Gjest annetje Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Ja, da ver det tid for oppstart. 74,2 viste vekta. Mål for denne uken er å komme i gang med føring av trimpoeng og mat - unngå de store fellene og begynne nedgangen. Er litt øm i brystene og holder på med ammeslutt - har det ikke så godt med meg selv at det er noen glede å trene - må vente til ømmheta gir seg noe. Mål: Legg: 35 Lår::52 Hofter:98 "Midje":92 Under bryst:92 overarm:30 Skuldre:106 hals: 34 Så, da får vi håpet at vekta er grei og viser 64,2 St.Hans. Lykke til dere andre også - måtte vi oppleve den stoore vektnedgangen i 2007!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nique Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Hei alle solsikker! Til tross for endel utskeielser i uka som gikk, er jeg godt fornøyd med resultatet. Vekta viser 88,6, altså -600 gram siden forrige mandag. Målene er nesten som sist, med to hyggelige unntak: hals: 36 cm overarm: 33 cm byste: 110 cm under bysten: 87 cm midjen: 90 cm navle: 102 cm (-2 cm) "bilring": 114 cm rumpe: 116 cm (-2 cm) lår: 66 cm legg: 42 cm Spent på å høre hvordan det har gått med dere andre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trine28 Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Slenger meg med her jeg.. har lest hva dere skrev i uke 2.. Gratulere med nedgang, slikt blir vi jo så glade for..selv har jeg veiedag i morgen så dere hører et hyl eller et huff'a meg sukk... er 2.uka jeg også holder på.. minus 600g er jo veldig bra på en uke.. lykke til.. trine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fjellgeita Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Vekta var 82 i dagtidlig altså ned 1 kg siden onsdag 3.januar. Såg dei andre hadde målt seg og, så då får eg gjere det til neste veke. Var litt nervør for å bestige vekta, då me hadde pinnekjøt til middag igår. Ha ei fin veke alle Solsikker og lukke til med vektnedgangen. Det er virkelig inspirerande å lese her , ein får mange gode tips. Klem frå Fjellgeita. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest flua Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Hei alle sammen, ja nå er det vel ingen vei tilbake, og godt er det. Dagens vekt var 76.5 og målene er som følger: hals: 33 cm overarm: 29 cm byste: 100 cm under bysten: 82 cm midjen: 79 cm navle: 80 cm rumpe: 110 cm lår: 64 cm legg: 38 Dere som måler bilring, hvor måler dere den da. Mellom hofte og navle? Ja ja, så har jeg gått opp litt i julen jeg også så nå er det bare å stå på skikkelig for å ta igjen det tapte. Jeg har 10,5 kilo til målet, og 17 mai er datoen... Det kan og skal gå. I morgen er det første dag på kurs og jeg gleder og gruer meg. Men det blir bra, for jeg trenger oppfølgningen. Bloggen min har jeg jo fremdeles - og nå dere!! Ha en flott uke alle sammen og spis masse god og sunn mat! Klem Flua Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nique Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Dere som måler bilring' date=' hvor måler dere den da. Mellom hofte og navle? Klem Flua[/quote'] Jeg pleier å måle "bilringen", i tillegg til under bysten, midjen og navlen. Er kanskje overdrevent å måle 4 steder "på midten", men jeg synes at det er motiverende å se at det krymper. Og det gjør det, i ulikt tempo. "Bilringen" min er under navlen, måler den på det tykkeste. Og jeg gleder meg vannvittig til at den forsvinner.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest afrodithe Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Forsovelse er ikke en bra start på året, men det skjedde i dag... rakk ikke veieing og måling da, så jeg får komme sterkere igjen i morgen! Nique - Superflott med manko på 0,6 kg på en uke! Du har fått en råbra start på 2007! Gratulerer! Fjellgeita - 1 kg på noen få dager er jo helt rått! Men vær klar over at hvis du akkuarat har startet å slanke deg, så er det mye vann som forsvinner raskt de første ukene..... Annetje - veldig godt å ha deg tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne71 Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Jeg har vært på vekta i dag tidlig - og da viste den 77,1 - dvs minus 1 kg siden 2. januar. Er vel ikke så aller værst, men