Gå til innhold

SOLSIKKEGRUPPA uke 2

Gjest annetje

Anbefalte innlegg

SÅÅÅÅ BRA!!!!! Du har vært kjempeflink mai2007:) Motiverende å se at det går an.

:( - jeg vet at det er viktig med vann...., men det har liksom ikke blitt noen vane med denne vannflaska... vet at det er utrolig dumt - og sløvt... må bare prøve å ta meg selv i nakken...

stå på videre folkens

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer meg kjempeflott nedgang!!! Det står respekt av slikt! Stå på Mai2007!!!

Takk for påminnelse om vann.. jeg er heller ikke flink nok der, men nå skal jeg ta en uke hvor jeg drikker nok og mer enn nok! Hvorfor skal vi drikke mye vann? Skrev inn dette i bloggen min for en tid siden, har glemt hvor jeg fikk det fra, kanskje trim.no- men uansett:

Vann er utrolig nok noe av det mest effetive, analyserte slankemiddel som eksisterer, også er det atpå til gratis. I denne korte artikkelen vil vi prøve å forklare deg hvorfor det er viktig å drikke mye vann dersom du vil gå ned i vekt. Vann er med på å dempe apetitten din ettersom det opptar plass i magen. I tilegg hjelper det til med å forbrenne bort fettdepoter. Undersøkelser har påvist at lite vann i kroppen er med på å bygge opp fettdepotene. Derfor vil et overskudd av vann i kroppen redusere fettdepotene.

For at nyrene skal fungere maksimalt, trenger de mye vann. Dersom nyrene ikke har nok tilgang på vann, går noe av vannet til leveren. Leverens hovedfunksjon er å omdanne fett til energi, som kroppen kan forbrenne. Hvis leveren da plutselig skal overta litt av arbeidsoppgaven til nyrene, kan den ikke omdanne så mye fett til energi og derfor øker fettdepotene.

Vann hjelper også til med å stimulere musklene og til å trekke seg sammen for å redusere dehydrering. Derfor er det veldig viktig å drikke vann før under og etter trening. Dersom du drikker kaldt vann, bruker kroppen også energi på å varme opp vannet til kroppstemperatur. Dette blir på en måte en extra-gevinst dersom du er ute etter å ta av noen kilo.

En gjennomsnittsperson med normal vekt skal drikke minst 1,5 liter vann til dagen. Dette er minimum for at kroppen skal klare å utføre alle funksjonene. Dersom du er overvektig, trener mye eller været er varmt skal du drikke enda mer. Tar du kosttilskudd som kreatin, drikker mye kaffe eller andre vanndrivende preparater skal du også drikke mer enn ellers.

Konklusjon

-Vann hjelper til å stimulere musklene

-Vann demper apetitten

-Å drikke vann er nødvendig dersom du slanker deg. (er med på å skylle ut fettet, "rense kroppen"

-Drikk minst 1,5 liter vann om dagen

-Økt vanninntak reduserer fett depotene

-Kroppen kan ikke gjenomføre alle sine livsviktige funksjoner uten tilstrekkelig vann

-Drikk vann før, under og etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest afrodithe

.. blir det en sunn sprek og aktiv helg på deg da?

Trine28 - Utrolig trasig å oppleve at det går trått når du virkelig har gått inn for den sunne livsstilen med liv og lyst slik du har! Jeg tror nok den sene middagen kan ha noe av skylden og kanskje har du vært vanvittig uheldig med feks mye væske i kroppen, litt oppblåsthet pga endring av kostvanene osv som gjør at du ikke fikk større uttelling... eller kanskje rett og slett kroppen din trenger litt tid på å spille på lag med deg? Uansett om du klarer å fortsette slik du har startet året, er jeg sikker på at resultatene vil komme før eller senere! Stå på!

Linamor - Gratulerer med supert vekttap! Det er kjempelurt med målebånd - da ser du at du faktisk minker i omkrets her og der!

Nikkene - Så flott at du har fått rompa opp av sofaen! Takk din mann enda en gang for dansematten og kos deg med å danse vekk kaloriene!

Anne71 - Så heldig du er som har barn som er glade i salat! Er du forresten sikker på at 1300 kcal er riktig kalorimengde for deg? Om det er noen år siden du gikk på kurs har kalorimengdene endret seg en del... Søk her på forumet etter "formel" så får du nokk opp noen innlegg hvor hele kaloriregnestykket er satt opp.

