med nypussa tenn, og man gidder jo ikke pusse dem en gang til eller hva?

 

Jeg har nå skiftet til meny 3, men greier jo ikke å spise så masse som jeg skal. Det blir ikke så mye fra melkekvoten for meg da, jeg tåler ikke det så godt, men ble ganske lite alikevel.. Føler at jeg har spist ganske bra i dag, men ble bare 1382 kalorier.. Vel vel... Tror kanskje jeg førte litt lite på kjøttsuppen, men den er jo hjemmelaget med masse godt grønnsaker og greier, hviste ikke hva jeg skulle ta og førte det på 2xfjorland kjøttsuppe. Spiste i alle fall ikke så mye i mengde, men så ble det mest grønnsaker og ikke selve suppen jeg spiste da.. Vi får se, vekten viser vel riktig når det er veietid igjen.. :(

 

Vel nå skal jeg lufte hundene og finne sengen, så god natt til dere alle og lykke til med helgas utfordringer.

 

Og til dere alle, så lenge vekta ikke viser + skal vi være ganske fornøyd.. :)

 

Linda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg kom meg også gjennom fredagen. Vu hadde taco og jeg prøvde å velge nest mulig av grønnsakene. Vi glemte å kjøpe taco chips og da ble det heller ingen guacamole. Flott!!!

 

Har vært syk en uke og jeg er ganske desperat ettersom jeg har beveget meg så lite. Jeg skal prøve å gå en tur i løpet av helgen, men jeg vet ikke hvor mye jeg orker. Jeg har ellers et mål om å klare minimum 7 trimpoeng per uke.

 

Lykke til med helgen alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..

 

Nå sitter jeg her og koser meg med lunsjen min... Skinkesnurrer ble det i dag.. utrolig snerte å ha i fryseren.. I dag blir det kyllingwok til middag, + jeg skal steke litt ekstra kylling som jeg skal ha i salaten min til lunsj i morgen.

 

Siden det var et ekstremt dårlig vær i dag, så gikk i trappene hjemme, til jeg omtrent mistet pusten... For en herlig følelese å være sliten da dere... ble 0,7 trimpoeng av det. Men jeg må nok ut en tur alikevel, har som mål å øke trimmen min med 0,1 poeng (minimum) hver uke. Og siden jeg startet med 7,2 så må jeg bare henge med.. :(

 

Lykke til videre med helgen alle sammen... så får vi kose oss med det vi vet er godt for oss...

 

Linda :):(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det søndag og de verste av helgas fristelser skal være tilbakelagt.. Gikk bedre denne helga enn forrige synes jeg.. Spiste 12g med ostepop og 2 glass cola zero i går kveld...Er ikke så verst den zero... er så kjekt med smak og kulsyre iblandt.. jeg er en liten brusoman...

 

Videre har jeg 5g mørk sjokolade hver dag, som dessert etter middag.. Den ruten har jeg til kaffen igjennom hele dagen, og av og til også to dager... Den er verdt de ekstra kaloriene... for meg i alle fall... :(

 

Så var det dagen i dag da... i dag blir det laks med rømmekolle og masse god agurksalat til middag, kyllingsalat til lunsj... mmm gleder meg til det..

 

Håper jeg ikke kjeder dere for masse i henhold til alt omkring meg selv her...Det hjelper virkelig med å holde motivasjonen min oppe.

 

Må tjene meg en del trimpoeng i dag, ble ikke noe mer i går, så jeg satser på at i dag skal jeg få på noen mer... Det er bare det at det er så dårlig vær ute..

 

Vel vel... vi "snakkes"

 

Linda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder oss med beskrivelsene dine?? Nei det er SÅ inspirerende lesning. Felles skjebne, felles trøst. Vi som er overvektige sliter gjerne med tilnærmet de samme utfordringene og fristelsene..... og det er oppmuntrende å lese hvordan andre løser sine situasjoner og lyster. Bare vær frimodig, du hjelper oss andre med dagboka di.

 

Lykke til videre, gleder meg til å lese veieresultatet i morgen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidenes verste GR- helg er gjennomført. I går spiste jeg sjokolade, pop-corn og marsipan, ble faktisk kvalm til slutt. Ikke nok med det, jeg har også spist både sjokolade og potetgull i dag.

 

Hvordan skal jeg greie og hente meg inn igjen nå??? Trekkes mellom to punkter, på den ene siden har jeg bare lyst til å gi f..., på den andre siden vil jeg jo gjerne bli slankere... Vet jo at jeg ikke blir det med sjokolade og annet snop, men...

 

Er mye "sugen" om dagen og tror kanskje det skyldes at jeg spiser for lite, ligger på 1200-1300 kcal. Veier 83,3(ned fra 98,4) er 168 høy og har mellom 15-22 trimpoeng i uka. Er litt usikker på hva jeg skal øke på og med hva, det nytter jo ikke med sjokolade selv om det er det jeg helst skulle gjort.

 

Har vært på en spin-time og forbrent 730 kcal. i dag, vært på seks timer på treningssenteret gjennom uka. Får bare håpe det hjelper meg litt når det er veiing i morgen. Gruer meg fryktelig til den selvfølgelig, men jeg får jo bare krype til korset og kanskje kommer jeg til fornuft når jeg ser tallene lyse mot meg. Snufs.

 

I morgen er det nye uke og nye muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei...

 

Selv om jeg ikke er dreven i gamet eller kursleder, kan jeg med en gang si at du spiser for lite...

 

Jeg er 104 kilo og 171 høy, og hadde 7,2 trimpoeng forrige uke... på basis av det har jeg fått utregnet at jeg skal spise 1900 kcal, dvs meny 3. Og da sier det seg selv at du spiser for lite...

