Gå til innhold

10 kg klubben - motivasjonstråd


Gjest fru luna
 Share

Anbefalte innlegg

Enda en uke - har fulgt opplegget uten avbrudd. Få trimpoeng som vanlig - rundt 4 - men tok av veldig mye sist uke så jeg er fornøyd. Mistet nok en centimeter rundt midjen. Skal forsøke å få inn litt mer trim. Lykke til videre alle i 10-kg klubben. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 178
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Artig å lese at dere er så flinke.Går ikke så bra med meg ' date='men det går rette veien.Rører meg mye og kjenner jeg er i mye bedre form.Legen min sier at alderen min taler imot meg :(, er 40 nå,så det er vel en av grunnene at det går seint.Har det ikke travelt jeg.Kjempemotiverende med denne vektklubben iallefall.Er det 2 stk.10 kg.klubb?[/quote']

 

Jeg er også 40+ og synes ikke at det går seint nå. Er kjempefornøyd så langt og synes nesten jeg går for fort nedover(-4,8kg på seks uker). Men det kommer nok til å gå litt tregere når jeg nærmer meg trivselsvekt. Trener masse(+15 trimpoeng hver uke) så det hjelper nok godt på vekttapet.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg snart gal! Jeg har gått to uker på GR kurs og vekta gikk første uka opp 700 g' date=' deretter ned 200, dvs økt med et halvt kilo totalt. ...................... Hvorfor gikk jeg ned i fjor så lett som bare det, mens jeg ikke gjør det i år? Jeg skjønner ikke hva som er forandret. Kan noen hjelpe meg? Kanskje gi noen svar eller oppmuntringer. Jeg kjenner at jeg lever sunt og trener, men jeg får liksom ingen gevinst på vekta... Snufs!

 

Sols[/quote']

 

Vet du hva Sols, jeg synes at du har kjempeflotte resultater. På 6 uker har du gått ned 2.8 kg - det er nesten et halvt kg i uken. Selv tror jeg at det er helt ideelt - så jeg ville heller si gratulerer. Det som fyker av kommer dessverre ofte fykende på igjen - denne gangen tar du det langsomt og holder det borte. :cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk for det.

 

Du har rett i det. Jeg skrev innlegget før siste nedgang og var kjempefortvilet over å øke i vekt etter at jeg melder meg på kurs (som faktisk koster ganske mye). Etter siste ukes nedgang på 800 er jeg mye bedre motivert, men jeg har en liten stemme i bakhodet som sier at dette nok ikke kommer til å vare.

Jeg har forsøkt å gå nå 6- tallet i over et halvår uten at jeg har klart så mye som 3-4 kg og synes dette er merkelig siden jeg ikke har hatt problemer med dette tidligere..

 

Men jeg skal slette alle tidligere forsøk, holde ut og håpe at dette vil vise seg på vekten til slutt. (En på kurset hadde også beskjeden vektnedgang fra uke til uke, 200 g, 300 g osv og plutselig gikk hun ned flere kilo!)

 

Dette gir meg en piff til å fortsette for jeg VIL og SKAL ned på 6 tallet og helst til 65 med tiden.

 

Takker for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal slette alle tidligere forsøk' date=' holde ut og håpe at dette vil vise seg på vekten til slutt. (En på kurset hadde også beskjeden vektnedgang fra uke til uke, 200 g, 300 g osv og plutselig gikk hun ned flere kilo!) [/quote']

 

Jeg har ikke stor personlig erfaring med slanking - men jeg ser at for meg så har jeg gått ned mye to av 5 uker og stått stille eller gått ned litt 3 av 5. Kroppen er ikke en maskin - det tar tid å tilpasse seg en ny metabolisme, tilgang på mat og aktivitet - det vil oftest gå i rykk og napp.

 

Jeg ser på dette veldig langsiktig - slik at litt opp, ingen forkjell eller ned spiller ikke så stor rolle så lenge tendensen er klar - nedgang! :(

 

Kanskje kursene fokuserer for mye på nedgang hver gang - konkurransemoment og det hele - det høres ikke sunt ut spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Hei alle i 10 kg.klubben.

