Gå til innhold

10 kg klubben - motivasjonstråd


Gjest fru luna
 Share

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen i 10 kg klubben

 

Jeg starter tråden selv om det ikke er mandag. Selv synes jeg det går veldig bra å holde seg rundt 1300 kcal daglig med min aktivitet og vekt og vekten går Jeg har siden jeg startet for 2 uker siden, hatt 2 store selskaper med veldig god mat. Begge gangene hoppet jeg over desserten og brøvde å velge næringsrik og kalorifattig mat og brukte kosemerker til vin. Men kroppen merker dette veldig. Selv med begrensede kalorimengder var jeg vel 1 kg mer dagen etter festene, så her skal jeg forsøke å ikke delta på mye festligheter og dermed vente med utskeielsene til målet er nådd. Jeg gjør dette mye for å få med mannen som har mange kilo å miste. Tror kanskje at han spiser for lite (rundt 2000 kcal som stemmer med formelen) - for hans vekt har stått stille i 10 dager.

 

Tastes senere.

 

Fru Luna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Vel, nå er helgen med flere fester over. Jeg merker veldig forskjell når jeg kjører mitt eget løp, men rikelig kalorifattig mat og mat jeg får servert. Selv når jeg velger hva som er det "magreste" på menyen er det tilberedt med for mye smør-olje-fløte-sauser-dressinger. Jeg valgte grillet sjømat og fisk og spiste små porsjoner - men det gav en veldig metthetsfølelse i kroppen og gav ekstra vekt på vekten :mad:.

 

Totalt gikk jeg ned - men det hadde vært deilig å ikke ha alle disse middagene jeg må gå på i helgene. Neste helg er det også en :).

 

Ellers synes jeg det er deilig å ha kommet inn i rutinen med å passe på porsjonene, drikke ekstra mye vann og legge inn trappegang og annen trim der jeg kan. Maten jeg spiser nå er hva jeg alltid spiser, men jeg passer på mengdene nå og spiser mange små måltider. Føler meg mye bedre. Håper at det går bra for dere andre i 10-kgs klubben - selv har jeg knapt 7.5 kg igjen til målet :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grillet sjømat kan jo inneholde en del salt, slik at det kan være det som har vist seg på vekten. Tror det du opplever som en vektøkning siden fredag morgen fort forsvinner bare du fortsetter slik du stevner. Livet vil alltid inneholde fristelser for oss, men vi er nødt til å lære å leve med dem slik at vi kan forbli slanke også etter vektreduksjonen. Jeg syns du er flink til å velge riktig, jeg vet ikke om jeg hadde klart det...

Jeg legger inn rapport i morgen siden jeg har veiedag da. (det er faktisk ikke dumt å veie seg tirsdag morgen istedet for mandag for da har helgas utskeielser sluppet litt taket. Spesielt om de inneholder litt salt....:)

 

Stå på videre! Dette klarer du.

 

Sols.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så gikk jeg litt opp denne uka. Jeg er litt redd for å miste motivasjonen og "guts`en" for hele det siste året har jeg gått litt ned for så å gå opp, og det

selv om jeg har passet inntaket av mat.

 

Nå holder vi på å pusse opp hjemme og til tider har stressfaktoren vært svært høy, men nå avslutter vi snart 1. fase og tar en lang pauser før neste. Det skal bli godt å prioritere meg selv og familien litt en stund fremover.

 

Jeg skal på 2. kurskveld i morgen og håper for Guds skyld at jeg har gått ned litt. Der veies vi om kvelden og med klærne på, så det blir ikke helt "riktig".

 

Uansett, jeg biter tennene sammen, skyter haka og frem og opp og går løs på neste uke med dødsforakt!! :-)

 

Vi skrives!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bossanova

Har gått på kurs siden mai,gått ned 17 kilo.det er deilig.men har endel igjen.3.kurset starta nå,med motivasjonen på bånn...hadde skeiet ut endel og vært på fest..Men siste uka har jeg tatt meg kraftig sammen og vært riktig flink.veiedag i morgen.Tror jeg har tatt igjen det tapte og noen få gram til!Men det sliter litt at det går sakte nå..er vel litt utålmodig.men ser her at mange føler det samme..Man kan da ikke gi opp..skulle hatt en å gå turer med,vært aleine om dette hele tida,men det er det vel mange som er.ønsker i første omgang å gå ned 10 kg til,men det ta nok sin tid ja......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på sols,og lykke til med veiing imorgen kveld.. jeg har veiing i morgen tidlig,og nå har vekta stått stille i flere uker..og jeg er redd det ikke er noe forandring imorgen heller..men jeg må jo ikke gi opp nå. så det er så deilig at vi er flere,vis ikke så hadde jeg nok gitt opp for lengst. så vi får stå på alle mann.

 

Ha en fin dag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått opp siste uken(+0,3kg) på tross av 19 trimpoeng. Men jeg spiste masse krabber i helgen og merker at jeg har masse vann i kroppen. Har nok vært litt for ivrig med å sanke trimpoeng for nå har jeg fått vondt i begge knærne. Må nok ta det med ro de nærmeste dagene så da blir det bare styrketrening hjemme...Ikke lett å sanke så masse trimpoeng da. Lurer forreten på om jeg spiser for lite når jeg trener for masse. Men jeg får vel gi meg en uke til før jeg revurderer ant. kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kcal spiser du da? Om du trener mye bør du få i deg nok så det blir nok inntak av energi til å være i livet. Har du forsøkt å bruke "formelen" å regne ut hvor mye du trenger? Du finner formelen et sted her, har den ikke for hånden, men der legger du inn ant. trimpoeng og finner ut daglig energiforbruk. Lykke til!

 

Sols.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sols, lykke til med veiingen i morgen. Mange får platåer innimellom - det supre er at du holder vekten til nålen begynner å peke nedover igjen. Du har klart så mye allerede - nå er det bare oppløpssiden igjen. You go, girl!

 

stbs, jeg tenkte som deg da jeg så alle trimpoengene du samlet - hadde ikke du en uke med 25 - det er 5000 kcal og da blir det veldig fort for lite mat og sult og en kropp som tviholder på energien du tar inn. Kanskje øke maten eller ikke trene så utrolig mye - blir fort skader som du selv har erfart. Kanskje det hadde vært lurt å regne på inntak og forbruk inklusive alle trimmerkene - tror at du vil se at du kommer ut med mye mer enn 500-800 under behovet.

 

Til dere andre - kanskje kroppen trenger litt pauser og vekten står stille - da er det bare å nyte at dere klarer å holde vekten uten å gå opp og så gå på med ny frisk senere. Jeg har nettopp begynt, men merker veldig forskjell om jeg følger diettplanen og spiser kalorifattig mat i mange små måltider så raser kiloene av, så snart jeg spiser annen mat begynner kroppen å LAGRE maten og vekten øker, sukk, så akkurat i vektnedgangfasen lønner det seg å følge dietten slavisk, tror jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange kcal spiser du da? Om du trener mye bør du få i deg nok så det blir nok inntak av energi til å være i livet. Har du forsøkt å bruke "formelen" å regne ut hvor mye du trenger? Du finner formelen et sted her' date=' har den ikke for hånden, men der legger du inn ant. trimpoeng og finner ut daglig energiforbruk. Lykke til!

 

Sols.[/quote']

 

Jeg spiser vel en 1400-1600kcal for dagen i snitt.

 

Regnet ut kaloriforbruk med 18 trimpoeng og da kommer jeg til ca 2500kcal. Så når jeg spiser i snitt 1400-1600kcal så er vel det i minste laget.

Betyr det at jeg kan redusere aktivitetsnivået og allikevel gå ned i vekt på samme ant. kcal? Trodde egentlig at jo mer jeg trente, jo mer ville jeg gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr det at jeg kan redusere aktivitetsnivået og allikevel gå ned i vekt på samme ant. kcal? Trodde egentlig at jo mer jeg trente' date=' jo mer ville jeg gå ned i vekt.[/quote']

 