jeg innrømmer at jeg hadde håpet på mere den første uka. Er jo ofte mye vann som blir borte først, og det er jo ikke det jeg ønsker å få bort! Men jeg får vel bare takke meg selv - mangler en god del trimpoeng etter GR-malen, så jeg får prøve å gjøre noe med det denne uka. Er litt rart dette - jeg synes andre som har gått ned 600 gram eller 1 kg har vært kjempeflinke, men jeg selv har så utrolig dårlig tid!!!! Tålmodighet er ikke min sterkeste side akkurat.... selv om jeg veit at det å gå ned i vekt tar tid.... Ellers har jeg ikke målt meg denne uka - tenkte jeg skulle vente til neste uke... har pr dato ikke andre mål enn midje. Mål kommende uke: MINIMUM 7 trimpoeng, drikke mer vann (ikke spes god til det heller, blir heller flere kopper kaffe), og mer grønnsaker!!! Ellers føler jeg veldig god støtte i dere her i gjengen, føler nesten at det er som å troppe opp hos "hu Grete" for veiing... Litt press , og mye støtte og selskap Nique: Veit du hvordan den walktesten på Polar 5 utføres? Tror nemlig den pulsklokka kan bidra til å motivere meg til å få noen trimpoeng... , og da kunne det jo vært greit å se om jeg får noe framgang... Gleder meg til neste mandag allerede!!! Da skal jeg ihvertfall ha tatt en kilo til!!!! Anne71 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Que Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Ja, som jeg fryktet så har desember satt sine spor, vekten stoppet på 86,3kg på mårraen idag, ikke noe hyggelig syn, men, helt klart min skyld! Så nå er d bare å grave frem motivasjonen igjen... Åzå må jeg få tatt alle målene, så jeg kan følge med der å av å til, glemmer det bare bort, har ikke tid til det på mårraen, å ble kvelden så, ja, d går rett å slett bare i glemme boken.. Tror jeg må få kjøpt meg en liten bok som jeg skrive mål å vekt ned i, kan jo være jeg klarer å følge litt mere med da Men til alle dere andre som har gått ned, grattis!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nique Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 Nique: Veit du hvordan den walktesten på Polar 5 utføres? Tror nemlig den pulsklokka kan bidra til å motivere meg til å få noen trimpoeng... ' date=' og da kunne det jo vært greit å se om jeg får noe framgang... [/quote'] Hvis det er det samme som på Polar F11, trykker du deg inn i menyen og ned til "Test". Så er det rett og slett å trykke start, og vente på at den måler. Det tar noen minutter, og du skal sitte avslappet med armene ned langs siden, ikke snakke med noen eller gjøre noe. Så skal du visstnok ikke ha drukket alkohol samme dagen eller dagen før, det påvirker visst resultatet. Men jeg ser du kaller det "walktest", så det er muli gdet er en annen type test, som gjøres under aktivitet? Legg ut spørsmålet under Trim og trening, så er det sikkert noen som kan komme med et bedre svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne71 Skrevet Januar 8, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 8, 2007 .... å stille spm på Trim og trening - for jeg må nok ut og gå serru Ønsker alle Solsikker en riktig fin uke Anne71 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne71 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Tok mål i morges - de er som følger: Hals: 35 cm Overarm: 33 cm Bryst: 99 cm Under bryst: 85 cm Midje: 82 cm - (minus 3 cm ) Hofter: 98 cm Bak: 110 cm (stor nok ) Lår: 65 cm Legg: 39 cm Dette er første måling - bortsett fra midjen, og den hadde jo gått ned Så da er jeg jo på rett vei!!! Anne71 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Mimani Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Kan jeg melde meg inn her?? begynte slankingen på fredag, og så langt har det gått bra:) veide meg i går (mandag) og hadde gått ned 0,5 kg siden fredag morgen:) Startvekta mi er 81,25 og på mandag var den 80,65. Har ikke fått målt noe for jeg har ikke måleband, så må få komt meg avgårde å få tak i et snart. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tonetrall Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Her renner kiloene av dere :-) Så flinke dere er... Det er så utrolig artig og inspirerende å lese. Jeg skal veie meg på torsdag, så da håper jeg at jeg kan bidra med minus i klubben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest afrodithe Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Hos meg stod vekten stille i morges og stoppet på 73 kg som forrige uke... Tydeligvis har jeg ikke klart å få fart på forbrenningssystemet igjen etter jule- og nyttårsfeiringen. I tillegg hadde jeg mye selskapelighet i helgen og det har tydeligvis ikke kroppen min hatt så godt av.... Håper stillstanden snart gir seg - og at jeg kan rapportere om bedre resultater neste uke.... når også mensen er ferdig... Målene mine er også uendret fra tidligere, så det var ikke noe trøst å hente der heller... Trimpoengene ble 28,6 - og er også færre enn jeg har hatt vane for, så 2007 har startet pent og forsiktig for min del.... Imidlertid har jeg etter innspill fra Nique meldt meg på Pulsmarsjen (som a9na) og klinket til med 34 991 skritt i går! Du kan melde deg på her: http://www24.nrk.no/bedrepuls/ Gratulerer Anne71 med en hel kilo i minus! Smart å ta alle målene også, så kan det være en inspirasjon også! Ja, Ixie - vi får brette opparmene og ta noen skikkelige tak sammen, så går det nok rette veien etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nique Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 afrodithe - ikke vær lei deg om det står stille litt! Du har jo vært kjempeflink i hele høst, og rast nedover. Hvis du i tillegg er i "den perioden" i måneden, er det ikke rart at det stopper opp litt - mange går jo til og med opp i den uka. Så sprek og aktiv som du er, tenker jeg de siste kiloene også slipper om ikke så lenge! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest afrodithe Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Tusen takk for støtten - og jeg er veldig enig i alt det du skriver - og jeg tar ikke tallenes tale så tungt... stillstand er mye bedre enn oppgang og dette er bare foirbigående og vil nok se penere ut etterhvert tenker jeg når bare kroppen min har bestemt seg for å spille på lag igjen... men den får ta den tiden den trenger til å være med på notene igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trine28 Skrevet Januar 9, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 9, 2007 Heia... skriver både her og hos sunnisene jeg.. dette er syte-innlegg.. Går det ann? Jeg er så god på å miste motet så fort... Dette er egentlig den første uka på mange mnd som jeg virkelig gikk inn for det og skulle klare meg på egenhånd uten kurs... Var ikke noe flink ang godteri på lørdag og søndag så jeg kan vel takke meg selv.. Start 77,6 Uke 1: -0,1 traaaaaaagisk.... Og det er jo den første uka man liksom skal gå ned mest, det er i alle fall slik det har virket på meg på de 3 kursene jeg har gått... håper jeg kan skylde litt på at jeg spiste middag kl 22 i går kveld.. Vurderte og ikke spise, men det blir for dumt det også.. Tror jeg titter litt på vekta i morgen tidlig bare for å se om det er en forandring.. Håper det, man mister så lett gnisten når man synes man har vært så flink og klarer seg uten kurs.. (for der er jeg ræva desverre) Jaja, gjort er gjort og denne uka skal gå bedre.. lykke til til dere andre som har veiedag i dag eller begynt for fullt.. så flinke dere har vært med vekttap, og til dere som står stille: jeg føler veldig med dere, er drit kjedelig, men det hører liksom til i livet.. Kan ikke gå ned hver eneste uke/mnd.. naturlig at det står stille eller litt opp innimellom, men da tar vi det igjen uka etter trine Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest lineamor Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Jeg veide meg på mandag og hadde gått ned 2,6 kilo på en uke! Så nå veier jeg 77,2. Må få kjøpt meg et målebånd tror jeg, sikkert artig å se kroppen krymper inn! Så deilig det er å være igang! Så er det bare å holde ut og ikke falle tilbake i gamle synder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest nikkene Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Hallo, alle sammen!! Så utrolig flott å se at flere av dere går ned i vekt! GRATULERER!!! Og til dere som "bare" eventuellt har gått ned 0.6 kilo: alle bekker små......... Vi er i gang med våre tiltak, som skal føre oss alle fram til målet, og det skal vi være stolte av! Som jeg tidlegere skrev, har jeg satt min første neste veiedag den 22. januar, 3 uker etter at jeg startet dette her. Men når jeg ser hvordan det går med dere andre, og leser deres mål, blir jeg nysgjerrig på meg selv jeg også. I morgen kjøper jeg meg målebånd, neste veiedag blir mandag førstkommende!!!! Jeg er stolt av meg selv! Jeg har ikke vært kjent for å bevege meg mest, men etter at jeg fikk dansematte av min mann til jul ( en slik som man kobler til PlayStation ) er trening morsomt. Kommer derfra nå, etter å ha danset i 1 time og 20 minutter. 