 

Kan vi ikke legge inn en ny tråd for hver uke for oss?Synes d blir så mye å lese/ bla igjennom,og ser det er flere grupper som gjør det.Syns jeg har mistet litt kontakten/kontrollen,og blir da litt "misunnelig" på de andre som har laget seg gruppe.

Er vi mange nå?Noen som har oversikt?

 

elsa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsa, jeg er ikke enig med deg. Vi har bare to tråder, 10 kg for mål og vekt under ny i vektklubben og 10-kg klubben motivasjonstråd under motiver meg og ingen andre tråder/gruper har likelydende navn. Bare se etter 10kg og vi finner hverandre. Sols har laget et flott innlegg i måletråden med alle som har vist interesse hvor hun summerer oppp resultatene kontinuerlig. Ellers er det bare for oss å legge inn nye data i vårt innlegg i måletråden og ellers skrive nye innlegg i motivasjonstråden. Jeg har forsøkt å dytte trådene opp på første side dersom ingen skriver på flere dager. Det eneste jeg kunne ønske meg var litt mer deltakelse - sols, stbs og jeg fru luna skriver mye, men flere har kun skrevet en gang og er derfor etterlyst på en egen tråd, men det vil alltid være noen som er mer eller mindre aktive.

 

Jeg synes at alle trådene som myldrer her med de samme deltakerne gjør hele vektklubben uoversiktlig. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Det var bare et ønske/hjertesukk så det er greit det.Beklager,men hadde ikke lest sols oppsummering.Nå så jeg en veldig grei oversikt over oss.Nå er det trening på 3t som står for tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsa, det er da ingen ting å beklage - flott at du fant den fine oversikten i måletråden.

 

Jeg er ny med slanking og er veldig fasinert hvor finstemt kroppen er når det gjelder matinntak. Jeg har av og til en tendens til å få det vel travelt og glemmer å spise - og vips ØKER vekten - men dersom jeg husker å pakke med mat og spise den (spesielt i helgene) eller spise matpakken og snacksen (i uken) så går vekten NED. Utrolig så lite som skal til før kroppen reagerer og tror at det er stopp i mattilgangen.

 

Jeg har enda ikke klart å få gemalen totalt overbevist om dette - men jobber med saken - så langt har han tatt av 5 kilo - men han har mange å ta av og det meste forsvant første uken. Han vokste opp i en familie med usunn mat og de spiste ikke fokost og lite i begynnelsen på dagen og så et eller flere store måltider ettermiddag og om kvelden og alle mener at de har lav forbrenning. På et vis er det sant - men det er selvforskyld og ikke i genene;) Men han er på vei - kostholdet er nå som resten av familien som er JA mat her hos GR.

 

Jeg tror at hemmeligheten med GR er at du bevisstgjøres hva du spiser (dagsrapportene er flotte dersom du fyller dem ut etter hvert) - slik at du ser hvilke kalorier du har spist og hva slags mat. Følger vi GR maten spiser vi næringsrik mat som er relativt kalorifattig og vi spiser ofte slik at forbrenningen holdes opp - spesielt effektivt selvfølgelig dersom vi trimmer og forbruker ekstra som endel her i klubben er superflinke til. Og med støtte/"gruppepress" må det bli bra. Formularen er like enkel som den er genial.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Hei alle sammen i 10 kg klubben

 

Jeg starter tråden selv om det ikke er mandag. Selv synes jeg det går veldig bra å holde seg rundt 1300 kcal daglig med min aktivitet og vekt og vekten går Jeg har siden jeg startet for 2 uker siden' date=' hatt 2 store selskaper med veldig god mat. Begge gangene hoppet jeg over desserten og brøvde å velge næringsrik og kalorifattig mat og brukte kosemerker til vin. Men kroppen merker dette veldig. Selv med begrensede kalorimengder var jeg vel 1 kg mer dagen etter festene, så her skal jeg forsøke å ikke delta på mye festligheter og dermed vente med utskeielsene til målet er nådd. Jeg gjør dette mye for å få med mannen som har mange kilo å miste. Tror kanskje at han spiser for lite (rundt 2000 kcal som stemmer med formelen) - for hans vekt har stått stille i 10 dager.

 

Tastes senere.

 

Fru Luna[/quote']

 

Hvilken formel????