JA!! :) Supert, ikke sant! Det er nettopp det at dersom vi trener for mye og forbruker for mange kalorier i forhold til behovet så går kroppen på sparebluss selv om du trener. Men det tar litt tid for kroppen tilpasser seg og øker forbrenning igjen så det kan bli litt opp/ned i starten av omleggingen. Det supre med GR er nettopp at ideene deres bygger på erfaringen til enorme mengder slankere - slik at ikke alle trenger å prøve og feile for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått på kurs siden mai' date='gått ned 17 kilo.det er deilig.men har endel igjen.3.kurset starta nå,med motivasjonen på bånn...hadde skeiet ut endel og vært på fest..Men siste uka har jeg tatt meg kraftig sammen og vært riktig flink.veiedag i morgen.Tror jeg har tatt igjen det tapte og noen få gram til!Men det sliter litt at det går sakte nå..er vel litt utålmodig.men ser her at mange føler det samme..Man kan da ikke gi opp..skulle hatt en å gå turer med,vært aleine om dette hele tida,men det er det vel mange som er.ønsker i første omgang å gå ned 10 kg til,men det ta nok sin tid ja......[/quote']

Det var som om det var jeg som skulle ha skrevet det. Jeg har også gått på kurs siden i mai, gått ned 17 kg og motivasjon begynner å dale. Det går litt saktere og jeg begynner å bli lei av å reg. maten jeg spiser. Det er litt morsomt å høre at jeg ikke er alene om å slite med motivasjon, men vi får stå på og "snart" er 10 kg til borte, og da har jeg nådd målet mitt. Hipp Hurra. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er 13 stykker som rapporterer mål og vekt under tråden 10 kg klubben - mål og vekt som ligger under Ny i vektklubben. Kanskje dere vil være med å rapportere med oss? Vi har et innlegg hver som vi oppdaterer hver uke. Velkommen skal dere være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!! :) Supert' date=' ikke sant! Det er nettopp det at dersom vi trener for mye og forbruker for mange kalorier i forhold til behovet så går kroppen på sparebluss selv om du trener. Men det tar litt tid for kroppen tilpasser seg og øker forbrenning igjen så det kan bli litt opp/ned i starten av omleggingen. Det supre med GR er nettopp at ideene deres bygger på erfaringen til enorme mengder slankere - slik at ikke alle trenger å prøve og feile for seg selv.[/quote']

 

Takk for tilbakemeldinger

Kanskje jeg burde forsøkt slankekurs likevel, men jeg vet jo at jeg klarer det selv... Det er jo bare ren viljestyrke det går på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA!! :) Supert' date=' ikke sant! Det er nettopp det at dersom vi trener for mye og forbruker for mange kalorier i forhold til behovet så går kroppen på sparebluss selv om du trener. Men det tar litt tid for kroppen tilpasser seg og øker forbrenning igjen så det kan bli litt opp/ned i starten av omleggingen. Det supre med GR er nettopp at ideene deres bygger på erfaringen til enorme mengder slankere - slik at ikke alle trenger å prøve og feile for seg selv.[/quote']

 

Hei fru Luna! Setningen din "Det supre med GR er nettopp..." gjør arbeidsdagen vår lystbetont og vi takker for at du skrev det, og vil bruke setningen som en liten inspirasjonskilde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,her står vekta fortsatt stille..ikke ett gram ned denne uken heller,men det var vel som forventet. Begynner og bli lei av at den står stille,men trøster meg med at jeg ihvertfall ikke legger på meg igjen. har jo gått ned 25 ,så jeg ser jo nå at jeg ihvertfall holder meg på 72,5..men skulle gjerne hatt av noen til,så jeg står på videre. og jeg vet at jeg hadde gitt opp hadde det ikke vært for disse sidene og all oppmuntringen man får av alle her.. takk alle sammen.

 

 

Ha en fortsatt fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fredag og pilen peker godt nedover - vel en kilo - så nå gjelder det å fortsette som jeg stevner og IKKE spise feil mat på festen i morgen og holde meg i skinnet på fødselsdagsfest søndag.

 

Søndag går greit for det er hos oss, mens lørdag er litt verre siden vi skal til andre - men forhåpenligvis er vi mange nok slik at jeg ikke oppfattes som uhøflig som ikke spiser maten som tilbys.

