Gå til innhold

5 kilo innen påske - 7 kilo innen sommerfeiren


Gjest smurfelura

Anbefalte innlegg

Gjest smurfelura

akkurat nå bobler motivasjonen! Jeg vet at den sannsynligvis synker nærmere helgen, men jeg skal være sterk! startet her i begynnelsen av januar med startvekt 75...har ikke turt å veie meg enda... Var ikke noe flink de to første ukene. Tror jeg trengte å omstille meg fra å kose meg hver dag, til å bare kose meg innimellom. ble samboer for et halvt år siden og vi har kos oss altfor mye, så nå er det nok! ;) noen som blir med å backe hverandre opp?

 

regnet ut energiforbruket mitt etter en formel jeg fant her. Kom frem til 2530kcal. spiser 1800 - 1900 kcal hver dag, høres det greit ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei smurfelura

 

Høres kjent ut med altfor mye kos når man blir samboer. Jeg ble samboer for et halvt år siden selv, og vekta har ikke akkurat gått nedover. Da badevekta viste 79,9 kg bestemte jeg meg for at den ikke skulle runde 80 kg. Men dengang ei, nå er viser den 84,1 kg. Viljestyrken min er ikke sterk nok når sjokoladen kommer på bordet flere dager i uka. Men nå må denne trenden snu sånn at vekta kan gå nedover.

 

Var i byen i formiddag og kjøpte ny skibukse til påsken. Motivasjonen for trening og riktig spising er på topp nå, så jeg kjøpte buksa litt for trang. Vil derfor gjerne være med på å gå ned 5 kg til påske.

 

I går trente jeg styrke på treningssenteret jeg har vært støttemedlem ved i noen måneder, og i dag er planen å komme ut i lufte og gå en rask tur. 10 blå grader blir friskt for nesen.

 

For meg blir det veiing på mandager. Er du med noe sted hvor dere registrerer vekten for hver uke, eller kommer du til å gjøre det under denne tråden?

 

Masse lykke til smurfelura

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfelura

Hei L83!

bra, 5kilo skal vi klare begge to! Vi får motivere hverandre.

i dag har jeg gått til og fra skolen, som tar til sammen 50minutter. i tillegg var jeg på en time aerobic. Det har gått bra å ikke kosespise tilogmed ;) godt igang!

 

jeg har veiedag på søndager eller mandager. Blir spennende om det blir resultater neste uke :) jeg kommer til å registrere her. Går ikke på GR kurs... tror ikke jeg ville likt sånn offentlig veiing, hehe.

 

lykke til du og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann dere.

Jeg sliter noe fryktelig med motivasjonen for tiden. Gikk på GR-kurs som startet 31.aug, og gikk ned 10 kg frem til rett før jul. Startet på 83 og gikk ned til 73. Er veldig fornøyd med dette, men er ikke helt i mål ennå. Jeg føler ennå jeg har 3-5 kg for mye å ta av.

Kanskje det hjelper litt å prate med andre om dette. Jeg sliter vanvittig med sug på noe godt på kveldene, og det ender ofte med at jeg gir etter.

Jeg har hatt tirsdag som veiedag, og i dag 23.01 var jeg 73,1.

Lykke til med vektnedgang.

Håper vi kan hjelpe hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfelura

jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier om godesug Gobbi! har alltid lurt på om krom fungerer, eller om det "bare sitter i hodet"? noen som har prøvd?

hvordan har det gått med dere denne uken?

hvordan går det med dere i helgene? jeg synes det er vanskelig å holde motivasjonen oppe i helgene... men sånn som det er akkurat nå har jeg all tro på at denne helgen vil gå bra ;)

 

denne uken har jeg holdt meg rundt 1800kcal og har 14 trimpoeng hittil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! Stod på 75.5 etter jula, så målet er under 70 før sommeren, GJERNE før påske, men det skal holde hardt. For to år siden var jeg 86.6, så det går ikke akkurat så fort nedover med meg.... Har stått stille en stund nå, så nå trenger jeg litt kick for å komme igang. Kanskje vi kan hjelpe hverandre litt?

Er alt for glad i feil mat, og å kose meg med snop og snacks. Samboeren er enda verre med dette godtegreiene, så jeg SLITER.... Men har heldigvis klart å kutte ut nesten all brus, da. Nesten....bare litt av og til...;-)

Jeg går ikke på noen kurs, det blir bare stress og prestasjonsangst for meg...Satser heller på å klare det på egenhånd. men jeg fører heller ikke opp/veier mat jeg spiser... Vet at det er lurt å gjøre slikt, men... nei.

Håper vi kan suse ilag frem mot påske!

 

Jeg har prøvd krom, men det funker ikke på meg... som alt annet jeg har prøvd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smurfelura

så koselig at flere slenger seg med :)

flott at du har klart å gå ned helt på egenhånd REP! samboere kan være et stort hinder for en sunn hverdag! men det er jo lov å kose seg en gang i blant også. jeg satte foten ned nå etter nyttår... sa til samboeren min at nå er det nok godis på en lang stund :D det er altfor lett å komme inn i en vane med "kos" og tv hver kveld.

 

lykke til med veiing!

jeg skal prøve å vente til søndag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan eg få slenge meg på her også? Dette høres bra ut... Men skal eg rekke det før påske må eg komme meg ut av sofaen senest på mandag..... Stå på alle sammen, så klarer vi dette!!! Er ikke på kurs, men følger opp her inne på vektklubben... Har hatt en tanke om at dette MÅTTE eg kunne klare alene, men da var det snakk om 5 kg FØR jul... det gikk desverre ikke. MEN no er det påan igjen. Kanskje det ikke blir så lett å sluntre unna og skylde på "dårlig" helse når det er flere sammen! Ialle fall LYKKE til alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

regnet ut energiforbruket mitt etter en formel jeg fant her. Kom frem til 2530kcal. spiser 1800 - 1900 kcal hver dag' date=' høres det greit ut?[/quote']

 

Hvor fant du den formelen????

 

Jeg vil også gjerne ned 8-10 kg før sommeren, klarte 4 kg i fjor vår helt alene, men de kom på igjen ved hjelp av mye god rødvin gjennom sommeren og høsten ..... og så har jeg ikke vært flink til å bevege meg nok heller.

 

Nå har jeg meldt meg på her, og håper at jeg skal klare å holde meg selv i ørene når jeg må "angi" meg selv hver uke.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har uka deres vært? Jeg har ikke veiedag før i morgen, men føler jeg står på stedet hvil. Har vekta litt fremme utenom veiedag...fy fy. Har ikke hatt så store utskeielser i helga heller, da jeg har vært på jobb.

I kveld har vi kost oss med grønnsaker og dip av kesam. Veldig godt, men fy så mye luft jeg får i magen...hehe. Sliter en del med dette når jeg skal prøve å være sunn, ikke vet jeg. Lykke til videre da jenter. Med eller uten luft i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snikveiing sier opp-opp-opp... kjipt...

Er nok for stillesittende. Har skritteller, og den ligger på kun halvparten av anbefalt... Så jeg vet jo hva jeg bør gjøre...

Er ganske flink i maten for tiden (men er blitt hekta på hjembakt brød...mulig det gjør at jeg går opp i vekt...), men er altså for lite aktiv...

Har litt ned-tur for tiden..

Men spaserte en tur i kveld, så i dag klarte jeg 10 000 skritt, -og er RÅ-STOLT :P

Hvordan går det med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...