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Let litt rundt her på forumet, jeg har funnet mange tråder som siterer formelen for kaloriforbruk og hvordan du skal legge opp måltidene, men husker ikke brukernavnene nå. Eller kanskje enklest start en tråd og spør rett ut etter formelen (den gies ut av medlemmer her inne som har fått den som en del av GR kurs).

 

Lykke til. Vil du være med i 10-kg klubben, smukkeline?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Jeg tenkte at for å gjøre det litt mer oversiktlig kan jeg lage ny oppsummering for hver uke, hva med det? Da leter man bare mot slutten av tråden og finner den. Heretter oppsummerer jeg bare på de aktive medlemmene som legger inn jevnlig (man kan jo hoppe over en uke og likevel være med, det vil jeg se av datoen du skriver i tittelen).

Jeg syns også vil skal beholde den linken vi har, for det er lett å komme fra hverandre om vi starter nye tråder hver uke.

 

Ellers må jeg bare si at jeg angrer litt på GR kurset, jeg har MINST like mye igjen for å være her med dere og legge inn rapport og få tilbakemelding. Nå kjenner jo jeg GR systemet, så jeg skjønner at det er nyttig for de som ikke har gått kurs før (eller ikke etter den nye metoden med mer mat). Jeg ble bare forvirret av kurset, -med veiing på kveld midt i uka og med masse klær. Det ble demotiverende å se at vekten økte, selv om den minket på hjemmevekta!

 

Så derfor: Jeg er kjempeglad for denne linken og at dere andre også har realistiske mål à la bruke lang tid på 10 kiloene og nok inntak av mat. Var en tid medlem i VG`s vektklubb og der var mye rart å lese som 20 kg ned før jul (i oktober), inntak på under 1000 kcal osv. I tillegg "måtte" man smile og klemme og koze hele tiden for at noen ikke skulle føle seg støtt eller misforstå.

Dette er bare hva jeg mener, men jeg vet mange har nytte av den vektklubben. For meg fungerer denne mye bedre og jeg syns de fleste her har beina godt på jorda!

 

Så takk, alle her i 10 kg klubben, håper vi fortsetter sammen for jeg har mye hjelp av innleggene deres!

 

Forøvrig skal jeg til Trondheim i helga og neste uke :-) jippi, men kan derfor ikke legge inn rapport før mot slutten neste uke. Skal ligge på hotell så det blir en utfordring med den gode frokost-buffeten, men jeg skal kose meg uten å ta helt av!

 

God helg,

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smukkeline
Let litt rundt her på forumet' date=' jeg har funnet mange tråder som siterer formelen for kaloriforbruk og hvordan du skal legge opp måltidene, men husker ikke brukernavnene nå. Eller kanskje enklest start en tråd og spør rett ut etter formelen (den gies ut av medlemmer her inne som har fått den som en del av GR kurs).

 

Lykke til. Vil du være med i 10-kg klubben, smukkeline?[/quote']

 

Jeg er med i "ned 20-30 kg før sommeren", men leser jo her også da :(. Kommer sikkert til å legge inn noen innlegg nå og da (som nå feks).

 

Smukkeline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Hallo.

Ideen din sols synes jeg er kjempeflott,stoler på deg da!:(

Du er inne på noe veldig viktig.Jeg må innrømme at oppgjennom årene har jeg prøvd forskjellige måter å slanke meg på,med det resultat at vekta går fort oppover igjenn med en gang etter endt kur.Har også gått to GR kurs og det fungerte greit.Sluttet å røyke for 6-7 år siden,og det er en medvirkende årsak til denne vektoppgang.Har også fått en liten advarsel over hvor viktig kosthold er.Har høyt blodsukker ,men det går enda bra.Fortsetter jeg å være flink med vekta/kosthold-ikke legge på meg-kan det gå lenge før jeg må begynne med tabletter.Det er også gunstig med sein vektnedgang.Egentlig må jeg leve slik som det er det beste for oss alle mennesker.

Har lyst til å melde meg ut ei uke nå.I kveld skal jeg på julebord,og i morgen i 40 årsdag,men så feig skal jeg ikke være.;)Skal gå dit i allefall,gå raskt.

 

GO`HÆLG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Sols, hvordan gikk det med frokost buffetene?