865 kcal vekk! Helt utrolig..... Lykke til videre utover i uken. Jeg skal på seminar i to dager, og er jo spent på hva vi får servert der! Nikkene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Anne71 Skrevet Januar 10, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 10, 2007 Følte bare for å sende en liten rapport... føler jeg har vært flink med spising, ligger på sånn ca 1300 kcal daglig - var det jeg var anbefalt sist jeg var på kurs..., og mitt bevegelsesmønster har ikke blitt noe bedre , så jeg regner med at det er riktig nå også. Men jeg sliter med ALT det andre, trimpoeng, nok vann, nok grønnsaker, mindre kaffe.... Har prøvd å gjøre litt da - lagde en STOR bolle med skinkesalat i går kveld. Den står klar i kjøleskapet. Har blitt kveldsmaten både i går og i dag. Er ikke noe glad i dressing, så der har jeg ikke noe problem. Problemet mitt er heller at salatbollen blir fort tom - mine 2 barn elsker salat. Så de går og forsyner seg av mammas rasjoner Men egentlig er det jo bare positivt at barna liker grønnsaker. Ønsker ellers resten av "gjengen" LYKKE TIL Natti Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tonetrall Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Da hadde jeg veiedag etter 9 dager. Det ble veldig bra. Vekt: 78,2 Det betyr - 4 kg !! Jeg måler meg på 7 steder og der ble det tilsammen - 20 cm. Jeg er kjempefornøyd. Tusen takk til alle solsikker for motivasjon :-) - 4 kg er mye, så regner med at jeg har fått bonus av å ha spist så mye i jula :-) Satser fremover på ca - 1 kg pr 9 dager, så får vi se. Det viktigste er at motivasjonen fortsetter. Jeg synes det går greit og at det er lysbetont. Ser for meg selv i mine sommerklær som har vært for små en del år, og da blir jeg i godt humør. Det bildet i hodet hjelper :-) Ellers ønsker jeg dere alle lykke til. Stå på !!!! Klem mai2007 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest trine28 Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 4 kg ja..det er jo kjempe bra... *skulle vært meg* hadde svevet i skyene resten av mnd.. veldig bra.. STÅ PÅ VIDERE Skal også lage meg en bolle salat så kan jeg gå løs på den når lysten på noe kommer... trine Anne 71, prøv så godt du kan med vann, det er såååå viktig.. merker med en gang de ukene jeg har vært sløv, vekta viser anderledes... ta en drikkeflaske hvis det er lettere.. flyr rundt og sutter på min hele dagen jeg.. da går det med gjennomsnitt på 2-3 l pr dag.. litt opp og ned.. lettere hvis jeg er på trening.. lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nique Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Da hadde jeg veiedag etter 9 dager. Det ble veldig bra.Vekt: 78' date='2 Det betyr - 4 kg !! Jeg måler meg på 7 steder og der ble det tilsammen - 20 cm. Jeg er kjempefornøyd. Tusen takk til alle solsikker for motivasjon :-) - 4 kg er mye, så regner med at jeg har fått bonus av å ha spist så mye i jula :-) Satser fremover på ca - 1 kg pr 9 dager, så får vi se. Det viktigste er at motivasjonen fortsetter. Jeg synes det går greit og at det er lysbetont. Ser for meg selv i mine sommerklær som har vært for små en del år, og da blir jeg i godt humør. Det bildet i hodet hjelper :-) Ellers ønsker jeg dere alle lykke til. Stå på !!!! Klem mai2007[/quote'] Wow, grattis, det er jo kjempemessig! 4 kg i én smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Tonetrall Skrevet Januar 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 11, 2007 Å, nå føler jeg meg så stolt når jeg får sånt svar !!!! :-) Skikkelig barnslig, men det er veldig gøy. Tusen takk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar