Gå til innhold

2007, uke 4


Gjest Erianna

Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

Jeg kom hjem tidlig i dag, så tok jeg friheten til å åpne uke 4. Velkommen til alle som har lyst til å være med den diskusjonen. Jeg kommer innom hver dag og se hva dere har å fortelle!

 

Jeg er kommer gjennom min første uke GR, det gikk ganske bra, borsett fra de første dagene hvor jeg var sulten heletiden. Fant ut at jeg måtte spiser mer til frokost. Helgen hadde sine utfordringene blant annet vi var hos venner og spiste kinamat, og is, og det var masse godterier ;( Hadde så lyst. Jeg bestemte meg for at jeg skulle få lov til å spise 4 stykk og det holdt! Den dagen spiste jeg bare 100 kalorier mer enn det jeg skulle.

 

Jeg skal sende min første rapport i morgen, men jeg kan allere si at vekten viser 1,5 kg mindre. :) Kjempe fornøyd

 

Ønsker alle sammen en fantastiske uke med masse grønnsaker, frukt, trim og selvfølgelig litt kos.

 

I kveld vi skal se på valper. Vi skal ha hund snart. ;D

 

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og ønsker alle en kjempeuke..

 

Ang splenda brukte jeg to spiseskjeer, lik mengde i forhold til sukker. Hvis du kjøper en pakke ser du der hvor mye du skal bruke istedet for vanlig sukker. Det er lik mengde i henhold til dl og lignende, men ulik ang vekt. Har også porsjonsposene deres som jeg bruker i te.. helt topp.

 

Og til Erianna kjempegreier at du skal få deg hund, og du var kjempeflink i helga.... hvilken type hund er det da? Jeg har selv en 6md gammel Golden tispe og en 12 år gammel Shih Tzu hanne.. Helt topp med dyr.. Men forbedred deg på noen måneder med tørrtrenging.. det er veldig slitsomt, men helt verdt alt det andre du får med.. :)

 

 

 

Linda :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Vi skal se en jack Russel terrier. Vi hadde veldig lyst på en Golden, men vi synes at det passer ikke helt inn in en 80 km2 leilighet. Jeg er litt spent har aldri hatt hund. Men manen min hadde en for 10 år siden. Det blir mage koselig turer :) Jeg må nok finne noen bøker om hund oppdragelse har ikke peiling! Det stresser meg litt...

 

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...for jeg har 33,5 kg som skal av dette året.

 

Har gått på kurs snart 2 uker, håper på det beste på veiing på onsdag.

 

Lykke til alle sammen. Hadde vært fint om noen kunne legge inn middagstips på tråden "middagstips", er så lite oppfinnsom og matlei. For ikke å snakke om det vanlige problemet: Vi er 5 i familien, og det er svært få retter alle sammen liker:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nå lagt igjen noen middagstips på tråden der.. håper de faller i smak. Kjenner godt til det å være matlei, derfor har jeg funnet ut at det beste for meg er å planlegge. Har i alle fall fungert helt utmerket for meg disse ukene her, har aldri laget så masse god mat til middag og lunsj, og har ikke vært matlei en gang. På samme tid vil jeg si at jeg allrede føler meg i mye bedre form, mer opplagt og en energi jeg aldri har hatt ( i alle fall ikke på mange år)

 

Og når det gjelder hundebøker vil jeg anbefale canis.no, der har de utrolig mange fine bøker. Jeg kjøpte fra valp til voksen hund, kjempefin bok. Hadde heller aldri hatt en valp før, min lille Shih Tzu fikk vi i omplassering. Og han er nå gammel og orker ikke så mye mer. Golden valgte vi fordi den passer fint sammen med oss, akkurat passe med trimbehov og en hund vår sønn kan ha mye glede av. Og nå merker jeg også at jeg må komme meg i mye bedre form for å gi henne den trimmen hun trenger, når vi går en tur løper hun så mye rundt at hun sikkert går tre ganger så mye som meg... (vi bor fritt så hun slipper bånd på tur i skog og mark, da alt er vår eiendom)

 

Vel nå skal jeg bruke noen kosemerker å se på film og kose meg.. har ikke brukt kosemerker enda (min uke starter på torsdager), og gleder meg til det.. Ha en fin kveld alle sammen...