 

Frokost: 220

Lunsj: 330

Mellommåltid: 110

Middag: 600

Kvelds: 220

Melk: 200

Frukt: 200

og kosemerker totalt 50.. dvs det du kan bruke på snop...

 

Har du ikke snakket med kurslederen din om den menyen du har?

 

Men begynn å spis alle måltid, og skikkelig mat, og etter noen dager forsvinner den verste lysten på noen søtt og godt...(Jeg holdt meg helt unna de første dagene, og det var tøft.. fikk hodepine og full pakke, men det ble lettere nå av det..)

 

 

Det er som en sa her tidligere, hun la på seg av å spise for lite.... Og når du trimmer på den måten, uten den riktige maten og det du trenger der vil jo kroppen bare gå i sparemodus... Og det blir enda vanskeligere å få bort det som er overflødig... Jeg spiser mer kalorier igjennom en dag nå enn før, men jeg spiser riktig, og nå går kiloene av istedet for på... For første gang i mitt liv som jeg kan huske... Og det føles herlig..

 

Lykke til videre.... gi et hint om jeg gikk for langt her..

 

Linda :( :( :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, du går på ingen måte for langt, setter pris på det du skriver. Jeg har gått på kurs fra begynnelsen av oktober, er nå på kurs to. Har ikke før nå hatt så store problemer med søtbehovet og spiser som tidligere. Alle måltider, frukt og melk. Eneste jeg ikke dekker opp er nok både mellom- og kveldsrasjonen, blir som regel en av de bare.

 

Ellers er det sånn at kroppen min ikke går i sparebluss på dette inntaket, går jevnt og trutt ned rundt en kilo i uka, +/-. Så derfor motiverer ikke det heller til og spise mere liksom.

 

Kursleder sier også jeg kan øke litt uten problemer, men det får jeg ikke helt til. Bør jo det når jeg trener såpass kanskje.

 

Igjen tusen takk for svar, tror det vil hjelpe meg på rett kjøl igjen.

 

Nå skal jeg på jobb og om noene timer blir det der Fjordland laks- det er strålende på kveldsvakter.

 

Vi snakkes nok, kommer vel en grusom rapport i morgen etter veiing tenker jeg....

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Hallo damer...

 

Hverdagen min motarbeider meg litt når det gjelder å gå ned i vekt.

Denne uken ble det minus 0,2 kg...det er da ikke oppover i allefall.

Ingen trimpoeng å skryte av... Gleder meg til en roligere hverdag, med tid til å bruke treningssenteret. Har sverget til meg selv på at jeg ikke skulle være støttemedlem en uke til!!

Gratulerer til alle med bra jobb gjennom uke to. Gleder meg til å se fortsettelsen i uke tre. Har virkelig noe å strekke meg etter her inne.

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er helgen over! igjen ikke en helg etter gr prinsipper, med mindre de har startet noe nytt å nå anbefaler alle en skikkelig fest i helga...hehe...vi reiste heim til familiken i helga (skal flytte til sommeren hurra!) og havnet på tilfeldig fest med gode gamle venner! så det gikk ikke helt etter boka, men det var nå moro. klarte å takke nei til dessert idag så jeg er nå i det minste mer bevisst i disse dager. og på turen hjem igjen kjøpte jeg YOUGHURT på bensinstasjonen i stedet for en eller annen meny... litt stolt av det, ikke alt er negativt!

i morgen er det mandag og tilbake i gode rutiner.

bortsett fra festen, har det gått bedre denne helgen enn forrige og det er bra!

alle disse fæle uvanene jeg har i helgene er vaner jeg har lagt meg til i løpet av maaange år, så det er vel ikke mer enn rimelig at det vil ta litt tid å endre de, for det er jo det som er det store målet denne gangen, at jeg skal få en ny livsstil og ikke være en godtegump lengre!!!

i morgen skal jeg gå tur og få putta litt trimpoeng inn i rapporten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest YummyMummy

Så fin tråd, nå fikk jeg fart på motivasjonen min igjen.

 

Jeg er 30 år og mamma til 2 gutter. Den minste er 3 mnd. Jeg følger et GR kurs og skal visst følge meny nr 4 dvs 2200 kcal.

 

Samme hvor hardt jeg prøver så kommer jeg ikke opp i så mye. Forrige uke lå jeg på ca 1900 kcal og gikk ned 3 kg. Denne uken her har jeg ligget mellom 1400-1800kcal.

 

Siden jeg fullammer og har en tass som hverken vil sove eller være lengre borte fra moren sin en 1 cm, så blir det liten tid til fornuftig mat. Jeg synes jeg har vært flink disse to ukene og ikke sprukket med snop.

 

Gruer meg til veieng på onsdag, har nemlig snikveid meg hjemme og det ser ikke ut til at jeg har gått ned noe foreløpig. Må få kommet igang med trening snart, ikke bare trilleturer.

 

Jaja, jeg stikker innom igjen med resultater, evt smådepping...............tror faktisk jeg snart omkommer av ost og løk potetgull abstinenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YummyMummy kjempegreier.. .bare sleng deg med.. Vi starter en ny tråd hver uke i året... dvs ikke etter hvilken uke(eller veiedag) vil har, men ukene i året. På mandag vil den første som skriver starte en tråd som heter 2007, uke 4.. osv osv... Kjempehyggelig at flere vil være med, alltid motiverende å høre fra andre, både hjertesukk og gleder.. :)

 

Lykke til alle sammen og følg tråden, og ikke minst skriv masse.. :)

 

Linda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...