Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du egentlig?


Gjest flua

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med å få i meg nok vann. Har skrevet en del om dette i bloggen min, og kommet med masse gode råd og tips om hvordan og hvorfor man skal drikke vann. Nå er det på tide å virkelig gjøre noe med det.

 

Jeg har målt opp to typer kjøkken glass- de jeg alltid bruker, og nå skal jeg telle!!! Noen som blir med på vannregistrering fram til helgen? Blir det 2 dl pr dag eller 2 liter?

 

Her skal kun rent vann registreres, ikke cola light, saft, te eller kaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 887
  • Created
  • Siste svar

Jeg har vann i en mugge på bordet til en hver tid. Da drikker jeg veldig ofte. Drikker kanskje en 2-3 liter om dagen. Drikker veldig sjelden noe annet enn vann når jeg slanker meg. Kanskje litt Pepsi Max i helgene, men d er ikke så ofte d heller. Kaffe, saft og te liker jeg ikke, så veldig snedig der. hehe.

Men kan godt bli m på å registere hvor mye d blir per dag. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest c@thrine

Jeg har en sånn Imsdal-flaske som jeg fyller..Da er det lett å holde styr på hvor mye det blir!

Flaska er 0,6 dl, og i går gikk det med 5 sånne...Altså 3 liter vann!! Pluss te, kaffe og pepsi max!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg lagt inn i bloggen min (det er hentet fra trim.no mener jeg å huske), men tenker det passer bra her også. Har fått i meg 5 dl vann så langt i dag... skal trene snart, og da skal jeg få i meg en liter tilsammen, før, under og etter!

 

 

Vann er utrolig nok noe av det mest effetive, analyserte slankemiddel som eksisterer, også er det atpå til gratis. I denne korte artikkelen vil vi prøve å forklare deg hvorfor det er viktig å drikke mye vann dersom du vil gå ned i vekt. Vann er med på å dempe apetitten din ettersom det opptar plass i magen. I tilegg hjelper det til med å forbrenne bort fettdepoter. Undersøkelser har påvist at lite vann i kroppen er med på å bygge opp fettdepotene. Derfor vil et overskudd av vann i kroppen redusere fettdepotene.

 

For at nyrene skal fungere maksimalt, trenger de mye vann. Dersom nyrene ikke har nok tilgang på vann, går noe av vannet til leveren. Leverens hovedfunksjon er å omdanne fett til energi, som kroppen kan forbrenne. Hvis leveren da plutselig skal overta litt av arbeidsoppgaven til nyrene, kan den ikke omdanne så mye fett til energi og derfor øker fettdepotene.

 

Vann hjelper også til med å stimulere musklene og til å trekke seg sammen for å redusere dehydrering. Derfor er det veldig viktig å drikke vann før under og etter trening. Dersom du drikker kaldt vann, bruker kroppen også energi på å varme opp vannet til kroppstemperatur. Dette blir på en måte en extra-gevinst dersom du er ute etter å ta av noen kilo.

 

En gjennomsnittsperson med normal vekt skal drikke minst 1,5 liter vann til dagen. Dette er minimum for at kroppen skal klare å utføre alle funksjonene. Dersom du er overvektig, trener mye eller været er varmt skal du drikke enda mer. Tar du kosttilskudd som kreatin, drikker mye kaffe eller andre vanndrivende preparater skal du også drikke mer enn ellers.

 

Konklusjon

 

-Vann hjelper til å stimulere musklene

 

-Vann demper apetitten

 

-Å drikke vann er nødvendig dersom du slanker deg. (er med på å skylle ut fettet, "rense kroppen"

 

-Drikk minst 1,5 liter vann om dagen

 

-Økt vanninntak reduserer fett depotene

 

-Kroppen kan ikke gjenomføre alle sine livsviktige funksjoner uten tilstrekkelig vann

 

-Drikk vann før, under og etter trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får i meg masse vann-2-3 liter hver dag.

Har en altid en Imsdal flaske i nærheten.

Tar også litt vitaminer,og drikker vel en halv liter bare for å svelge de.

