Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du egentlig?


Gjest flua

Anbefalte innlegg

 

Dersom du drikker 6-7 liter vann per døgn bør du be legen sjekke blodsukkeret ditt da det kan være et tegn på diabetes.

 

Jeg drakk nærmere ti liter vann da jeg ble syk... Ut igjen skulle det også, så det var vanskelig å gjennomføre en hel skoletime. Men 2-3 liter er nok ikke skadelig! De dagene jeg har litt høyt blodsukker drikker jeg ofte mer enn det. Skal nok fryktelig mye til før man får vannforgiftning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 887
  • Created
  • Siste svar
Jeg drakk nærmere ti liter vann da jeg ble syk... Ut igjen skulle det også' date=' så det var vanskelig å gjennomføre en hel skoletime. Men 2-3 liter er nok ikke skadelig! De dagene jeg har litt høyt blodsukker drikker jeg ofte mer enn det. Skal nok fryktelig mye til før man får vannforgiftning.[/quote']

 

Det er helt riktig, og det skal være store mengder over tid... ti liter- det er mye det!!! 2-3 liter er IKKE skadelig - så ingen her inne trenger bekymre seg det er jeg helt sikker på. Det er heller ikke farlig å drikke 4-5 liter hvis man spiser mat tilsvarende over en periode. Faren er at kroppen skylder ut salter og hvis man ni slanker seg med minimalt inntak og masse masse vann, da kan det hende du får problemer. Skrev egentlig dette for å få folk vekk fra tanken om at det er farlig å drikke mye vann. Mye er altså da ikke 2-3 liter om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppe i 2,3 l vann i dag.

Og dette er en av de dagene jeg virkelig har løpt på do!Heldigvis sover jeg hele natten,må aldri opp for å tisse.

 

Synes vi er flinke jeg.

 

Drikker dere vann bare for å drikke,eller er det når dere er tørste?

Jeg drikker bare når jeg er tørst,eller føler meg små sulten uten at jeg burde være det.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er oppe i 2' date='3 l vann i dag.

Og dette er en av de dagene jeg virkelig har løpt på do!Heldigvis sover jeg hele natten,må aldri opp for å tisse.

 

Synes vi er flinke jeg.

 

Drikker dere vann bare for å drikke,eller er det når dere er tørste?

Jeg drikker bare når jeg er tørst,eller føler meg små sulten uten at jeg burde være det.

 

Klem[/quote']

 

 

Eg drikk vatn for å drikke ikkje for at eg er tørst, då hadde det ikkje vorte mykje vatn på meg.

 

Fjellgeita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melkorka

Dere er vel snart ferdig med denne tråden, men det gav meg en oppvekker. Jeg er altfor dårlig til å drikke vann. Får i meg ca en liter om dagen. Og det er da alt jeg drikker... Skjerpings!

 

Godt å få litt informasjon om hvorfor det faktisk er så viktig å få i seg vann. Jeg hadde en periode for noen år siden at jeg drakk ca fire liter vann hver dag. Man blir vant til det etterhvert, og flyr ikke på do i ett sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble bare 1,8 liter på meg i går!!! Da skal jeg klare 2,5 liter i dag. Merker det når jeg ikke får i meg nok vann. Blir sliten og litt lei- spesiellt i hode!

 

Vi kan godt fortsette en uke til hvis det er flere som vil henge på vidre? For meg er dette en fin måte å bli motivert på, og kanskje huske å drikke mer!

 

Hilsen Birgittte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i meg 3,2 l igår - inkl trening. Føler meg mye friskere/piggere med dette vannet. Har gjort dette før og vet at det gjør godt :)

 

Dogåingen min har stabilisert seg, men jeg kan ikke drikke alt for mye om kvelden for da må jeg bare opp om natta. Og da vil jeg sove :)

 

Lykke til videre og vi fortsetter vel (de som vil).

 

God helg

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk i meg 3' date='2 l igår - inkl trening. Føler meg mye friskere/piggere med dette vannet. Har gjort dette før og vet at det gjør godt :)

 

Dogåingen min har stabilisert seg, men jeg kan ikke drikke alt for mye om kvelden for da må jeg bare opp om natta. Og da vil jeg sove :)

 

Lykke til videre og vi fortsetter vel (de som vil).

