Gå til innhold

2007, uke 3


Gjest Vivax

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen...

 

Da er vi kommet til uke 3 i dette året 2007, som skal være det året vi alle ble smale... :(

 

Var bare inne en liten tur nå før frokost... lurer på en bytur i dag... men været er ikke noe fristende..

 

Ønsker dere alle en fin uke og lykke til med alle deres mål..

 

Linda :):(:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så var uke tre allerede godt i gang. Jeg har veiet meg og det var ned 1,1 siden forrige mandag, totalt 16,2. Jeg fryktet jo nesten en oppgang etter en dramatisk helg hva godteri angår. Faren er jo ennå ikke over, vet at det kan komme neste uke. Jeg får bare satse friskt på riktig (og mere) mat, samt bra med trening. Spist er spist... får ikke endret på det.

 

Etter disse ukene er jeg faktisk blitt glad i og trene og gleder meg til ukens første spinning-økt 19.30. Bruker pulsklokke og får rett antall kcal. forbrent. Det er utrolig motiverende. Vanskligere er det derimot og holde seg innenfor riktig treningssone. Kanskje blir jeg flinkere etterhvert. Noen som har erfaring med bruk?

 

Ha en ny og fin uke alle sammen, gleder meg til å lese flere innlegg fra dere.

 

Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg akkurat satt et brett med ostemuffins i ovnen... Gleder meg til å teste dem når de er ferdige..

 

Har vært på bytur i dag da... Litt stolt av meg selv, det eneste jeg spiste var en banan. Og vanligvis så bruker jeg å ha i meg både det ene og det andre på slike turer.. spiser liksom uten å tenke over det da.. Men del ble heller ingen lunsj da, kun en liten banan imellom frokost og middag, men men... Det er ikke den verste veien...

 

Er også litt spent på hvordan det der med pulsklokke virker.. Lurer på å skaffe meg en, men vet ikke helt hva som er fordeler, og evt bakdeler med en slik en. Tenkte på at det skulle være min premie når jeg kommer under 100... når jeg kommer til 95 har jeg lov å kjøpe meg en ny veske...

 

Men må si at jeg nå virkelig har lyst til å skeie ut ang kalorier og alt... Har en gutt som ikke akkurat er helt blid, og det hjelper ikke akkurat på at lysten blir noe mindre... uff... vel vel.... kommer vel igjennom denne dagen også, minutt for minutt...

 

Er bedt til naboen på fredag, vin, ost og kjeks... så det blir spennende tenker jeg.. :D

 

Linda :):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er kjempe gode... mangler litt krydder synes jeg. Jeg må finne noe krydder å ha oppi. Noe forslag?

 

Har begynte med meny 3 i går. Ikke sulten, men konstant lyst på noe godt.......

 

Jeg har pulsklokke, det er veldig motiverende. Vi har en sykkeltrainer som er koplet på pc ( manen min er sykkel freek, han sykla birkeinet i fjor) så jeg kan følge med pulsen for å øke intensiteten og ser antall kalorier jeg forbrenner. Det gjør at jeg trener litt hardere enn det jeg ville ha gjort ellers.

 

:D Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjorde du... Jeg laget i dag... og de ble mildt sagt mislykket... Så fine i ovnen... så snart de hadde stått litt på risten var de flate og ikke særlig delikate.. Veldig tunge ble de også... Noen råd siden du likte dem så godt Erianna..

 

Krydder du kan blande med ost, som jeg liker i alle fall, er litt sitrus og basilikum. Ellersen passer jo ost med det meste, hvis du bruker en mild nøytral en i alle fall. Annet forslag vil kanskje være å ta i litt paprike... vet ikke jeg... mine ble i alle fall mislykket.. så de går i søpla.. :D

 

Ja ja.... får prøve meg en annen gang igjen.. tenkte jeg skulle teste plettene en dag også..

 

Linda :):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at muffinsene ble litt flatere etter avkjøling. Jeg brukte speltmel. Har du smakte på de før du kastet dem? Ble de tunge? hmmm konsistansen er vel ikke som vanlig muffins, jeg like det. Men de ble ikke så tunge. Hvor lenge hadde du dem i ovnen? jeg lo den 3-4 minutter extra i oven. og kanskje kan du bruke litt mer bakepulver.