Også blir det vann til alle måltider,og nå synes faktisk vann er den beste tørste drikken!Og før så drakk jeg coca cola til alle måltider....

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får i meg masse vann-2-3 liter hver dag.

Har en altid en Imsdal flaske i nærheten.

Tar også litt vitaminer' date='og drikker vel en halv liter bare for å svelge de.

Også blir det vann til alle måltider,og nå synes faktisk vann er den beste tørste drikken!Og før så drakk jeg coca cola til alle måltider....

 

klem[/quote']

 

Hei.

Prøver å være flink med vann jeg og, selv om det kunne vært bedre...

Nå har jeg ihvertfall fått i meg 3 glass til middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blei d ca.2,5l vann. Er blitt helt avhengig av å drikke masse vann. Drikker et glass før hvert måltid, og masse vann under måltidet. Trenger ikke like mye mat for å bli mett da har jeg funnet ut. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en gang - når man føler seg sulten, kan det også være tegn på at hjernen har fått for lite væske og trenger "påfyll" :D Dette har jeg forsøkt å det hjelper, et glass vann holder sulten på avstand, dette fører igjen til at man ikke småspiser imellom måltidene som igjen fører til redusert vekt :D

 

Vel, Flua jeg blir med her og jeg. Drikker vanligvis 2-3 liter pr. dag. Har en mugge stående som jeg stadig fyller opp. I glasset har jeg en skive sitron eller lime som gjør noe med smaken.

 

Lykke til med vann inntaket alle sammen :)

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. og her er resultatene fra i går.

 

5x 2,5 dl glass

4x 0,33 flaske

4x 1,5 dl glass

 

3,1 liter ble det på meg!!! Det er helt rått- tror aldri jeg har drukket så mye. Det hjelper å være bevisst. Det ble noen turer på do da... 3 ganger bare på den tiden jeg var på GR kurset- ha ha!!!

 

Dere andre da :D Drikker dere så mye som dere tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pepsimax avhengig. Men i det siste har jeg gjort klart 3 halvlitere med vann og 3 dråper (!) funlight, synes ikke på fargen engang og det gir vannet et lite hint av frukt slik at jeg synes det er lettere å drikke.

Tar med meg en hver gang jeg går ut av huset og drikker den feks på vei til jobben, handling, trening og fyller den på ny med vanlig vann på jobben for turen hjem i bilen. Ikke like flink med det siste hver dag, men prøver.

 

3 halvlitere holder for meg, eller blir det vannglass til maten osv og pepsimax, kaffe og te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er pepsimax avhengig. Men i det siste har jeg gjort klart 3 halvlitere med vann og 3 dråper (!) funlight' date=' synes ikke på fargen engang og det gir vannet et lite hint av frukt slik at jeg synes det er lettere å drikke.

Tar med meg en hver gang jeg går ut av huset og drikker den feks på vei til jobben, handling, trening og fyller den på ny med vanlig vann på jobben for turen hjem i bilen. Ikke like flink med det siste hver dag, men prøver.

 

3 halvlitere holder for meg, eller blir det vannglass til maten osv og pepsimax, kaffe og te.[/quote']

 

 

Trodde jeg var den eneste som var totalt Pepsi Max avhengig. Starter dagen så bra med havregrøt og et glass vann, men så........ kommer lysten på Pepsi. Klarer ikke å la være. Nå er målet to glass vann pr. glass Pepsi max, da blir det vel i allefall 1,5 liter om vann om dagen og det er i allefall bedre enn 2 dl.

 

ACE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Slappfisken

Jeg drikker ca 3 liter vann om dagen. Men dette resulterer også i ekstremt hyppig vannlatning, noe som faktisk har blitt ganske irriterende! Jeg går sikkert 20 ganger på do hver dag.. Har vært hos legen og testet for urinveisinfeksjon, men ikke fått påvist noe. Dette er jo ganske ubehagelig da! Flere som sliter med dette? Går det over etter en stund? Kroppen min er vanligvis vant til mye mindre vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ca 3 liter vann om dagen. Men dette resulterer også i ekstremt hyppig vannlatning' date=' noe som faktisk har blitt ganske irriterende! Jeg går sikkert 20 ganger på do hver dag.. Har vært hos legen og testet for urinveisinfeksjon, men ikke fått påvist noe. Dette er jo ganske ubehagelig da! Flere som sliter med dette? Går det over etter en stund? Kroppen min er vanligvis vant til mye mindre vann.[/quote']

