Gå til innhold

8 Kilo - 10 Uker. Bli Med!


Gjest BeachBabe

Anbefalte innlegg

Gjest BeachBabe

Hei alle sammen.

 

Jeg har som mål å gå ned 8 kilo på 10 uker. Det hadde vært fint om noen i samme båt som meg kunne blitt med på en motivasjonsgruppe!? Så kan vi rapportere inn daglig / ukentlig og gi hverandre ris og ros.

 

Kom igjen, bli med da vel!

Jannicke - 28 år - 68kg - 156cm

 

 

 

-------- Jeg er på diett ettersom huden min ikke passer lenger -------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viktoria

Jeg har noen extra kg. etter att jeg fikk en sønn i juni, og la på meg noen extra i jula... er 170 cm og 66 kg., kunne godt tenke meg å komme ned i 58 kg(er akkurat d jeg har som mål)...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeachBabe

Så kjekt at dere vill bli med Viktoria og MariaIselin!

 

Gratulerer med en sønn Viktoria! Du skal jo ned 8kg akkurat som meg, men du er noe høyere enn meg,, jeg raver jo ikke mer enn 156 over bakken vettu (men jeg når akkurat ned!)

 

Og du MariaIselin - hvor mye har du som mål å gå ned? Ca 8kg tenker jeg siden du hang deg på her?

 

Planene mine kan "kort oppsummeres" slik:

* Jeg prøver å tenke GOD mat (da mener jeg god på smak og god for kroppen

* spise når jeg er sulten

* spise det jeg vil ha (men da må jeg tenke meg om det virkelig er sjokolade jeg vil ha framfor en gedigen deilig salat med dressing og greier..)

 

* Og jeg prøver å bruke laaaang tid på å spise (jeg er en tidligere slukmåse..)

* Så prøver jeg å lage meg noen mål for hver dag. Dette gjør jeg kvelden i forveien.Der kan jeg f.eks skrive: Jeg vil stå opp kl ...., jeg vil trene pilates i 1time, jeg vil spise 1400 kcal,,,, osv, jeg fokuserer på at jeg VIL, og ikke skal. Hvem gidder vel å gjøre noe man MÅ?? (fremdeles i trassalderen jeg..)

 

* Jeg har laget meg en ny regel om at jeg ikke vil spise foran tv / data. Det er en kjempeutfordring for meg....

*Jeg har tidligere hatt suksess med SouthBeach-dietten, den har fått meg ned fra 85 til 68 kg, den anbefales på det sterkeste! Så nå bruker jeg mye av det jeg lærte der og har lagt til mye trim i hverdagen.

 

 

 

Nå avslutter jeg med å gi meg selv og dere to et spark bak, så kan vi vel si at vi er godt på vei mot målene våre?!!

 

Klem Jannicke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viktoria

ja,omtrent samme måten som jeg har tenkt da... sunn og god mat, og trille en laaang tur hver dag...:(

 

Nå skal jeg snart GÅ på butikken å handle:) sitter å ser igjennom oppskriftene her,og prøver å finne noe godt til middag...mye å velge mellom... Har fått beskjed om å kjøpe godteri til helga fra mannen i huset her, så da må jeg prøve å la vær å spise noe av d... kjøpe litt gulrøtter og sånt som jeg kan "gnage" på...MMMMmmmm... Grønnsaker m dip er jo kjempe godt:) Bare å bruke noe litt sunnere enn rømme...creme fraiche lr yoghurt naturell kansje...?

 

Så flink du er som har gått ned fra 85 til 68 kg. Det er jo kjempe bra da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeachBabe

Du har mange gode tanker Viktoria, høres ut som om du virkelig er inne på rett kjøl! Prøv å lage dip med Kesam 1% (222kcal pr beger), det synes jeg er kjempegodt, den er ikke så syrlig som yoghurt naturell. Creme fraiche er definitivt best! Men da velger du vel den med 3% fett? Da er det 240kcal pr beger, mens i den vanlige creme fraiche er det 990kcal pr beger,, sinnsyk forskjell.. Men alt dette vet du nok fra før, jeg blir bare så engasjert!!

 

Så flott at du går til butikken, da får du samtidig luftet vettet og småen! :(

Jeg skal jobbe i hele dag og rekker ikke annet enn å løpe litt mellom avdelingene her på jobb,, så det blir ikke mange trimpoeng for min del.. Tar det i morgen før jeg skal på jobb igjen.