 

Her har vi hatt langhelg med mye god mat - men jeg merker at dersom jeg passer på at det ikke går for lenge mellom måltidene og styrer unna det meste av kaker så går det så det suser. Spiste flere stykker av himmelsk god eplekake jeg bakte - men kun miniatyr stykker - og festmiddagene var også magre og deilige.

 

Jeg har nå fått 5 gullepler - rundt 4-5 trimmerker i uken.

 

Jeg har endt opp med å ligge på 1300-1400 kcal for det meste - forsøker å ha 4 (eller 5) måltider - stor frokost (80g organisk grynblanding med nøtter og 100g fersk frukt, melk og juice - lunsj rundt 11 (2 skiver med ost og skinke, grønnsaker og litt frukt), mellommat rundt 2 med yoghurt smoothie eller multigrain knekkebrød med mager jarlsberg eller skinke og frukt) - middag 6 med mye salat og grønnsaker og 150 g kjøtt eller fisk/skjell/reker. Dersom jeg er litt ekstra sulten på kvelden tar jeg et knekkebrød og mer frukt/grønnsaker. Dersom det går for lenge mellom måltidene legger jeg på meg, og spiser jeg halvfabrikata/helfabrikata (mye salt) legger jeg på meg.

 

Hvordan gjør dere andre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Jeg er en del uregelmessig,men har kommet i greie rutiner med mat.Mitt største problem er middag,for tiden.P.g.a mye jobbing og travle dager har mine to barn byttet på å lage mat om dagene(kailln er for tiden borte i jobb)Det blir ikke mye fisk,noen dager kylling,men det blir slik som barna liker.Jeg passer på mengen jeg spiser,det går bra føler jeg.

Brødmåltidene som jeg passer på å ha 3-4 av spiser jeg 3 Fiberrik,2 multigrain eller 1 1/2 fullkornbrød.Er ikke flink til å variere med pålegg.Spiser mye hvitost og makrell-skal bli bedre etter jul.Kan noen ganger spise en youplait 0,1% med 4 korn.Som mellommåltid eller hvis jeg har knapt med tid ,spiser jeg 10 mandler og en fruktrasjon,eller en youghurt og en fruktrasjon.

På kvelden har jeg fått den vanen at jeg spiser kålrot,gulrot og en stor bunt brokkoli,da fyller jeg magen og jeg er sikker på å få i meg nok grønnsaker(bruker også ,som regel ,grønnsaker til middag)

Jeg også unner meg noen ekstra kalorier men som du fru luna,ministykker.Skal en leve slik(jeg har lagt om for godt) må en kunne unne seg noe.Livet består mest av hverdager.:P

Har trent mye og rørt meg mye ,men i det siste har ikke tiden strekt til.til mye trim.Har kommet godt i gang med mitt andre tre.Passer ekstra godt på hva jeg putter i munnen nå,Samtidig som at jeg passer på at det ikke blir for lite mat.Jeg syns da det går bra og syns også at denne vektklubben er topp.Blir mere motivert og finner inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Tror det er en stund siden jeg var inne her, enten fordi jeg var bortreist, syk eller at forumet var stengt.

Jeg har bodd 5 døgn på hotell pga seminar og det gikk... bra, tror jeg. Selvfølgelig ble det litt ekstra enn til vanlig, rødvin og øl til middagene, dessert, men jeg hoppet over pause-mat som kaker og har gjort noen gode valg. Likevel blir det til at man spiser mer og har litt ferie. Jeg veide meg ikke da jeg kom hjem, men ventet til kurskvelden og den viste pluss 1 kg. Da hadde jeg nettopp fått mensen og følte meg som en flodhest!

 

I dag veide jeg meg igjen og vekta viste ned til nesten det jeg var før jeg reiste, men så svartnet vekta og batteriene var flate så resultatet er jeg usikker på. Skal bytte batterier og veie meg torsdag morgen etter kurskvelden.

 

Så: back on track! JEg har savnet forumet og følt meg veldig alene med mine vektproblemer!

 

JEg skal avlegge rapport torsdag morgen.

 

Sols

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært flink de siste ukene, både jeg og ungene har vært syk. Har nå gått ned akkurat 5 kg på 9 uker. Greit nok, men med litt mer viljestyrke så kunne det vært mye bedre. Uansett så ser jeg mye bedre ut nå 5kg lettere og med mye mer muskler innabords. Er vel omtrent slik jeg var før jeg ble gravid med førstemann nå. Buksene begynner å bli for store, t.o.m. de jeg brukte før jeg ble gravid er for store...