 

Linda ;):) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i en periode der vekten bare ikke vil nedover. Gått ned 18 kg siden 1 nov i fjor, fra 124 til 106. Har spist rundt 1400 -1600 kcal pr dag, og gått turer.

 

Ja, jeg vet det er for lite kcal... Og lurer på om det berømte spareblusset har gjort sitt inntog nå??? Går ned kanskje maks 0.2 kg uken nå.

 

Bestemte meg derfor for å øke til 1700 kcal i dag for å se om det gjør susen. Noen som har erfaring?? Kan det hjelpe meg videre nedover??

 

ÅÅÅ, jeg vil jeg vil!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå satt meg opp mine mål, tenkte å dele dem med dere, da det liksom blir litt mer virkelig da.. Det er mulig at målene endres underveis, hvis jeg er skikkelig flink kan de bli litt større(eller skal man si mindre).

 

Mine mål

Innen Uke nr. Mål pr. dato

22.jan

01.feb 5 102

15.feb 7 100

22.feb 8 99(8)

29.mar 13 95

26.apr 17 91(8,5)

24.mai 21 87

28.jun 26 84(9)

 

I parantes har jeg oppført de trimpoeng jeg skal ha oppnådd.. :)

 

Her er mine belønninger, mangler noen, men skal nok finne noe der også..

 

Mine belønninger:

 

99 kilo Ny veske

95 kilo Hårklipp

90 kilo Pulsklokke

85 kilo

80 kilo Kiel-ferge tur, helt GR fri

75 kilo

70 kilo Bestille sydentur

 

Når gjennomført første tur på fjellet = Nye skikkelige joggesko

Mitt desiderte mål totalt er 75 kilo (det er liksom maks jeg vil veie), men håper på 70 og har derfor gitt meg selv en skikkelig gulrot, ikke hvis, men når jeg klarer det.. :)

 

Linda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens.. :-)

 

Sender dere bare en oppfordring om å bli med på "fatburners" tråden :-) Er en tråd for alle sammen med ønske om ett økt aktivitetsniva :-) Er ikke noe minste krav om aktivitet der, bare motivasjon om å komme oss ut av sofaen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da er det endelig kommet sne og vinter... Herlige dager dette, ute med akebrett og greier.. Men så er det denne måkingen da.. hadde min mann vært hjemme ville han ha gjort det.... Det er mye jobb, men gud for med "gratis" trimpoeng da dere. Og så herlig å komme inn igjen, sliten, varm og rød i kinn.. Da skal jeg love at kaffekoppen smaker dere... herlig.. Og så godt som det skal bli med lunsj da.. :) Jeg er virkelig heldig som får være hjemme og nyte dette..

 

Ønsker alle en fortreffelig dag, og i morgen skal jeg på vekta.. :)

 

Linda ;):D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så er veiedagen overstått, den var på mandag, og jeg hadde gått ned 700 gr. Jubler ikke over det, men det er vel greit nok. Vekten viser nå 81,5(ned fra 98,4), og jeg bare har så lyst til å komme under 80. Har nå byttet veiedag til onsdag. Et lite løft var at jeg hadde bestilt en del klær fra HM og må sende det meste i retur for mindre størrelse, litt kjedelig med dog moro!!

 

Jeg som deg, GRJ, har ligget på for lavt antall kalorier og jobber meg nå oppover, skal helt opp mot 1900 og det er en utfordring. Jeg trener mye så det er nok nødvendig. Har spist mere i bare en drøy uke så vet ikke helt hvordan det blir med tanke på vekten ennå. Spennende å se, hadde vært fint å høre dine erfaringer også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har jeg vært på vekta og brukt målbandet..

 

-1,3 kilo, -2 rundt midjen... Totalt -13cm... Så jeg må si jeg er veldig fornøyd.. :)

 

Totalt ned nå er 3,7 kilo på 3 uker... så jeg er kjempefornøyd.. Håper bare dette holder ann utover.. Gikk ned mer denne uken, men spiste mer i kalorier.. økte trimpoengene litt, fra 7,8 til 8, så ligger også fint ann der. Men enda greier jeg ikke 1900 på en dag, vel den dagen jeg brukte kosemerker gikk det, merkelig nok.. :)

 

Vel da starter min uke 4, og ønsker meg selv og alle andre lykke til videre i kampen om et bedre liv...