 

Mannen min har mange kilo han skal ta av og for han har det stått stille i et par uker - jeg driver å forsøker å få han til å spise mer. Han får i seg samme antall kalorier som meg etter rapportene hans men han er mye høyere og større enn meg og trenger mye mer - jeg tror at han har gått på sparebluss lenge. Jeg forsøker å si at han kan ta mange skiver kalkun eller skinke på skivene sine :) - håper at han prøver det ut. Jeg tror at han fortsatt tror at en skal være sulten når en slanker seg :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uken har det gått så det suser, har vært flink til å legge inn mellommål til rett tid - og drukket mye vann. Så nå danser jeg videre i min nye drakt og mine nye sko ca. 4 kg lettere - kjøpte small - men small er ikke lenger hva det pleide å være. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Artig å lese at dere er så flinke.Går ikke så bra med meg ,men det går rette veien.Rører meg mye og kjenner jeg er i mye bedre form.Legen min sier at alderen min taler imot meg :(, er 40 nå,så det er vel en av grunnene at det går seint.Har det ikke travelt jeg.Kjempemotiverende med denne vektklubben iallefall.Er det 2 stk.10 kg.klubb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min sier at alderen min taler imot meg :(' date=' er 40 nå,så det er vel en av grunnene at det går seint.Har det ikke travelt jeg.Kjempemotiverende med denne vektklubben iallefall.Er det 2 stk.10 kg.klubb?[/quote']

 

Ingen grunn til å henge med hodet grunnet alderen Elsa, jeg fylte nettopp 47 og føler meg både ung og sprek :(. Det er bare en 10 kg klubb så vidt jeg vet - men jeg la inn en 10kg tråd i åpent forum som vi ikke bruker - kanskje den du har sett?

 

Målingen og veiingen på 10-kg klubben på ny i vektklubben og motivasjonstråden vår er her. Elsa, jeg tror at kilo som forsvinner gradvis og langssomt er det lettere å holde borte for alltid. Og så fortsetter klubben som hold kiloene borte-tråd når vi har nådd målene våre, ikke sant?

 

Flott at du henger med - det er mye lettere når vi er flere som støtter hverandre.

 

Else, hvorfor går det ikke så bra? Spiser du for mye - for lite? eller trimmer for lite gjør du iallefall ikke :(

 

Stbs fikk mer sveis på vekttapet når hun spiste mer - hun trimmer også mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Ja feilen meg meg som har slanket meg "hundre" ganger før,er vel at jeg har spist forlite.Ser flere har gått i den fellen.Spiser mere nå.Er på helsestudio innimellom og passer da på et ekstra lite måltid.Jeg skal iallefall være medlem av vektklubbens venner "i all evighet".:(.Det er vel noe med det at muskler er tyngre enn fett,noe jeg har erfart nå.Har gått sammen 1 klesstr.og har plutselig så mye klær jeg kan bruke.Det er motiverende det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg snart gal! Jeg har gått to uker på GR kurs og vekta gikk første uka opp 700 g, deretter ned 200, dvs økt med et halvt kilo totalt.

 

Jeg har forsøkt å gå ned i vekt lenge, og har klart tilsammen "svimlende" 2,2 kg siden begynnelsen av oktober. Jeg skjønner ikke hvorfor??

 

I fjor gikk jeg to kurs og gikk ned 12 kg på 3 mnd. Da lå jeg på 1250 kcal pr dag slik opplegget var da. Dessverre passet jeg ikke på og gikk opp igjen.

 

I vår meldte jeg meg på kurs igjen (1600 kcal, daglig energiforbruk på ca 2250), men IKKE om jeg gikk ned. Jeg vandret opp og ned på det samme kiloet, så jeg ga tilslutt opp. Nå er jeg 2 kilo mer og jeg SLITER for å si det mildt. Noe vektplatå er det ikke å snakke om, for jeg har nesten ikke gått ned NOE!

 

Hvorfor gikk jeg ned i fjor så lett som bare det, mens jeg ikke gjør det i år? Jeg skjønner ikke hva som er forandret. Kan noen hjelpe meg? Kanskje gi noen svar eller oppmuntringer. Jeg kjenner at jeg lever sunt og trener, men jeg får liksom ingen gevinst på vekta... Snufs!

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om jeg kan få være med i 10kg klubben. Men hvordan foregår dette??

 

Hvor registrerer jeg målene for hver uke??

 

Start 12 november

 

Vekt 79kg

Høyde 160

 

 

Velkommen Themiss

 

Vi registrerer mål og vekt under 10-kg tråden under diskusjonen ny i vektklubben og her inne motiverer vi hverandre etter beste evne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...