Gå til innhold

"Kjoleballong...?"


Gjest J75

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal gifte meg til høsten, og har akkurat kommet hjem fra bryllupsmesse. Utrolig mange lekre kjoler å se på catwalken... Men alle har smale liv og digre "krinoline-skjørt". Jeg er dessverre av typen som totalt mangler timeglass-fasong... Har det litt uheldige størrelses-forholdet 40/42 i bukser og størrelse 44/46 i topper... Nå er jeg kjemperedd for å ende opp som en diger hvit ballong. Er det noen med samme kroppsfasong som jeg som har vært ute og prøvd kjoler? Er det vanskelig å finne noe som ser fint ut? Noen tips om gode kjole-modeller eller snitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Va det i bergen du var på messe? Grieghallen? Jeg var der. Dersom du var der såg du den kjolen jeg skal ha. En av de kjolene som den store modellen hadde på seg. Jeg har altså kjøpt min kjole på belle amie. Og jeg fikk god hjelp og det var ikke vanskelig. Tror jeg prøvde 5 kjoler, saken var at hun som jobbet der så hva jeg kunne ha og fant passende kjoler til meg og min kropp. Jeg har noe lunde samme fassong som deg, og jeg såg ikke ut som en ballong. Så bare ta det helt med ro og ta deg en tur på en salong og se hva de har og prøv noen.

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroliende svar :-) Så liksom for meg en laaaang runde med høyt frustrasjonsnivå... men 5 kjoler høres jo overkommelig ut. Får nok ta meg en tur snart og prøve meg frem. Jeg var på bryllupsmesse på Hamar, så har nok ikke sett din kjole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ElisabethV

Jeg skal gifte med 29.06. Problemet mitt er at jeg skal ned ca 12 kg til da. Hvordan skal jeg da finne meg men kjole nå ?? Det er vel slik at salongene syr inn/ut kjoler en uke før, men det er vel grenser for hvor mye de kan sy den inn ?

Hva gjør dere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kjolen min i begynnelsen av desember og skal ikke gifte meg før 16/6, men det var 6 mnd leveringstid på kjolen. Dette varierer veldig. Jeg har en kjole med snøring i ryggen, så den kan jo justeres uten å sys ut eller inn. Men kjolen min ble bestilt i en str mindre enn det jeg prøvde den i. Og selv om jeg ikke går noe ned, så blir det ikke noe problem. Pga snøringen. Så ta det helt med ro, Alt ordner seg for snille piker.

 

Lady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare si at jeg er en del større en dere, og jeg har ikke hatt noe problem med å finne kjole. Har alleredde bestemt meg for kjole, skal gjøre mitt for at jeg skal klare å gå ned det ejg klarer frem til juli, og er det sånn at de ikke kan gjøre noe med det, så har jeg gått ned såpass mye at det bør ha blitt mange andre kjoler jeg kan bruke. Jeg har forrestenm oxo prøvd flere kjoler, og de er kjempe fne allesammen. I flere salonger, så dere finner flotte kjoler!

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

jeg også tenkte det ble vanskelig å finne kjole, men følte meg som en prinsesse allerede da første kjolen kom på . Var også på Belle Amie på Sotra, og der er de fantastisk flink. har også forsikret meg om at kjolen kan syes inn både her og der,dersom jeg er veldig flink å åg ned i vekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...