Gå til innhold

Hvor mye vann drikker du egentlig?


Gjest flua

Anbefalte innlegg

  • 3 months later...
  • Svar 887
  • Created
  • Siste svar
  • 1 year later...
Tørker støv av denne og tar den frem i lyset igjen!

 

Jeg også, for selvom jeg vet hvor viktig vann er for kropp og sjel, så har jeg latt det skli langt bank og under en masse skrot inni harddisken! Nå skal det ryddes og vannet skal fram!!!

 

PS jeg husker godt at de ukene jeg drakk nok vann, gikk jeg ned mest! Det er vel motivasjon nok i segselv--- er det ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha liv i vanntråden, om så bare for min egen del... for jeg VET at det glipper (tørker ut) om jeg ikke har fokus på minst 2 liter om dagen.

 

Mandag : 2,3 liter

 

 

Hilsen flua

 

Verdt å vite om vann

 

*Anbefalt mengde vann hver dag er åtte glass. Drikk mer hvis du trener. Vann fra frukt og grønt regnes ikke med.

 

*Kroppens aller største organ er huden. Får vi i oss for lite vann, kan det resultere i tørr, stram og varm hud, som på sikt kan gi flere fine linjer og rynker.

 

*Vann er en ren kilde til skjønnhet. Vann renser kroppen for avfallsstoffer, slik at de ikke kommer ut i porene og gir uren hud.

 

*Vann gir overskudd, fordi prosessene i kroppen fungerer bedre.

 

*Romtemperert vann sies å være bedre for kroppen.

 

*Kroppen mister vann i form av pusting, normal svetting og trening. Alkohol og koffein virker i tillegg drenerende.

 

*Det kan være vanskelig å få i seg, eller i det hele tatt huske på, åtte glass vann om dagen.

 

Her er noen gode tips:

 

*Gi vannet smak med en skive sitron, agurk eller appelsin.

*Dropp cola og andre koffeinholdige drikker, som virker dehydrerende.

*Ha alltid en flaske vann tilgjengelig.

*Drikk et glass vann før hvert eneste måltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å "se" dere igjen!!! Jeg klamrer meg til vannflasken i håp om å huske å drikke ...

 

Jeg var lenge borte ja... men nå er jeg tilbake! Nytt kurs på meg og jeg er motivert! :D

 

Klem fra flua

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du husker sikkert ikke meg- men jeg husker deg :D

 

Så godt å se deg igjen! Sist du var her blogget du- og fikk kjedelige nyheter fra legen tror jeg det var....

 

Godt at det har gått fint og at du er klar for kilokampen igjen. Her er vi sterke sammen!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 liter så langt i dag, dette lover bra! :D

 

Hyggelig at noen flere titter innom vanntråden :) jeg er fit for fight igjen.. og minner megselv om:

 

Drikk vann fordi det har en slankende effekt.

Du bør drikke 2 liter rent vann om dagen. Magesekken er avhengig av vann for å fordøye mat, og mangel på vann gjør det vanskeligere å bryte ned næringsstoffer som karbohydrater og proteiner for å brukes som energi til å reparere og styrke musklene.

 

Leveren, som avgjør hvor alle næringsstoffene går, trenger også vann for å konvertere lagret fett til brukbar energi. Hvis du blir dehydrert, nyrene rettes til leveren for hjelp, som igjen reduserer dens evne til å omsette lagret fett til energi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar


×
×
  • Opprett ny...