 

God helg

 

HEIDI[/quote']

 

Flott- kjempemessig at du klarer få i deg så mye vann. Og det er jo ekstra viktig når du trener som du gjør!!!

 

Klart vi fortsetter :)

 

Målet mitt er 2,5 liter pr dag! I snitt!!! Det er mulig selvom jeg vet at det kommer til å bli tøft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest froeken frue
Ble bare 1' date='8 liter på meg i går!!! Da skal jeg klare 2,5 liter i dag. Merker det når jeg ikke får i meg nok vann. Blir sliten og litt lei- spesiellt i hode!

 

Vi kan godt fortsette en uke til hvis det er flere som vil henge på vidre? For meg er dette en fin måte å bli motivert på, og kanskje huske å drikke mer!

 

Hilsen Birgittte[/quote']

 

Drikker vel nok vann, men klarer ikke sette mengde, så kanskje jeg skal hive meg med her og få skikk på det også :) Vi har jo fått skikk på så mye annet nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si hvor mye vann d ble på meg i dag, men tipper sånn 1,5-2 liter. Vært på skolen, og dit er det 2 timer kjøring hver vei, så 4 timer uten en dråpe vann, å drakk ei imsdahl flaske på skola. Blir lite vann de dagene det er skole har jeg funnet ut. Glemmer å drikke da, å når jeg kommer hjem er det ganske sent, så rekker ikke å ta d igjen.

 

Men i helga skal det drikkes masse vann!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har det blitt bare 1,6 l vann på meg.Men jeg flyr på do,særlig på formiddagen,stabiliserer seg utover dagen da.

 

God ide å fortsette en uke til.Så får vi se om vi klarer å holde vanninntaket like stabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berta1973

Jeg er med hvis dere fortsetter en uke til :)

 

I dag har jeg drukket 2 Imsdal-flasker, altså 1,2 liter. Målet mitt er å ligge på ca 2 liter om dagen, eller minimum 3 Imsdal-flasker.

 

Og jeg drikker for å drikke, ellers blir det sørgelig lite vann på meg. Jeg må ha flaska innen rekkevidde til enhver tid, så sklir det ned litt hele tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et mål på 2,5 i går, og jeg tror jeg klarte det. Fikk målt 2 liter, og så drakk jeg et glass på kafe og et på kvelden før jeg la meg som jeg ikke hadde tatt med.

 

I dag skal jeg ikke være dårligere. Har allerede drukket en halv liter... :)

 

Flott at så mange henger seg på--- flinke er vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke når jeg er hjemme. Får ikke i meg den mengden som jeg har ellers i uka :) Har vel blitt i underkant av 1 l, men aktivitets nivået er heller ikke så høyt. Hadde jeg vært på trening så hadde det gått med ihvertfall 1 l. Men imorgen blir det ut på ski og da har jeg alltid med meg vann :)

 

Fortsatt god helg.

 

HEIDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur eg greidde å drikke i underkant av 2 liter vatn idag. Blir liksom ikkje det samme når ein jobbar natt, mykje soving om dagen. Er sjølvstendig næringsdrivande og , og jobbar då for det meste heime, så då er ikkje vatn drikkinga noke problem. He,he problemet er å huske på å drikke nemlig. Er ikkje tørst, når ein registrerer her så får ein et aldri så lite puff i ryggen. Kanskje fleire med meg treng det? Ha ein fortsatt fin lørdagskveld jenter, jobbar eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... vann på meg. Jeg drakk i underkant av 4 liter!!! Det er mye for meg... og i dag er målet 2 liter igjen. I går gikk det unna for vi fyrte godt i peisen og jeg passet på å drikke hver gang jeg tok en kopp kaffe. Satt et glass ved siden av kaffemaskinen, og hadde bestemt meg for å tømme det hver gang jeg tok meg mer kaffe. I tillegg drakk jeg vann til middag- en halv liter og en flaske imsdal resten av kvelden. Skulle drikke vin, men orket rett og slett ikke. :) Den var ny!!!

 

Drikk i vei alle med slankere... dette har vi godt av, og kroppen kvitter seg med slagstoffer og renses.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår ble det litt lite vann meg ja.Bare 0,8 dl.Ikke helt fornøyd med det.

Men jeg drakk litt cola,med sukker,så der er grunnen.Smakte nydelig,og jeg synes jeg var flink fordi jeg klarte å stoppe i tide,det var kontrollert cola drikking.

 

God søndag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...