Så det er bare å stå på videre, selv om fristelsene står i kø i førjulstiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten oppdatering fra Luna-heimen. Herr Luna er endelig overbevist om at det må mere spising til og med få timers mellomrom og er nå veldig optimistisk. Han har alt tatt av vel 7 kg og det går fremdeles nedover.

 

For meg går det fremdeles i rykk og napp - men jeg er veldig fornøyd med vel 5 kg så langt. Jeg har som mål 3-5 kg til - men vil se det an - vil ikke bli for mager i ansiktet - og jeg startet igrunnen dette for å dra mannen igang - men mine egne klær sitter penere så det er et gode.

 

Vi har tre jenter og bruker ALDRI ordet slanking hjemme - snakker kun om sunne matvaner og hvor viktig det er å drive med fysisk aktivitet for å få sterke og flotte kropper - barna heier fra sidelinjen - de er mest fasinerte av gulleplene og blir gjerne med på en ekstra tur for å hjulpet meg å få et nytt eple. Vi har alltid hatt et veldig sunt kosthold hjemme - og barna spiser fisk, skalldyr, skjell, grønnsaker og frukt så det suser etter. Vi har alltid salat til middag - men lager slik at alle lager sin egen variant - har mange boller med ulike ingredisenser - bær, salat, fetaost, tomater, selleri, sopp, paprika (eller annet) og olivenolje/eddik dressinger - og så blander alle av hjertets lyst. Vi, herr og fru Luna er veldig stolte for å ha fått dette til og håper at barna tar med seg disse gode vanene når de engang flytter hjemmefra.

 

En annen ting som jeg tror er viktig er at vi ikke har snop eller kjeks liggende hjemme, kjeks brukes bare dersom barna er syke og bare til barna. Barna får litt lørdagsgodter (kjøpes inn nok til dem for en lørdag av gangen) - alternativt baker vi lørdagsgodter. Vi drikker ikke brus eller saft, men melk, vann og fruktjuice (100% juice). I herr Luna sin familie sliter alle med vekten (mye overvekt) og felles for dem er at de har alle et kosthold som bare kan kalles en ting - horribelt - sulting om morgenen og mye og feil mat (kaloririkt og næringsfattig) utover dagen.

 

Herr Luna og familien har alltid påstått at de har lav forbrenning og derfor lett legger på seg - men han ser nå hvordan det hjelper å få igang forbrenningen fra morgenen av og at du føler deg mye bedre med et sunt kosthold. Jeg er fryktelig stolt av mannen min for innsatsen.

 

Jeg håper at den harde kjernen fortsetter å rapportere hvordan det går med vektstabiliseringen vår når vi har nådd målene våre - og jeg kommer til å fortsette å rapportere Herr Lunas resultater også. Hvordan er det med dere andre - spiser alle samme maten i familien som hos oss eller opererer dere med ulik mat til ulike familiemedlemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thebiggestlooser

Mitt største problem nå er middagen.for tiden er det skjelden jeg lager mat,så det blir en del halvfabrikater.Sjelden kailln min e motivert til å lage skikkelig mat fra bunnen.Det blir mest hel eller halvfabrikat.

I heimen min er det jeg som sliter med vekta.Mannen min la på seg nårn sluttet å røyke men gikk fort ned.Legger han på seg tarn seg sammen i noen dager også er det greit igjen,heller ingen på hans side plages med vekta.Det er det jeg som tar meg av og min familie.

Vi har to barn med to forskjellige matlyst.Den ene eier ikke magemål,liker alt-men sluttet å spise grønnsaker i 13-14 årsalderen-ungdom er ikke enkel bestandig.Den andre har vi nermest måtte lure maten inn.Bedre nå,men det blir noe ufred ved middagsbordet.Vi lager bare en rett og den må spises,men for husfredens skyld må vi lage mat som spises av alle noen ganger.Hun spiser heldigvis frukt og grønnsaker da,noe vi bestandig har hatt mye av hos oss.Jeg har bestandig hatt lett for å legge på meg og "slanket "meg mye,men er veldig forsiktig med slankesnakk hjemme.Satser på å proppe ungene full med hvor viktig der å røre seg og spise sundt.Noe må vel gå inn,men som sakt ungdommer er ikke lett å ha med å gjøre bestandig.