 

Ja paprikka, det var en god ide. Jes skal prøve med pizzakrydder og litt tomatpure eller tørkede tomater ....

 

Lykke til med baking

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

Ja, så har det vært veiedag, og ned 0.8 kg denne uka også. Det går ikke fort, men det går i alle fall riktig vei.

 

Helga gikk bra, ble helt godtrifri, men jeg har spist for mye mat. Begynte i går kveld og har fortsatt i kveld med å spise for mye. Nå måtte jeg hit, litt selvinnsikt gjør seg nå, det er ikke værre enn at jeg fint kan ta meg inn.

 

Har blitt sylta forkjøla, så til de grader. Ikke noe trening og litt feber hele tiden. Det er ikke værre enn at jeg kan gå på jobb, men er helt kake om kvelden. Og da kjenner jeg at jeg er sulten når jeg våkner etter å ha sovet av meg feberen. Samtidig går det litt bedre, hver dag er litt lettere å motivere seg.

 

Men, motivasjonsgave til meg (og til resten av familien da), en uke storbyferie i London til sommeren. Da skal jeg være slank nok til å handle de klærne jeg vil ha. Har ikke vært i London på over 20 år, så det kan jo bli litt spennende.

 

Stå på videre jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften står i boka... Kanskje kan du også finne den her på web-siden... Står under småretter 220 kcal i boka...på side 185. Her er den i alle fall:

 

Blir ca 24 stk

 

250g hvetemel

3ts bakepulver

200g lettere hvitost, revet

4 egg

1 beger kesam 8%

 

Bland og fyll i muffinsformer, 2/3 fulle.

Stekes på brett nederst i ovenen ved 160 grader. Avkjøl på rist..

 

Kan fylle dem med litt pastrami og salat står det...

 

Hver muffins uten pålegg er 105 kcal.

 

 

Tror jeg fant ut hva min feil var... Skulle ha revet osten litt finere, eller brukt en annen type.. Tror det var den som var litt for tung for mine... Tror jeg halverer ost neste gang og fyller på med noen annet godt i stedet(fikk lyst å prøve litt kyllingrester eller noe lignende).. :D Tror de som er ferdig revet passer bedre for denne typen enn å rive selv.. osten blir liksom så mye tyngre da..

 

Lykke til med å prøve dem...

 

Linda :):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld har jeg virkelig lyst på noe, må sette meg å skrive her nå, så kanskje jeg klarer å stoppe den verste lysten..

 

Viljestyrketesteren min (dvs marsipanbrødet jeg har liggende) er virkelig fristende.. t.o.m. regnet ut hvor mange kalorier det blir.. 192... uff... for holde meg unna... Men lysten forsvinner jo ikke av selg selv da vet du..

 

Tror jammen jeg må gå å pusse tennene jeg... kanskje noe av den verste lysten forsvinner da... man kan jo håpe.. Det bruker i alle fall å virke ganske bra for meg..

 

I morgen må jeg sette meg ned for å planlegge menyen for min uke 3.. synes det er greit med noenlunde oversikt over hva jeg skal ha til middag i alle fall... blir litt vanskeligere å skeie ut da for min del. I morgen blir det kalkunpanetter med masse godt grønt til... det gleder jeg meg til...

 

Vel da får jeg vel si god natt til alle sammen.. og jobb videre... vi er så flinke så.. :D

 

Linda :):D:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gla'slank

Hvordan gikk det i går Linda? Er marsipanbrødet fortært, eller overvant du den store lysten?

 

Onsdag er en herlig dag syns jeg. Når den er over er så mye av uken gjort, og det nærmer seg igjen veiedag.

 

Sliter litt med å spise regelmessig, - det må jeg bli flinkere til, for nå tror jeg det er store ting på gang.

 

Stå på alle sammen!! :D

 

Renate

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gårsdagen gikk bra... Marsipanbrødet ligger her fortsatt.... Håper det også overlever kvelden. I morgen er det veiedag, og da er det sannhetens time for min del...