 

Linda :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe bra !!! Vi er på vei til å oppnå en slankere og sunnere kropp! ;)

 

Jeg veide meg på tirsdag (offisielt dag) så jeg gikk ned 2 kilos første uka og midje var 4 cm mindre ;D. Fornøyd, selv om jeg har den absurd drøm at alle kiloene skal forsvinner i løpet av natten!!! hehe Håper at det fortsetter i riktig vei!

 

Det var sikkelig kaos på jobben, fikk ikke spise før 1230, var sulten men utrolig nok var det ikke så ille. Og måtte jobbe to timer extra. Det ble ikke så mye mar før middagen. I dag ser det ut om jeg får problemer å spise alle kaloriene, må finne noe å spise om ett par time.

 

Er trøtt nå... tror at jeg skal legge meg på sofa... det blir deilig

 

Erianna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er jo så flinke, alle sammen!

 

Jeg startet internettkurs i går, onsdag, og hadde da allerede gått ned 0,6 kg siste uke. Prøvde meg frem litt uka før kurset startet, men helga ble litt hard når det gjelder godteri, det var jo "tross alt siste helga før forvandlingen starter...!

 

Syns det har gått utrolig bra disse to første dagene, kommer opp i rundt 1600 kcal, som er det jeg skal ha foreløpig. Har også klart de første 3,2 trimpoengene, syns ikke det er verst etter bare to dager, i hvert fall med tanke på aktivitetsnivå på null tidligere...

 

Gleder meg til å se hvordan denne første uka blir, gruer meg litt til helga, men skal klare den også.

 

Det er så motiverende å lese om alle dere andre, virkelig en smart ting med slike forum!

 

Lykke til videre alle sammen!

 

Klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i en periode der vekten bare ikke vil nedover. Gått ned 18 kg siden 1 nov i fjor' date=' fra 124 til 106. Har spist rundt 1400 -1600 kcal pr dag, og gått turer.

 

Ja, jeg vet det er for lite kcal... Og lurer på om det berømte spareblusset har gjort sitt inntog nå??? Går ned kanskje maks 0.2 kg uken nå.

 

Bestemte meg derfor for å øke til 1700 kcal i dag for å se om det gjør susen. Noen som har erfaring?? Kan det hjelpe meg videre nedover??

 

ÅÅÅ, jeg vil jeg vil!![/quote']

 

Du har jo vært kjempeflink, over en kg pr uke i snitt. Godt å se at det går faktisk ann, det var meget motiverende for meg.

Jeg har sikkert som mange andre her inne slanket meg mange ganger, etter jeg ev har klart 10-15 kg kommer jeg på noe som de kaller et vektplatå.

Kroppen stopper opp litt, men det er da det er viktig å ikke miste motet. Ikke la kroppen få stoppet deg, fortsett med det du gjør så kommer vekta etter :)

 

 

Råd fra ei som har jo-jo slanket seg i årevis, håper jeg er igang med no nytt. En ny livsstil :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo vært kjempeflink' date=' over en kg pr uke i snitt. Godt å se at det går faktisk ann, det var meget motiverende for meg.

Jeg har sikkert som mange andre her inne slanket meg mange ganger, etter jeg ev har klart 10-15 kg kommer jeg på noe som de kaller et vektplatå.

Kroppen stopper opp litt, men det er da det er viktig å ikke miste motet. Ikke la kroppen få stoppet deg, fortsett med det du gjør så kommer vekta etter :)

 

 

Råd fra ei som har jo-jo slanket seg i årevis, håper jeg er igang med no nytt. En ny livsstil :D[/quote']

 

 

Oi!! Tusen takk for svar. Er litt rådvill. Et vektplatå... Hmm, har jo hørt om det før. Kanskje det er det som har gjort sitt inntog.

"fortsett, så kommer vekta etter.." Den beste nyheten denne uken. Takk.