 

Ha en flott og sunn fredag!!

 

Jannicke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viktoria

Blir jo litt trim å løpe mellom avd. også:( Kjøpte kesam jeg, Så d blir nok bra...:( har ikke så mye peiling på kcal og sånt ,så det er bare å fortelle...hehe:) Har mye å lære:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Anbefaler å blande den magre kesamen med litt melk og evt litt sitronsaft hvis du skal bruke den istedet for rømme i taco f.eks. Ellers blander jeg også med melk hvis jeg skal lage dressing av den. Bare sper med melk til det blir litt bedre konsistens på den. Å blande 50/50 lett naturellyoghurt og kesam blir også veldig bra! Bruker alltid det når vi har dip. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viktoria

D skal jeg huske:)

 

Hørte nå om noen som slanker seg ved å kutte ut karbohydrater(bytter ut brød med skikkelig grove knekkebrød o.s.v.) Ei som bor i bygda her hadde gått ned 12 kg ved å bruke den "metoden" for noen år siden, på bare 8 uker/2 mnd.... ! Så jeg lurer på å bytte metode,og gjøre d på dn måten...:( Bare slutte å spise/drikke alt med karbohydrater i:) Iallefall viss kg forsvinner så fort...Noen som vet/har erfaring med d...?:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeachBabe

Jeg har kjempegod erfraing med å kutte ut de såkalte raske karbohydratene, bruker nesten aldri poteter/ ris/ brød lenger. Av og til en skive med Ingers rugbrød. South Beach dietten er helt knall å følge hvis du ønsker å prøve et kosthold med mindre karbohydrater!

 

Har dere hatt en fin helg? Jeg måtte jobbe 20 timer hver dag i helgen, så sunnheten falt litt bort fra fokus der ja, men det gjør ikke noe, for man får hele tiden nye dager med nye muligheter! Og det trenger jeg nå..

Jeg har begynt på vannaerobic, meg og en gjeng med kvinnfolk på 60 år.... Men jeg synes det er fin trim, og trives med det! Så skal jeg lokke min samboer med på taek won do.. ha ha, det kan bli morsomt! Ha en fin dag alle som leser dette!

 

Klem fra Jannicke

 

---- Arbeid som om du skulle leve evig, elsk som om du skulle dø i morgen -----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg får lov.

 

Er en jente på 33, to barn, sliter med de siste 8 kg. er 173. veier 79 kg og midje mål 85. har aldri fulgt Grete Rode før, men nå skal jeg. de siste kg har sittet en stund minste er 3,5. jeg har fulgt Dr. Lindberg i fem år. det har tatt meg fra 97 til 78. men nå virker det som om kroppen min har stoppet opp. Vet at jeg har blitt mer en 30 og at det blir vannskligere da. Tror jeg rett og slett har fått i meg for lite Kcal.

Dette er min andre uke. Min første uke gikk ikke så bra gikk opp en kg. Så jeg har gått bort i fra brødskiver denne uken, bare knekkebrød ol. så får vi se hvordan det går.

Jeg trener minst to dager i uken, og jobber på sykehjem så går en del der også. Jeg vil også bli en BeachBab heheh. ikke akkurat men hadde hjulpet og få av de siste også.

Jeg mistet litt tråden når jeg leste hvor mange er det som er med.

Victoria, BeachBabe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeachBabe

Vi er faktisk ikke så mangen her vi, så det er kjempekjekt at du vil være med. Trenger ikke være så mange, for da er det lettere å følge hverandre opp. Gratulerer med fenomenal innsats fra 97 til 78!! De siste er alltid de værste. Så er det kjekt å prøve et nytt opplegg av og til , man kan lett bli lei et bestemt opplegg. Jeg har selv erfaring fra South Beach dietten som ikke er så ulik Fedon, men jeg ble litt lei.. Så nå er det trim som er målet, tror vi har mye å hente der..

 

Har dere noen favoritt nett-steder? Blader/ magasiner? som dere leser og bruker som inspirasjon for å nå målene deres? Jeg har abonnert litt på forskjellige blader, men venter enda på DET perfekte bladet, kanskje dere har noen tips?

 

Ha en fin ukeslutt!