Mai2007 - Kjempegratulasjon med hele 4 kilo i manko! Du har lov til å sveve litt inn i helgen også! Lykke til videre!

Flua - Tusen takk for supert og viktig innlegg om vann! Da er det bare å la det bli en vann-vittig fuktig helg!

Jeg får vandre inn i helgen med vannflasken i hånden, stegtelleren i livet, joggesko på beina og gangsperr i vente som følge av min deltakelse i Puls-marsjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ville bare takke Afrodithe for oppsummering..... Og ellers takke alle for flotte tilbakemeldinger vi gir hverandre.

Det er alltid noen innom forumet virker det som, som raskt gir tilbakemeldinger. Supert........ Raske oppmuntringinger og gode anbefalinger er motiverende. Skikkelig koselig å slanke seg med dere, Solsikker :-) Det som er så bra er at man kan spørre hverandre om råd og hjelp. Tilsammen sitter vi på veldig mye viten om slanking. Viktig at vi greier å bevise for oss selv at vi kan leve de i praksis - det greier vi.

Lykke til i helga, og veiing mandag (er det da de fleste veier seg?). Jeg er spent på neste veiing for meg som blir lørdag 20.jan. Nå er det utfordring på jobb fra søndag med 3 hotellovernattinger og veeeeldig tidlige morgener som venter :-( SKAL greie meg fint.

Ha en fin fredag kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kom nettopp har vert hjemme i ca en time, gikk på vekta og da har jeg spist meg opp til 77, 6 he he og det var om forventet , så fra mandag av så er det full oppsjerping både med dere og skal begynne med en veninne på si.

så for akkurat 4,5 uker siden var jeg 69,3 den dagen jeg reiste til thailand, det har vert en flott måne men også ganske intenst å ligger med begge ungene på et hotellrom , så i natt gleder vi oss til å ligge uten unger på soverommet:-).

har fått sydd meg en del hverdags klær, kjøpt masse trenings klær(orginal vare ...kjempe billig) og noe klær kjøpt inn på markede (kopi klær)..elsker shopping ja

vi blei også gift på tranden den 8 jan på kata beach i phuket av en sjømannspresten ...som var svært romantisk...

kommer innom igjen på mandag ..så hade så lenge ...forressen masse nye folk med her fortiden ...bare hyggelig det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo til dere alle, Solsikker!!

Først: Gratulerer til deg, mai 2007. For et fantastisk resultat! Skulle ønske det var meg........ vi får vente og se.

Gratulerer også til deg, aina 37, med romantisk bryllup på stranden!

Linamor, lurt med målebånd. Mye av gleden ved å gå ned i vekt og å legge om kostholdet, er jo at man i tillegg går ned i antall cm her og der. Supert!

Ja, så var det lørdag, og fristelsene står i kø. Har nettop kommet fra håndballturnering med ungene, der det pleier å gå ned minimum en sjokolade og en vaffel med rømme og syltetøy. Men gjorde det det i dag? NEI!!!! Jeg smakte ikke engang på ungenes innkjøpte godterier, og det er jeg stolt av!

Senere i dag skal vi feire bursdag her i familien, så da blir jeg stillt overfor andre fristelser, men jeg skal overvinne dise også. Har en gulrot; på lørdag unner jeg meg 50 gram potetgull og 10 vingummi. Dette er ukens kos, som jeg vil fortsette med. Ellers vet jeg at jeg kommer til å spise det allikevel, og få opplevelsen av å ha sprukket. Nei, bedre å ta det med i planenefra starten av.

Har akkurat laget meg en god og mettende smootie: 2 dl frosne bjørnebær, en halv banan, en ring ananas og 1,5 dl eplejuice. Kjempegod.

Sliter ellers litt med å få i meg nok kalorier i løpet av dagen. Vanskelig å komme opp over 1000, har opplevelsen av å være mett og orker ikke mer mat. Spiser nå minimum 4 ganger pr. dag, så jeg må nok bare se til å gjøre maten mer næringsrik. Ser et lurt tips er nøtter, som inneholder sunt fett, men som inneholder en del kalorier. Ser at man kan gå inn på "formel" for å se hvor mye man trenger.

Hva kommer det egentlig av av jeg holder på å fryse i hjel når jeg spiser mer regelmessig? kan det ha noe med at jeg har satt igang forbrenningen igjen?

Brrrrrr.....................

Takk for fint innelgg om vann, der synder jeg!!!!!!

GOD Helg til dere alle!

Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tonetrall

Ser at du fryser nikkene. Søkte på internett og der stod det at det kan komme av overtrening :-) Du danser rett og slett for mye !!!!!!!!!!! Høres forrsten veldig gøy ut. Smart med å bare bestemme seg for å "skeie" ut. Tror også at man kontrollerer det bedre da. Jeg har også vanskelig for å spise det jeg skal. Det skal sies at jeg spiser veldig alternativ Grete Roede. Regner KUN på kcal og har derfor majones på brødskive, en liten bit sjokolade på kveldene etc. Dette er slik jeg spiser normal - bare at jeg spiser 10 ganger mer middag og sjokolade , som er grunnen til vektøkning. Derfor spiser jeg som vanlig - bare mye mindre. Sånn funker det best for meg. Alle har sine egne knep, og det er det viktigste å finne noe som passer for den enkelte.

God helg alle Solsikker :-) Lykke til i helga og neste uke.

PS: Høres VEEEEEEEEELDIG deilig ut med 1 måned i Thailand - og sååå koselig med romatisk bryllup :-) Gratulerer. Det kommer nok et par kilo på i vektøkning bare pga flyturen siden du veide deg med en gang, så om et par dager er det mye bedre på vekta. Mandag blir nok ikke så ille. Hilsen mai2007 (ny siden 2.jan :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under et døgn igjen til veiing.... Har akkurat vært ute og gått en liten tur, men det var helt for j..... glatt, så det ble ikke lange turen :( Vått var det også, men jeg greide da å forbrenne 246 kcal, så det ble da noe, + at det ble en litt lengre tur i går kveld. Har ihvertfall greid å få noen trimpoeng i helga, og det er jo tross alt en STOR oppgang fra tidligere. Ukedagene sliter jeg fortsatt med.

aina 37 - gratulerer som nygift :( Så koselig med strandbryllup!!! Jeg og min mann giftet oss også hos en sjømannsprest i 1998 i Arguineguin.

afrodithe - er nok ikke helt sikker på at 1300 kcal er nok, men jeg gikk på kurs høsten 05, og da skulle jeg ligge på mellom 1300-1400... men det virker som om forbrenninga mi er bedre hvis jeg greier å ligge på rundt 1500.... skal prøve det en stund nå for å se. Men jeg synes det er vanskelig å spise så mye, uten at jeg skal falle for syndige fristelser.... I går hadde min mann laget biff med gratinerte poteter og fløtesaus til.... og masse grønnsaker. Mmmmmm. deilig!! Smakte bare litt på sausen, men spiste mest grønnsaker og biff. Ble rett i underkant av 600 kcal, så det ble ikke så aller værst...

Gleder meg faktisk til i morgen, skal bli spennende å se om jeg har greid å gå ned noe denne uka her.

Lykke til folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle Solsikker!

Ja, så var lørdagen over. Datterens bursdag med fristelser vel overstått. Ungene spiste pølse og lompe, drakk brus, spiste is og sjokoladekake. Jeg slo meg hard, og hadde på forhånd bestemt meg for å ikke la meg friste. Og jeg klarte det!!! Det eneste jeg tok var en kopp kaffe, og det må man jo kunne unne seg.

Stolt av meg selv, ja det var jeg.

Ser at mai2007 har lest på nettet at frysing kan ha noe med overtrening å gjøre. Ja ikke trodde jeg at jeg noen gang ville komme dit at det ordet i det hele tatt ble nevnt! Men det kan kanskje stemme, jeg fryser vanvittig etter en hard økt, kroppen min er jo alldelses ikke vant til slikt.

Har akkurat nå spist en tallerken med risengrynsgrøt, gud så mett man blir av det. Tror jeg må halvere porsjonen neste gang.

Hei, hopp helgen snart over. Har hatt fullt opp av aktiviteter, men moro

Nikkene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake Aina37 :(

Å Gratulerer så mye!

Årh, for en dag! Gjett hva jeg klarte idag? Å vaske skritttelleren min i vaskemaskinen! Argh! Den jeg var så gla i.. Må bare få kjøpt en ny me engang, d er d ingen tvil om..

Just vært ute å gått i 3 kvater, heh, dere skulle sett håret mitt nå :(

D blåser noe helt vildt her, hører støtt å stadig d knirker i vegger etter kraftige vindkast...

Ellers venter jeg igrunnen ikke så veldig stor vektnedgang i morgen, siden "tante rød" kom på besøk idag, men d gjør d jo bare enda mer spennende til neste mandag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...