Gå til innhold

limesjokoladen - god eller vond? takk for raskt svar..


Gjest Hoi83

Anbefalte innlegg

Hei! Må lage en kake i morgen, noen steder står det at den limesjokoladekaken er kjempegod, men inne på forumet står det at noen snakker om en sjokoladekake fra GR som ikke er søt og har konsistens som en skosåle... er det denne kaken? den ser jo veldig god ut men gidder ikke lage den om den er en skosåle liksom.

 

Kjempetakknemlig for superraskt svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Detteskaljegklare

Jeg har laget denne kaken to ganger. Den første gangen ble den kjempegod! Den var saftig og god, var også veldig godt med vaniljekesam til. Den andre gangen jeg laget den ble den ikke fullt så god, men jeg aner ikke hvorfor! Veldig rart at den samme oppskriften kunne gi så ulikt resultat...

 

Jeg anbefaler deg likevel å prøve. Dersom den blir slik som min første kake er det verdt det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedigjen

Denne er i alle fall god, og temmelig mager!

160 kcal pr 100 gram

 

3 stk. egg

75 gram brunt sukker

60 gram hvetemel

0,5 ts bakepulver

3 ss kakaopulver

2 ts vaniljesukker

1/4 ts salt (ja faktisk!)

3 dl (1 beger) Sans Kesam Mager

Litt revet skall av appelsin eller sitron

 

Kaken er til en rund kakeform ca. 24 cm i diameter. Stekes i stekeovnen ved 200 grader C, ca. 35 minutter

 

Visp egg og sukker til luftig eggedosis. Bland mel med bakepulver, kakaopulver, vaniljesukker og salt. Bland det forsiktig i eggedosisen, Rør inn kesam og sitron/appelsinskall. Hell røren i form (du kan bruke bakepapir eller smøre forma hvis du ikke har nonstick-belegg) og stek kaken.

 

Avkjøl kaken på rist og server gjerne med dryss av melis på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

×
×
  • Opprett ny...