Gå til innhold

alpen bar-antall kosemerker??


Gjest malen

Anbefalte innlegg

Gjest Nedigjen

1 alpenbar= 120 kcal. Det blir nesten 5 kosemerker... Men du kan jo heller bruke den som mellommåltid? Den er jo sånn nestensunn...hehe ;) Det finnes også alpen light barer som har 60 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
Hva er alpen bar?

 

En slags bar av frokostblanding/müsli dekket med litt sjokolade eller yoghurt. Inneholder en del sukker, og er ikke SÅ ulikt godteri.. Men det finnes også sunnere varianter som f.eks fedonbar som har helt mørk sjokolade og ikke noe vanlig sukker, masse fiber og proteiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen
Hvordan finner man ut hvor mange kalorier det er i en sjokolade? Jeg er ikke så glad i søtsaker' date=' men har en svakhet - stratos i biter.. Noen som tør å si hvor mange kalorier det er i en? Så skal jeg stålsette meg i mellomtiden ;)[/quote']

 

Det står på pakningen hvor mange kalorier det er pr 100 gram. De fleste sjokolader har mellom 500 og 600 kalorier pr 100 gram. Så veier du den mengden sjokolade du vil spise og regner ut. Er det 550 kcal pr 100 gram vil det si 5,5 pr gram. Veier sjokoladen 40 gram vil det si 220 kcal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står på pakningen hvor mange kalorier det er pr 100 gram. De fleste sjokolader har mellom 500 og 600 kalorier pr 100 gram. Så veier du den mengden sjokolade du vil spise og regner ut. Er det 550 kcal pr 100 gram vil det si 5' date='5 pr gram. Veier sjokoladen 40 gram vil det si 220 kcal.[/quote']

Ikke på stratos biter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...