 

Jeg drikker ganske mye vann, og har gjort dette veldig lenge, men må fortsatt gå ofte på toalettet. Er vel der rundt 15 ganger om dagen ca. Er blitt ganske vant til dette, så tenker ikke så mye over dette lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ca 3 liter vann om dagen. Men dette resulterer også i ekstremt hyppig vannlatning' date=' noe som faktisk har blitt ganske irriterende! Jeg går sikkert 20 ganger på do hver dag.. Har vært hos legen og testet for urinveisinfeksjon, men ikke fått påvist noe. Dette er jo ganske ubehagelig da! Flere som sliter med dette? Går det over etter en stund? Kroppen min er vanligvis vant til mye mindre vann.[/quote']

 

Hei.

Jeg sliter med det samme faktisk.

Jeg drikker ikke så mye vann jeg burde iløpet av dagen, men drikker mere nå enn vanlig, og må på do hele tiden..... Kjedelig spør du meg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjerstib

Nå husker jeg ikke hvor jeg leste dette, men jeg mener det var her. Man kan faktisk drikke for mye vann også, og en av konsekvensene av dette kan være inkontinens. Men 3 l er jo ikke så himla mye, så det er sikkert ikke det som er greien her. Jeg og synes jeg må plagsomt ofte tisse hvis jeg drikker mye vann, men jeg prøver å finne en god balanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt i dag har det blitt 2,5 l vann,regner med at det blir litt til i løpet av kvelden.

 

Løper nok også en del på do,men jeg synes noen dager er verre enn andre,til tross for at jeg drikker noenlunde det samme hver dag.Ikke helt sikker på hvorfor det er sånn,noen andre som vet?

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går ble det rett i overkant av 2,5 liter.

 

Ja, det er litt slitsomt med all do flyingen, men jeg ville tro det avtar etterhvert som man blir vant med alt inntaket?

 

Strålende innsats alle sammen!!! Jo mere vann jo bedre- og vi skal drikke veldig mye vann for at det skal være skadelig! Tror ikke vi trenger bekymre oss for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blei 3,5 liter igår, men som du seier "flua" så blir det mykje do flying. Prøver å ikkje drikke vatn etter kl 18 slik at eg slepp å bli "forstyrra" om natta. Det er lettare å huske på å drikke viss ein har vatnet ståande lett tilgjengelig. Må innrømme at eg ikkje er særlig flink til å drikke ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå husker jeg ikke hvor jeg leste dette' date=' men jeg mener det var her. Man kan faktisk drikke for mye vann også, og en av konsekvensene av dette kan være inkontinens. Men 3 l er jo ikke så himla mye, så det er sikkert ikke det som er greien her. Jeg og synes jeg må plagsomt ofte tisse hvis jeg drikker mye vann, men jeg prøver å finne en god balanse.[/quote']

 

Du skal drikke veldig mye vann over lenger tid for at det skal være farlig, det som skjer er at kroppen ikke klarer å skille det ut, og du mister salter etc. 2-3 liter i snitt er dermed ingen fare!

 

Svimmelhet og allmenn uvelhet

- Vannforgiftning er velkjent på medisinske avdelinger og ellers mye beskrevet i medisinsk litteratur. Symptomene på vannforgiftning kan være svimmelhet og allmenn uvelhet. Tilstanden kan utvikle seg til livstruende situasjoner med koma og død, uttaler Bjørn Richelsen, lege og formann for det danske Mosjons- og Ernæringsrådet. Han legger til at faren ved å drikke for mye vann uten salt, er at kroppen ikke klarer å utskille det. Alle som drikker 4-5 liter eller mer daglig, vil få problemer, hevder legen.

 

Dersom du drikker 6-7 liter vann per døgn bør du be legen sjekke blodsukkeret ditt da det kan være et tegn på diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...