Gå til innhold

Er jeg den eneste som føler jeg bare omgås perfekte mennesker? :(

Anbefalte innlegg

Hei:)

Jeg er ei 19 år gammel jente som sliter svært med selvtillitten.

Og det har så klart mye med vekta å gjøre..

Jeg har alltid trent en del men føler meg utrolig feit i forhold til de jeg trener med. Jeg spiller 2 div håndball men føler ikke at jeg passer der, selvopm jeg elsker hådnballen!

Før så elsket jeg å shoppe men nå er det bare et ork. Jeg må bruke de største størrelsene på de fleste butikkene.. Og butikker som BikBok gir jeg bare et stygt blikk fordi de har sykt små klær der!

Jeg er 178 høy og veier 93 kilo. vil ned til 77 ca.. Er det noen der ute som har ca samme mål eller kjenner seg igjen?

Jeg og kjæresten min har tenkt oss til London mot sommeren og jeg har lsyt å få på meg normale klær da :(

Klem fra jente 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du,

vi er nok mange som føle med deg. Heldigvis er vi her inne nå, og gjør noe med det. Skjønner godt problemet med å kjøpe klær- kjenner meg igjen (jepp selvom jeg er gammel, syns jeg det er gøy å shoppe - men moten passer ikke alltid kropper med runde former). Det er mange som deg!!! En mager trøst, men det er sannheten.

I London finnes det masse flotte klær til oss litt frodige, men du kan jo prøve å gå ned noen kilo før dere drar hvis du virkelig vil. Her er en formel på hvordan du kan gjøre det. Husk å drikke masse masse masse vann. Se innlegg om vann på bloggen min hvis du trenger grunner til det! :(

For å gå ned i vekt må man spise mindre enn man forbruker. For å vite hvor mye du trenger av kalorier kan du regne det ut slik:

Det letteste er å bruke Google for å regne det ut. Bare lim formelen med dine aktivitetsverdier inn i søkefeltet til http://www.google.no/ og trykker søk. Da kan du forandre verdier og se hvor mye de forskjellige faktorene utgjør.

Her er den formelen som skal benyttes for å finne ut hvor mange kalorier du bør spise pr dag:

(vekt x 10) + (høyde i cm x6,25) - (alderx5) - 161 (kvinne) eller + 5 (mann) = hvilestoffskiftet i kcal/døgn

din blir noe slikt

(93 x 10) + (178 x 6,25) - (19 x 5) - 161) x 1,3) + (7x 28,58) = 2522 kcal bruker kroppen din hver dag hvis du er i lite aktiv hverdag, og trener 7 trimpoeng pr. uke (et trimpoeng er 200 kcal). Ligger du 500-800 kcal under dette i snitt pr dag, vil du gå ned i vekt.

---------

---------

Litt mer info.

Gang hvilestoffskiftet med 1,3 hvis du har lav hverdagsaktivitet (sitter stille hele dagen), 1,4 hvis du har normal hverdagsaktivitet ("vanlig" bevegelse), eller 1,5 hvis du har høy hverdagsaktivitet (fysisk arb/og eller meget aktiv fritid).

Når du har ganget hvilestoffskiftet med faktoren for hverdagsaktivitet, får du tallet for ENERGIFORBRUK FØR TRIM.

Legge til (trimpoeng pr uke multiplisert med 28,58). (Kurset anbefaler MINST 7 trimpoeng pr uke, ett gulleple per 7 trimpoeng).

Energiforbruk før trim + trimpoeng x 28,58 =DITT DAGLIGE ENERGIFORBRUK.

----------

For å gå ned i vekt bør du spise 5-800 kalorier mindre enn daglig energiforbruk - husk å fordele inntaket utover dagen. Gjerne 4-5 måltider, og frukt og grønt innimellom!

Lykke til!!! Dette klarer du!

Klem fra Flua / Birgitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du' date='

Husk å drikke masse masse masse vann. Se innlegg om vann på bloggen min hvis du trenger grunner til det! :(

Klem fra Flua / Birgitte[/quote']

Jeg er ganske ny her, så jeg lurer på, hvordan finner jeg bloggen din?

Saala

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske ny her' date=' så jeg lurer på, hvordan finner jeg bloggen din?

Saala[/quote']

"Slankeblogger" til venstre under Diskusjoner... jeg er en av de fire under der. Eller du kan klikke på "Diskusjon" og alle siste temaer i forumet kommer opp. Helt nederst finner du min blogg. Klikker du på navnet mitt får du opp alle trådene mine. En handler om vann...

Hilsen Flua / Birgitte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest butterfly24

Jeg er helt ny her også, startet med blanke ark i dag. Fast bestemt på at dette skal jeg klare :)

Jeg er 24 år gammel og kjenner meg igjen i mye av det du sier.

Må innrømme at jeg blir litt forvirret over alt dette med kalori inntaket, hva skal jeg være da da?

Jeg er 180 cm høy og veier rundt 94 kilo. Nå håper jeg og komme meg ned til iallefall under 80, helst rundt 77.

Jeg har vært veldig flink i dag om jeg så må si det selv. Midt største problem er om kvelden, da har jeg lyst på alt mulig rart egentlig, uff... og så er jeg ikke så veldig glad i trimming, jeg kommer meg liksom aldri ut døra når det handler om slike ting :(

Men nå skal jeg gi det et forsøk, jeg vil bli et av disse perfekte menneskene!...hiihi

klem fra meg

Hei:)

Jeg har alltid trent en del men føler meg utrolig feit i forhold til de jeg trener med. Jeg spiller 2 div håndball men føler ikke at jeg passer der' date=' selvopm jeg elsker hådnballen!

Før så elsket jeg å shoppe men nå er det bare et ork. Jeg må bruke de største størrelsene på de fleste butikkene.. Og butikker som BikBok gir jeg bare et stygt blikk fordi de har sykt små klær der!

Jeg er 178 høy og veier 93 kilo. vil ned til 77 ca.. Er det noen der ute som har ca samme mål eller kjenner seg igjen?

Jeg og kjæresten min har tenkt oss til London mot sommeren og jeg har lsyt å få på meg normale klær da :(

Klem fra jente 87[/quote']

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg er 23 år og sliter også seøv med vekten.Jeg er 179 høy og 94 kg.Klær er et problem da jeg før var vant til å skli inn i en 38/40.Som er mitt mål idag.Jeg går på kurs, men sliter med å følge det.Nå viil jeg bruke dette halvåret på å gå ned de kiloene..Jeg er med på å motivere deg, trenger det selv.Du kan selvsagt få min email, hvor er du fra? Jeg bor i Bergen.

Renate

Jeg har alltid trent en del men føler meg utrolig feit i forhold til de jeg trener med. Jeg spiller 2 div håndball men føler ikke at jeg passer der, selvopm jeg elsker hådnballen!

Klem fra jente 87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

så koselig å høre at du sliter med det samme som meg.. Du har ca de samme målene som meg og da er det litt enklere å snakke om problemene! :(

JEg må ha noen til å motivere meg så det er bra du er med..

:(

Hvilke kurs er du med på? Jeg skal melde meg på nå og håper det hjelper.

Jeg bor forresten i molde.

*Krysse fingrene for at vi blir en av de perfekte menneskene* :)

Klem fra Jorun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Opprett ny...