 

Klem JT

 

--- Den største gleden man kan ha, det er å gjøre andre glad ----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har mange gode tanker Viktoria' date=' høres ut som om du virkelig er inne på rett kjøl! Prøv å lage dip med Kesam 1% (222kcal pr beger), det synes jeg er kjempegodt, den er ikke så syrlig som yoghurt naturell. Creme fraiche er definitivt best! Men da velger du vel den med 3% fett? Da er det 240kcal pr beger, mens i den vanlige creme fraiche er det 990kcal pr beger,, sinnsyk forskjell.. Men alt dette vet du nok fra før, jeg blir bare så engasjert!!

 

Så flott at du går til butikken, da får du samtidig luftet vettet og småen! :)

Jeg skal jobbe i hele dag og rekker ikke annet enn å løpe litt mellom avdelingene her på jobb,, så det blir ikke mange trimpoeng for min del.. Tar det i morgen før jeg skal på jobb igjen.

 

Ha en flott og sunn fredag!!

 

Jannicke[/quote']

 

Hvor får man kjøpt den Creme Fraichen med bare 3% fett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeachBabe

Jeg lurer på om den står i kjøledisken i butikker med stoort utvalg, hvis det er den jeg tenker på så er den i et lite beger (hvitt og lilla) Deter en del av maizena sitt creme fine merke (tror jeg). Leste litt om det på : http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=242448

 

Jeg har lagt ut spørsmålet ditt på "oppskrifter og mat"- tråden, så får vi se om vi får noen svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har faktisk gått veldig bra jobbet så det hjelper jo litt. Når har dere veie dag? Jeg hadde se mandager men så byttet jeg til fredager. Mandager litt kjedelig dagen etter helg hvor alle kose merker blir brukt. derfor byttet jeg. i forrige uke hadde jeg 8 trenings poeng. er fornøyd med det egentlig. Hvordan har det godt med dere da mine "slanke venner"

er det noen av dere som går på kurs nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BeachBabe

Jeg har veldig varierende veiedager,,, pleier ikke veie meg oftere enn ca en gang hver annen uke.. Tar det litt på feelingen, målet mitt er jo at om 8 uker skal jeg veie 60kg, men det viktigste for meg er at jeg føler meg bedre enn jeg gjør i dag, for i dag blir jeg tungpustet etter 3 minutters jogging.. Føler meg ellers slapp, trøtt, og lite motivert. Jeg kjenner allerede at dette begynner å komme seg.

 

Flott med 8 treningspoeng! det er jo toppers!

 

Jeg har kjøpt juicesentrifuge, og skal på fredag begynne en ukes rensekur. Har også begynt på Taekwon-Do, og det er kjempegøy! Anbefales på det sterkeste!

(jeg går ikke på kurs..)

 

Ha en fin og sunn uke!

 

Klem JT

 

--- Den beste måten å bli kvitt kiloene på er å la de ligge igjen på tallerkenen ---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig varierende veiedager' date=',, pleier ikke veie meg oftere enn ca en gang hver annen uke.. Tar det litt på feelingen, målet mitt er jo at om 8 uker skal jeg veie 60kg, men det viktigste for meg er at jeg føler meg bedre enn jeg gjør i dag, for i dag blir jeg tungpustet etter 3 minutters jogging.. Føler meg ellers slapp, trøtt, og lite motivert. Jeg kjenner allerede at dette begynner å komme seg.

 

Flott med 8 treningspoeng! det er jo toppers!

 

Jeg har kjøpt juicesentrifuge, og skal på fredag begynne en ukes rensekur. Har også begynt på Taekwon-Do, og det er kjempegøy! Anbefales på det sterkeste!

(jeg går ikke på kurs..)

 

Ha en fin og sunn uke!

 

Klem JT

 

--- Den beste måten å bli kvitt kiloene på er å la de ligge igjen på tallerkenen ---[/quote']

 

 

 

 

å rense uke er det lenge siden jeg har gjort. Hvordan går du frem da?

så bra at du begynner å føle deg bedre allerede....

Føler egentlig ikke at jeg er i dårlig form, men har håndtak på sidene som jeg kunne tenkt meg å bli kvitt også ride lårene. så de prøver jeg å trene hver dag. Har lyst til å glede meg til sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hei Victoria og Jannike

 

hvordan går det med dere.

Jeg har ikke veid meg igjen for jeg har mensen, men skal det når jeg er ferdig. Har ikke trent så mye i foorige uke bare en ski tur. denne uken har jeg heller ikke trent enda, men i morgen skal jeg trene dobbel time:)

 

Stå på hold oss oppdatert:)

 

Tero

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...