Har aldri slanket meg før (heller stukket hodet ned i sanden, -anbefales ikke)

 

Men ikke f... om jeg gir opp dette prosjektet her. Tusen takk igjen, godt å høre det fra noen med erfaring, istedenfor å høre det fra sylfide venninner som sier: "kroppen har nok bare en liten pause.." Litt mindre troverdighet, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel helga har gått ganske bra, ble litt måltidrot i går, glemte å pakke niste til håndballkampen, men fikk meg en banan rundt 16 så det holdt til jeg kom meg hjem og fikk varmet en skinkesnurr...

 

Ellersen har jeg vært flink synes jeg.. har spist frukt med vaniljekesam som snack, og egentlig så er det faktisk bedre enn alt det andre jeg vanligvis trapper i hodet..

 

I morgen starter jo den femte uken i dette året, og jeg gleder meg masse. For denne uken kommer min mann hjem, og da er det enda lettere å komme seg ut for å gå tur. Blitt litt dårlig med det de siste dagene. Og kan ikke gå fritt med den ene hunden heller, da hun har fått løpetid. Skal bli morro, hun er jo bare valpen enda. Og siden vi også har en eldre hanne i huset skal dette bli spennede.. :D

 

Vel da vil jeg ønske dere alle en fin avslutning på denne uken, og alt det beste for uken som kommer.... Og på torsdag skal jeg veies igjen.. har ikke så god feeling... men vi får se..

 

Linda :) :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er inne i en periode der vekten bare ikke vil nedover. Gått ned 18 kg siden 1 nov i fjor' date=' fra 124 til 106. Har spist rundt 1400 -1600 kcal pr dag, og gått turer.

 

Ja, jeg vet det er for lite kcal... Og lurer på om det berømte spareblusset har gjort sitt inntog nå??? Går ned kanskje maks 0.2 kg uken nå.

 

Bestemte meg derfor for å øke til 1700 kcal i dag for å se om det gjør susen. Noen som har erfaring?? Kan det hjelpe meg videre nedover??

 

ÅÅÅ, jeg vil jeg vil!![/quote']

 

 

Hei :):):D

 

oi,oi 18 kilo siden 1 november i fjor, det var jo kjempe flott, du er kjempe flink, det merkes sikkert godt på kroppen og formen tenker jeg. Hurra for deg som har vært så flink.

 

Siden du selv sier at du tror du spiser litt for lite, og at du nå skal prøve deg på 1700 kalorier så skal ikke jeg si noe om det.

 

Men det er normalt det at når du skal ned i vekt at det dukker opp perioder der vkten snegler seg sakte nedover eller den står helt stille. Jeg og andre som slanker oss kaller det en vektterskel , det kan være at kroppen din har tilpasset seg ditt kalori inntak og at den nå må venne seg til det, det kan og være at den trenger litt tid på å rett og slett venne seg til at slik er det. Men det er viktig når du får slike perioder at du sjekker ut hva du spiser om du spier nok eller om du spiser for mye. Trimmer du, hvor mye trimmer du, spiser du nok i forhold til dette?. Har du tatt målene dine i det siste, er viktig å bruke målbandet i slike perioder, du kan likevel gå inn i cm.

 

vet ikke helt om dette hjelper deg noe jeg, men ikke gi opp, etter hvert vill vekten gå ned igjen det er jeg helt sikker på, ha tålmodig het så skal du se at du vill få belønning for strevet.

 

Tenk på at du tross alt har gått ned 18 kilo siden november måned og det er mye.

 

Lykke til, ta deg gjerne en tur innom bloggen min slik at jeg får høre hvordan det går med deg.

 

 

Klem fra slankeblogger Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel helga har gått ganske bra' date=' ble litt måltidrot i går, glemte å pakke niste til håndballkampen, men fikk meg en banan rundt 16 så det holdt til jeg kom meg hjem og fikk varmet en skinkesnurr...

 

Ellersen har jeg vært flink synes jeg.. har spist frukt med vaniljekesam som snack, og egentlig så er det faktisk bedre enn alt det andre jeg vanligvis trapper i hodet..

 

I morgen starter jo den femte uken i dette året, og jeg gleder meg masse. For denne uken kommer min mann hjem, og da er det enda lettere å komme seg ut for å gå tur. Blitt litt dårlig med det de siste dagene. Og kan ikke gå fritt med den ene hunden heller, da hun har fått løpetid. Skal bli morro, hun er jo bare valpen enda. Og siden vi også har en eldre hanne i huset skal dette bli spennede.. :D

 

Vel da vil jeg ønske dere alle en fin avslutning på denne uken, og alt det beste for uken som kommer.... Og på torsdag skal jeg veies igjen.. har ikke så god feeling... men vi får se..