 

Tenkte å ha en liten kosekveld i kveld, men det ser ikke ut til at min gode sønn har tenkt å finne søvnen i kveld.. Så det blir nok lite med kos for min del da...

 

Med merker at lysten er litt sterkere nå på denne tiden av måneden, så håper det gir seg når det andre gir seg.. :)

 

Nei jeg får prøve å få den lille i seng, kanskje jeg kan ha en liten time for meg selv i alle fall... Det er så godt...

 

Skal legge inn mål og vekt i morgen... til da... kos dere ...

 

Linda :D:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er to uker over, denne uken har vært så feil, har ikke fått til trening og sammen med ei travel uke på jobb og hjemme har det ikke gitt resultater kan man si. veiedag i morgen, men veide meg i dag morges og det står på stedet hvil. men som så mange har sagt før meg, spist er spist og gjort er gjort, så det er vel bare å brette opp ermene og jobbe videre. denne uken er det trening for alle penga på meg, kosten har egentlig ikke vært helt ille, men jeg må få dradd meg opp av sofaen og jobbe litt for det jeg vil ha! må skryte av deg vivax som står så på og klarer å holde motivasjonen oppe! du er en inspirsjonskilde for meg i alle fall!

stå på jenter og lykke til videre!!! dette skal bli ei bra tredje uke for meg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er jeg akkurat ferdig med å legge inn ukerapporten min... -0,8 kilo (2,4 totalt) og 8,5cm ... -1 cm midje... Så jeg er fornøyd.. Selv om vi alle håper på å miste 20 kilo i et blunk, vet vi at skal det være av, så må vi jobbe for å få det av .. :)

 

Og takk Unn for at du sier jeg inspirerer deg... det motiverer meg igjen til å stå på videre...

 

Nå er det endelig kommet sne her.. så i dag skal vi ut å kjøre akebrett... det skal bli gøy...

 

Og i dag skal jeg ha torsk til middag...

 

Linda :D:):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bare kaste det marsipanbrødet eller gi det til noen andre? Et ordtak sier; "ute av øye ute av sinn....." Bli kvitt det uansett hvor mye det har kostet! Det er ikke verdt prisen hverken i kr eller kg!

 

Lykke til videre, å lese dagboken din er svært inspirerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan nok ikke kaste det... Det er med på å holde motivasjonen min opp.. enda så rart det høres ut.. For hver gang jeg har lyst på det, og ikke spiser det, så viser jeg at jeg har tatt tilbake kontrollen over hva jeg putter i munnen. Og det føles herlig.. :)

 

Minner meg på at for 2 uker siden hadde jeg spist både dette og de 10 andre jeg ville ha..

 

Derfor kan jeg verken kaste eller gi det bort, det skal være min belønning når jeg når målet mitt som er 75 kilo... men innen den tid er det kanskje utgått på dato.. he he.

 

Nå skal jeg lage meg litt kveldsmat... noen gode fiberrik med solsikke (de er bare nydelig) med godt pålegg og noe god frukt...

 

Linda :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er to uker over' date=' denne uken har vært så feil, har ikke fått til trening og sammen med ei travel uke på jobb og hjemme har det ikke gitt resultater kan man si. veiedag i morgen, men veide meg i dag morges og det står på stedet hvil. men som så mange har sagt før meg, spist er spist og gjort er gjort, så det er vel bare å brette opp ermene og jobbe videre. denne uken er det trening for alle penga på meg, kosten har egentlig ikke vært helt ille, men jeg må få dradd meg opp av sofaen og jobbe litt for det jeg vil ha! må skryte av deg vivax som står så på og klarer å holde motivasjonen oppe! du er en inspirsjonskilde for meg i alle fall!

stå på jenter og lykke til videre!!! dette skal bli ei bra tredje uke for meg!!![/quote']

 

Du har ihvertfall ikke gått opp, etter det jeg skjønner, så det er kjempe bra. Stå på videre :) Så kommer nedgangen etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hjelper så med oppmuntrende ord.