 

Hva gjør dere andre med middag .Flink hver dag med å lage sunn mat ,eller?

 

Jeg kommer sterkt tilbake etter jul,med rapportering o.s.v(skal rap.i morgen mandag).Pakker snart bikinin og "rømmer" til varmere strøk men skal sanke trimpoeng-joggeskoene skal være med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsa, vi lager mat hver dag - og bruker ikke halvfabrikata i det hele tatt (det har vi aldri gjort). Hvis vi har fisk og det har vi ofte så baker vi den i ovnen med litt olje i bunn og litt krydder til Herr og fru Luna, men ikke salt og pepper til barna. Vi bruker ofte bakte fileer av torsk, laks eller flyndre. Vi serverer med dampete grønnsaker og småpoteter som er ferdige på 15-20 minutter. Vi har alltid salat.

 

Vi bruker mye reker og kamskjell - lett å lage til med fersk pasta som bare tar 4 minutter. Serverer med grønnsaker og salat.

 

Av kjøtt bruker vi mest kylling - brystfileer uten skinn - eller svine eller oksekjøtt som stekes i olje i stekepannen og serveres med poteter, ris eller pasta og grønnsaker eller salat.

 

Barna vet ikke om annet og vil helst ikke ha grøt, hamburgere eller pølser dersom de får det servert :P .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si dere er flinke.

 

selv er vekta stilnet. må begynne å røre meg. men jobber på etterm. og kveld.

 

jeg har to barn ei på 9 år og en på 10 mnd.pga dette krever det to forskjellige ting av meg.så trening det blir det lite av.

 

må ha enkel mat, har dere noen tips om sunn mat som kan spises på kveld og dag?

 

energien er liksom borte.

 

takker for alle råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maya, jeg bruker lite energi på mattilberedningen. Til frokost er det gryn, til matpakken 2 grove skiver med lett jarlsberg og kokt skinke, har knekkebød og proschuitto skinke, tomater og gulerøtter alternativt en lett yoghurt på jobben til mellommat. Etter middagen spiser jeg vanligvis kun litt grønnsaker eller et knekkebrød dersom jeg har trimmet mer enn vanlig. Ellers så spiser jeg frukt og bær.

 

Enkelt og greit - og trenger ikke ha så mye i kjøleskapet. For meg er dette deilig mat og mat jeg vil fortsette med når vekten skal stabiliseres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå stått bom fast en stund - i og for seg er det ikke noe problem - men jeg spiser egentlig lite kalorier iforhold til beregnet forbruk (GR formel).

 

Beregnet forbruk for meg er med 4-5 trimmerker i uken ett sted mellom 1900-2000 kcal/dag. Jeg har spist ca. 1450 kcal per dag nå i 9 uker, har ca. 0.68 trimmerker per dag. Første uken tok jeg av 1.6 kg, så 0.7, så 0.3, så 1.3, så 0, så 1kg, så 2 uker uten vekttap, og det ser ut som nålen står stille denne uken også. Om mulig har jeg blitt flinkere til å trene.

 

Jeg tror egentlig ikke at jeg sulter kroppen - men, det er litt leit dersom forbrenning er så lav som 1500 kcal per dag - for da vil jeg legge på meg så fort jeg spiser en litt stor prosjon eller en dessert eller ett ekstra glass vin.

 

Er det noen her i den harde kjerne (eller andre som leser tråden) som har erfaring med stabilisering og kaloriforbruk?

 

Hva skjer dersom dere spiser den kalorimengden som dere er beregnet til å forbruke - holder dere vekten eller legger dere på dere? Jeg lurer litt på ha som skjer dersom jeg forsøker å stabilisere vekten og ikke som nå forsøker å ta av men stabiliserer vekten likevel.

 

Totalt har jeg ikke tatt av mye, kun 5.1 kg (7% av opprinnelig kroppsvekt). Noen råd eller erfaringer dere kan dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Logg inn for å kommentere

Du vil kunne skrive en kommentar etter at du logger inn



Logg inn nå
 Share


×
×
  • Opprett ny...