Linda :) :) :)[/quote']

 

 

Hei

 

Så bra deg går med deg da, 3,7 kilo på 3 uker er jo kjempe flott.

 

Lykke til denne uken, ha ei flott uke.

 

Klem fra Evelyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå satt meg opp mine mål' date=' tenkte å dele dem med dere, da det liksom blir litt mer virkelig da.. Det er mulig at målene endres underveis, hvis jeg er skikkelig flink kan de bli litt større(eller skal man si mindre).

 

Mine mål

Innen Uke nr. Mål pr. dato

22.jan

01.feb 5 102

15.feb 7 100

22.feb 8 99(8)

29.mar 13 95

26.apr 17 91(8,5)

24.mai 21 87

28.jun 26 84(9)

 

I parantes har jeg oppført de trimpoeng jeg skal ha oppnådd.. :)

 

Her er mine belønninger, mangler noen, men skal nok finne noe der også..

 

Mine belønninger:

 

99 kilo Ny veske

95 kilo Hårklipp

90 kilo Pulsklokke

85 kilo

80 kilo Kiel-ferge tur, helt GR fri

75 kilo

70 kilo Bestille sydentur

 

Når gjennomført første tur på fjellet = Nye skikkelige joggesko

Mitt desiderte mål totalt er 75 kilo (det er liksom maks jeg vil veie), men håper på 70 og har derfor gitt meg selv en skikkelig gulrot, ikke hvis, men når jeg klarer det.. :)

 

Linda :)[/quote']

 

Er bare innom og leser litt, og fikk kjempe-sansen for målene dine Vivax, og ikke minst belønningene!! Tror det er kjempeviktig med sånne gulrøtter, og når du har så klare planer tenker jeg du kommer til å gjennomføre også - stå på!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :):):D

 

oi' date='oi 18 kilo siden 1 november i fjor, det var jo kjempe flott, du er kjempe flink, det merkes sikkert godt på kroppen og formen tenker jeg. Hurra for deg som har vært så flink.

 

Siden du selv sier at du tror du spiser litt for lite, og at du nå skal prøve deg på 1700 kalorier så skal ikke jeg si noe om det.

 

Men det er normalt det at når du skal ned i vekt at det dukker opp perioder der vkten snegler seg sakte nedover eller den står helt stille. Jeg og andre som slanker oss kaller det en vektterskel , det kan være at kroppen din har tilpasset seg ditt kalori inntak og at den nå må venne seg til det, det kan og være at den trenger litt tid på å rett og slett venne seg til at slik er det. Men det er viktig når du får slike perioder at du sjekker ut hva du spiser om du spier nok eller om du spiser for mye. Trimmer du, hvor mye trimmer du, spiser du nok i forhold til dette?. Har du tatt målene dine i det siste, er viktig å bruke målbandet i slike perioder, du kan likevel gå inn i cm.

 

vet ikke helt om dette hjelper deg noe jeg, men ikke gi opp, etter hvert vill vekten gå ned igjen det er jeg helt sikker på, ha tålmodig het så skal du se at du vill få belønning for strevet.

 

Tenk på at du tross alt har gått ned 18 kilo siden november måned og det er mye.

 

Lykke til, ta deg gjerne en tur innom bloggen min slik at jeg får høre hvordan det går med deg.

 

 

Klem fra slankeblogger Evelyn[/quote']

 

 

Hei Evelyn.

 

Takk for svar, det var oppmuntrende!! Nei, jeg er langt fra å gi meg, bare en liten nedtur å stoppe opp når det har gått raskt nedover. Uansett, det tok flere år å få kiloene på, så det tar vel litt tid å få de av igjen. Må bare prøve meg litt frem, skal bli overlykkelig for den minste nedgang neste gang det peker nedover.

Og kan nok ikke regne med å rase nedover fremover, neste delmål er under hundre, gleder meg vanvittig til det. Kanskje innen utgangen av mars..

 

Har vært inne på bloggen din å lest. Det er motiverende å lese om andre med samme mål for øyet! Lykke til videre, du er flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...