i dag har det vært en fin dag, ligger på ca 1600 kcal og har hatt alle måltider, fornøyd med det! kommer vel litt etter litt dette, tar litt tid for meg å bli kvitt all dritten som sitter mellom ørene, men jeg har satt meg et 5 kilos delmål og mangler 2.5 kilo på det, da skal jeg klippe og farge håret, så får jeg dra meg opp av sofaen og jobbe mot det i første omgang. viktig for meg at dette blir en livsstil slik at jeg slipper å gjøre dette flere ganger. så får det heller ta den tiden det trenger!

nå er det natta her, ny og god dag i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag har vært helt herlig.. vi har kost oss ute i snøen, gått en mellomrask tur på 30 min, spist masse god mat(enkel fiskesuppe til middag, den var nydelig.. ), og har ikke hatt lyst på noe annet hele dagen. Var i twistskålen og hentet en sjokolade til lillegutt etter middag, men fristet ikke meg selv i det hele tatt... Det lover bra synes jeg..

 

I kveld er jeg bedt bort til naboen, der skal det være ost, kjeks og vin.. Vinen holder jeg meg fint unna, men skal unna meg noe ost og kjeks.. blir jo ikke noe veiing.. så får ta det på øyemål og se hvor mye det blir. Hun bruker å være flink med å ha masse grønt.. så satser på det. Ellers får jeg spise en skikkelig kveldsmat (skal ikke før 21), slik at jeg ikke er sulten når jeg kommer.. :)

 

Da vil jeg ønske alle en herlig og fortreffelig helg, og lykke til med dens utfordringer. Jeg synes dere alle er så flinke, og dere er en stor inspirasjonskilde for meg..

 

 

Linda :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare inn å skryte litt av meg selv.. for nå er jeg virkelig stolt.. var på casa party hos naboen i kveld, hun serverte vin, ost, gode kjekser, diper og heldigvis masse godt grønt. Til drikke valgte jeg vann og alt jeg ønsket av det gode grønne... tok også en teskje med dip... det var jeg verdt fant jeg ut.. :) Koste meg skikkelig, og stor takk til min venninne som visste jeg hadde startet med gr og tok kjempehensyn til meg på den måten...

 

Så nå sier jeg god natt med en herlig herlig samvittighet.. :)

 

Linda :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er så mange flinke det er imponerende. Godt jobbet fredag kveld Vivax, ikke lett å stå imot, men du klarte det.

 

Så går også uke tre mot slutten, jeg har økt MASSE på mat så blir spennende og se i morgen hvordan det går på vekten.

I dag har jeg vært på en spinning time og har totalt fått 27,7 trimpoeng denne uken. Fylt opp trimpoengtre nummer to.

 

Snøen er kommet også til oss så nå må en vel finne frem skiene og komme seg på skitur, så at sporene var kjørt opp så det er ingen hindring. Vi har noen ildsjeler her som prepper løyper og lager kunstsnø så fort muligheten byr seg. Aplaus til de, det er mange som har glede av den innsatsen.

 

Ha en fin søndag alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er søndagen her.. Helga har gått kjempebra etter min mening..ingen utskeielser, men vet det blir noen i dag.. Skal steke kesampletter og servere med hjemmlaget blåbærsyltetøy(laget uten sukker, men med splenda) så da skal vi kose oss. Skal også bruke splenda i plettene, så da blir det enda mindre kalorier der også.. :) Må finne ut hvordan jeg skal regne dette senere i kveld..

 

Videre vil jeg bare håpe alle har hatt en fin helg, og ønsker dere lykke til med neste uke.. :)

 

Linda :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg laget kesampletter... og for dere som enda ikke har testet dem... må dere bare prøve... De var nydelig og friske.. Jeg byttet ut sukker med splenda og det gav toalt nesten 100 kcal mindre.. :) Tilsatte også litt vann i røra for at den skulle bli litt tynnere..

 

Og konklusjon, dette skal vi har flere ganger som kaffemat.. tipper mamma og pappa blir fornøyd når jeg har med dessert til middagen i dag.. :)

 

Linda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...